Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

K70

No olihan ne vielä rahvaankin katsottavissa tänään. Oolong-harmaassa oli aika mukavasti varusteita, mm. B&O.

Ktk

Jaahans, tulipahan tämäkin nyt ajettua. 2.0TDI manuska, Saksanversio 3.0TDI multi vajaaveto ja 3.0TFSI. Hyvin kulki, mukavia nuo vapaat rajoitukset...

Markku J

Pääsikö kukaan kuuntelemaan B&O:ta tuolla esittelyssä ?

Ktk

Sekä Bosea että B&O:ta löytyi runsaasti. En oikein kerennyt hirveästi niitä vertailla.

loginpass


LS

Paremman näköinen olisi, jos molemmille puolille olisi omat direktionaaliset vanteet.

Tikka


Markku J

ABT:n tuunaus on aika kiva, tekee pappamaisesta korista aikalailla sporttisen.
Saapa nähdä, minkälaisia tuunausjuttuja tulee tarjolle "sumariritilöiksi", kun nuo pyöreät kromirinkulat tulevat ainakin Suomessa useimmista A6:sta puuttumaan. Niissähän on varmasti A7:n tapaan adaptiivisen vakionopeudensäätimen sensorit, eikä valoja.

S -versioita kun odotellaan, niin mahtaako tulla ensin S7 vai S6 ?

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 17.03.11 - klo:17:38
Paremman näköinen olisi, jos molemmille puolille olisi omat direktionaaliset vanteet.

Samaa mieltä. Yleisesti ottaen varsin onnistunut tuunaus. Takapuskurin alaosassa ei jokin oikein iske, mutta mitään Sciroccon korisarjan veroista räikeätä mauttomuutta tuosta ei onneksi löydy.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

a4b8

Meneekö näin, kun pyytää tarjouksen joltain Vv-autolta, Laakkoselta. Pörhöltä jne, tieto on saatavissa jokaisessa toimipisteessä ko ketjussa? Eli tarjouskierros oli siinä! Mitä liikettä suosittelisitte "ekaksi" tarjoajaksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.03.11 - klo:17:12
Meneekö näin, kun pyytää tarjouksen joltain Vv-autolta, Laakkoselta. Pörhöltä jne, tieto on saatavissa jokaisessa toimipisteessä ko ketjussa? Eli tarjouskierros oli siinä! Mitä liikettä suosittelisitte "ekaksi" tarjoajaksi?

Valitettavasti kyllä. Näkevät koneiltansa muiden omien toimipisteidensä tarjoukset.

nemos

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.03.11 - klo:17:12
Meneekö näin, kun pyytää tarjouksen joltain Vv-autolta, Laakkoselta. Pörhöltä jne, tieto on saatavissa jokaisessa toimipisteessä ko ketjussa? Eli tarjouskierros oli siinä! Mitä liikettä suosittelisitte "ekaksi" tarjoajaksi?

Näin se menee. Joskus tosin tuntuu, että vaihtoautoa on arvioitu ihan tosissaan toisessa toimipisteessä eikä ole katsottu mitä naapurikaupungissa on tarjottu. Maakunnissahan tämä on todellinen ongelma, kun koko Itä-Suomi on Laakkosella, länsi Käyttöautolla ja pohjoinen Pörhöllä. Näiden risteyskohtaan sattuu Ylivieskan Antti-Roiko, joka useammastakin suusta todettuna tekee kilpailukykyisiä tarjouksia. Omissa kokemuksissa myös Vaasassa ja Seinäjoella on annettu kelvollisia tarjouksia. Tiedän myös espoolaisen, joka on vaihtanut parin vuoden välein uuden Audin Seinäjoelta ja on aina tehnyt kauppaa myös Centereissä - aina eroa on ollut tuhansia euroja.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ktk

Ensimmäiset demoautot putkahtelevat juuri näillä hetkillä liikkeisiin. Ekat tehtaan lähettämät demot ovat 2.0TDi manuaaleja + 3.0TDI quattro S-Tronicceja.

K70

Mites tuo varustepuoli, onko mukana yhtään karvalakkia muovilistoilla ja kangaspenkeillä?

Ktk

Ekat Suomeen tulevat on tehtaan ruksaamia, pikkaisen niissä on roipetta.

jusape

Joo täkäläisen Audi-myyjän kanssa jokunen viikko sitten katsottiin mitä kaikkea tulevassa eskarissa on. Nimenomaan tehtaan ruksaama 3.0 Tdiq, taisi olla yli 30 teur lisävarusteita... lupasi kyllä hyvät alet tällaisesta autosta.

Flat

Hieman huhua siitä että RS6 tulisi poikkeuksellisesti jo vuonna 2012

http://autotelegraaf.nl/autonieuws/nieuwsarchief/1009329568/audi-maakt-het-de-koper-van-de-rs6-makkelijk/

mahtaako pitää paikkaansa ?


Pekka T


Sopiiko valkoinen väri tämän kokoiseen autoon?

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Minusta tuo kuvan yksilö on hieno, mutta ehkä suomalaisena karvalakkimallina ei enää ollenkaan hieno. Valkoinen melkein huutaa jotain tuunausosaa mielestäni.

Samaa mietin A7:n kanssa. Valkoisen kuvat, joita oli NetCarShow'ssa eivät rohkaisseet sitä valitsemaan. Tilauksessa edelleen Moonshine Blue. Mutta voisi siihenkin olla parempi valita Oolong Grey tai Daytona Grey...

Tuossa kuvan A6:ssa ei häiritse edes a-vakkarin kromirinkuloiden puute, mikä omassa tilauksessani edelleen jäytää mieltä. Nuo alahelman mustat muovit näyttävät perusautossa aika tylyiltä tyhjinä. Tässä kuvan autossa ovat OK mielestäni. Onko tämä S line vai jollain muulla korisarjalla ?

edit: S line logothan siinä on kyljessä. Aika paljon muuttaa tehdassetti autoa.

Pumafi

Kiitos Mike Holder tuosta linkistä. Toivottavasti tuo etuvetoinen 211 hv:n Multitronic tulee pian Suomeenkin asti. Ainakaan pk-seudun myyjillä ei ollut asiasta hajuakaan onko tulossa vai ei.

Näin tänään liikenteessä ensimmäisen uutukaisen. Väri oli perusmusta, normikilvissä ja aivan yltäpäältä ravassa kuten kaikki autot tällä kelillä muutenkin. Malli oli 3-litrainen diesel Quattro. Auto oli huomattavan paljon paremman näköinen livenä kuin kuvissa. Perä varsinkin parempi kuin esim. A7 tai A4. Takapilarin (C-pilari?) jälkeinen linja ja takakontin pokaus oli hieno ja hyvin piirretty yksityiskohta. Takavalot Ledvaloilla näyttivät myös onnistuneilta.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Jännä homma tuosta artikkelista luettuna on myös Tiptronic -vaihteisto jenkeissä. Euroopassa vaan uskotaan S troniciin, ja Multiin vajakeissa. Täälläkin tippi voisi myydä, kun S tronicin mainetta niittää keskustelu DSG:n ympärillä. Eikä se ole ihan aukottomasti hyvää. Itse uskon S troniciin vahvasti 2 kpl niitä omistaneena.

Ktk

#172
Nelipyttyiset bensat tulevat tehtaan ilmoituksen mukaan vasta ensi vuoden puolella. Ja kyllä tuo pitäisi ihan tiedossa olla.

Btw. Ne etupenkkien selkänojien lehtiverkot ovat muistaakseni ihan vakiokamaa, joten niiden inhoajat pääsevät saksimaan ne huitsin newadaan.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 24.03.11 - klo:20:47
Nelipyttyiset bensat tulevat tehtaan ilmoituksen mukaan vasta ensi vuoden puolella. Ja kyllä tuo pitäisi ihan tiedossa olla.

Niinpä, tarjousta kun hain keskustelin myyjän kanssa noista bensaturboista ja vastaus oli että ei ole tietoa milloin tulee eikä onko kyseessä uusi 211 hv:n kone vai jokin muu vaihtoehto. Mulle tarjottiin myös vaihtoehtoa, että bensaturbo tulee vain hybridiin.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

nemos

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 24.03.11 - klo:20:59
Niinpä, tarjousta kun hain keskustelin myyjän kanssa noista bensaturboista ja vastaus oli että ei ole tietoa milloin tulee eikä onko kyseessä uusi 211 hv:n kone vai jokin muu vaihtoehto. Mulle tarjottiin myös vaihtoehtoa, että bensaturbo tulee vain hybridiin.

Saksalaisella keskustelupalstalla kerrottiin autoteknillisen ATZ-lehden julkaiseen tiedot A6 2.0 TFSI:stä. Eli 180 hv versio on tulossa. Päästölukema manuaalina 147 g ja Multitronicina 149 g/km.
Volvo XC60 T8 Inscription

r.e.t

Ei ilmeisesti monikaan ole vielä päässyt kokeilemaan uutukaista? Itse heitin pikaisen 20 min lenkin ja hienon auton Audi on taas markkinoille pukannut. Vaikea noin lyhyestä ajosta paljoa sanoa, mutta joitakin yksittäisiä kommentteja:

- esittelyauton musta sisusta ei oikein napannut, laadukkaan tuntuinen se kuitenkin oli. Esiin pompahtava näyttö ei hyppää silmille yhtä selvästi kuin Volvon vastaava, jotenkin sopi tuohon paremmin ja enemmän linkittyi osana kokonaisuuteen. Kaikki koeajamani 5-sajan bemarit ovat olleet vaalealla sisustalla (kuten myös oma Volvo), enkä tiedä johtuuko se vaan juuri väristä, mutta sisätilan viihtyvyydestä pisteet niukasti bemarille. Enemmänkin makuasioita.
- perusmallin muoviset etuistuinten takaosat ja verkkolehtitaskut jaksavat ihmetyttää
- ulkoa hieno
- ohjaus hyvä, mutta ei täydellinen. Hiukka parempaa vastetta ja tuntoa olisin kaivannut, mutta sähköisten tehostimien sarjassa parhaasta päästä. en vain ole vieläkään oikein tottunut noihin. Jotenkin vaan tuntuvat paremmilta esim. 3bg passatin tuntuma nykyiseen passattiin, fiilis sama kuin v70 siirtyi uuteen a6:een
- mukavuus hyvä 18” 225 leveillä pyörillä. Aavistuksen haki urissa ( myös myyjän mielestä), mutta kaiken kaikkiaan suuntavakaa peli
- melun osalta taitaa olla luokkansa kärjessä bemarin kanssa. Desibeli-mittari oli tälläkin kertaa mukana ja referenssinä V70
   -1-1,5 dB; A6 ja 5-sarjan
    0; V70 ( kitkarenkaissa pintaa 5-6mm)
   +1; uusi passat
   +2-2,5; uusi focus

- 177hv diesel ok perusmoottori, mutta oma takapuolituntuma ei oikein suuria eroja huomaa esim 140 hv:n dieseliin normiajossa. Odotukset olivat pikkaisen korkeammalla, eikös tämän pitänyt olla 100kg edellistä kevyempi? 3,0 diesel tuottanee jo eri tavalla ajamisen iloa.
- ajotuntuma mielestäni hiukan parempi  kuin 5-sarjan bemarissa; auto tuntuu positiivisella tavalla pienemmältä ja tarkemmalta. Alppien serpentiineillä ajelisin kuitenkin mielummin uudella focuksella ja monella muulla pienemmällä autolla.
- manuaaliaski toimi täsmällisesti. Kytkin vaati vähän totuttelua, alun jäykän jälkeen pöljin napsahti hassusti pohjaan kuin rumpua olisi lyönyt osuen ilmeisesti muovimattoon äänen perusteella
- takatilat riittävät, konttia en edes katsonut, avantti kuitenkin ensisijainen vaihtoehto

Kovasti hankalaa tullee olemaan järkiperustein valita luokasta se kaikkein paras. Kaikki tekniset hienoudet eivät avaudu pertti perusautoilijalle ja valinnat menevät kovasti fiilispohjalle. Audialennukset taitavat nykyään olla heikoimmasta päästä, joten pelkästään listahinnoin ei vertailuja voi suoraan tehdä.

Neppis

Itse koeajoin 3.0TDI 180kW stronic mallin. Verrattuna omaan pre-facelift A6 2.0TFSI multiin, eroa oli kyllä aika paljon ja nimen oman parempaan suuntaan! Vertailu ei nyt tietysti ole täysin reilu, kun eri versioista on kyse, mutta siltikin parannus on huomattava. Uusi oli paljon tukevamman tuntuinen ajossa, moottorin ääni ohjaamossa oli huomattavasti vaimeampi, ovien sulkeutumisääni kassakaappimaisempi, kojelauta modernimpi jne. Dieselmäisyyden huomasi oikeastaan vain tyhjäkäynnillä koneen tärinästä, ilmeisesti start-stop oli poissa päältä.

Oikeastaan ainut asia, mikä nykyisessä autossa on edelleenkin kilpailukykyinen, on multitronic - multin portaatomuuden jälkeen tottuminen muihin automaatteihin vaatii aikansa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Ktk

Jaahans, tulipahan tämäkin nyt illalla ajettua pari sataa kilsaa kotimaan kamaralla. Iso TDI quattro S-Tronic, kulkihan tuo, enkä edes leppään suistunut kovasta yrityksestä huolimatta. Tuossa oli normaali alusta ja odotin että olisi ollut pehmeämpi, tosin tuo jämäkkyys ei ole negatiivinen asia minun mielestä. Vakio ASS tuntuu potkivan jopa paremmin kuin A4 B8:ssa. A4/A5/Q5-vehkeissä en oikein tuosta S-Tronicista välitä mutta näissä A6(C7) ja A7 tuo tuntuisi toimivan. ESP:tä ei saa kokonaan pois (sama juttu kuin mm. A7, A4 Allroad, Q5), mutta kyllä tuo kohtuu sladin sallii kunhan pitää ohjausliikkeet rauhallisina.

Muistakaas sitten lapsukaiset että kun ajelette näitä uusia A6/A7 niin sitä ohjausta voi säätää sieltä Car-nappulan takaa. Ruorin tuntuma on ihan erilainen Comfort ja Dynamic-asennoissa.

RSOCUstin

#178
Audin sisäpiiriläisille näytti tulevan kutsu vkolopuksi koe-ajoille. Huomenna voisi mennä vaikka poikkeamaan Suomenojalla.
http://www1.vv-auto.fi/uutiskirjeet/audi_sisapiiri_01042011.html

K70

Onpahan taas sisäpiiritietoa, TV:ssä on pyöriny mainokset puolesta viikosta alkaen...

Totesin jo aiemmin ko jakelun turhaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy