1.8tsi (CDAA) öljynkulutus koneremontin jälkeen

Aloittaja tapsi, 20.03.16 - klo:18:01

« edellinen - seuraava »

tapsi

Otsikon mukaiseen ocuun tehtiin tehtaan ohjeen mukainen öljynkukutusremontti 122tkm kohdalla.

Ennen remonttia öljyä paloi 1,5l/tkm ja remontin jälkeenkin noin 0,5l/tkm.

Remontin tehneen merkkikorjaamon mukaan olen ensimmäinen joka reklamoi öljynkulutuksesta remontin jälkeen.

Olelenko ainoa jolla remotin jälkeen öljyä palaa edelleen ?

tapsi

No niin...korjaamon tekemän öljynkulutustutkimuksen mukaan öljyä palaa koneremontinkin jälkeen 0.7L/1000km...Korjaamon edustajan mukaan on ensimmäinen heille tullut kone joka remontinkin jälkeen kuluttaa öljyä...


Platii

Mulla on Superb, mutta samalla koneella ja koneremppa tehtynä öljynkulutuksen takia. Autoon muutatin kiinteän huoltovälin 1v/15tkm ja juuri viime viikolla tuli 15tkm täyteen rempan jälkeen ja huollossa sanoivat että öljyä ei ollut juurikaan hävinnyt.

En ole kuullut ettei olisi mäntäremppa auttanut, oletko varman että sinulle vaihdettuun kiertokanget ja männät/männän renkaat kaikkien romppeineen?


tapsi

Merkkikorjaamolta soittivat tänään että kone on avattu taas, sylinterit mitattu...Eivät olleet tehtaan spekseissä.
Helkamalta tilalle vaihtokone kun vanhaa konetta ei voi pelastaa ja tämä helkaman/tehtaan piikkiin, näyttäisi sille loppu hyvin vaikka aika hermoja repivää tämä taistelu on ollut.

Olen saanut erittäin hyvää palvelua tältä merkkiliikkeeltä jonka kanssa olen asioinut, kerron mistä liikkeestä on kyse kunhan saan auton takaisin ja korjattuna.

tapsi

Nyt ocuun on vaihdettu kone, vanhan korjatun koneen sylinterit oli soikeita.

Korjaamon arvion mukaan mulla oli tosi huono tuuri koska noin yhdessä koneessa tuhannesta sylinterit on soikeita.


tapsi

Metroauto espoo hoiti homman hienosti, erittäin asiakasystävällistä palvelua :)

tapsi

Ei ole todellista...nyt ocu hyytyi kesken ajon ja moottorin vikavalo syttyi...olihan tuolla ajettu koneen vaihdon jälkeen jo 650km...alkaa kärsivällisyys loppumaan...

andyy

Terve,

Miten auton laita on nyt, toimiiko?

Itselläni vm.2011 octavia 1.8tsi, jolla ajettu nyt n.80tkm.

Ostin auton yksityiseltä(ensimmäinen omistaja) 1½v sitten, jolloin mittarissa oli 54tkm.
Auto on kuluttanut tasaisesti n. 7dl öljyä / 1000km kohden eikä se ole siitä muuttunut suuntaan tai toiseen.

Muistaakseni 7dl on vielä raja-arvoissa tehtaan lukujen mukaan, oliko näin?

Miten itse lähdit työstämään öljynkulutusta huoltoliikkeen / maahantuojan kanssa ja miten asiassa kannattaisi edetä?

-Antti

tapsi

Moi, mun auto on nyt kunnossa.

0,5l/1000km on tehtaan raja öljynkulutukselle.

Ota yhteys merkkikorjaamoon ja kerro heille että öljyä kuluu liikaa, ainakin täällä espoossa hoitivat mun tapauksen hienosti :)

Merkkikorjaamolla tekevät autoosi öljynkulutus tutkimuksen jonka maahantuoja maksaa jos öljyä kuluu enemmän kuin 0,5l/1000km.

Sun autos on suhteellisen uusi ja vähän ajettu, veikkaan että maahantuoja osallistuu koneremonttiin hyvällä prosentilla (mun tapauksessa 2009 käyttöönotettu octavia joka on huollettu huolto-ohjelman mukaan tehdas korvasi 70 prossaa työstä ja 70 prossaa osista).


Raumaster

Itellä korjattiin n.128tkm kohdalla.
1,3l meni tuhannelle ennen remppaa ja nyt ajellu noin 10t rempan jälkeen ja vähän yli puolenvälin oli öljynpinta. Toivottavasti pysyy. Muistelisin että rempalla oli jotain 15000km takuu vain mutta voin muistaa väärinkin....

Persojet

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 25.04.18 - klo:09:54
Itellä korjattiin n.128tkm kohdalla.
1,3l meni tuhannelle ennen remppaa ja nyt ajellu noin 10t rempan jälkeen ja vähän yli puolenvälin oli öljynpinta. Toivottavasti pysyy. Muistelisin että rempalla oli jotain 15000km takuu vain mutta voin muistaa väärinkin....

Miten jakautui kulurakenne tuossa vaiheessa? Olitko ensimmäinen omistaja?

Raumaster

Täysi skodalla tehty huoltokirja. Maahantuoja maksoi 60% ja minä loput. n.2000e taisi olla mun osuus.
Auto on vm2009 ja tehtiin viime kesänä remppa. Teki mieli vetää paaliin koko auto, mutta oli vähillä kilsoilla ja top spec varusteilla niin päätin korjauttaa ja halvalla sain (lienee juuri tämän vian takia)
Myyjäjobbarilta koitin kinuta rahaa mutta huonoin tuloksin, vaikka myynnistä oli alle 6kk
koitti vedota siihen että oli mukamas sanonut auton vievän "vähän öljyä" Mikä on sitten vähän..... Minun mielestä "vähän" voisi olla se sallittu 0,5L mutta ilmeisesti hänellä oli eri käsitys.
Asiasta on kuluttajariitalautakunnalla keissi vetämässä mutta mitäpä tuo auttaa ainakaan enää......(vuoden käsittelyaika) Vaikka lautakunta toteaisikin että myyjän olisi syytä maksaa, niin taitaa kaveri pyyhkiä perseensä niillä papereilla. Eihän tuo mikään käräjäoikeuden päätös ole. Mieli teki käydä paskomas äijän postilaatikkoon mutta olkoon. Kyllä rahaa on perkele, pari tonttua nyt tippuu taskusta harva se päivä.  >:(

misyrja

Itsellä 2010 Octavia kerennyt olla n. 3 viikkoa ja nyt mittarissa ~130000. Myyntihetkellä myyjä (liike) suurieleisesti sanoi ettei syö öljyä.. No vaan vaivaiset 1,3 litraa/1000km, selvisi tällä viikolla mittauksesta. stna..

Raumaster

Saman vei omakin.
Sulla etuna tuo että liike mainosti ettei vie öljyä.
Virhevastuun piikkiin selkeesti. Maahantuojaki varmaa osan maksaa. Pysy lujana että et aio penniäkään maksaa. En tiedä yrittääkö liike jotain maksuja vierittää sun vastuulle....
Kaupan purku tai remppa vaihtoehto....

misyrja

Lainaus käyttäjältä: misyrja - 29.08.18 - klo:13:50
Itsellä 2010 Octavia kerennyt olla n. 3 viikkoa ja nyt mittarissa ~130000. Myyntihetkellä myyjä (liike) suurieleisesti sanoi ettei syö öljyä.. No vaan vaivaiset 1,3 litraa/1000km, selvisi tällä viikolla mittauksesta. stna..

Päivitetäänpäs lopputulos vielä. Myyjäliike maksoi neuvotteluiden jälkeen kokonaisuudessaan mäntäremontin, maahantuoja pesi kätensä totaalisesti, mikä oli mielestäni hiukan outoa. Vetosivat siihen, ettei ole huollettu merkkiliikkeessä. Öljynkulutuksesta remontin jälkeen en osaa vielä sanoa. Sanoivat kyllä korjaamolla, että alkuun saattaa kuluttaa jonkun verran, kunnes osat "kuluvat" toisiinsa sopiviksi.

Joneäässi

Itse ostin 2009 1.8 tsi farmari ocun. 185tkm ajettu. Liikkeestä kun ulos ajoin niin tarkistin öljyt ja täynnä oli. 500km ehdin ajaa niin alkoi helvetillinen nykiminen ja moottorin vikavalo palamaan ja kohta taulussa lukee että vilkaiseppas öljyt. No minimissähän ne oli ja eikun pajalle. Mäntäremonttiin meni ja virhevastuun piikkiin, onneksi. Hintaa oli reilut 5000e sillä remontilla. Laitan lisää tietoa tuosta öljyn kulutuksesta kunhan saan kilometrejä alle.

Raumaster

Jaahas poijjaat  teetätin konerempan jossain 120-130tkm kohdilla. Nyt pyörähtää juuri 160tkm ja kappas yks kaks alkanut menemään öljyä. Kaksi viikkoa sitten valo syttyi ja lisäsin litran purkin kun olin tienpäällä. Ajattelin että kun huolto juuri tehtävä ja onhan tällä nyt 15tkm ajettu samoilla öljyillä niin sallitaan nyt litran kulutus/15tkm. Noh puoliso on ajellut sen jälkeen pientä ajoa pari vk...korkeintaan tankillisen niin jovain paloi valo taas ja tikku häävin kastui. Eijjumalauta kun hyviä vehkeitä. Mahtaako rintajouppi suostua korjaamaan jos on taas sama vika???? Kyllä ottaa päähän. Ei ainakaan näytä valuttavan mistään...vai suoltaako turbo läpi...tehot on tallella kyllä

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 06.05.19 - klo:19:52
Jaahas poijjaat  teetätin konerempan jossain 120-130tkm kohdilla. Nyt pyörähtää juuri 160tkm ja kappas yks kaks alkanut menemään öljyä. Kaksi viikkoa sitten valo syttyi ja lisäsin litran purkin kun olin tienpäällä. Ajattelin että kun huolto juuri tehtävä ja onhan tällä nyt 15tkm ajettu samoilla öljyillä niin sallitaan nyt litran kulutus/15tkm. Noh puoliso on ajellut sen jälkeen pientä ajoa pari vk...korkeintaan tankillisen niin jovain paloi valo taas ja tikku häävin kastui. Eijjumalauta kun hyviä vehkeitä. Mahtaako rintajouppi suostua korjaamaan jos on taas sama vika???? Kyllä ottaa päähän. Ei ainakaan näytä valuttavan mistään...vai suoltaako turbo läpi...tehot on tallella kyllä

Ensimmäinen asiahan on, kuinka kauan remontista on ajallisesti...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Raumaster

tuo remppa tehtiin 9/17 eli ei kahtakaan vuotta.

Raumaster

Kattelin netistä että PCV voi rikkinäisenä imeä öljyä reippaastikkin. Pitänee tuo tsekata kans.
onko näiden rikkoontumisista kokemusta. sytytti vaan vikavalon tuossa samalla reissulla kun öljyvalo syttyi. Liian rikas seos oli koodi...nollasin ja ei sen koomin ole syttyny. Ei toki paljoa ajettu nollauksen jälkeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy