Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kotipirtti

#1
Olen huomannut että ACC:n tutka menee lumipyryssä helposti tukkoon. Tapahtuu aina kun tarpeeksi pyryttää ja ajaa maantiellä/moottoritiellä. Se on tavallaan ihan loogista mutta harmillista kun sitten cruise ei toimi ollenkaan.
#2
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.01.15 - klo:10:34
Lainaus käyttäjältä: pulkte - 21.01.15 - klo:09:58
Ainakin 1.8 TSI Combi 4x4:ssa näytti olevan pöntöt molemmissa nurkissa. Tosin helman takana piilossa.

Kiitos tiedosta!

t. Dieselräsäkuski joka ei voi ymmärtää sitä naurettavaa kulissia joka kyseisen auton takahelmasta löytyy
#3
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.01.15 - klo:09:21
Ei nyt varsinaisesti RS kysymys mutta jos täällä joku tietäisi. Näin aamulla lahdentiellä farkkuocun (siis uusinta mallia) jossa oli pakoputket molemmilla puolilla ja tuprutti savua. EI RS vaan "normaali" malli. Ei mitenkään tuuninkiauto vaan ihan normipeli. Vakio takapuskuri ja helma. Eli millä koneella tulee tuollaiset pakoputket?
#4
Mulla oli Conti sport contact II koossa 225/40/18 ja pääsin 19000 km kun eturenkaat aivan loppu. Maantietä enimmäkseen, ei sudittelua eikä muutenkaan polkemista vaan tasaista pappaköröttelyä. Olin äimistynyt. Sitten tuli taakse Hakka Black ja alkuperäiset contit takaa eteen. Juuri ennen talvirengaskautta vielä meni vaihtoon ne eteen heitetyt contit (36 000 km lasissa).

Eli keväällä lähdetään kuluttamaan Nokialaisia ja katsellaan miten ne kestää versus Conti.
#5
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
12.09.14 - klo:11:15
Lainaus käyttäjältä: tapz - 12.09.14 - klo:10:47
Johtuisikohan pehmeämpi vaihtaminen nyt kuitenkin paremmin vääntävästä koneesta, eikä niinkään vaihdelaatikosta? Laatikko on kuitenkin optimoitu koneen väännön ja tehon mukaan. Vaihdelaatikoita pitäisi vertailla samalla koneella, jotta niiden eroista voisi sanoa mitään. Voisin kuvitella, että suurempivääntöisellä koneella vaihteen voi vaihtaa pienemmillä kierroksilla, jolloin oletettavasti nykäisee vähemmän. Ainakin minun logiikallani, jos 7-portainen kestäisi RS:n väännön, niin se olisi pehmeämpi, taloudellisempi ja nopeammin kiihdyttävä, kuin 6-portainen.

Menee nyt hiukan taas laatikkokeskusteluksi mutta ajoin juuri uutta (1 vuosi / 60 tkm ajettua) 1,6 tdi dsg farkku golfia ja takuuvarmasti sen dsg7 on pehmeämmin vaihtava ja ryömintänopeuksissa smuutimpi kuin mun 6-lovinen.
#6
Nyt kun joku muu otti asian puheeksi niin laitan minäkin lusikkani soppaan. Tuulilasi likaantuu aivan laittoman nopeasti. Missään muussa autossa en ole vastaavaan törmännyt. Ja uusia autoja on muutama liisarijakso ollut 2000 -luvulla. Kollega sanoi että johtuu webaston pakokaasusta mutta ei se kesällä ole toiminnassa ja silti kalvo lasissa vaan paksunee. Outo juttu.
#7
Lainaus käyttäjältä: poujo - 22.07.14 - klo:09:48
DSG on hyvä vaihteisto, jos se kestää. Kokoajan pieni pelko, että milloin loota leviää. Tainnut lukea liikaa interwebin ihmeellisestä mualimasta DSG-vioista? Ja ei tuo DSG, kylläkään paras ole. BMW:ssä ZF:n tekemä 8-lovinen loota kyllä paljon parempi.

On muuten pakko kyllä myös yhtyä kehumaan ZF:ää. Ajoin 3 gt 20 d:llä alkuvuonna Saksassa jolloin itsellä vielä manuaali alla. Silloin ihmettelin että onko tämä nyt niin erikoinen loota mitä kohistaan. Kun sitten sain skodan niin onhan siinä vaan eroa. Vaikka dsg on kyllä myös ihan hyvä kun tottuu viiveisiin ja muihin kommervenkkeihin.   
#8
dsgllä nyt 20 tkm ja välillä ikävä manuaalia. Mutta jos olis manuaali niin sitten automaatista haaveilisi :D Molempi parempi...
#9
Miksei Gemini black ole listalla?
#10
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
14.07.14 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: GTI - 13.07.14 - klo:19:36
Omassani samat renkaat.painetta 2.8 ja tasaisesti kuluneet.

