Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Qman

#1
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
08.09.19 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 08.09.19 - klo:09:21
Kyllä ainakin minun autossa kun automaatti vaihtaa pienemmälle hiljaisissa nopeuksissa on nykäys niin pieni, että tuskin sitä edes aina huomaa. Varmaankin jos reilummasta vauhdista alkaa voimakkaammin jarruteleen voi nykäykset tunnistaa. Minulla on kyllä aikaa sen verran, että annan auton hidastumisen ja automaatin sopeutua keskenään. Silloin vaihtamiset ovat tosi pehmeitä.
On tietenkin olemassa remmivetoinen laatikko jossa ei kaiketi ole samaa ilmiötä.

No minun autossa nykäykset on rajuja, eikä kyse ole viasta pajan mukaan. Asiaa on viritelty useampi vuosi. Jääkyllä viimeiseksi missä on kyseinen vaihteiston irvikuva mutta olen jo luopunut toivosta Audin vaihteiston suhteen. Flektin pyörittely viileälle koneelle heti virtojen kytkemisen jälkeen vain ihmetyttää. No onpahan taas yksi asia mistä on turha pajalle mennä. Ei se siitä muuksi muutu.
#2
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
08.09.19 - klo:08:37
JJKR, juuri tuo aivan sama juttu oli minun autossa jossa myös 190hp diesel. Sen täytyy olla jokin softavika.

En kyllä ymmärrä miksi DSG:tä pitäisi jotenkni oppia ajamaan. Miten pitäisi ajaa kun hiljennät risteykseen? Pitäisikö vaihde siirtää tuoksiaikaa vapaalle vai mitä jönglööraaja tarkoittaa?  En kertakaikkiaan ymmärrä miten tuon pienemmälle vaihtamisnykiminen olisi osaamisesta kiinni, tai siis onhan sen tehtaan osaamisesta.
#3
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
07.09.19 - klo:23:00
Ei kai poltto lähde puolilämpöisellä koneella päälle eikä heti kun virrat on päällä, jopa ennen kuin startti pyörähtää. Flektit siis lähti täysille jo ennen kuin kone hörähti pyörimään. Aiemmin kun ajon aikana on poltto lähtenyt päälle, flekti kyllä pyörii ja pyörii ajon jälkeenkin mutta se on llut huomattavasti hiljaisempi.
Hiukkaspolton muuten saa loppumaan sammuttamalla koneen. Nyt tuokaan ei vakuttanut mitään vaan flektit pyöri jatkuvasti .
Itse veikkaan että kyseessä oli taas näitä Audin satunnaisia softa "vikoja" mille paja ei ikinä löydä mitään syytä.


Aski nykii aika rajusti vaihtaessaan 4->3 ja erityisesti 3->2 ja edelleen 2->1.  Välillä päät heilahtelee kuin olisi wanha manuaali aski ja ratissa ensikertalainen suoraan autokoulusta.
Lisäksi jos hiljentää alle 20 vauhtiin ja taas painaa kaasua niin sen piiitkään viiveen (ominaisuus) jälkeen kytkeytyminen on terävää.

Liikkeelle lähdössä kierrokset nousee liki 2000 vaikka kiihdyttäisi hyvin rauhallisesti kaupunkiletkan mukana. Näin oli aiemminkin mutta tämä oire katosi joka kerta kun perusäädöt oli tehty. Samoin nykiminen katoaa kalibroinnilla tai miksi sitä mahtavat kutsuakaan.
Tuo perussäätö vaan pitäisi tehdä 5000km välein.
Vanha 6v öljykylpy DSG 2-kopan Superbissa oli tässä mielessä yhtä surkea. Liikkeelle lähdössä se oli vielä huonompi. Tämä Audin  7v öljykylpy sentään lähtee paikaltaan liikkeelle ilman muuta viivettä kuin järjetön turboviive.

#4
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
07.09.19 - klo:18:27
Hyvin outo ilmiö autossa tänään. Toki autolla (190hp diesel Q) onkin jo ajettu melkoisesti eli juuri tuli 50tkm täyteen.
Tänään siis n. 12 astetta lämmintä ja lähdin asioimaan markettiin minne 5km matkaa. Auto ei tietysti lämmennyt täysin lämpimäksikään. Olisko 3/4 ledeistä lämpömittarissa (4 siis normaali lämmin).
Kaupassa meni ehkä 45min jonka jälkeen auto käyntiin ja lämpömittari näytti 2/4. Se mikä outoa niin flektit lähti täysille heti kun virrat oli päällä ja pysivät päällä kotiin asti ja pyörivät vielä sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin.
Ilmastointi ei ollut päällä ja nopeus oli enimmillään 53km/h. Suurmman osan matkaa kitenkin 40km/h.

Flekti piti käsittämättömän kovaa melua. Se kuului ajosskin sisälle.
Tämä oli kaikkein ihmeellisin softa/sähkö ihmetys mitä ollut. Pienempi oli ekan pari vuotta jatkuvasti. Softapäivityste myötä ne poistuivat kunnes tämän päiväinen flketin pyörittely lähes kylmälle koneelle.
Hiukkasloukun putsauskaan ei itäisi lähteä max 50km/h vauhdeissa päälle eikä ainakaan puolilmäpöiselle koneelle.

Vaihteisto on viime alkuvuoden säädätyksen jälkeen palannut tavalliseen nykimiseensä. No matkaa onkin jo säädätyksen jälkeen tullut liki 10tkm joten kaippa se selittää. pari kertaa vuodessa saisi olla säädättämättä askin jos askin kuvittelee toimivan edes lähes kuin  edes 90-luvun oikean automaatin.


#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
26.07.18 - klo:17:37
Taas näitä Audin softavikoja ynnä muuta.
Ulkona 29 varjossa ja auto seissyt 4 tuntia auringonpaisteessa.  Auto käymään ja ilmastointi A/C ON asentoon ja pyynti 22.5 astetta kaikissa kolmessa piirissä (sync päällä).  50m ajon jälkeen kun pysähtyy odottamaan muita autoja (sisällä edelleen arviolta 50 astetta), kone sammuu (start/stop). Jarrun kun päästää niin start/stop kyllä pelaa mutta heti kun taas psysähtyy niin kone sammuu ja tätä jatkuisi loputtomiin. Muissa merkeissä jos on tarve jäähdytykselle, kone ei sammu omia aikojaan.

Ihmeellinen vekotin kosta kuten aiemmin raportoin, jos ilmastoinnin pistää kokonaan pois ja ulkona on 22 astetta ja jos pyynnin pistää 16 asteeseen niin kone ei pysähdy (strat(stop) ollenkaan vaikka ilmastointi olisi pois päältä. Nyt kuitenkin kun olisi ollut tarvetta sille jäähdytykselle, se hitto vain sammuilee koko ajan.
No, onneksi napilla sen saa jäämään käymään mutta ei tätä Audin logiikkaa tällainen tavallinen insinööri ymmärrä ollenkaan.

Se hiton vaihdearpalaatikkokin vain pahentaa nykimistään vaikka pajan mukaan kaikki on kunnossa. Alkaa olla parin minuutin välein kunnon vanhan ajan "kengurubensaa" niin että päät heiluu edestakaisin vaikka kuinka varovasti yrittäisi kaasua annostella. Audillä pitääkin aina pysähtyä kokonaan. Jos auto jää liikkeelle kävelyvauhtia ja painat kaasua niin päät heiluu. välillä kytkin nappaa kiinni kuin kilpa-autossa.

Onko tämä todellakin jotain premiumia?  Itselle tulee mieleen vain osaamattomuus.

#6
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.07.18 - klo:07:17
Lainaus käyttäjältä: th - 14.07.18 - klo:13:21... Talvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.

Tuo on sitä luksusta  ;D   Sanoisin todellista premiumia.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
09.05.18 - klo:16:20
Löysin mielenkiintoisen softa vian.

Nyt kun ulkona on noin 18 astetta ja jos pistän lämmön säätimen "LO" asentoon ja pistän kompressorin off-asentoon kun liikennevaloissa pysähdyn niin start-stop ei pysäytä moottoria kunnes käännä termostaatin +20 asteeseen. Jos nyt termarin kääntää takaisin niin kone jää stoppiin mutta seuraavissa valoissa jää taass käyntiin jne...

Näyttäisi siltä että start-stoppiin on koodattu kabiinin ja termarin arvojen ero niin että jos pyydetään kylmempää kuin kabiinissa on, kone jää pyörimään, vaikka kompura olisi off-asennossa.  Selvä buki.
Siis sisätilan termarilla voi sammuttaa auton tai oikeammin ohjata onko start-stop käytössä.... öööö  aika ufo laite  :o
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
06.05.18 - klo:10:09
tehtaalta on tullut tiedote 190hp dieselin DSGn kahden ohjausventtiilin kalibroinnista.  Omaan autoon tuo tehtiin ihan justiinsa ja vaikuttaisi siltä että vedon viivyttelylle alle 20km/h moottorijarutuksen jälkeen tuolla olisi hyvinkin positiivinen vaikutus. Auto reagoi kaasun painamiseen nopsaan. Voimaa ei tietysti tule ennen ahtojen kehittelyä mutta parannus on silti merkittävä.   Saapas nähdä kauanko tuo toimii kunnes on taas tehtävä kalibrointia.
Nykimisiin ei tuo tunnut auttavan. Eikä kytkimien outoon nyksähtelevään tai tärskähtävään kytkeytymiseen. Ei myöskään auta satunnaiseen kolahteluun vaihteitossa.

Suunta on oikea eikä tarvinnut kuin kaksi vuotta asiasta valittaa muutaman kuukauden välein... 
#9
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
22.04.18 - klo:10:17
Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.18 - klo:17:14
Me pikkupojat tykkäämme helistimistä......vai oletko kasvanut jo yli siitä vaiheesta?

Lelut on ihan kivoja eikä räksähdykset terävissä töyssyissä haittaa mutta jakuva helinä ja kitinä vie hermot ja ajamiseen keskittymisen.

Taidan kuulua siihen porukkaan mikä ei innostu MAHTAVISTA ominaisuuksista vaan mille autossa ei saa olla häiritseviä piirteitä. Audissa on kyllä hienoja ominaisuuksia mutta myös V-mäisiä heikkouksia ja piirteitä.
#10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.04.18 - klo:16:44
No niin pelkääjän ovi/kojelaudan pää alkoi taas helinä/ritinä konsertin. Talvi menikin aika mukavasti tässä mielessä. Takuuna vaihtoivat yli vuosi sitten ilmnvaihtoputkiston pelkääjän puolelle helinän vuoksi. Nyt kun takuu on ummessa niin en tiedä viitsiikö tuo helistintä viedä asian vuoksi pajalle vaikka liisari onkin.
On se vaan aika rasittavaa kuunnella sitä helinää ja kitinää.

Kannattaa kaksi kertaa miettiä ennen kuin tällaisen  helistimen tilaa  :-[
#11
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
09.04.18 - klo:18:51
190HP Dieselissä alkanut olemaan jonkinlaista voimanpuutetta. En tarkoita mitään läppä pohjassa kiihdyttelyä vaan ihan normaaliajossa ei tunnu löytvyän vääntöä kuin vasta vähän alle kahden tonnin. Voi tietysti johtua DSG:stäkin.
Yhtäkaikki kierrokset on muiden mukana letkassa paikaltaan kiihdyttäessä reilusti yli kahden tonnin että pysyy muiden vauhdissa.

Vaihteisto on kyllä koko talven nykinyt tämän tästä. Yleensä kylmänä.  Autolla on kohta ajettu kohta 30tkm. Aski on muutamaan kertaan säädetty ja softaa vaihdettu.

Onkos muut havainneet vastaavaa?
#12
Tämä nyt vaan on konsernin tapa. BMWn perusäänentoisto päihittää Audi Soundsystemin mennen tullen.
Jostain syystä nimenomaan tuo raakuus eli ylemmänkeskialuekorostus ja konsernin autoissa suunniteltu ominaisuus. Se auttaa kuulemaan puheen uutislähetyksissä mutta pilaa musiikin aivan täysin.
Kyse ei ole rahasta koska ääni on yhtä umpisurkea perusgolfissa kuin Audeissa.

Soundsystemin ongelma on keskikaiutin. Se on kojelaudan päällä ja sen äänestä puolet tulee suoraan ja puolet heijastuu ikkunasta tämä tekee keskialueen taajuusvasteesta zikzakkia. Sitä ei paranna millään equalisoinnilla. Tein minäkin virheen kun otin tuon soundsystemin. Perusäänentoisto on puhtaampi. Sitä paitsi tuon soundsystemin subbari on täysin turha farkussa. Sen bassokyvyt jää 3-sarjan peruskaiuttimille kuten muutenkin äänenlaatu vaikka 3-sarjankaan kanssa ei voi puhua minkäänlaisesta laadusta äänentoiston suhteen.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
04.02.18 - klo:19:04
Bemarin X1 eli etuvetopohjainen neliveto puskee lahjakkaasti kaasua tarjoillessa kun taas takavetopohjainen neliveto on omaan makuun liiankin takapainotteinen. Audin Torsenkin on pikkuvauhdissa välillä liian yliohjaava mutta välillä taas puskee tunteella. Torsen on silti sikäli hieno että vedossa ei tapahdu muutoksia kesken kaiken kuten kytkeytyvissä monasti on tapana.

Ainoa oikea vetotapa olisi täyssähköinen veto erillisellä moottorilla joka pyörässä. Se voisi toimia johdonmkaisesti kaikissa tilanteissa. Ehkä vielä joskus  ;D
#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
04.02.18 - klo:18:57
No niin nyt se normaali VAG elämä sitten alkoi. Eipä aukea kuskin puolen lukot. Keskuslukituksen solenoidit vasemman puolen ovissa ei edes naksahda. Oikean puolet lukot toimii normaalisit.  Kuskin oven mekaaninen avainlukkokaan ei liikahda mihinkään eli on aivna jumissa.

No, kuskin oven sai toimimaan kun sen avasi sisältä ja räpläsi aikansa kauko-ohjainta ovea mekaanisesti kiinni ja auki. Takaovi on edelleen sinetöity kiinni.

Pitänee varata aika pajalle. samalla voivat kalbroida vaihteiston Nykäisyt pikkuvaihteilla vedon kytkeytymisessä alkaa jo harmittamaan näinkin uudessa autossa.

Noiden ovien suhteen kun soittelin Audin liikkuvuuspalveluun niin sainpa kuulla että jos johtuu pakkasesta niin ei kuulu heille. Eli siis tästä voisi jopa vetää johtopäätöksen, jos auton ongelmat johtuu -10 pakkasesta se ei ole vika vaan ominaisuus  :o


Sellainen erikoinen ilmiö on ollut uudesta asti että auto haisee etupäästään välillä palaneelta kumilta. Ilmeisesti hiukkassuodattimen tyhjäksipoltto-operaatio saa jonkun kumisen osan kuumenemaan varsin rajusti. Toivottavasti ei syty palamaan kun on perhe kyydissä.

#15
Myös se keskikaiutin pitäsi vaihtaa ja uudelleen sijoittaa. Nykyisellään se suttaa äänen niin pahasti että ollut mielessä käyttää pajalla jotta irrottaisivat johdot.
keskikaiuttimen suttaaminen johtaa ihan siitä paikasta. Suoraan lasin kautta heijatuvien ääniaaltojen matkaero johtaa keskialueelle monttuihin ja muhkuroihin vasteessa. lisäksi heijastuminen laista suttaa diskantin totaalisesti.

Jostain syystä kaikissa konsernin autoissa on surkea ääniset kaiuttimet vaikka paremmat ei enempää maksaisi. Tämän kyllä tavallaan ymmärtää kun Saksalainen perinteinen ääni-ihanne on aina ollut ylempää kesiäauetta ja aladiskanttia korostava, nasaalinen ja korviin käyvä ääni. Se on kyllä selkeä uutisia kuunnellessa. :o
#16
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
04.11.17 - klo:10:04
Torsen on hauska kapistu pieneen leikittelyyn, Luistonesto väliasentoon, aski sportille ja läpistä valmiiksi pienempää. Auto käyttäytyy aikaslailla kuten takavetoinen mutta perä ei karkaa ihan niin nopeasti ja vaihtia tietysti tulee lisää koko ajan. Ite tykkään paljon.

Mitenkäs ultran kanssa? Sehänon etuvetoinen missä tarjoillaan taakse vetoa jos satuu luistamaan mutta käsittääkseni se ei ole milloinkaan takapainotteinen. Ei silti että leikittelylle olisi mitään todellista tarvetta.
#17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.10.17 - klo:13:19
Kyllä nyt on hieno ajaa kun sai Nokian nastat alle. Loppui se jatkuva vaeltelu/vetely ja ohjauskin muuttui maantiellä huomattavasti vaivattomammaksi.
Kumit saman kokoiset 17" mitä kesäkumitkin.
#18
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
08.10.17 - klo:16:48
Njoo mutta ei ne eri DSG variantit silti siitä toimivaa tee. Hidastelu tehon kytkeytymisessä ja väärä vaihde on aina läsnä  :(

Jatkuva takapainotteinen neliveto on aika helppo ajaa. Auto ei vaihtele ali-yliohjaavan välillä arvaamattomasti.
Nykyinen Torsen veto on aika hienosti toimiva. Ainakin itse pidän sen käytöksestä.
En ole kovi paljon bemarin nelvetoja ajanut mutta vähän kuitenkin. Niiden etuvetopohjaisten (X1) nelveto on aika hirveä. Jos erehdyt painamaan kaasua risteyksessä kääntyessä niin pusketana suoraan. Takavetopohjaisten (5) nelivetoisella taas spinnataan kuten takavedolla.
Kaikkeen tietysti tottuu.
#19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
22.09.17 - klo:23:38
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.09.17 - klo:22:11
Valoissa lienee vika....
Tuo lonksahtelu on mielestäni normaalia. Varsinkin, koska ainakin mulla laatikko toimii esim Comfort ja Efficiecy moodeissa siten, että se avaa kytkimet. Rullauksen jälkeen kytkimet taas kiinni ja siitä aihetuu se lonksahdus. S-moodilla ajaessa ei klonksahtele  8)

No niin, tänään jalkatilavalot taas sitten toimii normaalisti. Kyllä softa on sitten mahtavaa, varsinkin Audin softa   :o

Tuota loksahtelua on myös hyvin laiskasti kiihdyttäessä 2->3 vaihdossa. Rullausmoodi on ollut pois käänneetynä alusta asti. Mun työmatkalla se tuntui nostavan kulutusta kun matkalla on hiton pitkä alamäki missä vauhti jopa kasvaa  vaikka koneella jarrutteleekin.
Kaippa se kovissa automaateissa kuuluu asiaan.

#20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
21.09.17 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 20.09.17 - klo:18:45
Kun on ajovalot auto- tai pakkoasetuksessa, niin pimeällä autoon tullessa jalkatilavalot syttyy. Ja kun sammuttaa auton , ne taas syttyvät. Vai oliko se niin kun avaa oven sammutuksen jälkeen ne syttyy.

Tutkin asiaa eilen illalla. Kun säädin jalkavalot nollaan, ne ei myöskään syty vaikka ovi olisi auki. Ne siis joko palaa jatkuvasti ajon aikanakin tai sitten ei ollenkaan missään tilanteessa.  Kyllä tässä nyt jokin vika täytyy olla.

Mitenkäs muuten onko normaalia että Quatrossa voiman siirto kolahtelee (lonksahtelee) kaupunkinopeuksilla moottorijarrutuksessa? Ã,,äni on pieni mutta tuntuu myös selvästi koko autossa nytkäyksenä kun aski vaihtaa moottorijarrutuksessa. Samaten jos moottorijarrutuksen jälkeen painaa kevyestikin kaasua tuntuu selvä töksähdys, aivan kuin voimansiirrossa olisi selvästi väljää.
Ei tuo sinänsä häiritse kovin paljoa, mitä nyt auto vaan tuntuu loppuun ajetulta.  Jos vain voin olla varma että se kestää koossa jäljellä olevan 1.5v liisariaikaa niin en tee mitään asialle.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.09.17 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 19.09.17 - klo:20:44
Ei se kardaanitunnelin valo, vaan nimenomaan footwell - jalkatilavalo. Tuo valikkojuttu on epälooginen kyllä. Mutta tuossa järjestyksessä kun menee niin pitäs toimia. Jollei toimi, niin vikaa on.. Pahus kuvat on isoja mutta tuossa individual kuvassa on nuoli josta pääsee vaihtaan valon minimiin

Palaakohan tuon jälkeen jalkatilavalo kuitenkin kun oven avaa?

Ihme juttu on se että valojen säätöihin en ole koskenut ja ensi tuo ilmiö ilmestyi kuskin puolelle ja sitten mös matkustajan puolell.
#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
19.09.17 - klo:16:57
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 18.09.17 - klo:23:06
Aha, no siis valikoista mennään Individualiin
Siellä on valikkotekstin oikeassa reunassa +  merkki
tässä paina sitä pyörylän oikealla puolen olevaa läpyskää, sieltä voi sitten valita sen footwellin minimiin
hieman on kyllä mutkikas valikkojärjestely  8)
Kun se on säädetty, niin ei ajaessa pala jalkatilavalo, vain kun ajovaloasennossa sammuttaa auton

Onko tuo valo mitä sinä tarkoitat se kardaanitunnelin kyljessä oleva vai jalkatilassa perällä ylhäältä tuleva?
Onkohan jossain dokumenttia mistä selviäisi mitä mikäkin noista säädöistä koskettaa?
#23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.09.17 - klo:17:46
Jep on laajennettu sisävalosetti. Jalkatilat ei kuitenkaan pala aina valkoisena  vaan välillä, sanoisko satunnaisesti.

Eikös se Footwell ole siinä kardaanitunnelin kyljessä oleva valo mikä kyllä palaa sillä värillä minkä valinnoista asettaa. Tämä valo mitä tarkoitan on aina valkoinen vaikka kuinka säätäisi koristevalojen väriä.
#24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.09.17 - klo:17:34
^se valkoinen mikä siis pitäisi palaa vain kun auton sammuttaa, palaakin mulla ajon aikana  >:(    Siis selvä vika.
On kyllä ensimmäinen auto missä on softavika kerran viikossa tai usammin.

#25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.09.17 - klo:23:06
Nyt alkoi tosissaan ihmetyttämään. Pitääkö niiden etujalkatilavalojen (valkoista valoa) palaa myös ajon aikana. Minusta se on häiritsevää.
Autossa on säädettävä sisävalaistus ja olen sieltä valinnut oranssin punaisen niihin koristevaloihin mitä kabiini on väärällään joten niistä ei ole kyse.
#26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
10.09.17 - klo:15:11
Softavikoja tuntuu Audissa vielä riittävän. Muutama päivä sitten ihmetyksen kohteena oli kuskin jalkatilan valkoinen valo. Se paloi ajon aikana.
Seuraavana päivänä kaupan parkkipaikalla ei menneet ovet lukkoon. Avasin ja suljin jokaisen oven ja vielä takaluukun. Ei auttanu. Vasta kun pistin koneen tulille ja sammutin heti perään, suostui auto pistämään ovet lukkoon.

Alkaa taas olla vaihteisto säätöjen tarpeessa. Johan viime kerrasta alkaakin olla jo pari tuhatta kilometriä. Rauhallsiesti liikkeelle lähdössä kierrokset dieselissä pari tonnia ja kyktin luistaa pitkän matkaa. Nykimisiä on alkanut olla jatkvuasti 1-2-3 vaihteiden välillä.
Etuovet helisee edelleen. Niistä se oli pajalla eikä näemmä tilanne ole parantunut.
No johan autolla on ajettu karvan yki 20tkm joten kyllä kolmas laatikon perussäätö onkin jo ajankohtainen.

Turha tuota on pajalle viedä. Eivät löydä mitään eivätkä tee mitään.

#27
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.08.17 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.08.17 - klo:11:07
....Minulla on nyt tässä 9 vuoden sisään 7. uusi Audi menossa ja jokaista olen käyttänyt ainakin kertaalleen pajalla ylimääräistä natinoiden ja resonanssien poistossa :) Jos joskus sattuu sitten äänetön Audi kohdalle, niin ostan kyllä pullon shamppanjaa :D

Pistää miettimään tuo Audihistoriasi. Et uskonut kerrasta vai ;D 
Minä luulen että tämä ensimmäinen Audini tulee riittämään minulle. Ei ole näillä näkymin tarvetta kokeilla toista Audia kun nykyinen menee vaihtoon (liisari). Auto on sanalla sanoen rasittava tuttavuus sekä kaupungissa että maantiellä, joskin eri syistä, eikä kyse ole yksilöstä.
Toistaiseksi en ole löytänyt mitään missä joku korean ihme ei olisi vähintään yhtä pätevä (paitti neliveto, se on mahtava).

#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.07.17 - klo:09:23
^vuokraamon auton aski ei äännellyt mitenkään, teki vaan kaikkea muuta epämääristä.  Eikös tuo 1.4TFSI koneen DSG ole kuivilla kytkimillä kun taas 2L dieselisssä kytkinlevyt ui öljyssä.
Tuntuu siltä että DSGt alkaa mallista riippumatta olla menneen talven tekniikkaa.
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.07.17 - klo:20:18
Oma A4 Quattro meni koripajalle ja sain tilalle TFSI A4 DSG. Ilmeisesti kyseessä 1.4L kone.
Jos olen valitellut DSGn toimintaa (oma diesel) niin tuo vuokra-auton aski on aivan romu. Aivan käsittämättömiä nykimisiä melkein joka vaihdossa ja jotenkin tuntuu että kytkimet pumppaa liikkeelle lähdössäkin edestakasin. Tuolla pelillä on ajettu 44tkm.
Jos olis oma niin auto ei pajalta lähtisi ennen kuin on kunnossa.

Ã...ikkuinen bensaturbo on tien päällä oikeastaan aika hauska tapaus jopa A4 kopassa. Siinä on silä iloista luonnetta ja tehoa löytyy yläkierroksilla hauskasti. Juuri sitä mitä dieselistä puuttuu. Kone ei tunnu ollenkaan 40hp mopommalta kuin oman diesel vaikka kyllä piskuinen bensa  oikeasti hitaammin kiihtyy.    Kyllä bensakone vaan on hieno juttu.

Tuollaisella 60-70km/h vauhdilla tuo bensaturbo vie vähemmän litroissa kuin 2L diesel mikä on aivan outo juttu. Kaippa <1200 kierrokset on syynä matalaan kulutukseen. keskikulutus asettuu jonnekin 7L tuntumaa kun omassa dieselissä se on vähän alle 6L.

Toinen ihmetys vuokra A4 sedanissa on takapään vellominen ylös-alas. Tuntuu kuin ei olisi iskareita ollenkaan. Jos pitäisi ajaa yli 40km siivu niin varmasti tuli itelle matkapahoinvointia. Aika outoa 44tkm ajetussa.

#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
17.06.17 - klo:23:31
Se kyllä valuu vasemmallekin jos tie on sinne päin kallellaan. Yleensä ei tietenkään ole.
Onko muilla Hankookin renkaat?  Ehkä vika onkin niissä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy