Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.05.16 - klo:19:26
olen kuullut useammalta taholta negatiivisiö kommentteja vaihteiston toiminnasta diiselin yhteydessä. Liekko sitten totta vai tottumiskysymyksiä ässtronikkiin?
Radio audeissa on aina ollut syvältä.....
Vaihteistoon vaan pitää tottua. Kovin yritteliäästi ei kaupungissa voi ajaa. Paikaltaan lähdetää laiskasti kun eka pari sekuntia menee vaihteen arpomiseen ja ahtojen kasvattamiseen mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. Tuo on jo parempi kuin 6-DSG oli 8v sitten. Sen kanssa ei kärryn peruuttamisesta tullut yhtään mitään. Tämä audin uusi on jo niin hyvä että joskus jopa unohtaa sen olevan dsg.
Radion äänestä ei voisi olla enempää samaa mieltä. Mihin tarvitaan subbari kun ei bassoa ei saa vaikka kontusilla anelisi, diskani sävy muistuttaa unicef-korvalappustereoita (jos joku muistaa), keskiäänialue on kuin vuoristorata. Volkkareissa ja audiessa tuntuu radion surkea ääni olevan jonkinlainen tavaramerkki.
Mutta pitää tässä nyt vähän kehuakin A4sta. Se on kokoisekseen (ulkomitat) yllättävän näppärä peruutella ja keulankin pystyy hahmottamaan helposti parkkipaikoilla. Tuntuu että se kääntyy todella hyvin. Sisusta on myös mukavan avara.
Sellainen superominaisuuskin omasta mielestä löytyy ja se on kaarreajo. Huomautan kuitenkin heti kärkeen että tämä ei ollenkaan sentapainen kuin bemarit on vaan täysin eri tyyppinen. Itse pidän audin kaarrekäytöksestä. Se menee kuin juna vailla minkäänlaisia vempuiluja. Audin nelivetodollakin voi oman kokeilun perusteella vähän takavedon tyyliin avittaa kaasulla ihan jopa nyt asfalttikurveissa. Eroakin silti on takavetoon. Tuo neliveto imee itsensä kurviin ja siitä läpi. Kaasu saa aikaa pienoista siirrosta yliohjauksen suuntaan mikä nopeuttaa ajoa. Minä tykkään vaikka tuo onkin tuntumaltaan etäinen. tuntuma liittyykin vain ohjauksen epämäärisyyteen mutta tosiaan alusta on omasta mielestä kuin minulle tehty.
Soralla se on jotain aivan muuta kuin bemarit, tai perusmerkit. Että osaa olla naminami-alusta. Edes kuulalaakerisora ei saa autoa vetelemään. Tämä ennustaa upeaa talviajettavuutta. Varovainen tuon kanssa täytyy kyllä olla koska jossain se rajakin tulee vastaan.
Niin, en silti tosiaankaan ole mikään rattikake-vauhtihirmu-luupää vaan ajan hyvinkin rauhallisesti tai en ainakaan juuri ylinopeuksia. Alustan kyllä tuntee kurveissa ihan alle 80 vauhdeissakin.