Kiitos muillekin painekommenteista. Joo 2.2 bar oli luovutushuollossa laitettu joten laitoin itse 0.3 bar "pelivaraa". Ilmeisesti pitää laittaa toinen mokoma vielä.
#11
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
13.07.14 - klo:14:13
Kuuluuko enää tähän ketjuun mutta melkein 19000 km ja keskeltä etukumit sileenä. Painetta 2.5 bar. Matka-ajoa paljon. Contin sport 2:t 225/40/18
#12
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
10.06.14 - klo:08:30
Onko dsg muka jotenkin ajotapaan sopeutuva?
#13
BMW / Vs: BMW
27.05.14 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: Anzander - 30.03.14 - klo:09:31
Ei vissiin konsepti, mutta joku muotoilijan mallinnus: BMW CS Vintage. Joku tässä vaan vetoaa ja paljon! Todella erottuva ja samaan aikaan niin BMW. :peukku:

http://www.autozeitung.de/auto-news/bmw-vintage-cs-concept-2014-e9-david-obendorfer

HYI J...LAUTA että on ruma tuo marsun näköinen pilakuva bemarista, ainakin keulasta! Muuten aina makee... Alkuperäinen sen sijaan vie kielen mennessään joka kulmasta katsottuna!!
#14
Lainaus käyttäjältä: kaide - 17.05.14 - klo:00:05
No niinpä ! Normi vakkari ja terve järki voittaa ton pellesysteemin 10-0 . Pahin vika tossa on se, että et voi pistää tutkaa pois päältä ja käyttää ns. normaalia vakkaria .  Tai siis voi, kun käväsee ottamassa koko tutkan pois ja koodaukset päälle . Mikä siis on ACC.n etu jos/kun itsekin ehtii ja haluaa toimia muun liikenteen mukaan ? Kenelle saatanan puusilmälle toi systeemi on tehty ? 

Tämä varuste pilaa koko hienon auton ! Kiitos , moi !  ;D Ainoa tilanne jossa toi saattas toimia on se kun kaikissa muissakin on vastaava systeemi ja sen käyttö määrätään pakolliseksi yli 10kmh nopeudessa lisättynä tutkalla taaksepäin joka vahtii ettei kukaan aja perään kun tutka päättää olla kusipää


Edit: Olen ajanut muutaman miljoonan sillä asenteella että
katson vähän pidemmälle ja ennakoin . Tämä pelletutka kun näkee vain oman navan ja naapurin perseen niin parempi olis ottaa kokonaan pois ja käyttää normaalia vakkaria



Joo pakko kyllä yhtyä jossain määrin tähän. Periaatteessa nimittäin ärsyttää että laite ei osaa mukauttaa nopeutta ollenkaan moottorijarrulla vaan aina jarruilla. Ja se vasta on kokemattoman ja hermostuneen kuskin merkki kun jarruvalot välkkyy koko ajan. Eli oikeastaan joudun aina itse lipaisemaan vakkarin päältä ennen kuin se alkaa hidastelemaan edellä ajavan takia.
Ja sitten se tilanne kun edellä ajava kääntyy pois tieltä! Voi hellanlettas vaikka auto on jo kolme metriä sivussa ajolinjasta niin tämä systeemi eikun runttaa liinat kiinni! Ja myöskin se motarinopeuksissa tapahtuva hidastus kilometriä ennen rekan perää suivii mieltä. Eli yhteenvetona laite on muuten hyvä mutta käyttökelvoton koska se ei osaa ajaa ollenkaan ennakoivasti tai joustavasti kuten taas minä aina teen. Ainoa käyttökelpoinen tilanne avustimelle on jos haluaa naputtaa meiliä tai sms:ää ajon aikana; ei tarvitse huolehtia turvavälistä vaan ainoastaan siitä että pysyy kaistalla  ;D. MINÃ,, en kylläkään sellaista laittomuutta harrasta!
#15
10000 alkaa olla taulussa ja long-term tuntuu asettuvan 5,9 litraan. Paljon motaria, kehää jne. Ei niinkään keskusta-nysväystä. Aika rauhallisesti ajelen mutta 130 km/h vauhdissa menee n. 7 litraa. Kun taas kantateillä alle 5.
#16
Octavia III (13-19) / Vs: RS:n ajettavuus
11.05.14 - klo:07:14
Olen samaa mieltä ohjauksen tunnottomuudesta mutta en keveydestä. Toisessa ketjussa kirjoitinkin jo aiheesta ja vertasin ihan vakio e91 320 d:n ohjaukseen (hydr. tehostin). Skodan ohjaus on todellakin keinotekoinen mutta sportilla kyllä tukeva ja menee suoraan todella hienosti. Bemu reagoi herkästi ja leikkaa mutkaan makeasti. Kun taas Rs:llä käännät ja auto lähtee nojaamaan haluttuun suuntaan. Tarkasti kyllä menee.
#17
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
05.05.14 - klo:19:06
Ohjauksesta: on kehuttu aika paljon ja kyllä siinä paljon hyvää onkin. Erittäin suuntavakaa ja kiva ajaa matkaa. Ja nopeahan se on eli on mukava kun ei tarvi kääntää rattia niin paljon kuin perinteisesti. Mutta, tunto ei kyllä ole luonnollinen vaan sähkötehosteisen keinotekoinen. Tarkkakin se on mutta jotenkin jää sellainen olo että auto ei lähde "leikkaamaan" kurviin vaan ikäänkuin nojaa koko kyljellään ulkokaarteeseen päin. Olen pahoillani mutta taas vertailukohtana on se eräs kolmikirjaiminen ajamisen iloa tuottava perheauto vuodelta 2006. Siinä 17 vanteet, räsässä 18. Mutta suoralla tiellä Skoda vie pelin selvästi. On rentouttava ajaa pitkää matkaa kun baijerilaisella urat vie ihan eri tavalla.
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
29.04.14 - klo:11:34
Olen tyytyväinen autoon kaiken kaikkiaan varsinkin hintaan nähden. MQB rakenne on hyvä ja tämä RS alusta juuri sopivan jämäkkä. Olen nyt ajanut n. 7500 km, kaikki kesäkumeill, 225/40/18 sport contact 2. Sisämelu positiivinen yllätys. Erittäin leppoisa ajaa matkaa kun menee suoraan eikä edes urat vie autoa, saati tuuli. Jotenkin laadukas fiilis autossa sisällä, vain jotkut materiaalit hieman pistää silmään mutta pikkujuttuja.

Tdi dsg ihan hyvä kombo, voimaa on riittävästi. Vaihteisto ei ihan aina lue ajatuksia. On hyvä mutta ei niin hyvä kuin uusi BMW 8 lovinen. Pikkumurheet olleet samat kuin monella muullakin.

Tykkään ulkonäöstä, challenge toimii pohjamaalin harmaan kanssa.
#19
Joo niin mäkin olen ymmärtänyt että niitä korjataan. On se vähän hassua että maahantuojan mielestä tilanne on ok kun herja koko ajan hyppää mittaristoon mutta kun se sammuu itsestään pois niin vikaa ei ole...

Huoltoliike on tässä tapauksessa Hertsikan Laakkonen mutta painottivat että maahantuojan kanta määrittelee mitä tehdään ja mitä ei.
#20
Mulla oikealla puolella koko ajan dipped beam... vika. Huollossa sanoivat että maahantuoja ei anna korjata takuuseen jos vika ei ole päällä. Vaikka löytyy vikamuistista... :P
#21
Lainaus käyttäjältä: Skoudatar vm.14 - 23.04.14 - klo:08:42
Ja täällä myös sama ongelma, vakkari päällä, suora tasainen tie (ei vaihteenvaihtotarvetta) ja silloin tällöin tulee pieni nykäisy. Auto Rs tdi dsg.
Ilmoitelkaa jos tähän löytyy ratkaisu.

Toinen juttu, nyt huomattu, että kun vauhti on 120 km/h --> niin kuskin puolelta tuulilasin ja ratin välistä kuuluu ylimääräistä suhinaa, rahinaa/resonointiääni,
vähän niin kuin joku tiiviste falskaisi tms. Kesärenkaat ollut jo kuukauden ja säännöllisesti ajettu 120-135 mittarin mukaan.

Ja mulla sama juttu myös. Käytin pajalla, eivät saaneet lenkillä ilmiötä esille; ei toimenpiteitä. Tdi dsg rs combi.
#22
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
09.04.14 - klo:22:03
En voi minäkään moittia Continental Sportcontact 2:n melua (225/40/18). Toki jyristelee varsinkin nyt kevätkarkealla muttei mitenkään korvia riipivästi. Legacyssä oli 205/60/16 Conti premiumcontactit ja kyllä se hiljaisempi tietenkin oli mutta ei mikään shokki ollut tämä muutos.

Sitä paitsi legacy oli yksi hiljaisimpia taannoin dieselfarkkuvertailussa jossa mukana mm. passat, superb, mondeo, insignia, 508, avensis...

#23
 On oikealla puolella eli se lokeron seinä lähtee irti ja sen voi taittaa 90 asteen kulmaan "tavaratueksi". Tarralla kiinnittyy mattoon. Vasemmalla subbari. Mutta mikä on se muovinen pinsetti joka lepää seinämän päällä?
#24
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.04.14 - klo:08:04
Tässä muutama arvo RS tdi vs. BMW 320 d (184 hv):

http://www.zeperfs.com/en/duel4183-4880.htm

Bemari on ripeämpi vaikka painoa on enemmän. Tuo 2-litran bemmudiiseli hätyyttää mittaustulosten perusteella pahasti myös bensa-RS:ää. Tulee olemaan aika tuskainen kesä-syksy tulevalla bensaräsälläni, kun tuota diiselibemaria vilisee pks:n katukuvassa ja paljon on sitten myös 330 d-mallia joka sitten kiertää Räsien ympärillä kahdeksikkoa, samoin 328i jota myös on aika runsaasti työsuhdekaarana. Ja kunhan mm. Volvo saa uuden 8-vaihteisella automaatilla olevan nykyistä tehokkaamman D5-koneen niin...

Totuuden nimissä: kaikki RS:t ovat vain sporttisemmin varusteltuja perusperheautoja, eivät mitään muuta. Niiden kulku on sellaista, että juuri ja juuri ei olla pääkaupunkiseudulla peruskaluston jaloissa. Esimerkiksi nykyinen 140 cod-tsi-Audini on hyvin usein ns. jaloissa, eli vaikka kaasupedaali on menossa melkein lattian läpi niin ei kiihdy tarpeeksi ja kiireiset ja usein härnäämiseen taipuvaiset työmatkalaiset melkein talloo päälle noilla diiselibemareillaan ja -Volvoillaan. ;D Katson siis pks:n peruskalustoksi mm. nuo diiselibemmut, D5-Vollet ja 250-350 cdi-Meset koska niitä tosiaan vilisee katukuvassa. Hevosvoimakisa on nostanut jatkuvasti yleisten automallien tehoja ja lisää tulee vuosi vuodelta. Vielä 5 vuotta sitten 184-heppainen diiseliräsä tai 220 hv bensaversio olisivat olleet kovia sanoja.

PS. Tätä kommenttia ei tarvitse ottaa vakavasti, jos ei taho. ;)
Toisaalta taannoin autozeitung mittasi samasta parivaljakosta skodan nopeammaksi... Ihan haamukiihdytys kyllä, esim sataseen 7.1 s oculla... Rs oli manuaali ja bemu tomaatti. Sanottakoon nyt tässä että olen itse ehdottomasti bemarimies. Mutta kun liisarin budjetti oli alle 40kâ,¬ ja mulla tarve oikeasti kuljettaa itseni lisäksi 3 lasta ja vaimoa niin... Halusin sporttisen farkun automaattina hyvillä leluilla niin totesin että rs on lähimpänä tavoitetta. Siviilissä meillä on 06 mallinen 320 d touring ja kyllä siinä vaan on sitä jotakin. Vaikka on aika kehnot varusteet ja manuaali. Mukavuuden, jämäkkyyden ja tunnokkuuden liitto :D

Edit. Korjattu lainaus. -Jyri
#25
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
31.03.14 - klo:23:01
kuten jo mainitsin, tämä pata kiertää todella iloisesti 4500 rpm:ään ja vissiin ylikin. Kun taas aiemmat diiselit (103 kW pumppusuutin ja boxerisubaru) alkavat hyytyä jo ennen 4000:a. Onko Petu tuo 125 kW VAG diesel kumpaa tyyppiä vai siltä väliltä?
#26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
31.03.14 - klo:18:52
Diisseliräsäistit kuulolla: oletteko tyytyväisiä kulkupuoleen ja moottorin luonteeseen? Jos laitat kommenttia niin kerro mihin autoon vertaat eli mikä oli alla ennen nakuräsää. Itse olen sitä mieltä että aluksi (nyt 1200 km ajettu) pintakaasuvääntö tuntui todella muhkealta. 1000 km jälkeen olen polkaissut muutaman kerran ja kyllä se rundiakin ottaa nakuksi herkästi. Mutta se kuuluisa persdyno kalibroituu nopeasti ja todennäköisesti kohta alkaa jo kaivata lisää patia.

Mutta varmasti paljon parempi meno kuin legacy 150 hv 350 nm dieselillä joka oli ennen tätä. Varsinkin alaväännön ja dsg:n yhdistelmä hymyilyttää vaivattomuudessaan.
#27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
28.03.14 - klo:07:20
Lainaus käyttäjältä: SkootaRS - 28.03.14 - klo:01:52
Nyt vasta huomasin, että RS challenge packin mukana tulevat vanteet ovat mustat geminit, ei antasiitit. Myyjä väitti, että ovat samat vanteet, mutta eivät kyllä ulkomaalaisten saittien mukaan ole samat (mm. tämän mukaan http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf). Tosin mua ei haittaa yhtään. Aina vaan parempi ;D. Tämä vinkiksi, jos ette ole sattuneet huomaamaan. Tietysti ajattelin, että challenge on vain koostepaketti, missä on black pack, mode selection ja antasiitti geminit pikkaisen halvemmalla kuin erikseen koottuna.

Mustat ne tosiaan ovat ja omasta mielestäni täydentävät black pakettia oikealla tavalla.
#28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
25.03.14 - klo:07:49
Lainaus käyttäjältä: opar - 24.03.14 - klo:23:45
Ajettavuuden suhteen jokseenkin samaa mieltä mutta rengasmekkala nousi kyllä merkittävästi 18" Conteilla versus 17" GY kitkat.

Mitkä kumit alla?

Edit: samat kumithan ne lienee

Juu eli contin sport contact 2. Talvirenkaat myös contin. Nastat. Mutta 205/50/17. Ei kokemuksia koska sain auton perjantaina suoraan suvikiekoilla. Syksyllä sitten katsotaan ja kuunnellaan miten niillä pärjää. Odottaisin korkeintaan samaa melutasoa mutta ehkä se nasta kuitenkin vollottaa eri taajuudella. Mutta nautiskellaan ensin kesästä ja mutkateistä :)
#29
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
24.03.14 - klo:10:28
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 24.03.14 - klo:08:52
Itsekin ajattelin/ajattelen Räsää tilatessa juurikin näin, mutta jostain kumman syystä nyt on alkanut kuitenkin kovasti pohdituttamaan, että pitäisikö sittenkin vaihtaa tilaukseen 17"->18"... Hyvää autoa ei viitsisi "pilata" tällä valinnalla. Elämä on täynnä suuria kysymyksiä.  :)

Mä olen nyt ajanut vajaa 300 km ja alla Continental kesärenkaat 225/40/18 Gemineillä. olin varautunut paljon suurempaan meteliin vaikka nyt on sen suhteen pahin aika, eli kevätkarkea asfaltti. Lisäksi auto on todella suuntavakaa eikä vetele urissa. Erittäin positiivinen fiilis rengasvalinnan suhteen ja muutenkin. Onhan se jämäkkä auto ja pompahtelee vähän töyssyistä mutta rs ei lähtökohtaisesti ole äärimmäistä mukavuutta tavoittelevan valinta muutenkaan.
#30
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.03.14 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: maher - 21.03.14 - klo:09:10
Mulla ei tilaussopimuksessa puhuta (kumi)matoista mitään - no tänään sen näkee tuleeko sellaiset mukaan, kysyn ainakin, jos ei ole. Innostuin, vaikka olin tottunut ajatukseen, että kangasmatoilla mennään. Loskakeleillä kumeissa varmaan puolensa.

Tänään noudettu räsä liikkeestä. Kumimatot iloinen yllätys ilman lisähintaa! Autosta 20 km jälkeen jäi päällimmäiseksi fiilikseksi yltäkylläinen määrä erilaisia asetuksia joiden sisäistämiseen mennee puoli vuotta. Toinen asia se että nopeus nousee ihan varkain pintakaasulla yli rajoituksen. Erittäin vaivaton kaiken kaikkiaan työlään manuaalivaihteisen heikkoalavääntöisen bokseridieselin jälkeen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy