Uusi Superb huomenna

Aloittaja aak, 31.01.14 - klo:19:05

« edellinen - seuraava »

aak

Huomenna pitäisi hakea uusi superb ambition busines farkku 140hp dieselillä. Paljon mietityttää VAGn viat joista tälläkin palstalla kirjoitellaan valtavasti. Tuntuu että takapakkia tulee ainakin laadusta nykyiseen avensikseen. Avensiksessa esim navigaattori ja valikot suomeksi. Tuntuu köyhäilyltä ja massatutteelta kun vag ei ole viitsinyt suomeksi laittaa. No valot ainakin pitäisi olla hyvät, ne on avessa huonot. Arvonaleneminenkin mitityttää. 2 vuotta vanhasta 85tkm ajet,usta farkku avesta sain 26000 kun maksoi mulle 32000. Eipä taida vagllä päästä lähellekkään tota. No jos kestää niin pari vuotta pitäisi tälläkin körötellä.

jni

Ja tämän postauksen pointti oli?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Janneh

Olisko kannattanu ostaa avensis ja lyödä siihen lisävalot?

Kolis

Superbin laatu on varmasti yhtä hyvä kuin Avensiksessakin. Itsellä takana vajaat 100 000 superbilla ilman ongelmia. Katsastuksessakin todettiin, että "auto on kuin uusi". Itselläni juuri tuo ongelmainen 1,4 jakoketjukone, minkä takia nyt tulossa diesel Passat. Minulla moottorista ei ole ollut pahaa sanottavaa onneksi. Ymmärtääkseni nuo 140 hp dieselit olleet hyvin luotettavia.

Hesarissa oli juuri äsken juttua autojen arvonalenemisesta, ja superbi ei ollut parhaita arvonsa pitäjiä. Mitä kalliimman mallin otat perusmalliin verrattuna, sitä enemmän menetät seuraavassa vaihdossa rahaa. Jos ambition varustetasoon uhraa 3000 e, niin siitä on itselle ja seuraaville omistajille iloa, mutta sen ilon maksat sinä.

aak

No nyt on superbilla ajettu 600 km! 10 päivää. Ei kyllä ole laadullisesti avensiksen veroinen. Avaimeton käynnistyksen starttinappi takkuilee ja sama homma maxi-dotin napeissa. Aika pettynyt olen. Nappulat on surkeita. Saa nähdä mikä seuraavaksi rupeaa reistaamaan. Jos tämä meno jatkuu vaihdan takaisn avensikseen kun uusi malli tulee. Myös peilien käätö on nykivää. Avensis on paljon paremmin tehty.

Nipademu

Miksi aak vaihdoit? Jos jo ennen auton saantiakin oli mielipiteet noin VAG -vastaiset? Ei ne Toyo-lasit lähde päästä, jos ne on siihen äidinmaidossa istutettu.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

aak

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 10.02.14 - klo:22:29
Miksi aak vaihdoit? Jos jo ennen auton saantiakin oli mielipiteet noin VAG -vastaiset? Ei ne Toyo-lasit lähde päästä, jos ne on siihen äidinmaidossa istutettu.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ompa urpo kommentti. Ei kommenttia.

markusrei

Lainaus käyttäjältä: aak - 10.02.14 - klo:22:33
Ompa urpo kommentti. Ei kommenttia.

Ensimmäisessä postauksessa jo katumisen merkkejä, niin miksi sitten ylipäätään pitä vaihtaa?
Skoda superb 2.0TDI elegance DSG. VCDS#Tornio

hapelton1

Kukaan ei noteeraa harmaata avensista, joka toimii kuin sveitsiläinen rannekello?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 11.02.14 - klo:09:30
Kukaan ei noteeraa harmaata avensista, joka toimii kuin sveitsiläinen rannekello?

Mutta tien poskessa hinuria odottavan Superbin kyllä noteeraa :)

Noh noh, vähän rankempaa huumoria. Avautuko? :)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.02.14 - klo:09:36
Mutta tien poskessa hinuria odottavan Superbin kyllä noteeraa :)

Noh noh, vähän rankempaa huumoria. Avautuko? :)

Nyt meni vähän ohi. Olen patologi Lopeltalta. :)

Petu

Minut on pienestä asti "aivopesty" jaappani kaaroihin. Muutaman niitäkin omistaneena en kyllä itse anjovikseen käsiäni lyönyt, vaikka kaupoilla olinkin pari kertaa... On se niin muovinen ja peltipurkkimainen. Lisäksi ajotuntumaa ei voi millään verrata edes suberbiin, vaikkei nyt sekään maailman tarkin ajettava ole. Kolme suberbia alla ollut-ei ainuttakaan vikaa tai ylimääräistä korjaamo käyntiä...
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

jni

Lainaus käyttäjältä: aak - 10.02.14 - klo:22:33
Ompa urpo kommentti. Ei kommenttia.

Taitaa meillä olle taas esillä tällä palstalla  mielikuvitusauto.

Ketjun aloittajalla on näköjään joku missio. Ilmiselvä trolli kyseessä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

savolaiskollega

Alkaa itkemään jo ennenkuin auton edes saa. Ei hyvää päivää...... >:(

aak

Lainaus käyttäjältä: Petu - 11.02.14 - klo:10:14
Minut on pienestä asti "aivopesty" jaappani kaaroihin. Muutaman niitäkin omistaneena en kyllä itse anjovikseen käsiäni lyönyt, vaikka kaupoilla olinkin pari kertaa... On se niin muovinen ja peltipurkkimainen. Lisäksi ajotuntumaa ei voi millään verrata edes suberbiin, vaikkei nyt sekään maailman tarkin ajettava ole. Kolme suberbia alla ollut-ei ainuttakaan vikaa tai ylimääräistä korjaamo käyntiä...

Ajo-ominaisuuksissa ei kyllä uusimman 2012 ja uudemmat Avensiksen ja superbin välillä juurikaan ole. Hyvin saman tyyppiset. Superb ehkä hieman suuremman tuntuinen. 100000 avella ajoin ja ei moitittavaa ajossa. Vanhempi ave oli selvästi huonompi.

Superb on vaan jotenkin niin lelun oloinen. Ok vaihteet on paremmat, manuuali kun en dsgtä uskaltanut ottaa. Navigaattori tuli busines paketissa amundsen aika köyhä, avessa on parempi mm. Kamerat. Ã,,äni radiossa on avessa paljon parempi, kaiuttimet superbissa huonot.

Ylai mikä superbissa ihmetyttää on köyhempi maxidot kun uudessa octaviassa. Vaimolla on elegance ocu ja paljon hienompi. Vai onko paremmissa kuin mun ambition parempi maxidot.

Eniten superbissa ottaa päähän lelumaiset nappulat, jotka on avessa aivan eriluokkaa. Ja se että ei ole viitsitty valikoita kääntää suomeksi eikä navia, jotenkin jättää halvan leiman. No avessakin oli vai touchand go suomeksi valikot, mitä siinä nyt kelloa pysty aikaan laittamaan englanniksi. Ja osaan toki englantia kun olen lähes 20 vuotta elämässäni opiskellut.

Tänään oli ensim,äonen vähän pidempi matka 140 hp koneella , soppa meni laskukoneella katottuna 6,1 lsadalla. Hemmetisti kun co2 sama kun avessa joka meni 5,6 l.

zagg

oikeesti nyt kannattaa käydä se avensis takaisin ja vähä äkkiä. elämänlaatusi paranee heti.
.

aak

Lainaus käyttäjältä: zagg - 11.02.14 - klo:22:05
oikeesti nyt kannattaa käydä se avensis takaisin ja vähä äkkiä. elämänlaatusi paranee heti.

Varmaan syksyllä vaihdankin kun uusi malli tulee. Æ

V-O

Ihmettelen että joku tekee noin tyhmiä temppuja että vaihtaa Aven Superbiin  ??? .

Eikä tässä vielä kaikki. Vain tyhmääkin tyhmempi tunnustaa sen kaikille jollain keskustelupalstalla  :o .

aak

Lainaus käyttäjältä: V-O - 11.02.14 - klo:22:15
Ihmettelen että joku tekee noin tyhmiä temppuja että vaihtaa Aven Superbiin  ??? .

Eikä tässä vielä kaikki. Vain tyhmääkin tyhmempi tunnustaa sen kaikille jollain keskustelupalstalla  :o .

Onnea vaan ruudinkeksijälle!

aak

Ja sitten on vielä nämä VAGn viat. Tää palstahan on täynnä vikakeskusteluja.

Nipademu

Raise the lord! Uusi Jumalauto on syntynyt. Tigun myynti sakkaa...

Ei hyvää päivää mikä julli.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

V-O

Kiitos, aak.

Tunnustan sinulle että olen kyllä niin tyhmä, etten edes ruutia ole osannu keksiä.

eerop

Kyllä nykyinen anjovis on sellaista paskaa että ei todellakaan voi sanoa laadukkaaksi. Renkaat korkeintaan.

Aikaisempi pyörempi malli(2008) oli vielä ihan jees mutta ne moottorit, varsinkin diisselit. Toiminnallisesti ei sinänsä ollut 260tkm mitään vikaa mutta ei japanilaiset sitten osaa tehdä moottoria niin että sitä olisi helppo huoltaa ja siinä olisi muitakin ominaisuuksia kun polttoaineen kulutus ja käyntiääni.

Tämä viimeisin korimalli on sitten sellaista "laatua" että siitä riittäisi kerrottavaa.

270tkm asti oli pakko pitää. Nahkaratti piti vaihtaa 3 kertaa kun nahka kuoriutui kun käärmeeltä. Kuskin oven pintapelti halkesi(pelti todella ohutta) kytkin ja vauhtipyörä 4 kertaa. Etuapurunko, kaikki iskarit ja tukivarret ainakin 3 kertaa eikä siltikään saatu kulkemaan suoraan. Maahantuojan toimesta kori kävi oikaisussa 2 kertaa autorobotilla, eikä tullut kuntoon. Lausunto löytyy edelleen autosta jossa maahantuojan kirjoittamana "Tälläisia nämä ovat, ei näitä paremmaksi saa"

Pyörien suuntauksessa kävi maahantuojan puolesta 29 kertaa, söi renkaita ihan hirveästi, ulkoreunat sileänä alle kahdessa kuukaudessa.

Jos siis vertaat anjoviksen "laatua" suberb:iin niin kyllä et ole koko autoa nähnytkään

aak

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 11.02.14 - klo:22:18
Raise the lord! Uusi Jumalauto on syntynyt. Tigun myynti sakkaa...

Ei hyvää päivää mikä julli.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Luulen kyllä että olet paljon lähempänä puperteetti-ikää kuin mä.

aak

Lainaus käyttäjältä: eerop - 11.02.14 - klo:22:20
Kyllä nykyinen anjovis on sellaista paskaa että ei todellakaan voi sanoa laadukkaaksi. Renkaat korkeintaan.

Aikaisempi pyörempi malli(2008) oli vielä ihan jees mutta ne moottorit, varsinkin diisselit. Toiminnallisesti ei sinänsä ollut 260tkm mitään vikaa mutta ei japanilaiset sitten osaa tehdä moottoria niin että sitä olisi helppo huoltaa ja siinä olisi muitakin ominaisuuksia kun polttoaineen kulutus ja käyntiääni.

Tämä viimeisin korimalli on sitten sellaista "laatua" että siitä riittäisi kerrottavaa.

270tkm asti oli pakko pitää. Nahkaratti piti vaihtaa 3 kertaa kun nahka kuoriutui kun käärmeeltä. Kuskin oven pintapelti halkesi(pelti todella ohutta) kytkin ja vauhtipyörä 4 kertaa. Etuapurunko, kaikki iskarit ja tukivarret ainakin 3 kertaa eikä siltikään saatu kulkemaan suoraan. Maahantuojan toimesta kori kävi oikaisussa 2 kertaa autorobotilla, eikä tullut kuntoon. Lausunto löytyy edelleen autosta jossa maahantuojan kirjoittamana "Tälläisia nämä ovat, ei näitä paremmaksi saa"

Pyörien suuntauksessa kävi maahantuojan puolesta 29 kertaa, söi renkaita ihan hirveästi, ulkoreunat sileänä alle kahdessa kuukaudessa.

Jos siis vertaat anjoviksen "laatua" suberb:iin niin kyllä et ole koko autoa nähnytkään

Tarkoitan uudella 2012 ja uudempia. 2009-2012 maiili ei ollutkaan kummoinen. En tiedä millaisia ovat takuuajan jälkeen mä vaihdan kun 100tkm lähestyy.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: aak - 11.02.14 - klo:22:21
Luulen kyllä että olet paljon lähempänä puperteetti-ikää kuin mä.
Eipä taida tässä tilanteessa paljo  luulot pelastaa.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

aak

Eipä saatu tästä objektiivista pohdintaa aikaiseksi. Unohdetaan koko juttu.

Mukavaa kevättä kaikille.

Pertsa

Objektiivista? Täällä on tuo kameratopicci erikseen ...

eerop

Lainaus käyttäjältä: aak - 11.02.14 - klo:22:23
Tarkoitan uudella 2012 ja uudempia. 2009-2012 maiili ei ollutkaan kummoinen. En tiedä millaisia ovat takuuajan jälkeen mä vaihdan kun 100tkm lähestyy.


Tuommoinen uudempikin oli mutta onneksi ei pitkään, itsekin myönnät että takuuajan sisällä hävität pois. Eihän noita uskalla pitää kauemmin. 7kk meni meillä takuu umpeen tuollaisesta rottelosta.

Löytyyhän avesta sähköinen käsikarru, jota kiellettiin käyttämästä talvella koska vejerit venyy, laatua

Voit vaan kuvitella minkälaista jätettä nämä anjovikset on takuuajan ulkopuolella jos sen aikanakin hirveää sontaa



Kannattaa hakea takaisin se ave ja citymarketista uusi tuulipuku samalla, pääset takaisin suhisemaan corolla kerhoon

765turbo

Tänään oli ensim,äonen vähän pidempi matka 140 hp koneella , soppa meni laskukoneella katottuna 6,1 lsadalla. Hemmetisti kun co2 sama kun avessa joka meni 5,6 l.


Kulutus nyt alussa on tietenkin suurempi kuin kuin sun ex.Tojossa. Ajappa 10-20tkm. niin rupee jo olemaan mukavan alhaiset lukemat. Itse ajelin ex-liisari  Superbilla peräkärryn kanssa 5,4 L/100km, nopeus se 80-85km/h ja autossa oli 225/50/17 nakit ja huonon tien akusta. En nyt Superbia rupea ylistämään, mutta jos veertaan laatua tuohon mun ex. Tojon Rav4:n laatuun niin ei Superbissa mitään ihan alisuorituksia ollut.
Toiset automerkit vaan sopii toisille ihmisille paremmin kuin toiset :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy