Uusi Superb huomenna

Aloittaja aak, 31.01.14 - klo:19:05

« edellinen - seuraava »

dwntime

Lainaus käyttäjältä: eerop - 12.02.14 - klo:07:13

Tuommoinen uudempikin oli mutta onneksi ei pitkään, itsekin myönnät että takuuajan sisällä hävität pois. Eihän noita uskalla pitää kauemmin. 7kk meni meillä takuu umpeen tuollaisesta rottelosta.

Löytyyhän avesta sähköinen käsikarru, jota kiellettiin käyttämästä talvella koska vejerit venyy, laatua

Voit vaan kuvitella minkälaista jätettä nämä anjovikset on takuuajan ulkopuolella jos sen aikanakin hirveää sontaa

Kannattaa hakea takaisin se ave ja citymarketista uusi tuulipuku samalla, pääset takaisin suhisemaan corolla kerhoon

Tähän nyt on pakko kommentoida vaikka en haluaisi. Tämä kun nyt on kyllä niin ilmiselvää trollausta että hohhoijjaa.

Itse ajelin 2009 vm T27 Anjoviksella 3v ja vajaa 60tkm. Autoon ei tehty yhtään ylimääräistä korjausta. No okei, alkuvaiheessa teetätin takuuseen nelipyöräsuuntauksen, mutta sitä ei voi oikein laskea.

Eihän tuo nyt ajettavuudellaan loista mutta hoiti hommansa. Se mikä autossa oli parasta oli sen suoraan meno -kyky. Meni motarilla, maantiellä jne. suoraan kuin juna eikä sivutuuli pahemmin sitä hetkauttanut. Niin ja lämmin auto oli kyllä. Edes -30 asteen pakkasilla ei moottorin lämmöt tippuneet vaikka eberin otti pois päältä.
Auto on hajuton ja mauton eikä herätä mitään erikoisia tuntemuksia yhtään missään. Mutta ei se sitä yritäkään.

Ja sähköistä käsijarrua käytin koko ajan eikä ollut senkään kanssa mitään ongelmaa.

Mitä itse Superbiin tulee, niin kyllähän se vain fakta on niin että onhan auto huomattavasti ylellisemmän tuntuinen kuin Avensis. Toki muovit on samaa ämpäriä ja onhan tuo "hiukan" spartalaisen näköinen tuo ohjaamo Superbissa. Mutta se yleinen fiilis on vaan huomattavasti hienostuneempi. Ovet menevät jämäkämmin kiinni, sisällä on hienoja valaistuselementtejä, jakkarat on paremmat jne.
Se toki täytyy vielä Avensiksen eduksi sanoa että 3 vuoden jälkeenkään sisusta ei nitissyt eikä natissut. Eli jotain siinäkin autossa oikein on tehty. Ja mulla oli vielä ensimmäisiä noita uuden korimallin autoja.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: aak - 11.02.14 - klo:22:02

Eniten superbissa ottaa päähän lelumaiset nappulat, jotka on avessa aivan eriluokkaa.

Lelumaiset nappulat? :)

Kävin pikaisesti ihan vilkaisemassa nettiauton puolella, minkälaiset nappulat avensiksessa on? Otin hakukriteeriksi: Avensis ja 2008-2014. Yhteensä 542kpl, joista 44% oli harmaita/hopeita. Hieno väri ja tykkään itsekkin kovasti :)
Nappulat olivat isokokoiset, mustat ja varsin samanlaiset kuin Carina TA12 mallissa, kun ensimmäinen Carina tuli myyntiin 1970. Ei siinä mitään, järjestys täytyy olla kuten saksalainen sanoo ja on hyvä, että nappulat ovat omassa turvallisessa paikassa muuttumattomina.

dwntime


eerop

Toiset ajaa työkseen autoa, 130-160tkm tulee helposti vuodessa. Nykyisin pelkästään työmatkat tuo sen 80tkm vuodessa itsellä. Se jos vähän ajaa vuodessa, 10-15tkm. Ei kerro vielä omistajalleen juurikaan kestävyydestä yms. Mutta jos ajetaan lähemmäs 100tkm, alkaa pienetkin ominaisuudet löytymään,ä joista osan kanssa voi elää, osan ei.

En ole vielä eläessäni nähnyt kestävää autoa, kaikkiin on aikanaan tullut jotain. Joko tyyppivikaa tai muuta.


tapanixxx

Eikö kannata lopettaa tämänkaltainen kinastelu kumpi on parempi.

Totuus lienee että jokaisella valmistajalla on maanantaikappaleita. Joillakin enemmän, joillakin vähemmän.

Kun on itse tyytyväinen autoonsa niin eikös se ole hyvä. Jos naapuri tykkää jostakin toisesta merkistä, niin sekin on hyvä asia.

Jos ei olisi valinnanvaraa niin se vastaa tylsää olisi. Jokaiselle löytyy mieleinen auto...

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 11.02.14 - klo:22:18
Raise the lord! Uusi Jumalauto on syntynyt. Tigun myynti sakkaa...
Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Mihinkäs sinä sen jumalan nostat? Jos on pakko brassailla kielitaidollaan, niin olisi hyvä osata ko. kieltä. Edes alkeet.


aak

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 12.02.14 - klo:08:54
Lelumaiset nappulat? :)

Kävin pikaisesti ihan vilkaisemassa nettiauton puolella, minkälaiset nappulat avensiksessa on? Otin hakukriteeriksi: Avensis ja 2008-2014. Yhteensä 542kpl, joista 44% oli harmaita/hopeita. Hieno väri ja tykkään itsekkin kovasti :)
Nappulat olivat isokokoiset, mustat ja varsin samanlaiset kuin Carina TA12 mallissa, kun ensimmäinen Carina tuli myyntiin 1970. Ei siinä mitään, järjestys täytyy olla kuten saksalainen sanoo ja on hyvä, että nappulat ovat omassa turvallisessa paikassa muuttumattomina.
[/quo

Voi kun tämä oliskin trolli, mutta kun ei vaan ole.

Niinpä lelumaiset nappulat.

Kun ratin nappeja painaa on ne kuin jostain lelusta. Jos ei paina ihan keskeltä, jää ajotietokoneen nappi jopa vähänksi aikaa pohjaan ennekiun palautuu. Samaa tekee kessy avaimeton käynnistysnappi. Auo on ihan uusi.

Onko audissa ja volkkarissa vastaavat nappulat?

Mutta löytyy superbista kyllä hyvääkin. Vaihteisto on paljon parempi kuin avessa, menee paljon paremmin päälle. Aven laatikko on kuin kuorma-autosta. Myös moottori on superbissa ok. Webasto on toimivampi, avessa jotui aina laittamaan puhalluksen manuaalille, muuten huusi täysillä. Se oli aika turhauttavaaa.

No joo niin se taitaa olla että toinen parempaa toisessa ja toinen toisessa. Taisi olla odotukset superbin suhteen liian korkealla ja on osoittautunut ihan perus kärryksi.

Kulutukseen uskon myös itse että putoaa kun saa vään lisää kilsoja, nyt on n. 1200 ja 2 viikkoa tulee täyteen lauantaina.

Seuraavaksi olen miettinyt audia tai tiguania. Onkohan ne laadukkaammista osista tehtyjä? Ajattelin vaihtaa kesäksi 2015, niin on superbissa vielä takuuta 1/2 vuotta jäljellä. Tätä kauppias ehdotti ja kertoi että voi sitten hyvittää parmmin. Sovittiinkin jo että on vuoden päästä yhteydessä. A6 kiinnostaisi mutta niiden hinnat taitaa laskea tosi nopeasti kun käytettyjen hinoja katselin.




V-O

Lainaus käyttäjältä: aak - 11.02.14 - klo:22:27
Eipä saatu tästä objektiivista pohdintaa aikaiseksi. Unohdetaan koko juttu.

Mukavaa kevättä kaikille.
Miksi avensis-mies ei pitänyt lupaustaan?

aak

Lainaus käyttäjältä: eerop - 12.02.14 - klo:16:32
Toiset ajaa työkseen autoa, 130-160tkm tulee helposti vuodessa. Nykyisin pelkästään työmatkat tuo sen 80tkm vuodessa itsellä. Se jos vähän ajaa vuodessa, 10-15tkm. Ei kerro vielä omistajalleen juurikaan kestävyydestä yms. Mutta jos ajetaan lähemmäs 100tkm, alkaa pienetkin ominaisuudet löytymään,ä joista osan kanssa voi elää, osan ei.

En ole vielä eläessäni nähnyt kestävää autoa, kaikkiin on aikanaan tullut jotain. Joko tyyppivikaa tai muuta.

Näin on. Mä ajan n. 50000 vuodessa ja kilsat tulee pääasiassa pidemmiltä työmatkoilta. Kun autossa istuu useita tunteja päivässä alkaa pienetkin asiat suututtamaan. Jos joku nappula ei toimi kunnolla ehtii sitä vaikkapa Kajaanin reissulla painaa pirun monta kertaa. Tai jos penkki ei ole hyvä ei sitä konttoripäivänä huomaa, mutta kun olet istunut 6 tuntia autossa, totuus selviää kyllä. No mun ajotkin on vielä vähäisiä moneen muuhun. 160000 on jo taksarin kilsat.

aak

Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.02.14 - klo:06:43
Miksi avensis-mies ei pitänyt lupaustaan?

Keskustelun taso oli aavistuksen parantunut.

jabajee

#40
Kyllähän se kyrsii kun rahat ei riitä Toijotaan niin pitää ostaa Skeida... ähäkutti  ;D
Ja kyllä, olen omistanut molempia näitäkin merkkejä ja ihan samanlaista pas*aa ne ollut kaikki  ;)

Lisätään vielä, että eipä ihme jos Superb tuntuu ja näyttää vanha-aikaiselta, kun malli on jo 6 vuotta vanha. Kannattaa katsoa peiliin ja puristaa nyrkkiä taskussa, jos autokauppias on saanut kovaan rahaan myytyä faceliftin täysin uutena mallina  ;D

aak

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 14.02.14 - klo:22:18
Kyllähän se kyrsii kun rahat ei riitä Toijotaan niin pitää ostaa Skeida... ähäkutti  ;D
Ja kyllä, olen omistanut molempia näitäkin merkkejä ja ihan samanlaista pas*aa ne ollut kaikki  ;)

Lisätään vielä, että eipä ihme jos Superb tuntuu ja näyttää vanha-aikaiselta, kun malli on jo 6 vuotta vanha. Kannattaa katsoa peiliin ja puristaa nyrkkiä taskussa, jos autokauppias on saanut kovaan rahaan myytyä faceliftin täysin uutena mallina  ;D

Nyt löytyikin penaalin terävin kynä. Varsinainen järjen jättiläinen.

V-O

Avensis-mies teki paluun ja kas keskustelun taso senkuin nousee.

Mutta onhan se niinkin että kaikki eivät pääse valitsemaan vapaasti automerkkiä, jos kyseessä on työkalu. Yritys vaan sanoo että tuolla autolla ajat seuraavat 100 tkm. Omasta mielestä saakin sanoa, koska firman piikkiin ajetaan. Skoda nyt vaan on yksi parhaist amerkeistä leasingrintamalla. Siitä kiitos Skodalle, tuotepaletti ja strategia näyttää olevan erittäin onnistunut.

Jos ei merkki kelpaa niin pakkoko sitä on tommosessa firmassa duunissa olla, kukaan ei varmaan pakota.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: aak - 15.02.14 - klo:07:33
Nyt löytyikin penaalin terävin kynä. Varsinainen järjen jättiläinen.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa  ;)
Yritä saada naapurit ja työkaverit vakuuttuneiksi siitä, että Skoda on melkein kuin Audi, koska osat on suunnilleen samoja. Ja että Skoda pitää hintansa ja on käytettynä lähes yhtä haluttu kuin Toyota. Mainitse myös, että taksimiehetkin luottaa Skodaan.
Niin ehkä ne ei naura ihan niin paljon  ;D

VAG!

Kas kas, taas näitä mielikuvitusskodien omistajia. Eikö trollaajienkin kannattaisi välillä keksiä jotain uutta ja nerokasta?

aak

No nyt oli sentään kulutus pudonnut toisella tankillisella 5,5 l /100 km. Eka tankki oli 6,1 l /100 km.

Uskomaton palsta, heti kun arvostelee objektiivisesti omaa skodaa on trolli. Palsta on täynnä vikakertomuksia kait nyt muillakin on jotain negatiivista skodasta?

Laitetaan vähän plussaakin.

Moottori 140 diesel on hyvä
Vaihteet manuaali kun en dsg:tä uskaltanut ottaa on ok
Maxidot hyvä kun saa puhelimen navi ym. Siihen.
Ajettavuus ihan ok.

aak

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.02.14 - klo:09:19
Avensis-mies teki paluun ja kas keskustelun taso senkuin nousee.

Mutta onhan se niinkin että kaikki eivät pääse valitsemaan vapaasti automerkkiä, jos kyseessä on työkalu. Yritys vaan sanoo että tuolla autolla ajat seuraavat 100 tkm. Omasta mielestä saakin sanoa, koska firman piikkiin ajetaan. Skoda nyt vaan on yksi parhaist amerkeistä leasingrintamalla. Siitä kiitos Skodalle, tuotepaletti ja strategia näyttää olevan erittäin onnistunut.

Jos ei merkki kelpaa niin pakkoko sitä on tommosessa firmassa duunissa olla, kukaan ei varmaan pakota.


Ihan on omalla rahalla ostettu. Leasingin paketeista en tiedä muuta, kuin että ei kiitos jos ei pakko. Työajoa tulee n. 35 tkm vuodessa, jotka voin laskuttaa. On vain niin että kun istuu paljon ratin takana alkaa pinetkin asiat häiritsemään. Skoda on saanut niin paljon voittoja, että odotukset oli korkealla.

Ei superb huono ole, mutta ei siinä mitään erityistäkään ole.


skriko

Lainaus käyttäjältä: aak - 31.01.14 - klo:19:05
Huomenna pitäisi hakea uusi superb ambition busines farkku 140hp dieselillä. Paljon mietityttää VAGn viat joista tälläkin palstalla kirjoitellaan valtavasti. Tuntuu että takapakkia tulee ainakin laadusta nykyiseen avensikseen. Avensiksessa esim navigaattori ja valikot suomeksi. Tuntuu köyhäilyltä ja massatutteelta kun vag ei ole viitsinyt suomeksi laittaa. No valot ainakin pitäisi olla hyvät, ne on avessa huonot. Arvonaleneminenkin mitityttää. 2 vuotta vanhasta 85tkm ajet,usta farkku avesta sain 26000 kun maksoi mulle 32000. Eipä taida vagllä päästä lähellekkään tota. No jos kestää niin pari vuotta pitäisi tälläkin körötellä.

Ostitko Avensiksen 2 vuotta sitten ilman vaihtoautoa 32 000 ja myit yksityiselle tai liikkeeseen 26 000, ostaen sitten Skodan ilman vaihtoa. Jos et niin miten lasket tuon 6 000 arvonalennuksen?
Itse aion päästä 4 vuotiaalla vaginpaskalla paljon pienempään arvonalennukseen. Jos taas puhutaan vaihtohyvityksistä, niin ainahan vagista neljän vuoden päästä saa enemmän vaihtaessaan uuteen Toyotaan kun mitä vag maksoi uutena

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy