Renault

Aloittaja RoccoScientist, 03.12.09 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 18.08.10 - klo:22:01
Eli kyllä noista lukemistasi helposti voi nipistää jopa litran ;D

Aivan varmasti. Siksi totesinkin, että kulutus on vain tyydyttävä. Ajo on kuitenkin huomattavan pätkäajopainotteista. Maantiellä tuo menee nätisti jopa alle kuuden litran.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 19.08.10 - klo:21:21
Aivan varmasti. Siksi totesinkin, että kulutus on vain tyydyttävä. Ajo on kuitenkin huomattavan pätkäajopainotteista. Maantiellä tuo menee nätisti jopa alle kuuden litran.

Aika pätkää se on itselläkin, jota tuo alta 10tkm vuodessa kerätyt PK-seudulla ajelutkin jo kuvastavat. Ja maantiellä oma "enkka" on ollut 5.1 sadalle Hki-Hanko, täydellä lastilla, tankkauksista mitattuna. Tuolla kertaa kyllä mentiin autorekkojen peesissä minkä päästiin = tuossa oli jo (tuurin lisäksi?) jonkun verran yritystäkin mukana ;) Jännää nähdä kuin pieniin sitä tuolla kohta alle tulevalla Astra 1.7 disu-wagonilla pääsee, luvatut maantiekulutukset kun ei mitään ihan hirveitä ole = tankillisella voi hyvin jättää "pari" huoltaria vieläkin enempi väliin ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: chr - 19.08.10 - klo:20:51
On muuten tuo uusi Laguna HB-mallina ehkäpä rumin tällä hetkellä myynnissä oleva auto. Se peräpuoli on ihan järkyttävä...


Ã,,läpäs liioittele! Ei Laguna rumuudessa sentään porrasperäistä Nissan Tiidaa voita!

chr

Nojoo, mutta kun Tiida kai on tehty tarkoituksella rumaksi tai ainakin "eiminkäännäköiseksi". Renaulttia taas on joku onneton kai oikeasti suunnitellut...

Flat

LainaaRenaulttia taas on joku onneton kai oikeasti suunnitellut...

ikävä tosiasia....

Taitaa tuo onneton design näkyä myös lagunan myyntiluvuissa. Millähän lahjovat ostajia että saavat myytyä niinä?.

kai tuo uusi laguna aika floppi on jo nyt ?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.08.10 - klo:20:35
ikävä tosiasia....

Taitaa tuo onneton design näkyä myös lagunan myyntiluvuissa. Millähän lahjovat ostajia että saavat myytyä niinä?.

kai tuo uusi laguna aika floppi on jo nyt ?

Ainakaan Suomessa sitä ei osta kukaan. Lagunoiden eri sukupolvien myynti on noudattanut täällä muiden Rellujen myyntiä, eli laskee kuin lehmän häntä. Voihan olla että kotimaassaan ja muualla eteläisemmässä Euroopassa tilanne ei ole aivan niin huono.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HiTecci

No ei se ihan niin huonosti sentään Keski-Euroopassa menesty ;D

http://www.renault.fi/fi/Uutiset-ja-lehdisto/Uutisia/FI-News/VUODEN-2010-ENSIMMAISET-6-KK-RENAULT-KONSERNI-KASVATTI-NIIN-MYYNTIAAN-KUIN-MARKKINAOSUUTTAAN.aspx
LainaaRenault on Länsi-Euroopan toiseksi myydyin henkilöautomerkki, paljolti menestyneen Megane tuoteperheen ja Clion myötä. Tavara-autoissa Renault säilytti Länsi-Euroopan markkinajohtajuutensa 15.7 prosentin markkinaosuudellaan. Dacian myynti kasvoi 27 % verrattuna viime vuoden ensimmäiseen kuuteen kuukauteen ja pitää nyt hallussaan 1.6 prosentin markkinaosuutta Länsi-Euroopassa (+0.3).

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

chr

Paitsi että missään kohtaa ei mainita Lagunaa sanallakaan... ;)

Reneto

#68
Sitikan DS3 on nyt jäänyt erinäisistä syistä testaamatta, joten zuumailin netistä hiukan Megane Coupen speksejä, ja vääntäydyin koeajolle. No, kiikarissa coupe 1,4 turbo (130hv) dynamique ja koeajoauto oli farkku 1.6 (110hv) expression-varustuksella  ::)  Ei kun puikkoihin.

Kotiuduin ratin taakse nopeasti. Jakkara sopi ahterilleni oikein mukavasti ja hyvä ajoasento löytyi helposti.  Kojetaulun matskut ovat huomattavasti parantuneet edellisestä mallista. Väitän silti että VAGia jäljessä ovat edelleen. Muotoilussa ei hirveämmin vikaa (mitä nyt hiukan ovissa sanomista), mutta kojelaudan päällisen olisivat saaneet laittaa jollain kivemmalla materiaalilla. Sanoisin kuitenkin, että ihan siedettävät näkymät. Yritin olla huomioimatta muovirattia ja manuaali-ilmastointia, koska ehdottomasti ottaisin auton paremmalla dynamique-varustetasolla..
Edelliseen korimalliin verrattuna ovat tajunneet tehdä sen muutoksen, että värimaailma on tummempi. Ei näytä niin halvalta.

Korttiavain-systeemi tuntuu pöljältä, mutta lirvake on sentään puolet ohuempi mitä II-korin Meganessa. Ja siitä sormea start-nappulalle.
Kytkin on kevyt ja liike on lyhyt. Siitä pelkkää plussaa. En ole oikein päässyt sinuiksi Jetan kytkimen kanssa. Se on kertakaikkisen p*#stä. Vaihteet napsahtavat ihan mukavasti sisään, mutta ei tuntumaltaan mitään huippua. Moottorista ISOA plussaa. Vääntö tuntui huomattavasti omaa koslaa paremmalta. Liekö välitykset vai mikä syynä, (en ole katsellut vääntökäyriä) mutta tällaista taajama-ajon pitää olla. Kevyttä ja helppoa. Vaihteisto oli muuten tässäkin 6-lovinen.

Ohjaus tuotti myös positiivisia fiiliksiä. Hyvässä muistissa II-korin Meganen ohjaus playstation-tuntumalla. Todennäköisesti tässäkin sähköinen tehostin, mutta PALJON paremmin toteutettu.
Alusta tosi jees. Meni pehmeästi kaivonkansien yli, muttei tuntunut lullalta.

Moottoritie-pätkä meni muuten mallikkaasti, mutta tuulenpuuskat heittelivät autoa. Tuuli oli kyllä melkoinen. Kun sattui tyynempi kohta, meno oli maukasta eikä autoa tarvinnut paimentaa. Täytyy myöntää, että odotin hiukan hiljaisempaa kyytiä. Jo satasessa huomasi jostain pilareista tai peileistä juontuvan kohinan. Rengasmelu oli hyvin aisoissa, mutta sama kai se on mistä ärsyttävää ääntä tulee, jos se ärsyttää. Tuulella saattoi olla tekemistä asian kanssa, don´t know. Motarilla 1.6 litrainen vapari ei päässyt yhtä hyvin oikeuksiinsa kuin taajamassa. Kyllähän se kulki, mutta tässä kohtaa tuli mieleen, että sitä turboa kun pääsisi kokeilemaan..

Kaikenkaikkiaan positiiviset fiilikset jäi. Ranskalaisesta on helppo tykätä kun sellaisilla on ajellut 17 vuotisesta autoilu-urasta 13 vuotta. Megane Coupe 1.4 TCe melko kattavalla dynamique varustuksella maksaa 24 103â,¬. Voisi olla hintansa väärti peli..

+Vääntävä moottori taajamapyöritykseen
+Hallintalaitteet miun makkuun. Kevyet ja mukavat
+Ohjaus ja alustan toiminta
+Ei mitään ylimääräistä ääntelyä. Autolla oli ajettu 6000km
+/- Jakkarat ja ohjaamon yleisilme. Parempaakin tästä luokasta varmaan löytyy, mutta OK
-Paljon kehuttu hiljaisuus. Missä se piileskeli? Huonoissa tiivisteissä??
-Digitaalinopeusmittari. En tiedä miten tuohon tottuisi..

Megane III on tilava auto (varsinkin farkkuna), mutta en nyt sellaisiin epäoleellisuuksiin perusta autovalintaani  ;D  

Tuli muuten bongattua koeajolla uusi A8. Annoin mennä ohi motarilla, kun huomasin peileissä komean keulan. Uljas näky, ei voi muuta sanoa.


VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RoccoScientist

#69
Tuota Coupéa ei taida pystyä koeajamaan oikein missään. Pääkaupunkiseudun liikkkeissä niitä ei ainakaan ole näkynyt sen jälkeen kun ensimmäiset myytiin pois ja myyjien mukaan niitä ei ole tulossakaan. Persiistä, mutta minkäs teet. Alustahan siinä on 12 mm vakiomallia matalampi ja jousitus vastaavasti aavistuksen tanakkaampi. Rumasta digitaalimittarista ei pääse eroon kuin RS-mallissa. Ulkoa tuo on mielestäni varsin nätti auto, mutta kaipaa alleen vähintään ne 17" vanteet takapään muhkeuden vuoksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Reneto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 26.08.10 - klo:20:59
Tuota Coupéa ei taida pystyä koeajamaan oikein missään. Pääkaupunkiseudun liikkkeissä niitä ei ainakana ole näkynyt

Tampereella taitaa olla esittelyauto, ja turbokoneella.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 26.08.10 - klo:20:59
myyjien mukaan niitä ei ole tulossakaan.

ME-Auto odottelee että saa oman maahantuontinsa pystyyn, ostettuaan sen pois Renaultilta. Siksi juuri tällä hetkellä uusien Rellujen odotteluaika yms. voivat olla hiukka nihkeät :-\ Toivotaan vain että nyt saman lafkan hoitaessa niin maahantuonnin kuin jälleenmyynnin, homma saadaan vihdoinkin handuun ja Rellun markkinaosuus edes hiukka asiallisemmaksi. Toki voihan se olla että Renault Nordic on jo aikaansaanut about korjaamattomat vauriot Bilian kanssa tapellessaan viimeiset 2-3v = uusi maahantuoja joutuu aloittamaan todellakin pohjalta. Kokonaan uudenkin merkin maahantuonti voisi tällöin olla helpompi tehtävä kuin yrittää jo pahasti töhrittyä merkkiä lähteä enää rakentamaan :(

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

eGetin

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 27.08.10 - klo:08:04
ME-Auto odottelee että saa oman maahantuontinsa pystyyn, ostettuaan sen pois Renaultilta. Siksi juuri tällä hetkellä uusien Rellujen odotteluaika yms. voivat olla hiukka nihkeät :-\ Toivotaan vain että nyt saman lafkan hoitaessa niin maahantuonnin kuin jälleenmyynnin, homma saadaan vihdoinkin handuun ja Rellun markkinaosuus edes hiukka asiallisemmaksi. Toki voihan se olla että Renault Nordic on jo aikaansaanut about korjaamattomat vauriot Bilian kanssa tapellessaan viimeiset 2-3v = uusi maahantuoja joutuu aloittamaan todellakin pohjalta. Kokonaan uudenkin merkin maahantuonti voisi tällöin olla helpompi tehtävä kuin yrittää jo pahasti töhrittyä merkkiä lähteä enää rakentamaan :(
Tuskin se mahdotonta on kun miettii miten Skodallakin on käynyt...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 27.08.10 - klo:08:04
ME-Auto odottelee että saa oman maahantuontinsa pystyyn, ostettuaan sen pois Renaultilta. Siksi juuri tällä hetkellä uusien Rellujen odotteluaika yms. voivat olla hiukka nihkeät :-\ Toivotaan vain että nyt saman lafkan hoitaessa niin maahantuonnin kuin jälleenmyynnin, homma saadaan vihdoinkin handuun ja Rellun markkinaosuus edes hiukka asiallisemmaksi.

Joo, luin tämän uutisen, ja sitä mutustellessani jäi kaksi asiaa ihmetyttämään. Ensinnäkin, tänne Lahteen tuli viitisen vuotta sitten ME-auto myymään Hyundaita ja Suzukia, ensin pieniin tiloihin ja sitten muuttivat uusiin hulppeampiin tiloihin muiden lasipalatsien jatkoksi. Jokin aika sitten tilat tyhjenivät ja merkit siirtyivät Autosalpan myytäväksi. Autosalpa on myynyt jo pitkään Renaultia. Eli nyt Rellu, Hyundai ja Suzuki ovat uuden maahantuojan mallin mukaisesti saman katon alla, mutta ME-auto on vastikään täällä lopetettu?? ei ymmärrä.. "Vanhat" tilat ovat kyllä vielä tyhjillään, eli muuttaako koko roska takaisin  :D  Ihme puljaamista.
Toinen asia, mikä ihmetyttää on tämä:
LainaaUuden yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Renault Suomen nykyinen toimitusjohtaja Timo Lehtonen.
Eikö olisi luontevaa, että tällaisessa muutoksessa ei oteta toimaria edellisestä maahantuontifirmasta. Eiköhän kyseinen herra ole jo kyntensä näyttänyt. Tylsät ovat olleet..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 27.08.10 - klo:20:56
jäi kaksi asiaa ihmetyttämään. Ensinnäkin, tänne Lahteen tuli viitisen vuotta sitten ME-auto myymään Hyundaita ja Suzukia, ensin pieniin tiloihin ja sitten muuttivat uusiin hulppeampiin tiloihin muiden lasipalatsien jatkoksi. Jokin aika sitten tilat tyhjenivät ja merkit siirtyivät Autosalpan myytäväksi. Autosalpa on myynyt jo pitkään Renaultia. Eli nyt Rellu, Hyundai ja Suzuki ovat uuden maahantuojan mallin mukaisesti saman katon alla, mutta ME-auto on vastikään täällä lopetettu?? ei ymmärrä..

ME-autosta tuli Rellun maahantuoja, eikä siitä mitenkään seuraa ainakaan suoraan se, että ME-auto olisi kaikkialla Rellun vähittäismyyjä.


Lainaus käyttäjältä: Reneto - 27.08.10 - klo:20:56Toinen asia, mikä ihmetyttää on tämä:  Eikö olisi luontevaa, että tällaisessa muutoksessa ei oteta toimaria edellisestä maahantuontifirmasta. Eiköhän kyseinen herra ole jo kyntensä näyttänyt. Tylsät ovat olleet..

Kieltämättä aiheellinen kysymys. Taustoitahan emme varmaankaan tiedä mitään, joten voihan taustalla olla Renaultin tehtaan mokailut, jotka eivät ole olleet maahantuojan tj:n syytä. Tietysti tj:llä voi olla hieman selittämistä, että saa vyörytettyä syyt jonkun muun niskaan.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 27.08.10 - klo:21:33
ME-autosta tuli Rellun maahantuoja, eikä siitä mitenkään seuraa ainakaan suoraan se, että ME-auto olisi kaikkialla Rellun vähittäismyyjä.

Eipä tietenkään, eikä ole varmasti mahdollistakaan että jokaisessa kaupungissa olisi ME-auton liike. Outoa vain se että Lahdessa oli ME-auto hyvällä paikalla, ja juuri ennen maahantuonnin ostamista, liike lopetettiin. En tiedä kuka tilat omistaa, ja miten on mulkkailtu..

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 27.08.10 - klo:08:04
Toivotaan vain että nyt saman lafkan hoitaessa niin maahantuonnin kuin jälleenmyynnin, homma saadaan vihdoinkin handuun ja Rellun markkinaosuus edes hiukka asiallisemmaksi.

Luulisi kuitenkin Lahden olevan sen verran suuri talousalue, että ME-auto kannattaisi pistää pystyyn uudelleen. Vai lasketaanko sen varaan, että Bilia on pois pelistä, ja maakunnissa vanhat jatkavat.. saman toimitusjohtajan silmäin alla  ::)  Olen vähän skeptinen.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 27.08.10 - klo:21:33
Kieltämättä aiheellinen kysymys. Taustoitahan emme varmaankaan tiedä mitään, joten voihan taustalla olla Renaultin tehtaan mokailut, jotka eivät ole olleet maahantuojan tj:n syytä. Tietysti tj:llä voi olla hieman selittämistä, että saa vyörytettyä syyt jonkun muun niskaan.

Eikös Renaultin tehdas ole/ollut maahantuojana kaikissa Pohjoismaissa? Jatkaako tehdas maahantuojana muissa Pohjoismaissa, ja onko toiminta niissä yhtä surkeassa jamassa kuin Suomessa?

Mikäli myynti sujuu muissa Pohjoismaissa muttei Suomessa, niin silloinhan ongelma on suomalaisen organisaation toiminnassa. Jos taas kaikkialla tökkii, niin sitten on jotain mätää Ranskanmaalla.
Lyhyen toimintansa aikanahan Renault Nordicin ranskalaisjohdon ylin "tappi" on jo kertaalleen vaihtunut, liekö sitten kyseessä yritys saada hommaan jokin roti, vai onko kyseessä pakastevirka johon laittavat vuorollaan vanhat patut eläkettä odottelemaan "pois jaloista Pariisista"?  ;)

Mielenkiintoisena yksityiskohtana huomasin kesällä ME-Auto Herttoniemen pihassa luovutushuoltoa odottavan uuden Renaultin, jonka ikkunassa oli vielä kuljetusohjestickerit: Siinä vastaanottajana oli edelleen Volvo Cars Sweden (tai jotain vastaavaa)! Eli onko/oliko fyysinen maahantuontiorganisaatio Ruotsissa kuitenkin se sama vanha Volvo-kuvio vaikka nimeksi tuli Renault Nordic? Renault Suomihan ei käsittääkseni ollut kuin aivan minimaalisen pieni Ruotsin maahantuojan "suomennoskonttori"?
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

chr

Tänään tuota tuoreinta teknaria selatessani katselin vähän "sillä silmällä" myös autojen myyntilukuja. Renault oli ainakin viimeseltä kuulta about sijalla 20, heti sellaisen marginaalimerkin kuin Subarun yläpuolella. Koko vuoden saldokin näytti todella murheelliselta merkille, joka vielä 2000-luvun alussa oli jatkuvasti top-viitosessa. Automyynnin kokonaismäärähän ei ole kasvanut merkittävästi vuosituhannen alusta (nyt laman jälkeen myyntihän on pahasti alamaissa), ja voimakasta uusjakoa on tehty kärkimerkkien alapuolella. Kia ja Hyundai ovat napanneet osansa, ja Skoda tehnyt oikein huikean nousun Octavian tulon jälkeen. Sanoisin, että Rellu on tässä uusjaossa se pahiten hävinnyt osapuoli.

Maahantuontiorganisaatiossakin on varmasti oma vikansa, mutta kyllä sen homman pitäisi lähteä kiinnostavista autoista. Itse omistin 2000-luvun alkupuolella 2001-mallisen Megane-farkun, ja silloin noita oli paljon liikkeellä ja mainostuskin voimakasta. Autossa oli myös ihan järkiargumentit; hyvät tilat, järkevät koneet ja merkittävästi parempi varustelu halvemmalla kuin Golffi. Nytkin ne on "edullisia", mutta samalla pelikentällä on nuo aiemmin mainitsemani merkit, kaikki agressiivisella hinnoittelulla ja markkinoinnilla. Pösö esimerkiksi on onnistunut tekemään riittävän erilaisen malliston; sen ei tarvitse vääntää noiden muiden kanssa ja silti myynti on kohtuullisella tasolla.


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 27.08.10 - klo:21:59
Outoa vain se että Lahdessa oli ME-auto hyvällä paikalla, ja juuri ennen maahantuonnin ostamista, liike lopetettiin. En tiedä kuka tilat omistaa, ja miten on mulkkailtu..

Onhan siellä ME-autossa ollut meneillään isot "mulkkaillut".

Ennevaaran perhe myi pari vuotta sitten ME-Auton ja sen taustalla olleen Simetron Groupin ulkomaalaisille pääomasijoittajille. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Simetronille++uusi+p%C3%A4%C3%A4omistaja++Gibraltarilta/HL20080830SI1AL04v86

Uusi omistaja ryhtyi saneeraamaan verkostoa ja siksi ME-Auto lähti useista kaupungeista pois. Tuntemattomia ovat gibraltarilaisen omistajan liiketoimet.

Kuka sitten on Mikko Ennevaara? Hän oli pitkäaikainen Korpivaaran eli entisen Tojotan maahantuojan tj, joka lähti omilleen Tojotan siirtyessä tehtaan omaan maahantuontiin eli Toyota Finland Oy:n edustukseen.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 27.08.10 - klo:22:04
Eikös Renaultin tehdas ole/ollut maahantuojana kaikissa Pohjoismaissa?  
.
.
Renault Suomihan ei käsittääkseni ollut kuin aivan minimaalisen pieni Ruotsin maahantuojan "suomennoskonttori"?
Juu, voihan olla että Suomi on ollut niin huutolaispojan asemassa, ettei Renault Suomen tj:llä ole ollut mitään mahdollisuuksia onnistua. Nyt saa sitten paremmat työkalut..

Lainaus käyttäjältä: chr - 27.08.10 - klo:22:12
Maahantuontiorganisaatiossakin on varmasti oma vikansa, mutta kyllä sen homman pitäisi lähteä kiinnostavista autoista.
Totta. Vikaa on ollut tuotteissakin. Uusi Megane ei vaikuta kuitenkaan hullummalta autolta, ja pienemmät mallit ovat olleet ihan kilpailukykyisiä tuotteita koko 2000-luvun.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Jonde

Tuon rellukaupan myötä suomeen tulee oma autojen maahantuonti organisaatio ja varaosavarasto, aikaisemmin molemmat toimivat ruotsista käsin ilmeisen huonolla menestyksellä.

RoccoScientist

Tottis. Siinä missä Renaultin uudemmat tuotteet ovat saaneet moitteita joko ylenpalttisesti keskinkertaisuudesta tai ohjauksen ryssimisestä, niin nuo RenaultSport-autot ovat lähes säännönmukaisesti keränneet kehuja. Harmi, että edes tuohon perus-Coupéen ei uskota sen vertaa, että tarjottaisiin sitä tehokkaammilla moottoreilla. Maahantuojalla ei liene tarvetta pyrkiä muuttamaan rellun imagoa mukavasta peruskuljettimesta vähänkään mielenkiintoisempaan suuntaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 28.08.10 - klo:02:56
Tottis. Siinä missä Renaultin uudemmat tuotteet ovat saaneet moitteita joko ylenpalttisesti keskinkertaisuudesta tai ohjauksen ryssimisestä, niin nuo RenaultSport-autot ovat lähes säännönmukaisesti keränneet kehuja. Harmi, että edes tuohon perus-Coupéen ei uskota sen vertaa, että tarjottaisiin sitä tehokkaammilla moottoreilla. Maahantuojalla ei liene tarvetta pyrkiä muuttamaan rellun imagoa mukavasta peruskuljettimesta vähänkään mielenkiintoisempaan suuntaan.

Jos mies tietää mitä haluaa, niin mihin siinä maahantuojaa tarvitaan?

Ihme vinkunaa jäädä voivottelemaan maahantuojan toimintaa. Niinhän se näyttä täällä kekkoslovakiassa olevan, että maahantuojat päättävät meidän puolesta, että mitä ylipäätään voi ostaa. Ei tarvitse mennä kuin niinkin eksoottiseen kulkineeseen kuin Vw Golfiin, jonka värikartasta on Suomessa tarjolla vain supistettu versio. Ei ne heinähatut kumminkaan ostaisi..

Reneto

#83
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.08.10 - klo:08:38
Jos mies tietää mitä haluaa, niin mihin siinä maahantuojaa tarvitaan?


En ole ihan varma mitä haluan, mutta löysin itseni selaamassa mobile.de:ssä kaksilitraisia turboja  ;D

Edit: Olisiko hieno tällainen militärgrün?  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.08.10 - klo:08:38
Ihme vinkunaa jäädä voivottelemaan maahantuojan toimintaa. Niinhän se näyttä täällä kekkoslovakiassa olevan, että maahantuojat päättävät meidän puolesta, että mitä ylipäätään voi ostaa.

Tuota itse olen aina ihmetellyt suuresti, miksei myyntilistalla voisi olla se koko merkin tarjonta, väreineen, varusteineen, kaikkineen. Siis koko paletti. Eihän nyt hyvänen aika noita autoja maahantuojan varastoon valmisteta! Netin kautta, joko myyntiverkoston intran tai jopa ihan julkisen internetin kautta tilaus tehtaalle halutusta kombinaatiosta ja rulla lähtee pyörimään. Tehtaan pihalta auto lastataan ko. myyntialueelle menevään laivaan, maahatuoja huolehtii sen satamasta myyntiedustajalle ja edustaja hoitaa auton luovutuksen asiakkaalle. Mikä kumma siinä oikein on ettei kuviota saada noin toimimaan ??? Tehtaalle se on tuon taivaallisen sama mitä palikoita ja minkä värinen autosta tehdään ja ajetaanko se pihalla Skandien vaiko Intian rivistöön. Samaten sitä laivuriakaan tuskin kiinnostaa onko siinä laivaan ajettavassa autossa ratissa radiokaukkaria vaiko ei. Samaten maahantuoja ja edustaja tuskin ovat kovin innokkaita onko vaihdekepin nuppi karvalakkivakio vaiko kromikoristeinen. Pääasia on että toimitusputki saa sen oman viipaleensa asiakkaan rahoista, that's about it 8)

Toki voihan maahantuoja järjestää kampanjan ja tilata tehtaalta "kesätarjouksen" tietyllä varustevalikoimalla ja määrätyllä väripaletilla. Tällöin tehdas voi jauhaa sitä samanlaista autoa pihalle X kpl ja kenties maahantuoja saa tuosta jonkun alennuksen, jonka se voi sitten edelleen rullata asiakkaalle. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Citroënin (joka) kesäinen Edition-kampanja, jonka tehdasvarusteluettelo on lukittu juuri tuon "toimituserähinnoittelun" vuoksi. Toki näitäkin yksilöitä voidaan vielä hieman customoida jäliasenteisilla varusteilla, mutta se on maahantuojan/edustajan juttu millä repertuaarilla he noita kykenevät asentamaan 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 28.08.10 - klo:08:48
Edit: Olisiko hieno tällainen militärgrün?  :)

Ei pöllömpi! Erottuu ainakin joukosta.

Sakemannit ilmeisesti tykkäävät tuosta armeijanvihreästä. Tiedän Suomeen tuodun sellaisen E60:n 530d Bemarinkin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 28.08.10 - klo:08:48

Edit: Olisiko hieno tällainen militärgrün?  :)

Ei tuo oikein Renaultiin tai bemun normiautoihin sovi. Ainakaan en usko lisäävän jälleenmyyntiarvoa ;)
Mutta esimerkiksi Yetissä tuo mahdollisesti voisi toimia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.08.10 - klo:08:38
Jos mies tietää mitä haluaa, niin mihin siinä maahantuojaa tarvitaan?

Ihme vinkunaa jäädä voivottelemaan maahantuojan toimintaa.

Ei toki mihinkään. Ihmettelen, että sellaisia on lainkaan. Asiakkaallehan on kätevintä pistää tilaus sähköpostitse tehtaalle ja hakea autonsa juuri sellaisena kuin sen itse haluaa vaikkapa Ranskasta. Koeajoista tai kylmätyypeistä viis, kyllähän mies aina tietää parhaat speksit ilmankin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 28.08.10 - klo:13:38
Koeajoista tai kylmätyypeistä viis, kyllähän mies aina tietää parhaat speksit ilmankin.

Puolet oikein, koeajosta viis :D Näin on kolme viimeisintä autoa taloon tullut, pelkkien kylmätyyppien pohjalta, viimeksi viikko sitten 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

metS80

Täytyy siirtyä tänne renu-osioon. Tuli taas syötyä sanansa ("ei koskaan ranskalaista")- en nyt muista onko enää yhtään varmalla äänenpainolla sanottua periaatetta jonka voisin lakaista maton alle. Kierros S-/C-max Fordien liikkeissä ohjasi Peugeot 5008 ääreen- siitähän ei ollut pitkämatka sitten Grand Scenicin puikkoihin. Ostin siis Renaultin- kiitos asiallisen vaihtohyvitys-, mukavan varustepakettitarjouksen ja 4 vuoden takuun. Tosin auton ominaisuudetkin yllätti tosi myönteisesti- eihän sitä nyt muuten ois ostettukaan. Isoimpia kysymysmerkkejä on tuo Renaultin oman kaksoiskytkin automaatin kesto kaksoismassapyörineen.

Tietenkin sekin asettaa renoolle jotain muita miellyttämispaineita- autossa on 50 heppaa vähemmän kuin nykyisessä- mutta mihin sitä vanhenevalla miehellä enää kiire...
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy