Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Zoob

Kiitos onnitteluista. Pitkään pähkäilin etenkin oolong greytä, mutta kun en päässyt näkemään sitä "luonnossa" päädyin  helmiäismustaan (phantom black) joka upea väri, mutta vaatii varmasti tarkempaa huolenpitoa. Daytona grey olisi ollut hienoin, mutta sen saa vain S-linen kanssa, tai törkeään lisähintaan.  Liikkeessä oli esittelyautona A7 jossa samanlaiset "mukavuuspenkit", tuntuivat tosi hyviltä...Talvirenkaat tulee 17" vakiovanteille, kesäksi 18-19" renkaat pitää myöhemmin hankkia.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 30.11.11 - klo:16:01
Kiitos onnitteluista. Pitkään pähkäilin etenkin oolong greytä, mutta kun en päässyt näkemään sitä "luonnossa" päädyin  helmiäismustaan (phantom black) joka upea väri, mutta vaatii varmasti tarkempaa huolenpitoa. Daytona grey olisi ollut hienoin, mutta sen saa vain S-linen kanssa, tai törkeään lisähintaan.  Liikkeessä oli esittelyautona A7 jossa samanlaiset "mukavuuspenkit", tuntuivat tosi hyviltä...Talvirenkaat tulee 17" vakiovanteille, kesäksi 18-19" renkaat pitää myöhemmin hankkia.

Hieno väri varmasti. Suurin osa 17 kokoon päätyneistä lienee valinnut ne 10-puolaiset joilla lisähintaa muutama satku. Itse myös liikkeen A7:ssa noita comfort penkkejä testasin, mutta silloin oli kylmän kostea 0-keli joten kylmälle herkkä takalistoni liputti lompakkoa beesaten kangaspenkkien puolesta  ;). Kesäsetin metsästys alkaa itselläkin sitten alkuvuodesta.

Hana

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 30.11.11 - klo:15:44
Reilu viikko sitten tuli sitten tilattua A6 avant 2,0tdi multitronic business. Varusteina met väri, urheilualusta,vetokoukku, komfort-paketti sis nahkaverhoilun ja sähkösäätöiset mukavuuspenkit, himmenevä taustapeili+kaukovaloassistentti, 3-puolainen ratti vaihdevalitsimilla, suksiluukku, säteilylämmitin+sisäpistoke...noin 3kk pitäisi olla toimitusaika. Nyt sitten vaan kärvistellään ;D

Onnittelut täältäkin hienosti varustellusta ja upean värisestä autosta.....

Zoob

Nuo vakio 17" vanteet ei välttämättä ole maailman tyylikkäimmät, mutta mennään niillä ainakin aluksi. Noin 550 e oli eroa vakio ja 10-puolaisten välillä. Ainakin vähemmän puolanvälejä putsattavana talven pinttyneestä liasta :D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Markku J

Onnittelut hyvästä valinnasta, Zoob.

Comfort -penkit ovat varsin hienot. Kumma homma, että paketin veroton hinta on A6:ssa 270 eur halvempi kuin A7:ssa. Käsittääkseni tuote on silti ihan samanlainen. Comforteissa on paljon säätöjä, ja hienoa on paineilmatoimiset sivuttaistuet 4 kpl per penkki - eli erikseen säädöt istuinosan ja selkänojan sivuttaistuelle. Istuinosa on aika hoikille mitoitettu, kun minulle jo säätö nollassa on istuimen sivuttaistuki hieman liian kova reunoilta (ylipainoa kun on). Sama oli A5:n sporttipenkkien kanssa. Säädöt ovat myös aika laaja-alaiset, joten monen kokoiselle vartalolle löytyy sopiva asento. Ristiseläntuessakin on kivasti säätövaraa - yleensä muissa autoissa olen kääntänyt tuen maksimiin, mutta tässä jää vielä reserviäkin.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 30.11.11 - klo:15:44
Reilu viikko sitten tuli sitten tilattua A6 avant 2,0tdi multitronic business. Varusteina met väri, urheilualusta,vetokoukku, komfort-paketti sis nahkaverhoilun ja sähkösäätöiset mukavuuspenkit, himmenevä taustapeili+kaukovaloassistentti, 3-puolainen ratti vaihdevalitsimilla, suksiluukku, säteilylämmitin+sisäpistoke...noin 3kk pitäisi olla toimitusaika. Nyt sitten vaan kärvistellään ;D

Mukavat varusteet, jääkö tuon paketin OVH vielä alle 60 kiloeuron?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Hana

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 30.11.11 - klo:17:27
Nuo vakio 17" vanteet ei välttämättä ole maailman tyylikkäimmät, mutta mennään niillä ainakin aluksi. Noin 550 e oli eroa vakio ja 10-puolaisten välillä. Ainakin vähemmän puolanvälejä putsattavana talven pinttyneestä liasta :D

Olen Zoobin kanssa samaa mieltä vakio 17" vanteet versus 10 puolaiset.Vakio vanteet ihan "ok"  :-* livenä.....

nemos

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 30.11.11 - klo:17:27
Nuo vakio 17" vanteet ei välttämättä ole maailman tyylikkäimmät, mutta mennään niillä ainakin aluksi. Noin 550 e oli eroa vakio ja 10-puolaisten välillä. Ainakin vähemmän puolanvälejä putsattavana talven pinttyneestä liasta :D

Vakiot ovat hyvät talvivanteet eikä 10-puolaisissa tule minun mielestäni ulkonäöllistä vastinetta 550 euron edestä.
Volvo XC60 T8 Inscription

SKU

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.11.11 - klo:20:21
Vakiot ovat hyvät talvivanteet eikä 10-puolaisissa tule minun mielestäni ulkonäöllistä vastinetta 550 euron edestä.

Samaa mieltä. Pimeessä niitä kukaan näe, ja puhtaanapito helpompaa. Ja jollainn sairaalla tavalla olen alkanu tykätä niistä  ???
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Hmm...yllättävän moni päätynyt vakiovanteeseen, mutta hyvähän se on ettei kaikilla ole samanlaiset  ;). Tosiaan kun esittelyautoista moni on varustettu 10-puolaisilla, ja myös automyyjä kertoi niitä enimmäkseen myyneensä, niin ajattelin että vakiot jäävät harvinaisuuksiksi.

Kvee

Kyselin tänään, josko saisi käyttöohjekirjan etukäteen tutustuttavaksi, sitten kun auto maahan tulee. Kävi ilmi että oli tänään juuri tullut liikkeen pihaan. Täytyy käydä joku päivä katsastamassa miltä livenä näyttää!

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 07.12.11 - klo:19:48
Kyselin tänään, josko saisi käyttöohjekirjan etukäteen tutustuttavaksi, sitten kun auto maahan tulee. Kävi ilmi että oli tänään juuri tullut liikkeen pihaan. Täytyy käydä joku päivä katsastamassa miltä livenä näyttää!

Koska laitoitkaan tilauksen sisään?

Kvee

15.10 allekirjoitin. Mutta sain sen siitä tilauskiintiöstä, jonka olivat ennakkoon tehtaalle tehneet.

Avant

Vasta ensi viikolla piti olla tulevan autoni valmistuspäivä, mutta automyyjä soitti ja kertoi, että tehty on jo viime viikolla. Kertoi myös, että Suomen tilaukset menee muiden edelle, jos tulee peruutuksia muista maista. Autovero on kuulemma syynä tähän, ja Audi haluaa asiakkaidensa saavan autonsa pienemmällä autoverolla. Oma lehmä ojassa Audillakin siinä tietty, mutta hyvä näin.  :)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Andy1975

Hetki on mennyt siitä kun viimeksi tänne kirjoitin (tai aiemmin UltimateVW sivuille), mutta sain vihdoin tilauksen tehtyä uudesta autosta. Ihan perus A6:nen tulossa nykyisen A4 Avant 2.0Tfsi:n tilalle, eli Avant 2.0tdi Multi Business. Ainoat lisävarusteet jotka mahtuivat budjettiin:

Alumiini Trigon -somistelistat

Sisä- ja ulkovalopaketti (QQ1)

Urheiluistuimet, edessä (PS1)

Eli tosiaan aika perus A6 tulossa mutta innolla odotellaan!

-Antti

nemos

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 21.12.11 - klo:21:44
Hetki on mennyt siitä kun viimeksi tänne kirjoitin (tai aiemmin UltimateVW sivuille), mutta sain vihdoin tilauksen tehtyä uudesta autosta. Ihan perus A6:nen tulossa nykyisen A4 Avant 2.0Tfsi:n tilalle, eli Avant 2.0tdi Multi Business. Ainoat lisävarusteet jotka mahtuivat budjettiin:

Alumiini Trigon -somistelistat

Sisä- ja ulkovalopaketti (QQ1)

Urheiluistuimet, edessä (PS1)

Eli tosiaan aika perus A6 tulossa mutta innolla odotellaan!

-Antti

Hyvät valinnat pienen budjetin lisävarusteiksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 21.12.11 - klo:21:44
Hetki on mennyt siitä kun viimeksi tänne kirjoitin (tai aiemmin UltimateVW sivuille), mutta sain vihdoin tilauksen tehtyä uudesta autosta. Ihan perus A6:nen tulossa nykyisen A4 Avant 2.0Tfsi:n tilalle, eli Avant 2.0tdi Multi Business. Ainoat lisävarusteet jotka mahtuivat budjettiin:

Alumiini Trigon -somistelistat

Sisä- ja ulkovalopaketti (QQ1)

Urheiluistuimet, edessä (PS1)

Eli tosiaan aika perus A6 tulossa mutta innolla odotellaan!

-Antti

Perus A6 on jo hyvähkösti varusteltu  ;). Onneksi olkoon. Ihan mielenkiinnosta, että kun sinulla nykyinen bensakone, niin et päätynyt uudessa sitten bensaan? Se olisi edullisempikin, jos bensakone enemmän miellyttää. Itsekin bensaa mietin, mutta päädyin sitten dieseliin (ajot n. 27-30tkm/v).

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 22.12.11 - klo:12:01
Perus A6 on jo hyvähkösti varusteltu  ;). Onneksi olkoon. Ihan mielenkiinnosta, että kun sinulla nykyinen bensakone, niin et päätynyt uudessa sitten bensaan? Se olisi edullisempikin, jos bensakone enemmän miellyttää. Itsekin bensaa mietin, mutta päädyin sitten dieseliin (ajot n. 27-30tkm/v).

Kiitos! Kyllä tuo bensakonekin kävi mielessä, mutta nykyisessä A-nelkussa on ollut multin kanssa jonkun verran ongelmia ja ajattelin, että multi sopii paremmin dieselin kaveriksi. Lisäksi työsuhdeautoilijana päästöarvotkin vaikuttavat koska luulen, että tulevaisuudessa työpaikassani päästöarvot vaikuttavat enemmän siihen mitä itse joudun autosta maksamaan.

Mutta tosiaan aika hyvin on varusteltu tämä uusi A6. Loppuhinta on melkein sama kuin nykyisessä A4:ssä ja varusteita itse asiassa enemmän. Oikeastaan ainoa varuste jonka A4:ään otin, mutta A6:sta puuttuu on 3-alue ilmastointi. Toisaalta lisänä saa parkkitutkat.

Toki jos raha ei olisi este niin mieluiten ottaisin kuutos-dieselin tai V6 bensan...

-Antti

Markku J

Kyselin A6:n saatavuutta vanhalla verolla. Ainakin eräs kauppias antaa hintatakuun - eli jos pikapuoliin tilaa, niin kauppa taataan vanhalla verolla tapahtuvaksi. Olisin ollut kallistumassa tilaamaan Biturbon, mutta niitä ei saa tähän lähtöön. Kuulemma kysyntä on maailmalla kovaa, ja Suomen kiintiö on pieni. Vanhalla verolla taattu ennakkotilausaika päättyi 9.12. Harmillista !

rob-s

Entä A6 3.0T (bensa) ?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 22.12.11 - klo:19:14
Kiitos! Kyllä tuo bensakonekin kävi mielessä, mutta nykyisessä A-nelkussa on ollut multin kanssa jonkun verran ongelmia ja ajattelin, että multi sopii paremmin dieselin kaveriksi. Lisäksi työsuhdeautoilijana päästöarvotkin vaikuttavat koska luulen, että tulevaisuudessa työpaikassani päästöarvot vaikuttavat enemmän siihen mitä itse joudun autosta maksamaan.
-Antti
Firman autona toki aivan eri juttu. Itsellä multi toiminut moitteetta, ja nyt ehkä uskaltaa alkaa sanomaan että sattunut kohdalle muutenkin hyvä yksilö. Takuuseen laitettu 82 tkm aikana tavaratilan suojaverhon kisko, mutta eipä juuri muuta. Ehkäpä se oli syynä, että tulee merkissä pysyttyä.

LainaaToki jos raha ei olisi este niin mieluiten ottaisin kuutos-dieselin tai V6 bensan...
Toki toki...kompromisseja tässä joutuu itsekin tekemään, eli kaikkeen ei vaan ole varaa ainakaan tässä vaiheessa  ;)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.11 - klo:19:27
Kyselin A6:n saatavuutta vanhalla verolla. Ainakin eräs kauppias antaa hintatakuun - eli jos pikapuoliin tilaa, niin kauppa taataan vanhalla verolla tapahtuvaksi. Olisin ollut kallistumassa tilaamaan Biturbon, mutta niitä ei saa tähän lähtöön. Kuulemma kysyntä on maailmalla kovaa, ja Suomen kiintiö on pieni. Vanhalla verolla taattu ennakkotilausaika päättyi 9.12. Harmillista !

Uusia malleja pukkaa säännöllisin väliajoin eri merkeillä, joten varmasti lääke kuumeoireiluusi löytyy. Verohomma on harmillinen, mutta sen osuus lienee suhteellisen pieni vaikkapa A7 arvonalenemaan verrattaessa.

Markku J

rob-s:

tiedän jo kokeilematta (testejä lukeneena ja automyyjiä jututtaneena & speksit lukeneena), että tuo kompurakone ei ole makuuni. Uskon, että jopa 150 kW TDI on minulle parempi. En halua kierrättää, vaan nauttia väännöstä heti tyhjäkäynnin jälkeen. Jos nyt tilaan A6:n, niin otan sen 150 kW -versiona. Tämä nykyinen 180 kW on enemmän kuin riittävä, enkä ole käytännössä joutunut sen suorituskykyä koskaan täysin käyttämään.

Jos Biturbon olisi saanut, niin sen taas olisin uskonut tarjoavan selkeästi uuden elämyksen nykyiseen verraten. Eikä sen hintaero ole ihan mahdoton. Mukaan kun saa myös 18" vanteet ja rattiläpyskät (4 -puolaisen ratin tosin). Mutta kun ei saa, niin ei saa....

Andy1975

#293
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 22.12.11 - klo:20:16
Firman autona toki aivan eri juttu. Itsellä multi toiminut moitteetta, ja nyt ehkä uskaltaa alkaa sanomaan että sattunut kohdalle muutenkin hyvä yksilö. Takuuseen laitettu 82 tkm aikana tavaratilan suojaverhon kisko, mutta eipä juuri muuta. Ehkäpä se oli syynä, että tulee merkissä pysyttyä.
Toki toki...kompromisseja tässä joutuu itsekin tekemään, eli kaikkeen ei vaan ole varaa ainakaan tässä vaiheessa  ;)

Minulla oli se yksilö, josta oli UltimateVW:lläkin puhetta, johon vaihdettiin kokonaan uusi vaihteisto. Uusi vaihteisto toimii paljon paremmin mutta kyllä siinäkin pientä ongelmaa on, varsinkin kylmänä liikkeelle lähdettäessä.

Metalliväri oli myös yksi lisävaruste joka A4:ssä oli mutta A6:ssa ei mahtunut budjettiin (tosin A6 on mielestäni ihan hyvännäköinen valkoisenakin).

-Antti

rob-s

Onkohan yhtään esittely A6 3.0TDI (biturbo) jälleenmyyjillä? Tai että hommaavat sinun spekseillä jonosta..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Tuosta laitoin kyselyn myyjälle. Biturbo olisi se eka ostoslistalla. Jos ei sitä saa, niin sitten mietin ensisijaisesti välillä BMW 530 dA ja A6 150 kW 3.0 TDI.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.12.11 - klo:21:12
Tuosta laitoin kyselyn myyjälle. Biturbo olisi se eka ostoslistalla. Jos ei sitä saa, niin sitten mietin ensisijaisesti välillä BMW 530 dA ja A6 150 kW 3.0 TDI.
Minulle tulee vaan mieleen, että mitä uutta ja erilaista tuollainen A6 sinulle tarjoaisi, kun sinulla on jo erikoisempi A7, joka kuitenkin sisälta taitaa olla lähes identtinen. Moottorisikin on tehokkaampi. Samoin 5-sarjan Bemarin kohdalla, sellainen sinulla jo on, vaikkakin erilaisella moottorilla.

jusape

Tuossa joululahjakierroksella poikkesin liikkeeseen josko itselle jo lahjaa sieltä.. Huomasin, että hieno väri tuo Aviator Blue mielestäni, sopii hyvin A6:een. Heräsi siis taas autokuume, onneksi vielä on aikaa miettiä. Eli taas puntaroinissa josko Avant 2.0 Tdi multi vaiko Sedan (Avant menee jo liian kalliiksi) 3.0TDIq 150kw. Noin 12teur hintaeroa, mutta sillä saisi aika paljon kivemman auton... V6, ilmajousitus, quattro, 204hv jne. aika kovasti eri auto.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 23.12.11 - klo:15:06
Tuossa joululahjakierroksella poikkesin liikkeeseen josko itselle jo lahjaa sieltä.. Huomasin, että hieno väri tuo Aviator Blue mielestäni, sopii hyvin A6:een. Heräsi siis taas autokuume, onneksi vielä on aikaa miettiä. Eli taas puntaroinissa josko Avant 2.0 Tdi multi vaiko Sedan (Avant menee jo liian kalliiksi) 3.0TDIq 150kw. Noin 12teur hintaeroa, mutta sillä saisi aika paljon kivemman auton... V6, ilmajousitus, quattro, 204hv jne. aika kovasti eri auto.

Riippuu tietty tilantarpeesta, eli onko farkulle käyttöä?
Sinänsä kun itsellä hintaeroa varustellun Avant multin ja "karvalakki" sedan 3.0 quattron välillä olisi ollut n. 3-4 Tâ,¬ niin kävin jonkinmoisen sisäisen painin, mitä oikeasti haluan. Kukkaron pohjan näkyminen helpotti valintaa, ja johonkin se raja täytyy vetää...aina löytyy "vähän" lisäämällä jotain parempaa.
Voisin kuvitella että "karvalakki" quattron hinta laskee suhteellisesti vähemmän, kuin jos ottaa Avantin ja varustelee sitä, joten jos persaus kestää ja sedanin tilat riittää niin eiköhän se ole siinä  :).

Varmaan järkevintä jälleenmyyntia ajatellen olisi laittaa mahdollisimman vähän varusteita, hyvitystä määriteltäessä kun ohjaavana tekijänä lienee auton ohjelähtöhinta ilman krumeluureja.

Zoob

Oma mielipide on, että jos on laittaa esim. yli 60 t eur autoon sen tulee olla oman mielen mukainen eikä ajatella myöhempää jälleenmyyntiarvoa. Vähiten taloudellista tappiota tulee kun auton speksaa mieleisekseen jolloin sillä viitsii ajella vaikkapa viisi vuotta joka itsellä keskimääräinen autonvaihtoväli. Tietysti optimi olisi quattro, kuutoskone ja kaikki herkut, jos auton kokee niin tärkeäksi ja talous kestää. Itsekin tilasin 2,0 tdi multin, en halunnut luopua esim. nahkaverhoilusta enkä toisaalta nähnyt mielekkäänä (ainakaan tällä hetkellä) maksaa autosta lähes 80 t eur. Mutta näitä näkemyksiä voimalinja vs varusteet on yhtä monta kuin autonostajaa ja jokainen on oikeassa...Hyvää joulua kaikille :)
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy