Olen huomannut että ACC:n tutka menee lumipyryssä helposti tukkoon. Tapahtuu aina kun tarpeeksi pyryttää ja ajaa maantiellä/moottoritiellä. Se on tavallaan ihan loogista mutta harmillista kun sitten cruise ei toimi ollenkaan.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Kotipirtti #1
Octavia III (13-19) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.12.02.15 - klo:15:07
Olen huomannut että ACC:n tutka menee lumipyryssä helposti tukkoon. Tapahtuu aina kun tarpeeksi pyryttää ja ajaa maantiellä/moottoritiellä. Se on tavallaan ihan loogista mutta harmillista kun sitten cruise ei toimi ollenkaan.
#2
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS21.01.15 - klo:10:34Lainaus käyttäjältä: pulkte - 21.01.15 - klo:09:58 Kiitos tiedosta! t. Dieselräsäkuski joka ei voi ymmärtää sitä naurettavaa kulissia joka kyseisen auton takahelmasta löytyy #3
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS21.01.15 - klo:09:21
Ei nyt varsinaisesti RS kysymys mutta jos täällä joku tietäisi. Näin aamulla lahdentiellä farkkuocun (siis uusinta mallia) jossa oli pakoputket molemmilla puolilla ja tuprutti savua. EI RS vaan "normaali" malli. Ei mitenkään tuuninkiauto vaan ihan normipeli. Vakio takapuskuri ja helma. Eli millä koneella tulee tuollaiset pakoputket?
#4
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III ensiasennusrenkaat12.12.14 - klo:15:10
Mulla oli Conti sport contact II koossa 225/40/18 ja pääsin 19000 km kun eturenkaat aivan loppu. Maantietä enimmäkseen, ei sudittelua eikä muutenkaan polkemista vaan tasaista pappaköröttelyä. Olin äimistynyt. Sitten tuli taakse Hakka Black ja alkuperäiset contit takaa eteen. Juuri ennen talvirengaskautta vielä meni vaihtoon ne eteen heitetyt contit (36 000 km lasissa).
Eli keväällä lähdetään kuluttamaan Nokialaisia ja katsellaan miten ne kestää versus Conti. #5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS12.09.14 - klo:11:15Lainaus käyttäjältä: tapz - 12.09.14 - klo:10:47 Menee nyt hiukan taas laatikkokeskusteluksi mutta ajoin juuri uutta (1 vuosi / 60 tkm ajettua) 1,6 tdi dsg farkku golfia ja takuuvarmasti sen dsg7 on pehmeämmin vaihtava ja ryömintänopeuksissa smuutimpi kuin mun 6-lovinen. #6
Octavia III (13-19) / Vs: Tuulilasinsisäpuolen likaantuminen01.08.14 - klo:23:45
Nyt kun joku muu otti asian puheeksi niin laitan minäkin lusikkani soppaan. Tuulilasi likaantuu aivan laittoman nopeasti. Missään muussa autossa en ole vastaavaan törmännyt. Ja uusia autoja on muutama liisarijakso ollut 2000 -luvulla. Kollega sanoi että johtuu webaston pakokaasusta mutta ei se kesällä ole toiminnassa ja silti kalvo lasissa vaan paksunee. Outo juttu.
#7
Octavia III (13-19) / Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit22.07.14 - klo:16:59Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48 On muuten pakko kyllä myös yhtyä kehumaan ZF:ää. Ajoin 3 gt 20 d:llä alkuvuonna Saksassa jolloin itsellä vielä manuaali alla. Silloin ihmettelin että onko tämä nyt niin erikoinen loota mitä kohistaan. Kun sitten sain skodan niin onhan siinä vaan eroa. Vaikka dsg on kyllä myös ihan hyvä kun tottuu viiveisiin ja muihin kommervenkkeihin. #8
Octavia III (13-19) / Vs: Kumpaa vaihteistoa suosit21.07.14 - klo:22:19
dsgllä nyt 20 tkm ja välillä ikävä manuaalia. Mutta jos olis manuaali niin sitten automaatista haaveilisi Molempi parempi...
#9
Octavia III (13-19) / Vs: ÄÄNESTYS Skoda Octavia RS III vanteet21.07.14 - klo:22:14
Miksei Gemini black ole listalla?
#10
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS14.07.14 - klo:10:33Lainaus käyttäjältä: GTI - 13.07.14 - klo:19:36 Kiitos muillekin painekommenteista. Joo 2.2 bar oli luovutushuollossa laitettu joten laitoin itse 0.3 bar "pelivaraa". Ilmeisesti pitää laittaa toinen mokoma vielä. #11
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS13.07.14 - klo:14:13
Kuuluuko enää tähän ketjuun mutta melkein 19000 km ja keskeltä etukumit sileenä. Painetta 2.5 bar. Matka-ajoa paljon. Contin sport 2:t 225/40/18
#12
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS10.06.14 - klo:08:30
Onko dsg muka jotenkin ajotapaan sopeutuva?
#13
Lainaus käyttäjältä: Anzander - 30.03.14 - klo:09:31 HYI J...LAUTA että on ruma tuo marsun näköinen pilakuva bemarista, ainakin keulasta! Muuten aina makee... Alkuperäinen sen sijaan vie kielen mennessään joka kulmasta katsottuna!! #14
Octavia III (13-19) / Vs: Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin [PLI]17.05.14 - klo:10:58Lainaus käyttäjältä: kaide - 17.05.14 - klo:00:05 Joo pakko kyllä yhtyä jossain määrin tähän. Periaatteessa nimittäin ärsyttää että laite ei osaa mukauttaa nopeutta ollenkaan moottorijarrulla vaan aina jarruilla. Ja se vasta on kokemattoman ja hermostuneen kuskin merkki kun jarruvalot välkkyy koko ajan. Eli oikeastaan joudun aina itse lipaisemaan vakkarin päältä ennen kuin se alkaa hidastelemaan edellä ajavan takia. Ja sitten se tilanne kun edellä ajava kääntyy pois tieltä! Voi hellanlettas vaikka auto on jo kolme metriä sivussa ajolinjasta niin tämä systeemi eikun runttaa liinat kiinni! Ja myöskin se motarinopeuksissa tapahtuva hidastus kilometriä ennen rekan perää suivii mieltä. Eli yhteenvetona laite on muuten hyvä mutta käyttökelvoton koska se ei osaa ajaa ollenkaan ennakoivasti tai joustavasti kuten taas minä aina teen. Ainoa käyttökelpoinen tilanne avustimelle on jos haluaa naputtaa meiliä tai sms:ää ajon aikana; ei tarvitse huolehtia turvavälistä vaan ainoastaan siitä että pysyy kaistalla . MINÃ,, en kylläkään sellaista laittomuutta harrasta! #15
Octavia III (13-19) / Vs: III RäSän kulutus, käytännön kokemuksia?14.05.14 - klo:01:17
10000 alkaa olla taulussa ja long-term tuntuu asettuvan 5,9 litraan. Paljon motaria, kehää jne. Ei niinkään keskusta-nysväystä. Aika rauhallisesti ajelen mutta 130 km/h vauhdissa menee n. 7 litraa. Kun taas kantateillä alle 5.
#16
Octavia III (13-19) / Vs: RS:n ajettavuus11.05.14 - klo:07:14
Olen samaa mieltä ohjauksen tunnottomuudesta mutta en keveydestä. Toisessa ketjussa kirjoitinkin jo aiheesta ja vertasin ihan vakio e91 320 d:n ohjaukseen (hydr. tehostin). Skodan ohjaus on todellakin keinotekoinen mutta sportilla kyllä tukeva ja menee suoraan todella hienosti. Bemu reagoi herkästi ja leikkaa mutkaan makeasti. Kun taas Rs:llä käännät ja auto lähtee nojaamaan haluttuun suuntaan. Tarkasti kyllä menee.
#17
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS05.05.14 - klo:19:06
Ohjauksesta: on kehuttu aika paljon ja kyllä siinä paljon hyvää onkin. Erittäin suuntavakaa ja kiva ajaa matkaa. Ja nopeahan se on eli on mukava kun ei tarvi kääntää rattia niin paljon kuin perinteisesti. Mutta, tunto ei kyllä ole luonnollinen vaan sähkötehosteisen keinotekoinen. Tarkkakin se on mutta jotenkin jää sellainen olo että auto ei lähde "leikkaamaan" kurviin vaan ikäänkuin nojaa koko kyljellään ulkokaarteeseen päin. Olen pahoillani mutta taas vertailukohtana on se eräs kolmikirjaiminen ajamisen iloa tuottava perheauto vuodelta 2006. Siinä 17 vanteet, räsässä 18. Mutta suoralla tiellä Skoda vie pelin selvästi. On rentouttava ajaa pitkää matkaa kun baijerilaisella urat vie ihan eri tavalla.
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS29.04.14 - klo:11:34
Olen tyytyväinen autoon kaiken kaikkiaan varsinkin hintaan nähden. MQB rakenne on hyvä ja tämä RS alusta juuri sopivan jämäkkä. Olen nyt ajanut n. 7500 km, kaikki kesäkumeill, 225/40/18 sport contact 2. Sisämelu positiivinen yllätys. Erittäin leppoisa ajaa matkaa kun menee suoraan eikä edes urat vie autoa, saati tuuli. Jotenkin laadukas fiilis autossa sisällä, vain jotkut materiaalit hieman pistää silmään mutta pikkujuttuja.
Tdi dsg ihan hyvä kombo, voimaa on riittävästi. Vaihteisto ei ihan aina lue ajatuksia. On hyvä mutta ei niin hyvä kuin uusi BMW 8 lovinen. Pikkumurheet olleet samat kuin monella muullakin. Tykkään ulkonäöstä, challenge toimii pohjamaalin harmaan kanssa. #19
Octavia III (13-19) / Vs: "Valoshow" error mittaristossa25.04.14 - klo:16:06
Joo niin mäkin olen ymmärtänyt että niitä korjataan. On se vähän hassua että maahantuojan mielestä tilanne on ok kun herja koko ajan hyppää mittaristoon mutta kun se sammuu itsestään pois niin vikaa ei ole...
Huoltoliike on tässä tapauksessa Hertsikan Laakkonen mutta painottivat että maahantuojan kanta määrittelee mitä tehdään ja mitä ei. #20
Octavia III (13-19) / Vs: "Valoshow" error mittaristossa25.04.14 - klo:11:32
Mulla oikealla puolella koko ajan dipped beam... vika. Huollossa sanoivat että maahantuoja ei anna korjata takuuseen jos vika ei ole päällä. Vaikka löytyy vikamuistista...
#21
Octavia III (13-19) / Vs: Uuden Octavian viat/murheet.25.04.14 - klo:11:28Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 23.04.14 - klo:08:42 Ja mulla sama juttu myös. Käytin pajalla, eivät saaneet lenkillä ilmiötä esille; ei toimenpiteitä. Tdi dsg rs combi. #22
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS09.04.14 - klo:22:03
En voi minäkään moittia Continental Sportcontact 2:n melua (225/40/18). Toki jyristelee varsinkin nyt kevätkarkealla muttei mitenkään korvia riipivästi. Legacyssä oli 205/60/16 Conti premiumcontactit ja kyllä se hiljaisempi tietenkin oli mutta ei mikään shokki ollut tämä muutos.
Sitä paitsi legacy oli yksi hiljaisimpia taannoin dieselfarkkuvertailussa jossa mukana mm. passat, superb, mondeo, insignia, 508, avensis... #23
Octavia III (13-19) / Vs: Combin tavaratilan lisävarusteet09.04.14 - klo:21:56
On oikealla puolella eli se lokeron seinä lähtee irti ja sen voi taittaa 90 asteen kulmaan "tavaratueksi". Tarralla kiinnittyy mattoon. Vasemmalla subbari. Mutta mikä on se muovinen pinsetti joka lepää seinämän päällä?
#24
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Eri merkit (brandit) suhteessa toisiinsa?01.04.14 - klo:18:06Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.04.14 - klo:08:04Toisaalta taannoin autozeitung mittasi samasta parivaljakosta skodan nopeammaksi... Ihan haamukiihdytys kyllä, esim sataseen 7.1 s oculla... Rs oli manuaali ja bemu tomaatti. Sanottakoon nyt tässä että olen itse ehdottomasti bemarimies. Mutta kun liisarin budjetti oli alle 40kâ,¬ ja mulla tarve oikeasti kuljettaa itseni lisäksi 3 lasta ja vaimoa niin... Halusin sporttisen farkun automaattina hyvillä leluilla niin totesin että rs on lähimpänä tavoitetta. Siviilissä meillä on 06 mallinen 320 d touring ja kyllä siinä vaan on sitä jotakin. Vaikka on aika kehnot varusteet ja manuaali. Mukavuuden, jämäkkyyden ja tunnokkuuden liitto Edit. Korjattu lainaus. -Jyri #25
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS31.03.14 - klo:23:01
kuten jo mainitsin, tämä pata kiertää todella iloisesti 4500 rpm:ään ja vissiin ylikin. Kun taas aiemmat diiselit (103 kW pumppusuutin ja boxerisubaru) alkavat hyytyä jo ennen 4000:a. Onko Petu tuo 125 kW VAG diesel kumpaa tyyppiä vai siltä väliltä?
#26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS31.03.14 - klo:18:52
Diisseliräsäistit kuulolla: oletteko tyytyväisiä kulkupuoleen ja moottorin luonteeseen? Jos laitat kommenttia niin kerro mihin autoon vertaat eli mikä oli alla ennen nakuräsää. Itse olen sitä mieltä että aluksi (nyt 1200 km ajettu) pintakaasuvääntö tuntui todella muhkealta. 1000 km jälkeen olen polkaissut muutaman kerran ja kyllä se rundiakin ottaa nakuksi herkästi. Mutta se kuuluisa persdyno kalibroituu nopeasti ja todennäköisesti kohta alkaa jo kaivata lisää patia.
Mutta varmasti paljon parempi meno kuin legacy 150 hv 350 nm dieselillä joka oli ennen tätä. Varsinkin alaväännön ja dsg:n yhdistelmä hymyilyttää vaivattomuudessaan. #27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS28.03.14 - klo:07:20Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 28.03.14 - klo:01:52 Mustat ne tosiaan ovat ja omasta mielestäni täydentävät black pakettia oikealla tavalla. #28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS25.03.14 - klo:07:49Lainaus käyttäjältä: opar - 24.03.14 - klo:23:45 Juu eli contin sport contact 2. Talvirenkaat myös contin. Nastat. Mutta 205/50/17. Ei kokemuksia koska sain auton perjantaina suoraan suvikiekoilla. Syksyllä sitten katsotaan ja kuunnellaan miten niillä pärjää. Odottaisin korkeintaan samaa melutasoa mutta ehkä se nasta kuitenkin vollottaa eri taajuudella. Mutta nautiskellaan ensin kesästä ja mutkateistä #29
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS24.03.14 - klo:10:28Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 24.03.14 - klo:08:52 Mä olen nyt ajanut vajaa 300 km ja alla Continental kesärenkaat 225/40/18 Gemineillä. olin varautunut paljon suurempaan meteliin vaikka nyt on sen suhteen pahin aika, eli kevätkarkea asfaltti. Lisäksi auto on todella suuntavakaa eikä vetele urissa. Erittäin positiivinen fiilis rengasvalinnan suhteen ja muutenkin. Onhan se jämäkkä auto ja pompahtelee vähän töyssyistä mutta rs ei lähtökohtaisesti ole äärimmäistä mukavuutta tavoittelevan valinta muutenkaan. #30
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS21.03.14 - klo:23:12Lainaus käyttäjältä: maher - 21.03.14 - klo:09:10 Tänään noudettu räsä liikkeestä. Kumimatot iloinen yllätys ilman lisähintaa! Autosta 20 km jälkeen jäi päällimmäiseksi fiilikseksi yltäkylläinen määrä erilaisia asetuksia joiden sisäistämiseen mennee puoli vuotta. Toinen asia se että nopeus nousee ihan varkain pintakaasulla yli rajoituksen. Erittäin vaivaton kaiken kaikkiaan työlään manuaalivaihteisen heikkoalavääntöisen bokseridieselin jälkeen. |
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |