Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 30.12.11 - klo:20:31

Onkohan tuollaista 132kw versiota muuten yhtäkään Suomessa?


2.0 bensaa löytyy ensimmäisiä testiin varmaan ihan lähipäivinä. Jos ajatellaan hetki edellisen korin A6:sta, siinähän löytyi saman tehoiset TDI ja TFSI. Molempia ajaneena ottaisin itse dieselin, minusta toimii multin kanssa kivemmin, esim maantienopeudessa kiihdytettäessä TDI ei nosta kierroksia niin ylös paremman väännön ansiosta. Vääntöero on uudessakin tdi:n hyväksi.

Kustannuksia ajatellen niin kohtahan bensa ja diesel maksaa saman verran. Jos sitten esim. ajaa käyttöedulla ja työnantaja maksaa käyttövoimaveron niin omasta pussista menee vähemmän tdi:llä. Toki sen hankintahinta/verotusarvo/leasingvuokra on hieman isompi.

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 30.12.11 - klo:21:04
2.0 bensaa löytyy ensimmäisiä testiin varmaan ihan lähipäivinä. Jos ajatellaan hetki edellisen korin A6:sta, siinähän löytyi saman tehoiset TDI ja TFSI. Molempia ajaneena ottaisin itse dieselin, minusta toimii multin kanssa kivemmin, esim maantienopeudessa kiihdytettäessä TDI ei nosta kierroksia niin ylös paremman väännön ansiosta. Vääntöero on uudessakin tdi:n hyväksi.

Kustannuksia ajatellen niin kohtahan bensa ja diesel maksaa saman verran. Jos sitten esim. ajaa käyttöedulla ja työnantaja maksaa käyttövoimaveron niin omasta pussista menee vähemmän tdi:llä. Toki sen hankintahinta/verotusarvo/leasingvuokra on hieman isompi.

Mutta kun se bensa kiertää kivemmin korkealle...  ;) Itse asiassa katsoin leasing yhtiön kk-vuokraa ja dieselin vuokra on pienempi kuin bensan vaikka diesel on halvempi. Perustuu varmaan siihen, että dieselillä on parempi jälleenmyyntiarvo?

Käytännön tehon kannalta diesel lienee mukavampi kun vääntöä on enemmän.

-Antti

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 30.12.11 - klo:21:04
Jos ajatellaan hetki edellisen korin A6:sta, siinähän löytyi saman tehoiset TDI ja TFSI. Molempia ajaneena ottaisin itse dieselin, minusta toimii multin kanssa kivemmin,

*Pyyhkii hikeä otsaltaan*

Kvee

Jusape: Tosiaan kaverin Q5:ttä on muutaman kerran tullut ajeltua, mutta luulisin A6:den olevan fiiliksen osalta hieman parempi. Myös minä olen asettanut toiveiden rovioon isomman koneen ja nelivedon...sitten joskus!

Nicholaos

Tammikuun puolella ajattelin laittaa uuden Audi A6 Sedan 2.0TDI Multitronic Businessin tilaukseen, joskohan ehtisi vielä välttämään nuo autoverokorotukset.. Ainakin Audi-liikkeessä hinta-takuuta lupailevat.

Seuraavalla kokoonpanolla olisi tarkoitus paketti tilata:
- Comfortti paketti (joko mustalla tai sitten Nougat-Ruskealla Milano-nahalla)
- Urheilullisempi alusta
- 3-puolainen Urheiluohjauspyörä
- Metalli-väri (Havanna-Musta)
- Musta sisäkaton verhous
- Läpilastausmahdollisuus

Kysymysmerkillä on vielä tuo 4-alue ilmastointi.. Käyttöpaneeli miellyttää enemmän kuin perus originaalissa. Mutta toisaalta kun ei ole juurikaan tarvetta noille taka-alueen valitsimille eikä B-pilarin suuttimille, niin en tiedä että viitsiikö maksaa tuota vajaan 1200, hintaa laitteesta. MMI-Plus Navigointi kiinnostaisi myös, mutta hinta on törkeä! Onko kellään tietoa että onko tuossa MMI-Plus Navigoinnissa muuta eroa siihen perus MMI-Plus Radioon, joka vakiona tulee, Kuin että tulee mukaan muistikortilla navigointi softa?? Eli onko autossa esimerkiksi vakiona tuo GPS, että voi esimerkiksi jälkikäteen hankkia pelkästään tuon Audin Navigointi softan muistikortilla?

Mitä mieltä olette muuten tuosta Milano-nahkaverhoilusta, ottaisitteko ennemmin tuon Nougat-Ruskean vai perus mustan? Entä onko jollakulla käyttökokemuksia tuosta Havanna-mustasta metalli-väristä? Kuinka helposti pienet pintanaarmut tai lika erottuvat maalipinnasta?

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Nicholaos - 31.12.11 - klo:16:51
MMI-Plus Navigointi kiinnostaisi myös, mutta hinta on törkeä! Onko kellään tietoa että onko tuossa MMI-Plus Navigoinnissa muuta eroa siihen perus MMI-Plus Radioon, joka vakiona tulee, Kuin että tulee mukaan muistikortilla navigointi softa?? Eli onko autossa esimerkiksi vakiona tuo GPS, että voi esimerkiksi jälkikäteen hankkia pelkästään tuon Audin Navigointi softan muistikortilla?

Sulla on nyt vähän navit sekaisin.
7T2 MMI navigointi, tässä kartat sd-kortilla ja näyttö sama kuin normi-radion kanssa ja ei tuo mukanaan sen kummempia lisäominaisuuksia.

PNQ MMI navigointi Plus. Tässä mm. isompi näyttö, karttasofta kovalevyllä + musiikkia voi siirtää myös sinne, MMI touch kosketuspaneeli mukana, soitin toistaa DVD levyt.

Ja ei ole gepsiä vakioradiossa.

Markku J

Minäkin aikanaan mietin 4 -alueilmastointia diginäyttöjen takia, mutta en halunnut niistä maksaa tuota reilua tonnia. Taaksehan tulee kuitenkin keskelle ilmasuuttimet. Vakio 2 -alueinen toimii hyvin, paitsi että säätö saisi olla porrastettu puolen asteen välein. Jossain kohtaa tuo asteen hyppy tuntuu numeroarvoaan suuremmalta käytännössä.

Mustaan autoon valitsisin ilman muuta nougat -ruskeat Milano -nahat. Se on omaan silmääni mahtavan tyylikäs yhdistelmä. Paljon elegantimpi ja "enemmän luksus", kuin täysmusta auto. Silti erittäin helppohoitoinen.

Kvee

#337
Nicholaos, ei muuta kuin valitset itseä eniten miellyttävät värit. Ehkä ruskea saattaisi mielestäni näyttää hyvältä penkkien osalta. A6:sen osalta ei hinta veromuutoksessa hirveästi nouse, taisi olla muutamia satasia, eli sen takia ei kannata panikoida. Mutta jos specsit mielessä selviää, niin ei muuta kuin tilausta sisään  ;)

iluvilu


Olikos se nyt niin että tuo 4-alueilmastointi sisältää myös sisäilman laatujärjestelmän? Eli jos edessä savuttaa vanha nokivasara niin kytkee automatic sisäilmakierron päälle + tehokkaampi sisäilmasuodatin, aktiivihiili tms. Molemmat sisustusvaihtoehdot koettu ja tuo nougat mielestäni menee mustan edellä, mustan sisäkaton kanssa hyvä yhdistelmä!
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Andy1975

Yksi ero 2.0 TFSI:n ja TDi:n välillä näyttäisi taas kerran olevan pakoputket... Eli bensassa on 2 pakoputkea puskurin vasemmalla ja oikealla laidalla kun taas dieselissä on 2 ulostuloa vasemmalla.

-Antti

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Saksan konfiguraattori vahvistaa asian olevan A6:ssa kuten Andy1975 kirjoittaa. Pienimmässä bensakoneessa on putket kuin isoissa koneissa ja 2.0 TDI:ssä rinnakkain.

Kvee

^ Jaaha...tuo saattaa olla jollakin jopa tilausta ohjaajana tekijänä.

qsla

Kävin tuossa vaihtotarjousta kysymässä A6 150kw TDI sedaniin ja siinä sitten tiedusteltuani että missäpäin nämä nykyään valmistetaan, niin automyyjä kertoi että Intiassa!  :o   Kuulemma Avant mallit ja 180kw TDI ja bensa moottoriset valmistettaisiin saksassa.   Eihän asia oikeasti voi olla näin? Ei millään pahalla mutta haluan kyllä että jos Audia ostan niin kyllä sen pitää olla sitten tehty siellä germaaniassa..  Vaikkakin oma vw cc onkin varmaan tehty siellä täällä ;D Hiirenpesiin perustan väittämäni.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

VAG!

Lainaus käyttäjältä: qsla - 09.01.12 - klo:09:22
Kävin tuossa vaihtotarjousta kysymässä A6 150kw TDI sedaniin ja siinä sitten tiedusteltuani että missäpäin nämä nykyään valmistetaan, niin automyyjä kertoi että Intiassa!  :o   Kuulemma Avant mallit ja 180kw TDI ja bensa moottoriset valmistettaisiin saksassa.

Audin marmoripalatsissako sinulle näin kerrottiin? Kaikkihan on nykymaailmassa mahdollista, mutta veikkaisin, että ihan heti ei tule sitä päivää, että Euroopassa myytäviä kutosia ei valmistettaisi Neckarsulmissa ;)

Jos tähän artikkeliin on uskomista, niin Intiassa linja tuottaa 2000 autoa vuodessa, joten eiköhän ne mene vain ja ainoastaan paikallisille markkinoille. Q3:sen valmistaminen Seatin tehtaalla Epsanjassa on minun skaalallani jo niin HC:tä, että kutonen Intiassa ei edes mahdu tajuntaan :D

woodland

Uusi auto tuli tilattua jouluviikolla, pähkäilyjen jälkeen tilaukseen meni A6 Avant busines 3.0 tdi 180 kW, väri perus musta ja urheilu penkit. Lisävarusteita en oikeastaan tarvi.
Vanha auto A6 3,0 tdi 2007 ajet.110000 pitää laittaa vissiin myyntiin taikka sitten menee vaihdossa. uusi auto pitäisi saada maaliskuun lopussa. Onko kellään nurkissa 17" aluvanteita
jotka sopivat tulevaan autoon

Kvee

Lainaus käyttäjältä: woodland - 09.01.12 - klo:14:42
Uusi auto tuli tilattua jouluviikolla, pähkäilyjen jälkeen tilaukseen meni A6 Avant busines 3.0 tdi 180 kW, väri perus musta ja urheilu penkit. Lisävarusteita en oikeastaan tarvi.
Vanha auto A6 3,0 tdi 2007 ajet.110000 pitää laittaa vissiin myyntiin taikka sitten menee vaihdossa. uusi auto pitäisi saada maaliskuun lopussa. Onko kellään nurkissa 17" aluvanteita
jotka sopivat tulevaan autoon

Tuolla jo ehtii, onneksi olkoon päätöksestä  ;). Lisävarusteiden tarve on niin henkilökohtainen juttu, ettei siitä sen enempää...hyvät on kilut vakionakin, ja tärkeimmän eli sporttipenkit ruksasit. En ole tuota 180 kW konetta edes koeajanut, mutta varmasti puhtia piisaa!

Lato15

Moi

Tuli tilattua joulukuun alkupuolella musta Audi a6 2.0 tfsi business multitronic. Lisävarusteiksi tuli ruksattua:

comfort-paketti (vaaleat nahat)
3-puolainen nahalla päälystetty monitoimi ratti
mmi navi plus-kosketuspaneelilla
automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla sis myös sisäpeilin
4-alueilmastointi

Pitäisi saada ajoon viikolla 8 tai 9? Ei taida monellakaan olla bensa käyttöistä?

qsla

LainaaAudin marmoripalatsissako sinulle näin kerrottiin?

Sieltäpä juuri. Tosin tuntuu hieman ihmeelliseltä että näin tehtäisiin. Tähän pitää kyllä kaivaa totuus jostain.  Tuo Q3:n tekeminen Epsanjassa tuntuu myös hassulta. Luulisi saksassa olevan kapasiteettia, halvemmallahan muualla varmaan voidaan tehdä, mutta Audia ostavalle tämä varmaan ei ole se pääkriteeri, sittenhän voi ostaa sen folkkarin tai seatin.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Lato15 - 09.01.12 - klo:18:10
Moi

Tuli tilattua joulukuun alkupuolella musta Audi a6 2.0 tfsi business multitronic. Lisävarusteiksi tuli ruksattua:

comfort-paketti (vaaleat nahat)
3-puolainen nahalla päälystetty monitoimi ratti
mmi navi plus-kosketuspaneelilla
automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla sis myös sisäpeilin
4-alueilmastointi

Pitäisi saada ajoon viikolla 8 tai 9? Ei taida monellakaan olla bensa käyttöistä?


Taitaa olla ensimmäinen bensa. Ei ollut lokakuussa tilaushetkellä ajettavissa...paperilla ainakin arvot (erityisesti vääntö) ovat varsinkin bensaksi hyvät. Noissa penkeissä pitäisi olla ihan riittävästi säädettävää, onneksi olkoon tilauksesta :).

nemos

Lainaus käyttäjältä: qsla - 10.01.12 - klo:08:36
Tuo Q3:n tekeminen Epsanjassa tuntuu myös hassulta. Luulisi saksassa olevan kapasiteettia

Lienee helpompaa valmistaa samalla linjalla kuin tulevaa Seat-sisarta verrattuna siihen, että esim. A3-linjalle olisi tuotu. Tietysti myös vapaa kapasiteetti eri paikoissa vaikuttaa päätöksiin.
Volvo XC60 T8 Inscription

ZigZag

Audi A6 Avant Business 3,0 V6 TDI Biturbo 230 kW quattro tiptronic tuli tilattua muutama päivä sitten. Mallinimi on ainakin pitkä… Kyseessä on ensimmäinen Audini usean BMW:n jälkeen ja vaihdossa menee F11 535 d Sport A (tätä ennen 2 X E61 [530 ia ja 520 da] ja 2 x E70 X5 [4,8 i ja 35d]). Ajattelin nyt vaihteeksi usean BMW:n jälkeen koittaa Audia, vaikka nykyisessä kulkineessa ei mitään vikaa olekaan. Tilauksen tein koeajamatta lainkaan uutta A6:sta, mutta näin olen ”jännityksen vuoksi” tehnyt myös useiden Bemareideni kohdalla. Kylmät tyypit olen toki autossa istunut.

Tarkemmista spekseistä mainittakoon seuraavat (ilmajouset ja parkkitutkathan tuossa business-varustelussa ovat vakiona):
- Ice silver -väri
- Comfort-paketti
- MMI Navigointi Plus ja MMI touch -kosketuspaneelilla
- Alumiinivanteet 15-puolainen star-design 19 tuumaa   
- Bose Surround Sound -järjestelmä
- Audi Music Interface    
- Sähköisesti sisäänpäintaittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla
- Musta sisäkaton verhoilu
- Sähkösäätöinen ohjauspyörän etäisyys ja korkeus (muistilla)
- Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto
- Tummennetut takasivulasit ja takalasi
- 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla

Käytännössä varusteet ovat pienin poikkeuksin samat kuin mitkä mulla on f11:ssa, eikä moottorin tehossakaan ole kuin 13 humman etu Audin eduksi. Ilmajousituksesta ja nelivedosta olen ehkä eniten innoissani näin etukäteen. Niin ja BiTurbossa voi pakoääniä säätää MMI valikosta, mikä tällaista ikuista pikkupoikaa tietysti ilostuttaa (vrt. fillariin vanteisiin penskana laittettu ”räpätin”).

Hieman tuo audiojärjestelmä mietityttää, kun A7:n vastaava järjestelmä sai jonkin verran pyyhkeitä TM:n testissä. Bemarissa mulla on Hifi Professional (16 kaiutinta), joka on tähän mennessä kuulemistani paras. Audin B&O:n systeemi on taas ulkona hintansa vuoksi.

Niin, ja Bemarissa mulla on kesäkumit 20 tuumasilla vanteilla. Renkaat ovat runflatit. Nyt ajattelin selvitä kesän 19 tuumaisilla, kun 20 tuumaisissa alkaa olemaan jo jonkin verran rengasmelua. Renkaiden kovuus ei ole ainakaan itseäni häirinnyt. Talveksi riittää 17 tuumaiset kitkat, kuten bemussakin.

Koska arvoin tätä tilausta niin kauan, niin minulla on vielä pienoinen lisäjännitysaspekti siitä, kerkeääkö auto ennen veronkorotusta (tähän ei saanut enää hintatakuuta). Jos ei, niin hintaan tulee tietysti jonkin verran lisää. Käytännössä ”menetän” neuvottelemani alennuksen. Tuotantoviikko näyttäisi tällä hetkellä olevan viikko 8, joten toivoa on…
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Markku J

Onnittelut rohkeasta merkin vaihdosta Zig Zag ! Hieno auto tulossa. Kumma homma, kun minulle kerrottiin pari viikkoa sitten, että ei onnistu mitenkään saada Biturboa ennen veronkorotusta. Oli kuulemma Suomen kiintiö myyty. Olisin sellaisen tilannut. No, nyt vaihtuu minulla taas merkki päinvastoin, ja auto pienenee & halpeneekin hiukan. Kiva kuulla aikanaan kokemuksiasi Audista noin monen, hienon Bemarin jälkeen.

Bose audio on ihan OK valinta minusta. Ei täydellinen, eikä soinniltaan edes yhtä puhtaan tasapainoinen, kuin A4:n B&O, mutta siltikin uskon sen olevan järkevä hankinta vakioon verraten. Sointi on kohtalaisen muhkea kuitenkin. Puheäänen ja vokalistin erottelu sekä paikannus stereokuvassa ei ole A4:n B&O:n tasolla. On se kuitenkin paljon parempi, kuin F10:n tavallinen HiFi -upgrade.

Annoitko hienon F11:n vaihdossa ?

VAG!

LainaaAudi A6 Avant Business 3,0 V6 TDI BiTurbo 230 kw quattro tiptronic (tulossa) & Golf Variant 1,2 TSI

On sinulla myös hyvä laite persdynon nollaamiseen ;)

Tuollainen 3-litrainen BiTurbo on varmasti monen haaveena ja hienoa olisi kuulla todellisia kokemuksia siitä sitten myöhemmin. Ja ehdottomasti vertailua 535d:hen!

Ktk

markku j : biturbon kohdalla hintatakuu tosiaan loppui ajat sitten. Se kerkeääkö myöhemmin tilatut autot, on lievästi sanottuna herran hallussa. Riippuu ihan siitä miten Suomi saa tuotantokapasiteettia.

ZigZag

Kiitokset kaikille. Ajattelin, että vaihtelu virkistää.

F11 menee vaihdossa ja joudun siitä luopumaan jo ensi viikolla... odotusajan saan ajella A4:lla Laakkosen piikkiin.

Toimitusaikana mulle sanottiin, että ennen veronkorotusta on mahdollista, mutta mitään ei voi taata. Näin olen itsekin asennoitunut, joten pieni mahdollinen "turska" ei sitten haittaa... Sen verran vielä taustasta, että melkein tilasin ko. auton jo "hintatakuuaikana", mutta sitten tulin toisiin aatoksiin. No, nyt sitten ehkä maksan tästä arpomisesta. Kuten sanottu, nyt tuotantoviikko näyttää tehtaan järjestelmässä olevan vko 8, joten ei kai se mahdotonta ole...

Automyyjäni kyllä on tehnyt kaikkensa sen eteen, että auto saataisiin rekisteriin ennen huhtikuuta. Ostin siis auton Laakkoselta...

Vertailut 535:een lupaan kirjoittaa... Pitoa on varmasti Audissa enemmän, mikä auttaa myös kuivalla asfaltilla.
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 11.01.12 - klo:20:02
Audi A6 Avant Business 3,0 V6 TDI Biturbo 230 kW quattro tiptronic tuli tilattua muutama päivä sitten. Mallinimi on ainakin pitkä… Kyseessä on ensimmäinen Audini usean BMW:n jälkeen ja vaihdossa menee F11 535 d Sport A (tätä ennen 2 X E61 [530 ia ja 520 da] ja 2 x E70 X5 [4,8 i ja 35d]). Ajattelin nyt vaihteeksi usean BMW:n jälkeen koittaa Audia, vaikka nykyisessä kulkineessa ei mitään vikaa olekaan. Tilauksen tein koeajamatta lainkaan uutta A6:sta, mutta näin olen ”jännityksen vuoksi” tehnyt myös useiden Bemareideni kohdalla. Kylmät tyypit olen toki autossa istunut.

Tarkemmista spekseistä mainittakoon seuraavat (ilmajouset ja parkkitutkathan tuossa business-varustelussa ovat vakiona):
- Ice silver -väri
- Comfort-paketti
- MMI Navigointi Plus ja MMI touch -kosketuspaneelilla
- Alumiinivanteet 15-puolainen star-design 19 tuumaa   
- Bose Surround Sound -järjestelmä
- Audi Music Interface    
- Sähköisesti sisäänpäintaittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla
- Musta sisäkaton verhoilu
- Sähkösäätöinen ohjauspyörän etäisyys ja korkeus (muistilla)
- Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto
- Tummennetut takasivulasit ja takalasi
- 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla

Huhhuh ja kättä lippaan!
Hieno kokoonpano, ei voi muuta sanoa. Foorumin härskeimpiä pelejä, epäilemättä.

ZigZag

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.01.12 - klo:20:17
On sinulla myös hyvä laite persdynon nollaamiseen ;)


Joo, toi VW on se meidän järkiauto. Olen ollut siihen muuten käsittämättömän tyytyväinen. Tekee just sen minkä pitää...
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Markku J

Veikkaan, että koet quattron suuntavakaammaksi, kuten minäkin F10 vertailussani tein (takaveto). Bemusta voi jäädä kaipaamaan sellaista arkipäivän kestävänoloista laatuvaikutelmaa, jonka koen pienissä yksityiskohdissa kabiinissa (kovan muovin määrä, kytkimet ja säätimet sekä niiden käyttötuntuma), kovin pieniä asioita. Hieno auto on Audi A6. Ja todella hyvän näköinen !

ZigZag

Bemarista pitää vielä sen verran sanoa, että tämä F11 on kyllä käsittömän laadukkaan oloinen auto. Ei nitise eikä natise mistään, eikä mikään paikka kolise. Autolla on tosin ajettu vasta 32000 km ja sehän on valmistettu 10/2010.

Mutta kuten sanottu, vaihtelun vuoksi tällä kertaa sitten Audi. Quattro on mulla ollut pitkän aikaa joka tapauksessa mietinnässä ja tuo ilmajousitushan on sellainen juttu, jota ei F11:sta saa rahallakaan. Itselleni olen autonvaihtoa perustellut juuri tuolla ilmajousituksella ja erityisesti sen "mökkitie" ominaisuudella, jolla saa kai ruhtinaalliset pari senttiä autoa nostettua... Ei kai tuo oikeasti paljoa auta, mutta kuitenkin.

Niin ja toinen perustehan oli tietysti tuo autoveron muutos, mutta katsotaan kuin äijän käy.
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy