VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: 1Kulkuri - 05.10.20 - klo:11:35

Otsikko: Seat Ibiza Cupra 1.8T AYP 2001 ongelma
Kirjoitti: 1Kulkuri - 05.10.20 - klo:11:35
Tervehdys kaikille!

Otsikon autossa nykimistä havaittavissa 3000-4000rpm. Vedätettäessä. Kostealla kelillä nykiminen isompaa. Ihan kun katkoisi ahtoja/kipinää.

Auto muuten toimii hyvin, käy tasaisesti ja muut kierros alueet hyvin.

Testattu:
Uudet tulpat ja puolat
Bypass venttiili
Huohotin venttiili
N75 venttiili
MAF
Alipaine letkuja uusittu.
Kellon tankoa myös säädetty pitemmäksi ja lyhyemmäksi.

Vcds ei vikakoodeja. Ilmeisesti autossa BSR ohjelmisto.

Ideat itellä vähissä ja kun nykiminen suurenee paljon kostealla kelillä.

Ideoita?

Otsikko: Vs: Seat Ibiza Cupra 1.8T AYP 2001 ongelma
Kirjoitti: mruotz - 05.10.20 - klo:19:29
Miltä näyttää VCDS/jokin muu laite millä pääsee livedataa seuraamaan ajaessa:
Group#3 : Throttle valve angle (Potentiometer) - droppaako satunnaisesti 3000-4000rpm kohdalla? (Eli arvot heiluu ties missä vaikka pitäisi olla suht stabiilit)

Itsellä oli vähän samanlaista pätkimistä (eri auto, eri moottori) ja GRP#3 livedataa seuraamalla pääsin ongelman ytimeen : kaasuläppäkotelo arpoi ECU:lle ihan mitä sattuu arvoja.. ja just tuolla 2-4krpm kohdalla.
Vikakoodia ei antanut myöskään.

Otsikko: Vs: Seat Ibiza Cupra 1.8T AYP 2001 ongelma
Kirjoitti: 1Kulkuri - 06.10.20 - klo:08:40
Katselin tuota vcds sen mitä osasin. Group 3 ei rpm alue heittele kun nykiminen alkaa.

Autossa siis oli ostohetkellä NGK 3 kärki tulpat ja uusin tilalle samanlaiset. Vika ei poistunut niin ostin tilalle Denso IK22 Iridium tulpat ja siis samaa tekee näillä.

Foorumeita selatessa tulee hyvää ja pahaa Densosta mutta tuskin 2 tulpalla tekisi samaa.
Otsikko: Vs: Seat Ibiza Cupra 1.8T AYP 2001 ongelma
Kirjoitti: mruotz - 06.10.20 - klo:08:42
Tarkista Throttle valve angle (Potentiometer) arvot.. ei RPM.