Climatronic Diagnostics(uusi climatronic)

Aloittaja bm, 26.11.10 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

bm

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.06.10 - klo:13:48
Uuden ilmastoinnin diagnostiikka moodi:


http://www.my-gti.com/2513/volkswagen-climatronic-diagnostics-mark-vi


Aloitetaan tästä uusi aihe erikseen, jotta löytyy paremmin kuin tuolta Chat-ketjusta.

Eli lainauksessa on ohjeet, jolla pitäisi saada diagnostiikka-moodi päälle Climatroniciin. En saa omassa autossa diagnostiikkaa toimimaan. AC-valo alkaa vilkkumaan kuten ohjessa, mutta mitään diagnostiikka-arvoja en löydä. Molemmilla puolilla pyörii sama lukema 20-29. Desimaaliakin voin vaihtaa mutta sekään ei tuo arvoja.

Onko muilla samanlaista tilannetta? Onko tietoa onnistuisko jotenkin saamaan diagnostiikka-valikkoa päälle?

Passatti

Ihmettelen ,että mihin tarvitset diagnostiikka ohjelman? Onko laite jo rikki?
Always lead, never follow

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 22.01.12 - klo:17:39
Ihmettelen ,että mihin tarvitset diagnostiikka ohjelman? Onko laite jo rikki?

Ei sen rikki tarvitse olla. Climatronicin diagnostiikkavalikosta saa näkyviin yhtä sun toista hyödyllistä tietoa autosta, esim. jäähdytysnesteen lämpötila ja todellinen ajonopeus.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Passatti

Onko tosiaan näin? Joka päivä oppii jotain uutta.Miksei sitä vois sitten näyttää ja käyttää?
Always lead, never follow

MOIO

Sorry ehkä tyhmä kysymys, mutta kun en ole ennen tuota diagnoosimoodia kokeillut niin on pakko kysyä, onko siellä myös mahdollista sössiä joitain arvoja vai pelkästään lukea (toivottavasti vain lukea)  ;D

Jos joku tietää niin mihin valikkoon siellä pitäisi löytää, jotta näkisi Octaviassa moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan?


Passatti

Otsikko on  uusi Climatronic mutta minulla on vieläkin uudempi malli omassa Passatissani.Ei ole ton näköinen Climatronic.
Always lead, never follow

arskas_s

Kävin kaikki pääkanavat 10 - 35 läpi tästä uudesta mallista "Volkswagen Climatronic Diagnostics â€" Mark VI", mutta en löytänyt mistään vanhan pääkanavan 19 moottorin tietoja.

Pääkanava: 19 - Moottorin tiedot
0 ajoneuvon nopeus (km / h)
1 ajoneuvon nopeus (mph)
2 Moottorin lämpötila (° C)
3 Nopeus (RPM)
4 ilmastoinnin kompressori nopeus (RPM)

Itseä kiinnostaisi moottorin lämpötila.
Onko kukaan löytänyt uudesta tuota moottorin lämpötilaa?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Passatti

Kyllä minulla ainakin näyttää pääkanava 19 tiedot .En ole varma siitä  19-04 näyttääkö se mitään.
Always lead, never follow

Passatti

19-4 ei näytä mitään autossani.
Always lead, never follow

Tos®

^ehkä siks koska kompura ei pyöri alle +5'C
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

arskas_s

Kokeilin uudestaan noita kanavia. Edelleen pääkanava 19 näyttää vain 19.0 low ja muita vaihtoehtoja ei ole.
Muistakaan kanavista en löydä moottorin lämpötilaa vastaavaa arvoa.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Passatti

No ,eipä tietenkään näytä pakkasella.Tyhmä mikä tyhmä.
Always lead, never follow

MOIO

Olenko missannut jotain pahemman kerran, mutta minä en saa näkyviin diagnostics modessa muuta kuin erilaisia astelukuja radion näytössä? Kääntelemällä lämpötilan valitsinta ja painamalla puhallusnopeuden  + - valitsinta saan nämä luvut vaihtelemaan (eri kanavat, sensorit?), mutta mistä pitäisi nähdä eri sensoreiden miittaamat arvot eli siis esim jäädytysnesteen lämpötila? Auto on Octavia Elegance 2011 ja sen mukainen radio autossa on. Kiitos neuvoista.

Henri S

#13
Minä myös kokeilin, mutta en saanut mitään toimintoja näkymää, pakkasten vuoksi? 

Radion näyttöön ilmestyi teksti REAR ja on lukon kuva, teksti ja lukon kuva on vasemmassa yläkulmassa,miten saa sen pois???
Hohhoijaa!

Tos®

Mystistä?
Eikai takaovet ole lapsilukossa tms
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

arskas_s

Voisiko joltain saada faktaa että tämä toimii? Vaikka joitakin kuvia, jos voisi katsoa mitä pitäisi saada näkyviin. :-\ ???
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Matti77

Ehkäpä joku ei vielä tajunnut, että Dual pitää olla päällä eli valo palaa kuten kuvassa. Tällöin oikealle tulee lämpötilaarvot eikä sama kanavaluku kuin vasemmalla.
Minäkään en saanut kanavalta 19 mitään arvoja näkyviin. Lämpötilalukemat näyttävät lisäksi olevan vain 10-35 väliltä. Jos on alueen ulkopuolella, niin näyttää low tai high. Aika hyödytöntä tälleen...

Timppa-67

Kyllähän nuo luvut vaihtelee jne. Mistään vaan ei tunnu löytävän listaa noista numeroista eli mitä mikin vastaa. Itselläni esim. löytyy kanava 12-7 mille ei ole selitystä missään listassa. Lisäksi nuo arvot ovat aina asteina oikealla puolella, vaihtelevat muuten ihan loogisen oloisesti mutta mittayksiköt eivät ainakaan minulla vaihdu.

Auto 2011 Touran 1.4 TSI + RCD510 + Volswagen Sound jos tuolla on merkitystä.

Lähinnä olisin kaivannut Climatronicin huomaamaa akkujännitteen arvoa, se kun mokoma lopettelee joskus puhaltelun ja huolto väittää että alhaisen akkujännitteen takia...


Passatti

Olen yrittänyt kaivaa netistä tietoja ,että mistä löytyisi akunjännite.Mistään en ole sitä löytänyt.Talvella olisi mukava tietää mikä jännite olisi.
Always lead, never follow

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 20.02.12 - klo:22:12
Olen yrittänyt kaivaa netistä tietoja ,että mistä löytyisi akunjännite.Mistään en ole sitä löytänyt.Talvella olisi mukava tietää mikä jännite olisi.

No sehän on sama kuin laturin syöttämä jännite eli jotain 14,5v luokkaa, jos haluat tietää akun todellisen jännitteen niin mittaa se yleismittarilla aamulla ennen käynnistämistä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Timppa-67

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.02.12 - klo:22:18
No sehän on sama kuin laturin syöttämä jännite eli jotain 14,5v luokkaa, jos haluat tietää akun todellisen jännitteen niin mittaa se yleismittarilla aamulla ennen käynnistämistä.

Aamulla olisi vaan paljon kivempi ennen käyntiin laittoa kurkata se tuosta mittaristosta kuin kaivella yleismittaria ja lähteä kurkkimaan konehuoneeseen. Tosin se täytyy sanoa että tässä autossa akku on helpossa paikassa eikä ainakaan päältä koteloitu että akun napoihin pääsee kyllä käsiksi kiitettävän helposti.

Täytyy yrittää haarukoida koodi niin että katselee sopivassa haarukassa olevat arvot ilman että auto käy ja laittaa sitten käyntiin ja etsii missä arvo nousi n. 12.5 -> 14.5V sillä tuo on todennäköisesti akun jännite...

pedro66

Toimiiko myös swing-radion kanssa?
Octavia HB 1.6TDI 2011 Elegance Green Tec, Plus-paketilla, Jälkiasenteinen webasto 4kW + HTM100
EX: Octavia HB 1.9TDI DSG 2007 Elegance. Vaihto 185tkm kohdalla.

Timppa-67

Tuohon puhaltimeen sain vinkin korjaamolta että ennenkuin sammutat auton niin laita huurteenpoisto päälle (se max-nappula) ja vasta sitten sammuta auto. Näköjään tuolla tavalla Climatronic puhaltelee ainakin pidempään ja näyttää reagoivan tuohon asetukseen. Ohjekirjahan ei toki tuosta mitään kerro...

Samoin jos lämpötilan vääntää korkeammaksi kuin 22 mutta alemmas kuin HI ennen auton sammutusta niin tuokin näyttää olevan voimassa kun Webaston laittaa päälle ja Climatronic herää henkiin...

Akkujännitteitä ei ole nyt mittaillut enkä myöskään löytänyt miltä kanavalta tuon tiedon löytäisi Climatronicin näytössä.

Ja autossa siis tehtaan asentama Webasto.

tet

Laitetaanpa vielä tännekin, eilen laittelin saman tarinan tuonne Ocu-puolelle vastaavaan ketjuun. Siis tämän "uuden" (nykyään kai toiseksi uusimman?) climatronicin kanaviin löysin vähän tietoa eräältä Itävaltalaiselta foorumilta.

http://www.team-dezent.at/viewtopic.php?f=31&t=6995

Google-kääntäjällä englanniksi kääntäen olin saavinani jotain tolkkua tuosta sepustuksesta. Sen mukaan vanhan pääkanavan 19 tiedot löytyvät tästä mallista pääkanavalta 29 samoilta alikanavilta, mutta erittäinkin epäselvästi ilmaistuna. Homma menee seuraavasti:


  • Lämpötilat näytetään kymmenellä jaettuna, lisäksi eteen on laitettu luku joka ilmaisee kuinka monennella sadalla ollaan. Välillä 0-100 edessä on ykkönen, välillä 100-200 edessä on kakkonen jne. Esimerkkejä: 12 °C = 11.2, 47 °C = 14.7, 104 °C = 20.4.


  • Nopeudet näytetään kuten lämpötilat edellä. Esimerkkejä: 45 km/h = 14.5, 88 km/h = 18.8, 105 km/h = 20.5.


  • Kierrosluvut näytetään edellä esitetyllä periaatteella niin että kaksi viimeistä numeroa jää pois, siis satoina kierroksina minuutissa. Esimerkkejä: 800 rpm = 10.8, 1500 rpm = 11.5, 4300 rpm = 14.3.

Käväisin pikaisesti pihassa kokeilemassa tuon tulkinnan paikkansapitävyyttä ja kyllä se näyttäisi noin olevan. :D Kanava 29.3 (kierrosluku) näytti koneen seistessä "low", tyhjäkäynnillä kierroslukumittarin näyttäessä karvan alle tonnia näytössä vaihteli vuoron perään luvut "10.9" ja "11.0", kierroksilla 1500 näytti "15.0". Kanava 29.2 (jäähdytysveden lämpö) näytti ennen starttia "10.2" ja nousi siitä hiljalleen koneen käydessä parissa minuutissa lukemaan "11.4".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kuosimo

Moro,

osaako joku kertoa tarkemmin, mitä tuo kanavan 20-0 "Additional heating (upon request)" tarkoittaa? Olen huvikseni hiukan tarkkaillut näyttöä ja huomannut, että arvo on 1, kun käynnistettäessä ulkolämpötila on alle +5. Arvo muuttuu nollaksi, kun moottorin lämpötila nousee yli +70. Kanavat 20-1 ja 20-2 näyttää koko ajan nollaa. Eli onko tuo Additional heating siis tehdasasennetun Webaston tila? Oletin, että muuttoautossani ei Webastoa ole, kun en mitään merkintöjä mistään löytänyt. Oletukseni oli myös, että tuo additional heating olisi PTC-vastus, mutta kun kanavat 20-1 (Confirmation el. PTC (1 = on) ) ja 20-2 (Power el. effective PTC) näyttävät nollaa, niin rupesi epäilyttämään.

Tos®

Nyt kun itselläkin on taas climatronic 7 vuoden jälkeen....

VCDS:llä tongin auton syövereitä, mitä lie tarkoittavat ilmastoinnin long codingissa byte 2:

00 Air circulation type: Normal
01 Air circulation type: Permanent
02 Air circulation type: Credit

Moottorin ohjainlaitteen long codingista löytyi byte 3:

00 No OR Manual climate control installed
02 Bidirectional climate control (climatic) installed
04 Semi-automatic climate control (climatic) installed
06 Automatic climate control (climatronic) installed

Lihavoidut on aktiivisena, moottorin puolelta tuota ei saa vaihdettua 06:n.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

nekku

Saako mahdolliset vikakoodit näkyviin jollain näppäinyhdistelmällä?

Löytyykö jostain tietoa, mitä eri kanavien tiedot tarkoittavat (muutkin kanavat kuin tuo 29) ?

pekont

Kukahan osaisi vastata seuraavaan ongelmaan ? WW Passat vm.2013. Climatronic toimii muuten, mutta vänkärin puolen jalkatilaan puhaltaa ainoastaan viileää. Samalle puokelle muu alue toimii normaalisti sekä kuskin puoli. Mistä etsisi vikaa ? Raitisilmasuodattimen otin pois, mutta ei vaikutusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy