Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

niku

Oho! Minkä tyyppiset ajovalot TS:n Golfissa on?

-TS-

Lainaus käyttäjältä: niku - 02.07.18 - klo:22:13
Oho! Minkä tyyppiset ajovalot TS:n Golfissa on?

Dynaamiset LED-ajovalot löytyy. Noita säätötankoja on kolme, kaksi edessä, yksi takana (tai näin mulle selitettiin). oli eka kerta kun putosin ihan kärryiltä että niin missä oli vika :D
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

masterboy

Tuttu bongasi käytetty vuodelta 2012 PLUS Comfortline 1,4 TSI 90 DSG. Osaatteko sanoa mitä kaikkea määräaikaishuoltoa olisi tulossa kun ajettua on noin 144tkm? Määräaikaishuolloista hän osasi vain sanoa, että "huoltokirja ok"...
Entäs odotettavissa olevia vikoja tämän ikäisellä autolla?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: masterboy - 10.07.18 - klo:17:51
Tuttu bongasi käytetty vuodelta 2012 PLUS Comfortline 1,4 TSI 90 DSG. Osaatteko sanoa mitä kaikkea määräaikaishuoltoa olisi tulossa kun ajettua on noin 144tkm? Määräaikaishuolloista hän osasi vain sanoa, että "huoltokirja ok"...
Entäs odotettavissa olevia vikoja tämän ikäisellä autolla?
Viestisi tuli vähän väärälle alueelle. Vastaan kuitenkin että tuo kyseinen -12 mallin Golf pitää sisällään VAG-konsernin autojen pahimmat tyyppiviat, eli jakoketjuongelmat ja potentiaalisesti myös DSG-murheita. Näistä löytyy täältä palstalta paljonkin tekstiä.

2000â,¬ voisin moisesta autosta itse maksaa, ja harrastuksena sitten vaihdella jakopäätä jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikama83

Huomasin lapin reissulla kun nyt pääsi vasta enemmän ajamaan tuon ovien korjauksen jälkeen, että jopa tasasella asfaltilla kuuluu sirinää apukuskin ovesta. Häviää jos avaa ikkunaa millinkin. Ovethan oli otettu pois ja mainittiin että ne on säädetty uudestaan.

Kai tuolla joku yhteys on kun aikaisemmin ei ole ollu tommosta ääntä?  :(

h3mu

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 14.07.18 - klo:21:13
Huomasin lapin reissulla kun nyt pääsi vasta enemmän ajamaan tuon ovien korjauksen jälkeen, että jopa tasasella asfaltilla kuuluu sirinää apukuskin ovesta. Häviää jos avaa ikkunaa millinkin. Ovethan oli otettu pois ja mainittiin että ne on säädetty uudestaan.

Kai tuolla joku yhteys on kun aikaisemmin ei ole ollu tommosta ääntä?  :(

Kokeile painaa kaiuttimen kohdalta kevyesti "ovipahvia" ovea kohti. Itse huomasin pientä sirinää ja sen, että ääni häviää jos avaa ikkunaa todella vähän. Tarkemmin selvitettyäni tajusin äänen kuuluvan jostain kaiuttimen kohdalta. Näissä on kaiutin kiinni oven rungossa ja ovipahvin sekä kaiuttimen välissä on pieni tiiviste kevyesti puristuksessa. Joskus tämä kohta alkaa pitämään pientä sirinää ja korjauksena on ovipahvin irroitus ja uuden tiivisteen asennus kaiuttimen ja ovipahvin väliin.

mikama83

Okei kiitos neuvosta  :) Ovien vaimennus kyllä tekisi hyvää kun tuntuu myös jotkut kaiuttimen taajuudet tekevän resonointia aika herkästi. En kuitenkaan tässä vaiheessa ite ala noita purkamaan jos saisin tuon sirinän sen piikkiin, että noita on rassattu huollossa.

raiski

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 04.06.18 - klo:08:17
:o Pitääpä tarkistaa myös nuo alareunat. Eilen tuli ajettua hiukan kovempaa yhteen hidastetöyssyyn ja jostain etupäästä kuului ihan järkyttävä narahdus  ???

Eniten nyt tuo vaihdelaatikon täristäminen vaikuttaa ajoihin käytännössä mutta onneksi tosiaan on jo ajat varattu tutkimuksiin. Jos takuu olisi jo mennyt niin ei naurattaisi yhtään nämä ominaisuudet ::)

Kannattaa tarkistaa myös hierooko takaovien tiivisteiden etukulmat (se pää tiivisteestä, joka on lähinnä saranaa) koria. Itsellä jostain syystä vasemman takaoven tiiviste hinkkaa ja aiheuttaa narinaa. Tuossa välissä kun on hiekkaa ym., niin luulisi maalien pikkuhiljaa lähtevän.



Oikean takaoven tiivisteen kulman ja korin väliin jaa parin millin rako ja vastaavaa ongelmaa ei ole. Käytin näytillä vasenta puolta ja tiivisteen kiinnitys ja oven asemointi ovat OK, joten mennään nyt tällä (eli tee se itse). Välissä on tällä hetkellä kuitenkin kivenisku/naarmusuojateippiä, jota jäi kun teippailin takapuskurin ja oviaukot (http://lackschutzshop.de/).

Muita 2kk aikana vastaan tulleita epäkohtia ovat matala resonointi/jumputus 80-90km/h nopeuksissa ja kertaalleen tullut "Vika: auton energiajärjestelmä. Hakeudu korjaamolle."-herja. Tuosta herjasta obdeleven kertoi "Trouble codes: null - Unknown Unknown" ja tiskillä totesivat, että seurataan tilannetta.  :D No pitää tsekata vielä VCDS:llä kunhan kaapeli kotiutuu.  :)

Off-topiccina ja vinkkinä voisin heittää, että jos kaipaa laadukasta kumista tavaratilan kaukalomattoa, niin täältä löytyy https://www.automatten-experts.de/. Varianttiin löytyy kaksi eri mattoa; joko välipohjan kanssa käytettävä tai ilman välipohjaa. Meillä ei ole välipohja käytössä ja ainakin tän maton sopivuus oli 100%.




samikki

Kiitos! Omassa autossa tuo ritinä alkoi kuulua kahden päivän ajon jälkeen, mittarissa 300 km :) Alkoi ketuttaa suhteettoman paljon. Nytpä tiedän minne yritän tunkea ensi tilassa sukan tai jotain pehmusteeksi.

Lainaus käyttäjältä: vmp - 04.06.18 - klo:15:04
Joku on pölhölässä löytänyt resonoivan liittimen GTI:n jakkaran alta:

https://www.youtube.com/watch?v=pv91vziEFoY

Minun yksilössäni tuossa on säilytyslokerot edessä? Hrmh...

vmp

Lainaus käyttäjältä: raiski - 19.07.18 - klo:10:24
Kannattaa tarkistaa myös hierooko takaovien tiivisteiden etukulmat (se pää tiivisteestä, joka on lähinnä saranaa) koria. Itsellä jostain syystä vasemman takaoven tiiviste hinkkaa ja aiheuttaa narinaa. Tuossa välissä kun on hiekkaa ym., niin luulisi maalien pikkuhiljaa lähtevän.

Oletko muuten huomannut takaovien takareunan tiivisteen jälkiä oviaukossa? Siinä kohtaa missä takaoven yläosan huopatiiviste vaihtuu alareunan kumiseen tuntuu ilmestyvän maalipintaan melkoisen runsasta patinaa kun tiivisteet hiertävät auton eläessä ajettaessa. Tähän mennessä bongattu yhdestä 2017 ja kahdesta 2018 vuosimallin Golfista...  :P
2022 Golf R

vmp

Lainaus käyttäjältä: samikki - 20.07.18 - klo:21:44
Kiitos! Omassa autossa tuo ritinä alkoi kuulua kahden päivän ajon jälkeen, mittarissa 300 km :) Alkoi ketuttaa suhteettoman paljon. Nytpä tiedän minne yritän tunkea ensi tilassa sukan tai jotain pehmusteeksi.

No jeppis! Säilytyslokerollisissa jakkaroissa niihin pääsee käsiksi takakautta kätevästi poski matossa, on muuten useampi liitin ja piuha siellä alla! Itse en ole vieläkään kilinän ja helinän lähdettä löytänyt, saattaa toki olla kuskin ovessakin. Kohta on pakko kehdata ulvahtaa haalarisetälle tai pukata koppi paaliin.
2022 Golf R

mikama83

Eilisen reissun perusteella oven kitinään auttoi se, että tuossa aikaisemmin löysäisin ovipaneelin kiinnityspultit ja ajelin jonkun aikaa ja sitten kiristin uudelleen. Ilmeisesti aika tarkkaa jos ei ole täysin kohdallaan niin helposti alkaa joku pitämään ääntä.

Toinen mitä ihmettelin pitkään oli kääntäessä kuuluva kova narina jostain takaovien luota. Sattumalta sitten huomasin että narina kuuluu jos heiluttaa sitä leveämpää takapenkin selkänojaa kun se on lukittuna normiasentoon. Ränkkäsin sitä edestakaisin ja nyt sitä narinaa ei kuulu, mutta ei selvinny mikä sen narinan piti  ::)

Takakontista sitten kuului eilen ääntä mutta hiljeni kun pistin sinne kauppakassin eli se muovinen kaukalomatto siellä vaan pääsee elämään  ;D

samikki

#1062
Ei ollut sittenkään ritinän lähde jakkaran alla vaan apukuskin ovipaneelissa kyynernojan kohdalla. Lämpötilalla jotain tekemistä asian kanssa: kun ilmastointi jäähdyttää sisätiloja, ääni alkaa. Autohan ei ole vielä juuri alle 20 asteen lämpötiloja edes kohdannut :-D . Mailailin myyjälle asiasta ja otti onneksi asian vakavasti - lähiviikkoina katsotaan äänet huollon kanssa pois mutta voisi nämä seksihelteet odottaa ensin ohi että auton korin lämpölaajeneminen hellttää ;-)

Siellä penkin alla muuten oli monenlaista muoviräpätintä ja johtoon liimattua muovitarraa jotka varmaan alkaisivat oikeissa olosuhteissa myös meluamaan.

Lainaus käyttäjältä: vmp - 24.07.18 - klo:23:34
No jeppis! Säilytyslokerollisissa jakkaroissa niihin pääsee käsiksi takakautta kätevästi poski matossa, on muuten useampi liitin ja piuha siellä alla! Itse en ole vieläkään kilinän ja helinän lähdettä löytänyt, saattaa toki olla kuskin ovessakin. Kohta on pakko kehdata ulvahtaa haalarisetälle tai pukata koppi paaliin.

vmp

No pistin ajan vetämään marmorille kun tuli sopivasti yllättävä "Oil Service" kun luovutuksesta on kuun lopussa vuosi. En tiennytkään että longlife-öljyihin pitää koskea ennen 2v ikää.

Katsotaan mitä Pärnänen keksii, kunhan ei menisi puoli kabiinia vaihtoon jälkeenpäin varsinaisten töiden jälkien ansiosta...  ::)
2022 Golf R

VW:t

Lainaus käyttäjältä: vmp - 01.08.18 - klo:10:56
No pistin ajan vetämään marmorille kun tuli sopivasti yllättävä "Oil Service" kun luovutuksesta on kuun lopussa vuosi. En tiennytkään että longlife-öljyihin pitää koskea ennen 2v ikää.

Katsotaan mitä Pärnänen keksii, kunhan ei menisi puoli kabiinia vaihtoon jälkeenpäin varsinaisten töiden jälkien ansiosta...  ::)

Luvattu 30000km/2v on max. Käytännössä tuohon ei pääse koskaan  :)

vmp

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 01.08.18 - klo:11:58
Luvattu 30000km/2v on max. Käytännössä tuohon ei pääse koskaan  :)

Joo pääasia että homma rokkaa. 10 km työmatka suuntaansa konttoripäivinä ja yleensä jompi kumpi poljin on aika syvällä...  ;D
2022 Golf R

eGetin

Jos kyseessä on tuo signaturen Golf R, niin siinä on kiinteä 1v/15tkm huoltoväli. Toimii siis kuten pitääkin.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.08.18 - klo:19:28
Jos kyseessä on tuo signaturen Golf R, niin siinä on kiinteä 1v/15tkm huoltoväli. Toimii siis kuten pitääkin.
On tainnut VW huomata, ettei 2v/30tkm öljynvaihtoväli olekaan niin hyvä idea? Eikös myöskin 'normimallit' nykyisin vaihdu 1v/15tkm välille, 4v:sta eteenpäin?
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.08.18 - klo:19:28
Jos kyseessä on tuo signaturen Golf R, niin siinä on kiinteä 1v/15tkm huoltoväli. Toimii siis kuten pitääkin.

Itselläni on 2018 R Variant, siinä tietokone näyttää öljynvaihdon ajankohdaksi tällä hetkellä n.29000km. Autolla on ajettu 11tkm. Huoltoväli ei siis ole kiinteä enää 2018 R:ssä, tämän näkee myös siitä tarrasta missä on auton moottorityypit ja muut tiedot.

En tosin kyllä aio ajaa yli 15tkm samoilla öljyillä, mutta mahdollista se näköjään huolto-ohjelman puitteissa olisi.

vmp

Mielenkiintoista! No pitää kysästä marmorilta heidän versionsa aiheesta, sain ajan loppukuulle.
2022 Golf R

OctyRO

Ettehän nyt vaan sekota öljynhuoltoja ja tarkistushuoltoja? Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.

vmp

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 07.08.18 - klo:15:06
Ettehän nyt vaan sekota öljynhuoltoja ja tarkistushuoltoja? Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.

No tänään se sanoo "Oil change service in 23 days". Autotietotarrassa on koodi QI6 eli SEA Service indicator 30 000 km or 2 years ( variable ). Jännitys tiivistyy.  ;)
2022 Golf R

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 07.08.18 - klo:15:06
Ettehän nyt vaan sekota öljynhuoltoja ja tarkistushuoltoja? Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.

Tarkistin vielä kerran ja kyllä nimenomaan öljyillä saisi huoltovälinäytön mukaan ajaa minun R:llä 28700km. Tarkistushuolto on sitten erikseen, siinä oli aika ja kilometrit melko samat kuin öljynvaihtohuollossa eli lähelle 30tkm.

Anz0r

Kyllä tuolla ärrällä on ihan longiohjelma tehtaalta tullessaan eli ensimmäinen tarkki/öv max 2v/30 000 km ja tämän jälkeen tarkit 1v/30 000 km ja öljynvaihdot MAX. 2v / 30 000 km ellei auto ennen pyydä.

Käytännössä ns. "tehomalleilla" eli esim. R-golf, bi-turbo passat ja cupra seatit öljynvaihto on kuitenkin jo paljon ennen maksimeita kun auto alkaa öljynlaadun takia edistää laskuria...

lobedogg

No niin pojat ja tyttöset, vinkkejä mahdollisiin tyyppi- ja yleisiin vikoihin 2016 vm. GTD variant autolle. Auto haettuna viikko takaperin autoliikkeestä ja ensimmäinen huolto olisi edessä ensi viikolla. Autolla siis ajettu 22000km ja itse en tässä vaiheessa ole havainnut kuin toissa päivänä hetkellisesti ilmaantuneen ACC häiriöilmoituksen, joka poistui itsekseen. Natinoita ja kitinöitä oon yrittänyt etsiä, mutta omaan korvaani ei ole vielä sattunut.

Vinkkejä siis mitä kannattaa ehdottomasti tarkistella, jotta saisi vielä mahdollisesti kuun lopussa päättyvään takuuseen reklamoitua.



vmp

Lainaus käyttäjältä: Anz0r - 13.08.18 - klo:23:01
Kyllä tuolla ärrällä on ihan longiohjelma tehtaalta tullessaan eli ensimmäinen tarkki/öv max 2v/30 000 km ja tämän jälkeen tarkit 1v/30 000 km ja öljynvaihdot MAX. 2v / 30 000 km ellei auto ennen pyydä.

Käytännössä ns. "tehomalleilla" eli esim. R-golf, bi-turbo passat ja cupra seatit öljynvaihto on kuitenkin jo paljon ennen maksimeita kun auto alkaa öljynlaadun takia edistää laskuria...

Joo, tänään selkisi tämä homma, kosla on (vahingossa?) koodattu luovutushuollossa vuoden öljynvaihtovälille. Taitaa tehdä näin lyhyillä mutta kulmikkailla ajoilla ihan hyvää moottorille niin olkoon. Ei se ole kuin rapiat 300 eypoa laaki.  8)
2022 Golf R

Thumper

Harkinnassa golf 7 2.0 tdi tuonti ruotsista, jos tulee ongelmia "mutteriohjauksen" kanssa niin minkähän verran kustantaa tuo ohjausvaihteen uusiminen omaan piikkiin? ???

Toisena vaihtoehtona passat B8 TDI. Hyvä ohjaus on tärkeää koska ajan paljon pitkää matkaa maantiellä.

FU2

Tänään käytetty kuplaa huollossa rengaspainevalvonnan ongelman takia. Herjasi jatkuvasti oiken etupyörän vajausta vaikka se oli ok. Syyksi paljastui viallinen pyöränlaakeri, josta vuotanut rasva häiritsi ABS-anturin toimintaa.

Ongelma alkoi kesällä 2kk ja 5000 km kohdalla ja nyt 8700 km kohdalla oli jo aikakin alkaa korjata  >:(

Huoltoneuvojan mukaan heillä oli ollut jo yksi samanlainen tapaus, siinä myös oikea etupyörä.

Kyseessä siis kesäkuun alussa käyttöön otettu Golf 1.5TSI DSG 96 kw.
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

Hanksi

Radio/Navi (Discover Media) on käynyt hankalaksi syksyä kohden mentäessä, ja ongelmat liittyvät näyttöön. Joko näyttö ottaa kosketuksia itsestään vaihtaen vaikkapa radiokanavaa, näyttö ei ota kosketuksia vastaan lainkaan tai näytössä ei ole kuvaa mutta se tottelee kosketuksia. Ensimmäinen ongelma esiintyy vain kun auto on kylmä, muut ongelmat poistuvat auton sammuttamisella. Itsestään tapahtuvat painallukset ovat tämän syksyn uusi ongelma, muita on esiintynyt kerran pari aikaisemminkin. Tuntuu vain siltä että ovat yleistyneet nyt syksyn myötä.

Jonkin verran ärsyttää tällaiset "turhat" viat >:(

En viitsi edes ajatella mitä laitteen vaihtaminen maksaa huollossa. Onkohan kukaan saanut maahantuojalta vastaantuloa radion vaihtoon, sillä laitteenhan pitäisi olla ns. ikuinen?

Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 21.09.18 - klo:08:54
Radio/Navi (Discover Media) on käynyt hankalaksi syksyä kohden mentäessä, ja ongelmat liittyvät näyttöön. Joko näyttö ottaa kosketuksia itsestään vaihtaen vaikkapa radiokanavaa, näyttö ei ota kosketuksia vastaan lainkaan tai näytössä ei ole kuvaa mutta se tottelee kosketuksia. Ensimmäinen ongelma esiintyy vain kun auto on kylmä, muut ongelmat poistuvat auton sammuttamisella. Itsestään tapahtuvat painallukset ovat tämän syksyn uusi ongelma, muita on esiintynyt kerran pari aikaisemminkin. Tuntuu vain siltä että ovat yleistyneet nyt syksyn myötä.

Jonkin verran ärsyttää tällaiset "turhat" viat >:(

En viitsi edes ajatella mitä laitteen vaihtaminen maksaa huollossa. Onkohan kukaan saanut maahantuojalta vastaantuloa radion vaihtoon, sillä laitteenhan pitäisi olla ns. ikuinen?

Gen2 ainakin löytyi minulle päivitys.  Vähän saman kanssa painin 5 min.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy