Audi Airport Center teki asiakkaan Audi Q7 E-tronilla 200 kilometrin testiajon!

Aloittaja vagfani, 21.08.19 - klo:10:40

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:21:11
Näyttää noita K-auton takatukkia nyt täällä kirjoittelevan, puolustelemassa moraalitonta toimintaansa. Vituttaako, kuuntelen?:)


Oikei eli nyt mielikuvituksesi rajat tulivat vastaan ja jouduit turvautumaan tähän. Tämähän oli vain ajan kysymys. Ainahan ne, joiden argumentit eivät kanna, ovat alkaneet hokemaan jotain yhtä hölmöä automyyjistä. Se tässä nyt on vähän hämmentävää, että sinä kirjoitat tuollaista, mutta toinen rutinoitunut salaliittoteoreetikko kertoo, että automyyjillä ei ole varaa ostaa edes jotain Seatia. Kumpaako teistä pitäisi nyt uskoa?

ile

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 22.08.19 - klo:13:38
K-Auton toiminta on käynyt yhä härskimmäksi. Huoltojen hinnat ovat nousseet todella rajusti viime vuosina. Onneksi tuon Iltasanomien (Suomen suurin media) jutun on lukenut sadat tuhannet ihmiset ja pyrkivät jatkossa välttämään Audi Centerin palveluita.
https://www.is.fi/autot/art-2000006210037.html

Olisiko mitään parempaa dataa huoltojen hintojen rajusta noususta? Ainut mikä ottanut silmään on öljyn litrahinnan tasainen nousu. En kyllä sitäkään rajuna pitänyt ja aikalailla sama hintalappu on ollut normihuolloissa pitkään.

Suomenojan AC taisi tulla 15v sitten ja siitä asti ollut marmorin asiakkaana. Itse en kyllä tämän tapauksen vuoksi vaihda huoltoa ja käytän jatkossakin AC Airportia. Ainut ryppy suhteeseen tuli 2010 VWn puolella naapuritalon korikorjaamossa, kun kuukauden ikäiseen, punaiseen B8iin tuli paku perään ja vaikka kuinka väänsin niin eivät suostuneet uutta puskuria pistämään vaan vanha maalattiin. Kovin yritin etsiä sanottavaa korjauksen jälkeen, mutta ei niin ei. Silti ärsytti.

vagfani

Onhan ne huollon hinnat nousseet kautta linjan, esim. raitisilmasuodattimen vaihto yli 60 euroa, joskus vuosia sitten oli puolet siitä. Vaihto kestää korkeintaan kolme minuuttia.

Isossa kuvassa Keskon K-auto on menettänyt jo maineensa VAG:n, mitä tulee DSG- ja TSI-ongelmiin. Kaikki suunnitteluvirheet kiistetään ja juuri mitään vastaantuloa ei Suomessa ole. Muualla maailmassa toimitaan toisin, esim. kommunistisessa Kiinassa maahantuoja korvaa kaiken.

Kuten tältä palstalta on luettavissa, osa on iloisia kun heitä kusetetaan oikein huolella, eivät näe toiminnassa mitään ihmeellistä.;D Oli sitten kyseessä myynti, huolto tai virhevastuu. Taustalla jonkinlainen Tukholman syndrooma, vaikea keksiä mitään järkevää syytä miksi toiset ovat tyytyväisiä jouduttuaan huijauksen ja rahastuksen kohteeksi.;D

https://www.is.fi/autot/art-2000000713682.html


vagfani

Täällä yrittää K-auton käytännöistä hyvin perillä olevat selitellä asioita parhainpäin. Yksikin nimimerkki vaivautui oikein rekisteröitymään kertoakseen että kyllä K-auton rivimyyjät tienaa helposti yli 100 000 euroa vuodessa. ;D Kannattaisi varmaan YT-neuvottelujen ollessa todellisuutta keskittyä esim. työpaikan hakuun tai cv:n laatimiseen.

Kaikenlaisia valheita ja selityksiä sitä jotkut viitsiikin keksiä pitääkseen kulissia yllä. Tunnustaisi vain suoraan että asiakkaita vedätetään, niin olisi omatunto sen jälkeen vähän aikaa puhdas.


vagfani

Keskohan hallinoi nyt edustuksiensa kautta koko Volkswagenin, Seatin, Audin ja Porschen toimitusketjua maahantuonnista jälleenmyyntiin ja merkkihuoltoon. Käytännössä monopoliasema markkinoilla ja voi vapaasti nostella hintoja, kuten on jo tehnyt uusien mallien kohdalla.

Itse vaihdoin merkkiä jokin aika sitten ja hain vähän käytettynä ulkomailta. Säästöä useita tuhansia euroja ja mitään vikoja ei ole tarvinnut korjailla.



b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sakal83

VAG fanitus päässyt ihan uusille ulottuvuuksille.
Kai tarkistit että ulkomaantuonti ei ollut kolariauto? ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

a4b8

Mitenkähän nuo edellä mainitut muutamat kommentit liittyvät otsikkoon vai onko jokaisen VAGarena otsikon takana samat lorut?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

b1mpo

Ei yhen yhtäkään positiivista kommenttia löydy ainakaan lähihistoriasta, eli kai sitä mieltään tänne purkaa.. ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a4b8

mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

b1mpo

Ei ole ollut tämä pajalla moottorin, eikä muunkaan takia. Mukava auto ollut, paras tähän saakka.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jabajee

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 23.08.19 - klo:23:37
Mukava auto ollut, paras tähän saakka.
Tähän lauseeseen kiteytyykin kaikki.
Näin sanoo moni Toyota-mies, Volkkari-mies, Mersu-mies, jne-mies.

jt

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 23.08.19 - klo:19:58
Mitenkähän nuo edellä mainitut muutamat kommentit liittyvät otsikkoon vai onko jokaisen VAGarena otsikon takana samat lorut?
Eiväthän ne liity yhtikäs mitenkään. Ko. mainitut nimimerkit voisivat toki kirjoitella näitä tarinoita vaikka yleisten keskustelujen puolelle. Oman topikin voi perustaa vaikka esittelyautojen käytölle, K-autolle jne..

Ei nuo testiajot välttämättä ihan eviliä ole tavanomaisemmissa huolloissakaan, harvoin niitä kuitenkaan tehdään ihan kustannusyistä. Tässä yksi hieman aihetta liippaava tarina: Oma pirssi kävi huollossa (ei-merkkihuolto), moottoritieajossa sitten huomasin välillä kuuluvan metallisen kihnutuksen ja jarrutuksessa ylimääräistä ääntä - ei kuulosta siis hyvältä. Syy selvisi kun otti renkaan irti - jarrulevyjen suojalevy oli vääntynyt työn touhussa ja otti kiinni jarrulevyihin, lisäksi yksi pultti oli jätetty kokonaan kiristämättä. Ei sitä itse huomannut vasta kun ajeli moottoritietä jonkun pätkän ja sopivasti kaartuvia mutkia hitaammalla vauhdilla. Löysän pultin nyt olisi voinut huomata jo avaimen kanssa, mutta tuo levy oli juuri sen verran vähän vääntynyt alalaidasta että sitä ei "hallista ulos" 50m ajolla huomannut. Eikä kotiin ajaessakaan kun radio oli päällä.

Joskus koeajosta voi siis olla hyötyä. Tämän Audin tapauksessa kun ei ole tietoa muu kuin tuo lehden artikkeli, niin aika moni asia jää kyllä arvuutteluksi.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

b1mpo

Kyllä auton saa rikki ihan siviiliajossakin vaihtovirheen takia. Ei siihen rataa tarvi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Miten tämä yksi sankari saa/jaksaa  useampaan topic:n suoltaa samaa itkuvirttä, joka ei mitenkään liity aiheeseen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vagfani

Nimenomaan epäkohdat K-Auton toiminnassa saa ja pitää tuoda esiin, oli sitten kyse tästä palstasta tai valtamediasta. Kovasti näyttää Keskolla työskenteleviä nyppivän.:)

Mikey

Vaihtovirheellä saa tosiaankin moottorin ja ehkä muutakin hajalle. Tiedän lähipiiristä kaksi tapausta.

Kultaisella 80-luvulla oman kylän Ford -liikkeeseen tuli Sierra Cosworth koeajettavaksi. Tuttu 20-kymppinen julli (nimiä mainitsematta, Rauno R) oli ottanut auton alleen ja kiihdyttänyt joka vaihteella kierrosrajoittimelle. Sitten kolmoselta neloselle vaihtaessa olikin hämmentänyt kakkosen silmään. En jaksa muistaa mitä kaikkea autosta hajosi, mutta moottorin lisäksi jotain meni myös voimansiirrosta hajalle.

Kaverini oli parin kaverinsa kanssa ottanut Saksassa vuokra-Bemarin ihan sen vuoksi, että halusivat liittyä "kahden markan kerhoon". Yksi sankareista oli tehnyt saman kuin edellisessä tapauksessa. Auto oli vuokraamoon takaisin vietäessä kuulostanut traktorilta . En muista jälkiseuraamuksia...

-karppa-

Taitaa tänä päivänä suurin osa tehokkaista "perhesporteistakin" olla automaatteja joten melkoinen sankari saa olla, että tuollaisella tekee vaihto missin, mutta minkä vaan saa väärällä käytöllä rikki.

Puskurin voi taas naarmuttaa vaikka ulkopuolinen...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Viime vuosituhannen puolella olin ostamassa uutta gti-autoa. Yhdellä koeajolla (Almera gti) oli mukana vain vanhempiensa automaatilla aiemmin ajellut pikkusiskoni silloinen poikaystävä. Kävi juurikin vaihtokämmi 3->4 vaihto menikin 3 -2 noin 80 kympin nopeudesta. Auto toimi tuon jälkeen normaalist, mutta kuljettaja vaihtui välittömästi. Ehkä ei sitten ehtinyt nostaa kytkintä "tarpeeksi. Kyllähän kymppitonnin kierrokset auton usein rikkovat! Almera gti:hin tulikin päädyttyä. Soiva peli, mutta takajousitus oli äärettömän kova. Aika tarkkaan kaksi vuotta pidin kunnes vaihdoin hieman sivistyneemään autoon.

Tästä casesta sen verran, että pitkässä yli viikonlopun testauksessa ei todennäköisesti ole mitään hämärää jos kolhut on tehnyt joku muu tai yksinkertaisesti ollut niin kevyt kosketus ettei ole sitä havainnut ja jälkiä huomannut. Aukoton selitys olisi fleet-data, jota autosta ei varmastikaan ulos helposti saa. Käytetyt reitit ja nopeudet. Kaahailut näkyisi tuossa datassa.

SNG

Ã,,h. Tarkoitin että vaihto 2 - 3 menikin 2 -1 reilun  80 kympin  vauhdissa.

vagfani

Siis autoahan oltiin jo palauttamassa, mutta kun asiakas kertoi olevansa ulkomailla viikonlopun yli, niin alkoi se pidempi "testiajo". Samalla autoa kolaroitiin, kuten jutun kuvasta näkyy.

Eli ei mitään asiallista toimintaa Audi Centeriltä.

Mikey

^Oma arvaukseni aiheesta on, että kyseessä ei ollut ensimmäinen kerta...

Siis että kyseinen huoltoneuvoja oli oppinut, että päheän kulkuneuvon saattaa saada viikonloppulelukseen tarjoamalla "pitempää koeajoa auton kunnon varmistamiseksi".


vagfani

Laitetaanpa tännekin, en ihmettele että 100 henkilöä on irtisanottu, kun ei kukaan halua olla K-auton kanssa missään tekemisissä:

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006261258.html

PeteFinn

#86
Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.01.20 - klo:12:29
Laitetaanpa tännekin, en ihmettele että 100 henkilöä on irtisanottu, kun ei kukaan halua olla K-auton kanssa missään tekemisissä:

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006261258.html

Ja jotta autokaupan tämän hetken koko kuva ja tasapuolinen realismi ei unohtuisi, niin laitetaan pari lisää.

[url=https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b]https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b] [url]https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b]https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b]https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b] [url]https://www.talouselama.fi/uutiset/laakkoselta-miljoonien-yt-pommi-joudumme-tekemaan-seka-henkilostovahennyksia-etta-keskustelemaan-uusista-toimenkuvista/ffeceeeb-2515-40ba-8717-5f7238823c3b

[url=https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f]https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f] [url]https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f]https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f]https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f] [url]https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehon-yt-neuvottelut-loppusuoralla-saastotavoite-7-miljoonaa-euroa/6809e44e-c921-49ea-86d1-47fb85243f1f



jamo75

no mitä tekemistä sen kanssa on ?

normaali yritys kauppaa, joku tutun tuttu oli automyyjänä kun ketju osti kyseisen liikeen, ilmoitettiin että kaikkia merkkejä ei enää edusteta ja ne saavat lähteä jotka eivät itselleen uutta työtä löydä

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 08.01.20 - klo:12:29
Laitetaanpa tännekin, en ihmettele että 100 henkilöä on irtisanottu, kun ei kukaan halua olla K-auton kanssa missään tekemisissä:

https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006261258.html
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

the_kapu

Kyselin Herttoniemen Centeristä päivitystä Volkswagen Golfin 1,5 moottoriin kun nykii kylmänä, tyly vastaus oli että on kuulemma "ominaisuus" ja että ei ole mitään päivitystä. Viikkoa myöhemmin tuli tunne että asia pitää varmistaa ja olin yhteydessä Airportin Centeriin. Sieltä kerrottiin puhelimessa heti että on päivitys, aikakin on varattuna. Aika erikoista toimintaa! ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy