VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 08.10.20 - klo:08:47
Mitä odotettavissa kun akku loppuu, kohdasta 24:30-
https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho

Katsoin tätä aiemmin ja aika hyvä reservi näyttää akussa vielä olevan vaikka mittari näyttää 0% ja 0 mailia. Mittarit nollassa ja ajavan vielä 7 mailia niin että nopeus pyörii 40-60mph nurkilla ja sen jälkeen auto muuttuu kilpikonnaksi  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Antore

Lainaus käyttäjältä: JK - 07.10.20 - klo:16:37
Here karttoja voi korjata täältä: https://mobile.mapcreator.here.com/editmode/

Tuolla mapreatorissa näyttäisi nopeusrajoitukset olevan ihan oikein ainakin niissä kohdissa, joissa auto havaitsee esim. 120 km/h oikean 80 km/h -rajoituksen sijaan. Länsiväylällä ei ole ollut 120 km/h rajoitusta lähellä Espoon ja Helsingin rajaa vuosikausiin, joten vähän erikoinen juttu.

jopo

Aivan samalla tapaa näkyy olevan niissä kohteissa mitkä mulle tulee aina väärin (Superb iV tuoreimmat karttapäivitykset). Eli tuolla kartalla nopeusrajoitukset ovat ihan oikein, mutta auto näyttää niissä väärin. Tässä tullaan jälleen siihen, että kelle helkutille tästä raportoisi VAG autojen kanssa? Maahantuojat ovat ihan turhia mustia-aukkoja tämmöisessä tilanteessa. Pitäisi olla jokin keino raportoida auton virheet jonnekin. Sellaiset jotka toistuvat kerta toisensa jälkeen.   

Daatta

Jos kartalla nopeusrajoitus on oikein, niin väärä tieto pitää tulla silloin kamerasta? Eikä siinä ole mitään järkeä, ellei kamera lue 120 lätkää jostain mainoksesta tms.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.10.20 - klo:13:25
Jos kartalla nopeusrajoitus on oikein, niin väärä tieto pitää tulla silloin kamerasta? Eikä siinä ole mitään järkeä, ellei kamera lue 120 lätkää jostain mainoksesta tms.

Ei varmasti tule kamerasta, niin huono liikennemerkkien tunnistus olisi jo utopistisen huono :) Tuosta on useampikin video jossa nopeus muuttuu tyyliin keskellä korpea, eikä tienvarrella ole merkin merkkiä. Mistä lie karttapohjaiset nopeudet sitten onkaan noudettu, mutta varmasti se on joku muu lähde kun se mikä näkyy tuossa Heren Mapcreatorissa?

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: jopo - 08.10.20 - klo:11:04
Maahantuojat ovat ihan turhia mustia-aukkoja tämmöisessä tilanteessa. Pitäisi olla jokin keino raportoida auton virheet jonnekin. Sellaiset jotka toistuvat kerta toisensa jälkeen.
Eikös tuolla etukäteistilaajien FB ollut jotain kytköstä valmistajaan. Voisiko  joku tiedustella - vaikka tuskin niitä kiinnostaa tällainen pieni markkina-alue.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jamo75

niinhän sitä aluksi myytiin mutta ei se koskaan toteutunut. virallinen selitys oli se että VW Saksa neuvottelee jokaisen maahantuojan kanssa mitä palvelutasoa heille tarjotaan

valitettavasti vaan siinä kävi niin että Saksan first movers käyttäjät voivat vaikuttaa johonkin
Suomessa fb ryhmään kuuluu vain Suomen VW maahatuohan edustajia mm. tuote päälikkö

vakio vastaus on "toimii se mulla" tai "laitan eteenpäin maahantuojalle" eli mappi ö

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 08.10.20 - klo:16:20
Eikös tuolla etukäteistilaajien FB ollut jotain kytköstä valmistajaan. Voisiko  joku tiedustella - vaikka tuskin niitä kiinnostaa tällainen pieni markkina-alue.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Sinänsä inhoittava virhe tuo nopeuden pudotus. Itselleni kävi sellainen toissapäivänä - löi jarrut kiinni 80 alueella, yritti pudottaa 40. Onneksi ei takana tullut ketään ihan puskurissa kiinni. Olen nyt poistanut tuon, mutta maksettuhan siitä tietenkin on >:(

Pitäisiköhän kehitellä joku tarra
"SATUNNAISIA BITTIH,,IRIÖIT,,
          VAROKAA                       "
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 08.10.20 - klo:17:28
Sinänsä inhoittava virhe tuo nopeuden pudotus. Itselleni kävi sellainen toissapäivänä - löi jarrut kiinni 80 alueella, yritti pudottaa 40. Onneksi ei takana tullut ketään ihan puskurissa kiinni. Olen nyt poistanut tuon, mutta maksettuhan siitä tietenkin on >:(

Pitäisiköhän kehitellä joku tarra
"SATUNNAISIA BITTIH,,IRIÖIT,,
          VAROKAA                       "

Niin kuin edellisellä sivulla kirjoiteltiin, kannattaa painaa ison näytön alta Asist-nappia ja oikean ylänurkan pompulasta pääsee asetuksiin. Asetusten kohdasta ACC kun poistaa valinnan kohdasta 'Suurimman sallitun nopeuden ennakointi' niin ei vakkari häröile. Foxitin kirjoittamassa ohjeessa oli myös neuvottu ottamaan pois 'Tien kulun ennakointi' ja 'Eco avustaja'. Tien kulun ennakointi ei vaikuta nopeusrajoitusten muutoksiin mitenkään ja tuo eco assari on minusta yksi auton fiksuimmista ominaisuuksista varsinkin kaupungissa. Se seuraa edessä tapahtuvaa liikennettä ja hidastaa edellä hidastavan perässä lisäämällä rekuperaatiota. Harvoin tarvitsee jarruun koskea, ellei sitten tarvitse autoa täysin pysäyttää.

Antore

Ihan mukavaa asiakkaiden huomioimista Volkswagen Suomelta, tänään tuli kutsu sähköpostilla. Harmi kun ei tuo potkupallo kiinnosta tippaakaan.

Kutsu UEFA Kansojenliigan maaotteluun
     
Hyvä ID.-asiakkaamme,
kiitos luottamuksestasi Volkswageniin. Haluamme kutsua sinut seuraamaan tämän vuoden ainoita ja samalla ensimmäisiä jalkapallo-otteluita, joihin yleisöä otetaan paikan päälle.

Huuhkajat pelaavat sunnuntaina ja keskiviikkona UEFA Kansojenliigan maaottelut Bulgariaa ja Irlantia vastaan.

Voit valita liput kumpaan tahansa otteluun. Saat ne ottelupäivänä noudettavien lippujen pisteeltä tuntia ennen ottelun alkua.

Ilmoittaudu mukaan ja tule kannustamaan Suomi voittoon!

Lisätietoa katsojille löytyy osoitteesta www.palloliitto.fi/tervetuloa

Futisterveisin,
Volkswagen ID.-tiimi

Sepi

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 08.10.20 - klo:17:28
Sinänsä inhoittava virhe tuo nopeuden pudotus. Itselleni kävi sellainen toissapäivänä - löi jarrut kiinni 80 alueella, yritti pudottaa 40. Onneksi ei takana tullut ketään ihan puskurissa kiinni. Olen nyt poistanut tuon, mutta maksettuhan siitä tietenkin on >:(

Pitäisiköhän kehitellä joku tarra
"SATUNNAISIA BITTIH,,IRIÖIT,,
          VAROKAA                       "

Kiitos neuvoista! Toivottavasti mukavat kilometrit lisääntyvät ilman näitä outouksia ja suorastaan vaarallisuuksia

the_kapu

Buginen auto. ;D

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: the_kapu - 09.10.20 - klo:01:25
Buginen auto. ;D
Juu .. Autossa on softaa ja softassa on aina bugeja.

Softaa vaan pitää takoa, että bugit tulee niin pieniksi, että niitä ei enään paljaalla silmällä näe. Kun bugit saadaan pieneksi vanha softa voidaan päivittää uudella ilman, että rautaa tarvitsee vaihtaa ja siksi sitä kutsutaan softaksi (soft on englantia ja tarkoitaa pehmeää).
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

mikaanikko

Tämä on on vähän kuin sokea taluttaisi näkevää. Me käyttäjät havaitaan vikoja - emme osaa niitä korjata (eikä se ole tarkoituskaan). Ne, jotka korjaavat eivät varmaankaan ole kaikista vioista tietoisia, mutta eivät ilmeisesti halua kuulla missä kaikkialla niitä vikoja on ja kuinka paljon.
Olisi hyvä. jos johtoporras IDn kehityksessä tajuaisi tilanteen ja avaisi nettiin kanavan, jonne voisi ilmoittaa havaitsemansa viat. Trollien estämiseksi ilmoitus pitäisi tehdä auton VIN koodilla.
Saksankielisillä ID-sivuilla ei myöskään ole koordinoitua toimintaa. Porukka huutelee keskenään kuten mekin täällä.
Missä on kuuluisa saksalainen organisointikyky?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 09.10.20 - klo:12:52
Missä on kuuluisa saksalainen organisointikyky?
Perussaksalainen organisaatio menee ylhäältä alaspäin, eli just väärään suuntaan.

Itse olisin varmaan aika tyytyväinen omaan autoon, jos Tuor:ia vastaava olisi ollut 1st tilauksessa saatavana. Tärkeintä on, että kuinka paljon uusia Bugeja ensimmäinen päivityspaketti tuo. Jos ei paljoa, niin kyllä VW lopulta saa kokopaketin toimimaan.

Uskoisin, että VW:llä on kyllä jo tiedossa ennakoivan ACC:n häiriöisyys ja heillä on varmasti työnalla korjauksia, jotka puolittavat noiden virheiden ilmenemisen. Sitten ensimmäisen päivityksen jälkeen nähdään mihin suuntaan homma on menossa.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

atapi

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 09.10.20 - klo:12:52
Tämä on on vähän kuin sokea taluttaisi näkevää. Me käyttäjät havaitaan vikoja - emme osaa niitä korjata (eikä se ole tarkoituskaan). Ne, jotka korjaavat eivät varmaankaan ole kaikista vioista tietoisia, mutta eivät ilmeisesti halua kuulla missä kaikkialla niitä vikoja on ja kuinka paljon.
Olisi hyvä. jos johtoporras IDn kehityksessä tajuaisi tilanteen ja avaisi nettiin kanavan, jonne voisi ilmoittaa havaitsemansa viat. Trollien estämiseksi ilmoitus pitäisi tehdä auton VIN koodilla.
Saksankielisillä ID-sivuilla ei myöskään ole koordinoitua toimintaa. Porukka huutelee keskenään kuten mekin täällä.
Missä on kuuluisa saksalainen organisointikyky?

Luulen että softan tekijöillä on kyllä varsin kattava vikalista...joskus kesällä/keväällä oli jossain juttua, montako ongelmaa testaajat olivat löytäneet. Muistelen että tuhansia. Toki käyttäjät löytävät varmaan jonkin verran ihan uusiakin, mutta pääasiassa tuo toivomasi kanava varmaan täyttyisi jo tiedossa olevista ongelmista.

jopo

Kohtuullisen hyvin tuntuu kuitenkin Teslalla bugien raportointi (ja korjauskin) toimivan. Kyse on ekosysteemistä ja tässä VAG on karulla tavalla vuosia jäljessä.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: jopo - 09.10.20 - klo:14:38
Kohtuullisen hyvin tuntuu kuitenkin Teslalla bugien raportointi (ja korjauskin) toimivan. Kyse on ekosysteemistä ja tässä VAG on karulla tavalla vuosia jäljessä.
Miten Tesla on ekosysteemi?
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jopo

Totta, väärä sanavalinta. Tarkoitin sitä miten tieto kulkee molempiin suuntiin sujuvammin kuin VAG tapauksessa. Bugeista pystyy raportoimaan siten, että välistä puuttuu kankeat rakenteet (myyjä/maahantuoja jne).

Daatta

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 09.10.20 - klo:15:15
Miten Tesla on ekosysteemi?

Teslalla ekosysteemi tarkoittaa isoja asioita, tavoitteena ei vähempää kuin maailman pelastaminen.

Tietoliikennemielessä ekosysteemi voisi käsittää auton järjestelmiä pyörittävät taustajärjestelmät. Fyysinen kulkuneuvo on vain pieni osa ekosysteemiä, Teslalla tähtäin on paljon korkeammalla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TOURAN HIGHLINE

Jos olisi pinkka kunnossa, niin Tesla Model S tulisi heti. Jaksan aina sellaisen nähdessä  mm. ihmetellä, miten onnistuneesti tuo auto on muotoiltu, kun ei näytä vanhenevan pätkääkään, vaikka malli-ikää taitaa olla kohtapuoliin 10(?) vuotta... :)

mattinen

Mat Watson koeajaa ja katsoo, kuinka pitkälle virtaa riittää.

Pääosin positiivinen arvio, mutta moitteita saavat

1) sisustuksen laatu (kovaa muovia, keskikonsoli heiluu, viimeistely)
2) avustimien erilaiset bugit

https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho

Antore

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 11.10.20 - klo:14:08
Mat Watson koeajaa ja katsoo, kuinka pitkälle virtaa riittää.

Pääosin positiivinen arvio, mutta moitteita saavat

1) sisustuksen laatu (kovaa muovia, keskikonsoli heiluu, viimeistely)
2) avustimien erilaiset bugit

https://www.youtube.com/watch?v=2hn31vLKgho

Sama pelleily on linkitetty tälle samalle sivulle jo useampaan kertaan.
Tässä myös ihan asiallinen revikka https://www.youtube.com/watch?v=iT8Jo1RpVME

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.10.20 - klo:15:03
Sama pelleily on linkitetty tälle samalle sivulle jo useampaan kertaan. Tässä myös ihan asiallinen revikka

Jos ”sama sivu” tarkoittaa tätä keskusteluketjua, niin linkityksiä on tasan yksi. Se on sitten toistunut, kun kommenttiin vastanneet ovat kopioineet linkin omaan vastaukseensa. Tuossa linkityksessa puhuttiin lisäksi vain akun loppumisesta, vaikka kyseessä on koeajo, jossa kiinnitetään huomiota myös muihin seikkoihin kuin akkuun.

Mika muuten tekee ”revikasta” asiallisen ja mikä pelleilyn?

jamo75

kysyin muuten battery lifen christä että onko Saksassa raportoitu 12v akku varaustila alhainen, lataa ajamalla (jota useampikin on jo fb ryhmässä kysellyt).

mutta sanoi ettei edes viitsi lukea first movers ryhmää kun siellä itketään esim. miten e-soundin saa otettua pois päältä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PV

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 11.10.20 - klo:18:20
kysyin muuten battery lifen christä että onko Saksassa raportoitu 12v akku varaustila alhainen, lataa ajamalla (jota useampikin on jo fb ryhmässä kysellyt).

mutta sanoi ettei edes viitsi lukea first movers ryhmää kun siellä itketään esim. miten e-soundin saa otettua pois päältä.

Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta saako sen pois päältä? Edellisessä, vm.19 volvon plugarissa ei ole mitään huomiohääntä.

Toinen kysymys: Onkohan 1st Plus -malliin saatavilla myöhemmin Travel Assistin päivitetettyä ACC: n rinnalle?
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Antore

Lainaus käyttäjältä: PV - 11.10.20 - klo:20:28
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta saako sen pois päältä? Edellisessä, vm.19 volvon plugarissa ei ole mitään huomiohääntä.

Toinen kysymys: Onkohan 1st Plus -malliin saatavilla myöhemmin Travel Assistin päivitetettyä ACC: n rinnalle?

Tuo ääni alle 30 km/h nopeuksissa on nykyään pakollinen uusissa sähköautoissa, eikä sitä saa pois päältä. Mutta eipä se kyllä sisälle kuulu, ellei oikein huolella korviaan höristä. ,,äni on myös minusta ihan miellyttävä, eikä esim. yritä imitoida polttomoottorin ääntä. https://uploads.volkswagen-newsroom.com/system/production/uploaded_files/15413/file/a718b76aaa1ab4b3857fb2975caaa7c002d364e8/AVAS_EU_VW-ID3_Start_Fahrt_ueber30kmh_Bremsen.wav?1576164439

Travel Assarista en osaa sanoa, mutta vähän epäilen sen saatavuutta 'jälkipäivityksenä'.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.10.20 - klo:20:34

Travel Assarista en osaa sanoa, mutta vähän epäilen sen saatavuutta 'jälkipäivityksenä'.

Miksi ei saisi? Kaikki tarvittava rautahan autossa on jo valmiina.

Saahan nykyisiin autoihinkin traffic jam assistin ihan flashaamalla kameraan eri parametrisetti.

Antore

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.10.20 - klo:20:47
Miksi ei saisi? Kaikki tarvittava rautahan autossa on jo valmiina.

Saahan nykyisiin autoihinkin traffic jam assistin ihan flashaamalla kameraan eri parametrisetti.

Niin kuin kirjoitin, niin en tiedä vaan veikkailen?! Ja se miksi ei saisi, on tietysti ihan kiinni miten VW tulee nämä linjaamaan. Tuskin sinäkään voit olla varma, että se tulee onnistumaan? Flashaamiset on kai tehty käytännössä mahdottomaksi näissä uusimmissa volkkari-konsernin vehkeissä?
Mutta toivottavasti olen väärässä ja jälleenmyyjä noita korvausta vastaan tulee tekemään.

PV

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.10.20 - klo:20:52
Niin kuin kirjoitin, niin en tiedä vaan veikkailen?! Ja se miksi ei saisi, on tietysti ihan kiinni miten VW tulee nämä linjaamaan. Tuskin sinäkään voit olla varma, että se tulee onnistumaan? Flashaamiset on kai tehty käytännössä mahdottomaksi näissä uusimmissa volkkari-konsernin vehkeissä?
Mutta toivottavasti olen väärässä ja jälleenmyyjä noita korvausta vastaan tulee tekemään.

Täytyy kyllä kysäistä tiskiltä, koska mallihan on markkinoitu jälkiasenteisten lisävarusteiden osalta ”edistykselliseksi”.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy