VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.10.20 - klo:16:39
facessa joku oli pongannut että ensi viikolla alkaisivat päivitykset, lähinnä vika korjauksia ei mitään uutta...
mielenkiintoista että vieläköhän tässä jätetään OTA upgrade tuki aktivoimatta vai saataisiinkohan se valmius tulille

maahantuoja sanoi että ovat yhteydessä kun Suomessa päivitys on mahdollista

"Dear First Movers,
As promised we are continuously working to further improve your experience with the ID.3.
A first small software patch to improve on frequently reported issues (airbag lamp on, problems with rearview camera, black screen, loss of auto-hold, function of sun-screen) will be available starting this week.
Further improvements will be part of the planned major software update. If you experience some of the above mentioned issues and if you are interested in receiving this first software patch, please contact your Volkswagen partner."

Oma auto menee 2.11. päivitettäväksi. Ei tule vielä ota-päivitykset mahdolliseksi, pelkkiä fiksejä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 21.10.20 - klo:16:50
En ollut minäkään nähnyt tollasta penkkien väliin tulevaa tyynyä ennen. Mistäköhän toi tulee esiin? Kuskin penkin kyljestä?

Ainakin tässä jaksossa näyttäisi (noin 58 sekunnin kohdalla), että kuskin penkin sivusta tuo pullahtaa esiin.
https://youtu.be/BPEra0kNg_U

PV

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.10.20 - klo:17:24
Oma auto menee 2.11. päivitettäväksi. Ei tule vielä ota-päivitykset mahdolliseksi, pelkkiä fiksejä.

Miten tästä ilmoitettiin? Ei ole itselleni vielä mitään infoa tullut. Eipä kyllä tuossa lueteltuja ongelmiakaan ollut.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

Antore

Lainaus käyttäjältä: PV - 21.10.20 - klo:20:25
Miten tästä ilmoitettiin? Ei ole itselleni vielä mitään infoa tullut. Eipä kyllä tuossa lueteltuja ongelmiakaan ollut.

En tiedä onko nämä nyt valmistuneet päivitykset sellaisia, että niitä asennettaan/niistä ilmoitetaan automaattisesti kaikille auton hankkineille. Ainakaan sellaisissa tapauksessa, joissa käyttäjä ei ole ongelmista infonnut huoltoa/jälleenmyyjää. Oma auto esitteli varmaan kaikki varoitusvalot minulle ensimmäisen viikon aikana mutta jostain syystä tuntuu nyt rauhoittuneen. Raportoin kuitenkin ns. hyvässä hengessä sähköpostitse auton myyneen liikkeen huoltopäällikölle kaikki havaintoni ja tyytyväisinä ottivat tiedot vastaan. Vikakoodit luettiin ja lähetettiin Saksaan. Ja olisikohan ollut pari viikkoa sitten kun huollosta soittivat ja sovittiin minulle sopiva aika näille päivityksille.

PV

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.10.20 - klo:20:55
En tiedä onko nämä nyt valmistuneet päivitykset sellaisia, että niitä asennettaan/niistä ilmoitetaan automaattisesti kaikille auton hankkineille. Ainakaan sellaisissa tapauksessa, joissa käyttäjä ei ole ongelmista infonnut huoltoa/jälleenmyyjää. Oma auto esitteli varmaan kaikki varoitusvalot minulle ensimmäisen viikon aikana mutta jostain syystä tuntuu nyt rauhoittuneen. Raportoin kuitenkin ns. hyvässä hengessä sähköpostitse auton myyneen liikkeen huoltopäällikölle kaikki havaintoni ja tyytyväisinä ottivat tiedot vastaan. Vikakoodit luettiin ja lähetettiin Saksaan. Ja olisikohan ollut pari viikkoa sitten kun huollosta soittivat ja sovittiin minulle sopiva aika näille päivityksille.

Okei, eli täytyy vaan kärsivällisesti odottaa sitä ensimmäistä suurta päivitystä.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

jamo75

Hyvät asiakkaamme,
Olemme nyt saaneet ohjelmistopäivityspaketin valmistajalta, jolla saadaan korjattua raportoimianne toimintahäiriöitä (Airbag-valo palaa, ongelmat peruutuskameran kanssa, keskinäytön sammuminen itsestään, auto-hold -toimintahäiriöt, kattoverhon ohjauksen ongelmat). Volkswagen-merkkihuolto pystyy nyt tämän ohjelmistopäivityksen tekemään autoonne. Tämä päivitys ei vielä tuo OTA-päivitysmahdollisuutta tai uusia ominaisuuksia autoonne, vaan nämä päivitetään myöhemmin.
Mikäli olette havainneet edellä mainittuja ongelmia autossanne, pyydämme teitä joko lähettämään meille yksityisviestinä Volkswagen-liikkeen nimen, jossa haluatte asioida sekä rekisteritunnuksen ja yhteystietonne tai olemaan yhteydessä suoraan Volkswagen-merkkihuoltoon. Välitämme yksityisviestinä saamamme yhteydenotot toivomiinne toimipisteisiin, josta otetaan teihin yhteyttä.
Volkswagen Suomi
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

saq

Olisi auton hankinta edessä ja ID.3 on nousemassa ykkösvaihtoehdoksi. Muutama kysymys tullut mieleen ja ajattelin täältä niihin vastauksia udella ennen kuin marssin liikkeeseen. Mutta ensin vähän taustaa, miksi ID.3, jotta joku voi kyseenalaistaa ratkaisua ja mahdollisesti yrittää kääntää vielä katseeni toiseen merkkiin tai malliin.

Vag perheen autoja ollut jo useampia, joten sinällään ei yllätys, että täyssähkö tulisi myös samasta konsernista. Nyt kyllä etsin tosissani myös muita vaihtoehtoja, mutta jännä asia on ratkaisemassa asiaa nimittäin suksiluukku. En ole löytänyt kuin kaksi sähköautoa, josta tämä löytyy ja ne ovat e-Golf ja ID.3. En kylläkään ole tutustunut yli 50 tâ,¬ autoihin. Tämä saattaa monesta tuntua oudolta vaatimukselta, mutta talvisin nelihenkinen perheemme käy useamman kerran viikossa hiihtämässä ja jos sähköauto hankitaan, sillä yritämme saada ajettua mahdollisimman suuren osan kilometreistä. No tähän autoon ei saa kattokuormaa kuten esim. Korealaisiin, joten eikö e-Niro tai Kona ja suksiboksi ole ratkaisu. Kyllä meiltä boksi löytyy, mutta sähköautolla olisi tarkoitus ajaa myös päivittäistä työajoa reilu 100 km, joten ei haluaisi pitää boksia koko talvea katolla ilmanvastuksena. Kakkosautoksi jäisi Combi Ocu, jolla sitten voi ajaa tarvittaessa boksi katolla ja/tai isomman kuorman kanssa ne muutama pidempi lomamatka. Kakkosautoa kuitenkin tarvitsemme harrastusten ja arjen pyörittämiseen.

Harkitsin siis myös käytettyä e-Golfia, mutta siinä on pikkaisen liian pieni akku, jotta sillä hoitaisi päivän työajot ja tarvittavat harrastukset myös talvella. Lisäksi silloin tällöin tulevat vähän pidemmät reissut sujuisivat pienemmällä stressillä isommalla akulla. ID.4 ja Enyaq voisivat olla myös vaihtoehtoja, mutta SUVit eivät ole koskaan oikein olleet omaan makuun ja hintakin alkaa karata näissä. Itseä ehkä kiinnostaisi eniten joku tälle platformille rakennettu Octavian kokoinen farmari, johon saisi vetokoukun ja kattokuorman, mutta ehkä sellainen tulee sitten seuraavaksi autoksi.

Sitten niihin kysymyksiin. Olen päätymässä todennäköisesti Business varusteluun. Seuraavassa eli Family varustelussa on muunneltava tavaratilanpohja. Tarkoittaako tämä sitä välipohjaa eli Business varustelussa olisi tavaratilan pohja alempana, eikä latausjohdoille niin selvää säilytyspaikkaa vai mahtuvatko ne siihen syvään mutta pieneen monttuun tavaratilan takaosassa?

Pystyykö lataukseen määrittelemään halutun heti ladattavan tason ja ennen ajastettuun lähtöön halutun lataustason samoin kuin e-Golfissa? Tehdäänkö tämä auton valikoista vai onnistuuko myös kännykkä app:lla.

Auton voi ilmeisesti esilämmittää, mutta onnistuuko se sekä akkua ladatessa että ei ladatessa? Voiko tämän lämmityksen ajastaa tai komentaa tapahtumaan samantien kännykällä.

Ilmeisesti tuulilasin lämmitystä tässä ei ole. Ocussa siihen on tottunut, mutta jos esilämmitys toimii joustavasti niin ei tätä taida tarvita.

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa näihin kysymyksiin vastailla.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

jamo75

keskimmäisellä akulla pääsee luultavasti vähän reilut 200km talvella
auton pohjassa on ahdas kolo mihin mahtuu toinen lataus kaapeli ei kumpaakin
välipohja on levy joka korottaa pohjaa ja jättää lastaus tilaa sen alle (itse en sitä käytä), täysin samalainen kuin normi autoissakin.

autossa voi määrittää seisontalämmityksen tai käynnistää lämmityksen heti sovelluksella
first movers facebook ryhmässä eräs on raportoinut että schuko laturilla esilämmitys/kännykkä aktivointi ei onnistu vaan auton lataus katkeaa ja valo siirtyy punaiseksi. myöskin koetin itse schuko laturilla virran kulutus mittarin kera ja känny aktivointi käyttää vain auton omaa ajoakkua lämmitykseen. 11kw laturilla lämmitys näyttää menevän lataus kaapelin kautta (noin 2kw 1-2 vaiheesta). puhalluksen lisäksi esilämmitykseen kuuluu takalasin lämmitys ja penkkien lämmitykset

max versiossa on "heat insulating windshield" mitä ikinä tarkoittaakaan mutta muuta tuulilasi lämmitystä ei ole

Suomessa myytävissä autoissa on aina ILP jota käytetään ajonaikaan ja ilmeisesti myöskin esilämmityksessä (tosin fb ryhmässä on raportoitu järjettömistä sähkönkulutuksista esilämmityksessä joka kertoisi että ILP ei ole toiminut tai auto muuten on seonnut).

valitettava tosi asia on että autossa on todella paljon "softa" vikoja joihin tulee korjauksia vasta Q1 2021. sinänsä id.4 ei asiaa paranna koska ne tulevat ainakin aluksi tehtaalta id.3:n softa versiolla...

Lainaus käyttäjältä: saq - 22.10.20 - klo:22:54
Sitten niihin kysymyksiin. Olen päätymässä todennäköisesti Business varusteluun. Seuraavassa eli Family varustelussa on muunneltava tavaratilanpohja. Tarkoittaako tämä sitä välipohjaa eli Business varustelussa olisi tavaratilan pohja alempana, eikä latausjohdoille niin selvää säilytyspaikkaa vai mahtuvatko ne siihen syvään mutta pieneen monttuun tavaratilan takaosassa?

Pystyykö lataukseen määrittelemään halutun heti ladattavan tason ja ennen ajastettuun lähtöön halutun lataustason samoin kuin e-Golfissa? Tehdäänkö tämä auton valikoista vai onnistuuko myös kännykkä app:lla.

Auton voi ilmeisesti esilämmittää, mutta onnistuuko se sekä akkua ladatessa että ei ladatessa? Voiko tämän lämmityksen ajastaa tai komentaa tapahtumaan samantien kännykällä.

Ilmeisesti tuulilasin lämmitystä tässä ei ole. Ocussa siihen on tottunut, mutta jos esilämmitys toimii joustavasti niin ei tätä taida tarvita.

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa näihin kysymyksiin vastailla.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PV

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:06:49
keskimmäisellä akulla pääsee luultavasti vähän reilut 200km talvella

Tähän vaikuttaa todella paljon akun lämpötila, esim. onko ollut juuri latauksessa tai onko auto lämpimässä hallissa. Silloin pääsee varmasti pidemmälle (riippuen toki pakkasen määrästä).
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

mikaanikko

Kyllä esilämmitys onnistuu myös Schuko-laturilla. Juuri käynnnistin kännykällä lämmityksen ja se nappaa tehoa n 2kW (ulkona +10). Varsinainen lataus ei käynnistynyt, koska akku on säädetty 80% ja "täysi". Akkujen lataus ottaa 4kW.
Ajastusta tähän ei ole vielä, ehkä päivitys tuo sen. Lämmitys on kuitenkin tehokas - 15 min riittää.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

PV

Osaisikohan kukaan auttaa. Olen jostain kovasta (kello, sormus tai muu vastaava) saanut muutaman naarmun ratin huokoisen keskiosan päälle. Onkohan nille mitään tehtävissä?


Eli tuohon keskiön päälliosaan. Materiaali on muovia.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

saq

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:06:49
keskimmäisellä akulla pääsee luultavasti vähän reilut 200km talvella
auton pohjassa on ahdas kolo mihin mahtuu toinen lataus kaapeli ei kumpaakin
välipohja on levy joka korottaa pohjaa ja jättää lastaus tilaa sen alle (itse en sitä käytä), täysin samalainen kuin normi autoissakin.

autossa voi määrittää seisontalämmityksen tai käynnistää lämmityksen heti sovelluksella
first movers facebook ryhmässä eräs on raportoinut että schuko laturilla esilämmitys/kännykkä aktivointi ei onnistu vaan auton lataus katkeaa ja valo siirtyy punaiseksi. myöskin koetin itse schuko laturilla virran kulutus mittarin kera ja känny aktivointi käyttää vain auton omaa ajoakkua lämmitykseen. 11kw laturilla lämmitys näyttää menevän lataus kaapelin kautta (noin 2kw 1-2 vaiheesta). puhalluksen lisäksi esilämmitykseen kuuluu takalasin lämmitys ja penkkien lämmitykset

max versiossa on "heat insulating windshield" mitä ikinä tarkoittaakaan mutta muuta tuulilasi lämmitystä ei ole

Suomessa myytävissä autoissa on aina ILP jota käytetään ajonaikaan ja ilmeisesti myöskin esilämmityksessä (tosin fb ryhmässä on raportoitu järjettömistä sähkönkulutuksista esilämmityksessä joka kertoisi että ILP ei ole toiminut tai auto muuten on seonnut).

valitettava tosi asia on että autossa on todella paljon "softa" vikoja joihin tulee korjauksia vasta Q1 2021. sinänsä id.4 ei asiaa paranna koska ne tulevat ainakin aluksi tehtaalta id.3:n softa versiolla...

Kiitos nopeasta vartauksesta. Nämä vahvistivat ajatuksiani autosta. Tuo pahan kelin 200km toimintasäde, on juurikin riittävä, mutta ei paljon tuota lyhyempi. Jos tuo esilämmitys pistää penkin lämmittimet ja takalasin lämmittimen päälle, niin eikö nuo sähkövastukset jo melkoisesti haukkaa sähköä. Ainakaan akulla lämmittäessä noita en pitäisi montaa minuuttia päällä. Nykyisessä Ocussa yleensä penkin lämmitin on kylmällä kelillä aluksi ehkä vain 5 minuuttia päällä ja se sen verran nopeasti lämpiää, että ei luulisi olevan tarvetta etukäteen kytkeä päälle. Saako noita itse säädettyä, mitkä kuuluvat esilämmityksen piiriin?

Nyt oikeastaan vaan pitäisi päättää, uskaltaako autoa jo hommata vai pitäisikö kuitenkin vielä odotella puoli vuotta. Toisaalta puolen vuoden päästä tilaus, niin auton saa alle varmaan aikaisintaan kesän jälkeen. No ehkä ensin koeajo.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

Daatta

Lainaus käyttäjältä: PV - 23.10.20 - klo:08:41
Osaisikohan kukaan auttaa. Olen jostain kovasta (kello, sormus tai muu vastaava) saanut muutaman naarmun ratin huokoisen keskiosan päälle. Onkohan nille mitään tehtävissä?
Eli tuohon keskiön päälliosaan. Materiaali on muovia.

Naarmuille muovissa (vai onko tuo jotain tekstiiliä?) ei ole juurikaan mitään tehtävissä. Purseet kun viistää naarmun reunoista pois kynnellä tms. niin vekki erottuu vähemmän. Juuri muuta ei voi tehdä. Ellei sitten pakkeloi ja maalaa, päällystä vinyylillä tms. Tuskin mitään sellaista mitä uudelle autolle haluaisi tehdä. Varaosatiskiltä voi kysyä mitä airbagin suoja maksaa, siihen vaihtotyö päälle. Tuskin kannattaa, naarmut kuuluvat elämään? Jos on terävä sormus tai kellon ranneke, haluaako niistäkään luopua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

PV

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 23.10.20 - klo:11:27
Naarmuille muovissa (vai onko tuo jotain tekstiiliä?) ei ole juurikaan mitään tehtävissä. Purseet kun viistää naarmun reunoista pois kynnellä tms. niin vekki erottuu vähemmän. Juuri muuta ei voi tehdä. Ellei sitten pakkeloi ja maalaa, päällystä vinyylillä tms. Tuskin mitään sellaista mitä uudelle autolle haluaisi tehdä. Varaosatiskiltä voi kysyä mitä airbagin suoja maksaa, siihen vaihtotyö päälle. Tuskin kannattaa, naarmut kuuluvat elämään? Jos on terävä sormus tai kellon ranneke, haluaako niistäkään luopua.

Näin ajattelinkin. Täytynee vain tyytyä kiillotteluun sisäputsauksen yhteydessä. Käyttötavaroita kun nämä autot ovat.
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

tmr97

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:06:49

valitettava tosi asia on että autossa on todella paljon "softa" vikoja joihin tulee korjauksia vasta Q1 2021. sinänsä id.4 ei asiaa paranna koska ne tulevat ainakin aluksi tehtaalta id.3:n softa versiolla...

Kun ID.4 toimitukset v2021 alkavat, niin niissä pitäisi olla uusin softa. Tavoite on VW:n toimittajille pidetyn infotilaisuuden mukaan, että softa on juurikin se, joka tulee jakoon Q1/2021. Ei siis se softa millä ID.3:set tuli, siihenhän on jo tullut eka softapäivitys (ei OTA)

jamo75

niiinhän se piti olla jo id.3 1st toisessa erässä mutta liekö kukaan valinnut sitä vaihtoehtoa
myöskin perus id.3:n toimitukset piti alkaa marraskuussa mutta ne on ilmeisesti siirretty ensi vuodelle kaikki

USA:ssa oli ilmeisesti juuri id.4:n lanseeraus tapahtuma ja autot rahdataan sinne. USA:n oma tehdas saadaan käytiin vasta 2022 jos ymmärsin oikein.

id.4 1st tuotetaan varastoon ihan samalaisesti kuiten miten id.3 1:sta mallia.

Saksan 1st movers käyttäjät ovat ilmoitelleet "satoja" bugeja ja nyt korjataan pari mistä eniten on ilmoiteltu, hoh hoijaa.... ilmeisesti toi airbagin vika valo on sen verran kriittinen että korjaavat sen nyt nille ketä se kiinnostaa

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 23.10.20 - klo:11:46
Kun ID.4 toimitukset v2021 alkavat, niin niissä pitäisi olla uusin softa. Tavoite on VW:n toimittajille pidetyn infotilaisuuden mukaan, että softa on juurikin se, joka tulee jakoon Q1/2021. Ei siis se softa millä ID.3:set tuli, siihenhän on jo tullut eka softapäivitys (ei OTA)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Onkohan näissä eroa eri valmistusajankohtiin nähden?
Itselläni on vain TravelAssistent ja ACC nikotelleet useammin, Clima kerran, tosin olen ajanut vasta 1350 km.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jamo75

varmaan on eroja. ainoa häiritsevä ominaisuus mitä itselläni on tullut, on toi ilmastoinnin toimattomuus
peruutuskamera on tempuillut useastikkin mutta en näe sitä sellaiseksi syyksi että jaksaisi vaivautua huoltoon asti

battery lifen listaa tuossa aika monta vikaa
https://youtu.be/X3oWK0hFstg

chrisillä on myöskin hyvä video josta opin pari uutta jippoa, erityisesti toi infosysteemin boottaus kannattaa pitää mielessä

https://youtu.be/D2inSQ7Q_EU

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 23.10.20 - klo:17:35
Onkohan näissä eroa eri valmistusajankohtiin nähden?
Itselläni on vain TravelAssistent ja ACC nikotelleet useammin, Clima kerran, tosin olen ajanut vasta 1350 km.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:18:04
chrisillä on myöskin hyvä video josta opin pari uutta jippoa, erityisesti toi infosysteemin boottaus kannattaa pitää mielessä

https://youtu.be/D2inSQ7Q_EU
Kiitos vinkistä. Se onkin varmaan helpompi kuin sammuttaa koko kärry.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:18:04
varmaan on eroja. ainoa häiritsevä ominaisuus mitä itselläni on tullut, on toi ilmastoinnin toimattomuus
peruutuskamera on tempuillut useastikkin mutta en näe sitä sellaiseksi syyksi että jaksaisi vaivautua huoltoon asti

battery lifen listaa tuossa aika monta vikaa
https://youtu.be/X3oWK0hFstg

chrisillä on myöskin hyvä video josta opin pari uutta jippoa, erityisesti toi infosysteemin boottaus kannattaa pitää mielessä

https://youtu.be/D2inSQ7Q_EU

Chris jaksaa kyllä tuupata kontenttia youtubeen, respect :) Eipä tuossa nyt oikeastaan muuta uutta selvinnyt, kuin puhelimen muiden tiedostojen katselu näytöltä. Mutta lienee disabloitu jos auto on liikkeellä. Kuskin oven REAR-nappi jäi selittämättä. Sitä painamalla tietysti takaovien ikkunoiden ohjaus aktivoituu mutta pitempään sitä koskettamalla valo REAR-painikkeessa alkaa vilkkumaan ns. mukavuusavauksen merkiksi. Silloin kaikki neljä ikkunaa avautuu kerralla kun toista avausnappia käyttää. Mutta eipä tuolla varsinkaan tähän aikaan vuodesta ole meille paljon iloa.
Mistä kuulit, että nyt tehtävillä päivityksillä "korjataan pari bugia"? Tänään juttelin maahantuojan edustajan kanssa ja jäin vähän eri käsitykseen. Travel assari on mullakin bugannut pari kertaa ja se on oikeastaan ainoa joka vaikuttaa ajoon. Tuo härö kun leikkaa tehoja aika reippaasti.

jamo75

Bugliste ID.3 Software 0564

01      Startzeit Infotainment  sehr lang                     18      15   3   3   3   12
02      Keine Anzeige von Ladestationen bei der Navigation                     9      6   3   2   1   6
03      Entriegelung mit Schlüssel funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0
04      Heizungsregelung/Sitzheizung Fahrer/Beifahrer unvollständig nicht gleich.                     3      3   0   0   0   3
05      Fahrzeug erhöht Lautstärke selbstständig                     2      2   0   0   0   2
06      Spiegeleinstellung nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
07      Geschwindigkeitsänderung während der Fahrt nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
08      Klimaanlage lässt sich nicht wieder einschalten                     1      1   0   0   0   1
09      Funktion "Kabel automatisch entsichern" nur während des Ladens auswählbar.                     5      4   1   1   0   4
10      Vorzeichenfehler in der Verbrauchsanzeige                     0      0   0   0   0   0
11      Fahrzeug zeigt noch "Ladung" obwohl der Ladevorgang bereits beendet wurde                     2      2   0   1   0   1
12      Airbag Warnlampe                     8      6   2   4   2   2
13      Ausfall "Travel Assist"                     2      2   0   1   1   0
14      Hochfrequentes Blinkergeräusch                     1      1   0   0   0   1
15      Ladestecker lässt sich bei fehlerhafter Ladung nur "Not" Entriegeln                     1      1   0   0   0   1
16      Beide Displays ohne Funktion                     0      0   0   0   0   0
17      Ã,,nderung Toleranz "Ãœberschreitung Höchstgeschwindigkeit" wird wieder zurückgesetzt                     9      7   2   3   1   5
18      Blinkerhebel stellt sich beim Linksabbiegen manchmal nicht automatisch zurück                     0      0   0   0   0   0
19      Ãœberschussladung z.B. aus PV geht nicht weil das Fahrzeug einschläft                     3      1   2   2   1   0
20      Vorklimatisierung kann nicht eingerichtet werden. Keine Einstellung der Abfahrtzeit                     4      2   2   1   1   2
21      Keine Regeltemparatur für Lenkrad- bzw. Sitzheizung                     2      1   1   1   1   0
22      DC Ladegeschwindigkeit deutlich zu niedrig (<< 100 kW)                     2      2   0   1   1   0
23      Regensensor funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:21:59
Bugliste ID.3 Software 0564

01      Startzeit Infotainment  sehr lang                     18      15   3   3   3   12
02      Keine Anzeige von Ladestationen bei der Navigation                     9      6   3   2   1   6
03      Entriegelung mit Schlüssel funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0
04      Heizungsregelung/Sitzheizung Fahrer/Beifahrer unvollständig nicht gleich.                     3      3   0   0   0   3
05      Fahrzeug erhöht Lautstärke selbstständig                     2      2   0   0   0   2
06      Spiegeleinstellung nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
07      Geschwindigkeitsänderung während der Fahrt nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
08      Klimaanlage lässt sich nicht wieder einschalten                     1      1   0   0   0   1
09      Funktion "Kabel automatisch entsichern" nur während des Ladens auswählbar.                     5      4   1   1   0   4
10      Vorzeichenfehler in der Verbrauchsanzeige                     0      0   0   0   0   0
11      Fahrzeug zeigt noch "Ladung" obwohl der Ladevorgang bereits beendet wurde                     2      2   0   1   0   1
12      Airbag Warnlampe                     8      6   2   4   2   2
13      Ausfall "Travel Assist"                     2      2   0   1   1   0
14      Hochfrequentes Blinkergeräusch                     1      1   0   0   0   1
15      Ladestecker lässt sich bei fehlerhafter Ladung nur "Not" Entriegeln                     1      1   0   0   0   1
16      Beide Displays ohne Funktion                     0      0   0   0   0   0
17      Ã,,nderung Toleranz "Ãœberschreitung Höchstgeschwindigkeit" wird wieder zurückgesetzt                     9      7   2   3   1   5
18      Blinkerhebel stellt sich beim Linksabbiegen manchmal nicht automatisch zurück                     0      0   0   0   0   0
19      Ãœberschussladung z.B. aus PV geht nicht weil das Fahrzeug einschläft                     3      1   2   2   1   0
20      Vorklimatisierung kann nicht eingerichtet werden. Keine Einstellung der Abfahrtzeit                     4      2   2   1   1   2
21      Keine Regeltemparatur für Lenkrad- bzw. Sitzheizung                     2      1   1   1   1   0
22      DC Ladegeschwindigkeit deutlich zu niedrig (<< 100 kW)                     2      2   0   1   1   0
23      Regensensor funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0

Kiitos! Onhan tuossa pari korjausta... Eniten noista odotan ehkä ysiä, vaikka ei paha bugi olekaan. Rasittavaa kun muuten avaimeton auto vaatii aina avaimen kaivamisen, että saa kaapelin irti.

the_kapu


DSL

Battery Lifen Chrisin autosta tyhjeni 12 V akku. Bugi siinäkin. Tämä samaa on ollu myös muilla (sähkö) autoilla.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 23.10.20 - klo:21:59
Bugliste ID.3 Software 0564

01      Startzeit Infotainment  sehr lang                     18      15   3   3   3   12
02      Keine Anzeige von Ladestationen bei der Navigation                     9      6   3   2   1   6
03      Entriegelung mit Schlüssel funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0
04      Heizungsregelung/Sitzheizung Fahrer/Beifahrer unvollständig nicht gleich.                     3      3   0   0   0   3
05      Fahrzeug erhöht Lautstärke selbstständig                     2      2   0   0   0   2
06      Spiegeleinstellung nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
07      Geschwindigkeitsänderung während der Fahrt nicht möglich                     0      0   0   0   0   0
08      Klimaanlage lässt sich nicht wieder einschalten                     1      1   0   0   0   1
09      Funktion "Kabel automatisch entsichern" nur während des Ladens auswählbar.                     5      4   1   1   0   4
10      Vorzeichenfehler in der Verbrauchsanzeige                     0      0   0   0   0   0
11      Fahrzeug zeigt noch "Ladung" obwohl der Ladevorgang bereits beendet wurde                     2      2   0   1   0   1
12      Airbag Warnlampe                     8      6   2   4   2   2
13      Ausfall "Travel Assist"                     2      2   0   1   1   0
14      Hochfrequentes Blinkergeräusch                     1      1   0   0   0   1
15      Ladestecker lässt sich bei fehlerhafter Ladung nur "Not" Entriegeln                     1      1   0   0   0   1
16      Beide Displays ohne Funktion                     0      0   0   0   0   0
17      Ã,,nderung Toleranz "Ãœberschreitung Höchstgeschwindigkeit" wird wieder zurückgesetzt                     9      7   2   3   1   5
18      Blinkerhebel stellt sich beim Linksabbiegen manchmal nicht automatisch zurück                     0      0   0   0   0   0
19      Ãœberschussladung z.B. aus PV geht nicht weil das Fahrzeug einschläft                     3      1   2   2   1   0
20      Vorklimatisierung kann nicht eingerichtet werden. Keine Einstellung der Abfahrtzeit                     4      2   2   1   1   2
21      Keine Regeltemparatur für Lenkrad- bzw. Sitzheizung                     2      1   1   1   1   0
22      DC Ladegeschwindigkeit deutlich zu niedrig (<< 100 kW)                     2      2   0   1   1   0
23      Regensensor funktioniert nicht                     0      0   0   0   0   0
Aika monta vikaa korjaantuu omasta autosta tämän perusteella.
Erityisesti kohta 22 on raivostuttava. Tällä hetkellä pikalataus ei ole kannattavaa aikaveloitteisesti koska nopeus on niin hidas että hinnaksi jää yleensä yli euron/kwh. Latausteho on ylittänyt 50kW vain pari kertaa. Toki matkaa tehdessä tuota vajavaista DC-latausta on pakko käyttää tai tauot venyvät vieläkin pidemmiksi.

Lisäksi olen aika varma että ilmalämpöpumppu ei toimi oikein. Lämmitystä käytettäessä auton range putoaa aika huimasti ensialkuun. Viime viikolla ilmastointi päätti myös pysähtyä kun pesin tuulilasia, ja tietenkin just sellaisella tieosuudella missä ei voi pysähtyä tien sivuun. Kiva siinä ajella kun tuulilasi + muut ikkunat vetävät ihan umpihuuruun ja ilmastointi ei vaan ala puhaltamaan. Hetken räpellettyäni nappeleita (valokytkimen yhteydessä olevaa max-puhallusta, sekä klima-valikosta puhallussuuntia/nopeuksia) alkoi ilmaa onneksi tulla tuulilasille.

23 havaitsemaani bugia raportoin viime viikolla myyjälle. jos olisin hoksannut mainita senkin että latauskaapeli irtoaa vain jos avaimesta klikkaa lukituksen auki, niin se olisi ollut 24.

VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

ak72

Onkohan nykyajan autot jo liian monimutkaisia kun lukee tätä ketjua? En kyllä itse maksaisi montakymmentätuhatta euroa keskeneräisestä tuotteesta. Kaippa se on sitten sitä pioneerihenkeä...
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

-TS-

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 26.10.20 - klo:09:06
Onkohan nykyajan autot jo liian monimutkaisia kun lukee tätä ketjua? En kyllä itse maksaisi montakymmentätuhatta euroa keskeneräisestä tuotteesta. Kaippa se on sitten sitä pioneerihenkeä...
Onneksi ei oo pakko maksaa.
Volkkarilla on uusi softaplatformi, eivät oo saaneet Ihan kaikkea valmiiksi kun oli tehtävä pakkojulkaisu ettei tule EU:lta päästösakkoja ja asiakkailta murnotusta kun toimitus myöhästyy.
Suurin osa bugaavista ominaisuuksista on kuitenkin sellaisia ettei vaikuta ajoon ja - ei köyhemmissä autoissa ole edes saatavilla :)
ID.3 on autona kyllä erinomainen ajoltaan, ja tosi miellyttävä ajaa pitkääkin matkaa. Ei toki pärjää edelliselle autolleni (sille nyt ei pärjää mikään) mutta muutoin on mukavaa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mattinen

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 26.10.20 - klo:09:39
Onneksi ei oo pakko maksaa. Volkkarilla on uusi softaplatformi, eivät oo saaneet Ihan kaikkea valmiiksi kun oli tehtävä pakkojulkaisu ettei tule EU:lta päästösakkoja ja asiakkailta murnotusta kun toimitus myöhästyy.

Pakko ei ole maksaa, tämä on ihan totta. Ja oikeaan osuu varmasti myös arvio siitä, miksi markkinoille on päästetty tuote niine vikoineen, joista mm. tässä ketjussa keskustellaan.

Toisaalta, jotta kuluttaja voisi tehdä valistuneen ratkaisun sen suhteen maksaako vai ei, olisi hänen hyvä tietää tuotteessa olevista virheistä, tässä tapauksessa softaongelmista. Moni varmasti on jo esimerkiksi digikameramarkkinoilla tutustunut ilmiöön, jossa tuote lasketaan osin puutteellisena markkinoille. Auton kohdalla puhutaan kuitenkin toisen hintaluokan tuotteesta. Tämän vuoksi joillekin ostajille softan temppuilut voivat tulla ikävänä yllätyksenä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.10.20 - klo:09:52
Pakko ei ole maksaa, tämä on ihan totta. Ja oikeaan osuu varmasti myös arvio siitä, miksi markkinoille on päästetty tuote niine vikoineen, joista mm. tässä ketjussa keskustellaan.

Toisaalta, jotta kuluttaja voisi tehdä valistuneen ratkaisun sen suhteen maksaako vai ei, olisi hänen hyvä tietää tuotteessa olevista virheistä, tässä tapauksessa softaongelmista. Moni varmasti on jo esimerkiksi digikameramarkkinoilla tutustunut ilmiöön, jossa tuote lasketaan osin puutteellisena markkinoille. Auton kohdalla puhutaan kuitenkin toisen hintaluokan tuotteesta. Tämän vuoksi joillekin ostajille softan temppuilut voivat tulla ikävänä yllätyksenä.

Kyllä minä ainakin olin täysin tietoinen, että auto ei ole ostohetkellä softansa puolesta vielä valmis. Ja ihan siis myyjän informoimana.

Daatta

1st asiakkaat tässä toimivat koekaniineina. Meille muille sitten tulee valmiimmat autot, ainakin toivossa on hyvä elää. :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy