Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

Hana

Kiitos Markku J....Sinun asiantuntevat kommentit olivat suuri "syy" että kesällä kävin ajamassa A6/A7 mallit.Sille tielle jäin.Upea palvelu paikallisessa Audi liikkessä niin valinta oli helppo.

Markku J

Kiitti vaan huomioinnista, Hana. Mukava saada palstalle uusia, toivottavasti tyytyväisiä A6 / A7 -kuskeja. Ja mikäpä sen enempää laittaisi suun hymyyn kuin tämä 3.0 TDI. Tänään taas töistä ajellessa oikein mietin, miten hienoa ja vaivatonta voimaa se tarjoaakaan.

rob-s

LainaaTänään taas töistä ajellessa oikein mietin, miten hienoa ja vaivatonta voimaa se tarjoaakaan.

Kyllä sillä siis voi vielä vähän aikaa ajella:D
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Avant

Kiitos vaan onnitteluista. Olen vieläkin niinsanotusti ihan mehuissa tulevasta autostani.
Entinen on -09 A4 avant ja hieno peli sekin, mutta kun vaimo oikein kyseli, että haluisitko ostaa uuden auton itsellesi niin mitäs siinä vastaan sanomaan.
Aikomuksena oli siis vaihtaa A5:een, mutta kun se oli sisältä niin kovin samanlainen nelosen kanssa niin kutosessa oli jotain uutta. Ja asiantunteva myyjä osasi vetää oikeasta narusta ja ajatti meillä tuon mainitun kuutosen ilmajousilla ja homma oli sitä myöten selvä. Ei tullut edes kokeiltua niillä rautajousilla. Myyjän mukaan kahdeksan kymmenestä uuden kutosen ostajasta ottaa tuon 3,0TDI quattron busineksen, jossa on ne ilmajouset.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

fleetwood

#184
Hienoja autoja tulossa foorumilaisille.

Pääsin koeajelemaan vähän tavallista pitempään tuollaista joku viikko sitten, oli pienemmällä kolmilitraisella tdillä ja kyllä tuo todellakin vaikuttaa sellaiselta autolta jolla voisi vielä joskus ajella.

Mitä tuohon ilmajousitukseen tulee, niin isäni vaihtoi juuri ei-konsernimerkkisen ilmajousitetusta tavalliseen ja sanoi että kyllä eron huomaa selvästi, lähinnä terävämmissä kuopissa.
Passat GTE Variant

Kvee

LainaaKirjoittanut: Avant 
Aikomuksena oli siis vaihtaa A5:een, mutta kun se oli sisältä niin kovin samanlainen nelosen kanssa niin kutosessa oli jotain uutta.
Samaan lopputulokseen tulin itsekin  ;)

LainaaMyyjän mukaan kahdeksan kymmenestä uuden kutosen ostajasta ottaa tuon 3,0TDI quattron busineksen, jossa on ne ilmajouset.

Hmm, tuo varmaan tarkoittaa niitä ketkä tilaavat 3.0 Tdi quattron...koska luulisin, että suurin osa valitsee 2.0 Tdi multin??? Mutta jos kaikista A6:sta 80% on 3 litraisia dieseleitä, niin sittenhän mulle on tulossa keräilykappale  :D.

Otin riskin ja kävin tänään testaamassa tuon 150 kW quattron. Teräsjousilla tosin, kun ei ilmajousia tarjolla ollut. Kone on erittäin hieno, ja vääntävän puhdikas. Kun en ennen ole A6:ta omistanut, niin auton antama fiilis on sen verran ylellinen, että ei oikein tullut mieleen edes hirveästi revitellä, vaan enempi nauttia hienosta kyydistä. Koneen vaihto olisi tarkoittanut varusteiden karsimista, ja farkun vaihtumista sedaniin, joten katson että mieluummin otan haluamillani varusteilla, kuin panostan lisätehoon- ja vetotapaan. Ymmärrän toki heitä, jotka toisin olisivat valinneet. Oma menossa tuotantoon vk 47.

Avant

Mitä tulee noihin mainitsemiini prosentteihin, niin myyjä oli sanojensa mukaan myynyt ( en tiedä missä ajassa) 21 A6:sta, joista 3,0TDI quattroja oli 18 eli siis hieman ylikin 80%. Mutta tuo uusi business-pakettihan, jossa on ne ilmajouset, ei ole vielä ollut kovin kauaa voimassa.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Kvee

Ok...melko yllättävää, mutta onhan se hyvä merkki ettei lama ole tänne vielä puraissut.

Avant

Jotenkin niinhän se menee, että oli lama tai ei niin rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Luonnon laki kaiketi, vaikka ohi aiheesta nyt mennäänkin :)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Avant - 08.11.11 - klo:17:42
Mitä tulee noihin mainitsemiini prosentteihin, niin myyjä oli sanojensa mukaan myynyt ( en tiedä missä ajassa) 21 A6:sta, joista 3,0TDI quattroja oli 18 eli siis hieman ylikin 80%.

Olen häkeltynyt :o

Neppis

A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

LainaaKirjoittanut: Neppis 
Aika tasaista, mutta eiköhän Avantti avita Audin edelle.   

Eipä tuo haittaa, vaikka ei avittaisikaan, pysyisi tuoreemman näköisenä, jos ei olisi niin paljon samaa mallia liikenteessä  ;)

jusape

On tuo varmasti monelle tiukka valinnan paikka, mukaanlukien itseni. Quattro+kutoskone on vaan niin vetävä setti ja sitä aidointa Audia, että siinä monella käsi käy syvemmällä taskussa.

Markku J

Fiksua porukkaa on siis A6:n ostajissa, onhan tuo tarjous 3.0 TDI q Business -mallista houkutteleva ilmajousineen. Minä kyllä kaivaisin taskua niin syvältä kuin mahdollista, jos olisin miettimässä valintaa "karvalakki" 2.0 TDI Multi vastaan kuutoskoneinen quattro S tronic.
Siinä on oikeasti kaksi aika erilaista autoa vastakkain.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.11.11 - klo:21:11
Fiksua porukkaa on siis A6:n ostajissa, onhan tuo tarjous 3.0 TDI q Business -mallista houkutteleva ilmajousineen. Minä kyllä kaivaisin taskua niin syvältä kuin mahdollista, jos olisin miettimässä valintaa "karvalakki" 2.0 TDI Multi vastaan kuutoskoneinen quattro S tronic.
Siinä on oikeasti kaksi aika erilaista autoa vastakkain.

Joo, ja kaksi täysin erilaista hintaa. Mahtaa sulla Markku olla syvät taskut.

Markku J

Sen verran syvät on, että saan tarvitessa pankkilainaa 15 th eur.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.11.11 - klo:21:11
Fiksua porukkaa on siis A6:n ostajissa, onhan tuo tarjous 3.0 TDI q Business -mallista houkutteleva ilmajousineen. Minä kyllä kaivaisin taskua niin syvältä kuin mahdollista, jos olisin miettimässä valintaa "karvalakki" 2.0 TDI Multi vastaan kuutoskoneinen quattro S tronic.
Siinä on oikeasti kaksi aika erilaista autoa vastakkain.
Tähän on helppo yhtyä. Tuo 3-litrainen kone on dieseliksi erinomainen vaikkei juuri kyseistä versiota ole tullut ajetuksi. Dieselin pitää ehdottomasti olla 6-sylinterinen. Noilla tehoversioilla lienee sitten hieman vähemmän eroja havaittavissa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.11.11 - klo:22:00
Sen verran syvät on, että saan tarvitessa pankkilainaa 15 th eur.

Mutta jos lainaa on tuohon mopokoneeseen otettava jo 15th eur? Vieläkö kanttía riittäisi ottaa toinen mokoma lisää?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Avant

Täällä puhutaan aika paljon dieselin lämpenemisestä talvella. Mulla on nyt tulossa ensimmäinen diesel, joten en tiedä niistä mitään. Olisikohan pitänyt raksia jonkun sortin lämmitin tuohon tulevaan kolmilitraiseen vai pärjäänkö ilman? Aamuisin saan kyllä auton johdon perästä..
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

SKU

Ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia, mutta otin webaston kakella ja akkulaturilla. Ei se enää tässä konkurssissa tunnu missään, ja saapahan auton lämpimäksi missä vaan. Tulee myös paljon lyhyempää kaupunkiajoa, joten jotta ongelmilta säästyttäisiin niin otin tuon laturin.

Edellinen 4f söi minullakin akun neljässä vuodessa ihan ilman webastoa. Nuo uudet akut on tehty niin ympäristöystävälliseksi, että ne ei enää oikein tunnu kestävän. Ne ympäristödirektiivit. Näin minulle asiantuntijat on kertoneet. Siihen lisättynä tuo suurentunut virrankulutus, ja ihan seisoessaanki tuo syö virtaa paljon. Ja taisi ne audin akut olla aika susia, ainakin niitä meni vaihtoon takuuna jonkun verran.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Niin...toki lainaa/rahoitusta joutuu ottamaan nytkin, eli ihan käteisellä ei kulkine pihaan tule. Kompromissiä se on ainakin allekirjoittaneen autonhankinta aina ollut, eli sitä unelmakonstruktiota ei ole ollut mahdollista hankkia. Ehkäpä sitten seuraavan yhteydessä 2-3v päästä pääsee jo 6-koneeseen kiinni  ;).
Nykyinen A4 tdi on ollut lohkolla + sisäpuhaltimella, ja hyvin on käyntiin lähtenyt ilman erillistä laturiakin, vaikka kovimmilla pakkasilla tiukkaa tekikin. Uuteen siis tulossa Eberi kaukolla + defa laturilla.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 09.11.11 - klo:16:29
Kompromissiä se on ainakin allekirjoittaneen autonhankinta aina ollut, eli sitä unelmakonstruktiota ei ole ollut mahdollista hankkia.
Hiukan ohi aiheen menee, mutta eiköhän se ole niin, että varallisuuden kasvaessa myös tarpeet ja unelmat kasvavat. Ihmiset haluavat aina vain lisää jotain.

Avant

Hyvin sanottu, Tikka! Mullekin riitti ennen A4 1,8 koneella ja nyt pitää jo olla A6 isolla koneella. Ruokahalu kasvaa syödessä..
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Newman

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.11.11 - klo:18:18
Hiukan ohi aiheen menee, mutta eiköhän se ole niin, että varallisuuden kasvaessa myös tarpeet ja unelmat kasvavat. Ihmiset haluavat aina vain lisää jotain.
Eivät onneksi kaikki. Jotkut tajuavat jopa elämän tarkoituksen ennen 25 vuoden rajapyykkiä.

Kvee

Lainaa: Kirjoittanut: Tikka 
Hiukan ohi aiheen menee, mutta eiköhän se ole niin, että varallisuuden kasvaessa myös tarpeet ja unelmat kasvavat. Ihmiset haluavat aina vain lisää jotain.

Niin, ehkä se olisi kuulunut "Autonvaihtopohdiskelua" topiikkiin. Kun noista konevaihtoehdoista ja lainoista tuossa muutama viesti oli, niin tuumin laittaa kuitenkin tähän. Viesti viittasi siis faktisesti A6 3.0 tdi koneeseen tämän hetkisenä "unelmakonstruktiona", mikä ehkä jäi epäselväksi.

Siinä olet oikeassa, että unelmakonstruktio muuttuu samassa tahdissa varallisuuden kasvun kanssa, ainakin johonkin pisteeseen saakka.

LainaaKirjoittanut: Newman
Eivät onneksi kaikki. Jotkut tajuavat jopa elämän tarkoituksen ennen 25 vuoden rajapyykkiä.

No itsellä siinä saralla varmaan vielä tekoa, vaikka ikää 40+  :). On hyvä toki tiedostaa, että materia ei tuo onnea, mutta jos mahdollista, niin ei se tee sen huonommaksi ihmiseksi vaikka siitä nauttisikin. Lopetan osaltani OT:n tähän.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 09.11.11 - klo:18:50
No itsellä siinä saralla varmaan vielä tekoa, vaikka ikää 40+  :). On hyvä toki tiedostaa, että materia ei tuo onnea, mutta jos mahdollista, niin ei se tee sen huonommaksi ihmiseksi vaikka siitä nauttisikin. Lopetan osaltani OT:n tähän.
Eihän tästä ollut kysymys. Ei kukaan ole tuomitsemassa ketään. Tuo oli oma, orastava tulkintasi. Mainitsin vain sen, että kaikki eivät aina halua lisää. Ei se sulje pois esimerkiksi Audin ostamista, ei suinkaan.

Kvee

LainaaKirjoittanut: Newman 
Eihän tästä ollut kysymys. Ei kukaan ole tuomitsemassa ketään. Tuo oli oma, orastava tulkintasi. Mainitsin vain sen, että kaikki eivät aina halua lisää. Ei se sulje pois esimerkiksi Audin ostamista, ei suinkaan

Juu, en kokenut viestiäsi ollenkaan tuomitsevaksi, päinvastoin. En nyt tässä sen syvemmin viitsi alkaa analysoimaan mielipiteitäni materiasta...sanotaan lyhyesti, että se on hyvä renki mutta huono isäntä  ;)

Näköjään pitää vielä harjoitella kirjoittamisen ymmärtämistä omien viestin saamisessa ymmärrettävämmiksi.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 09.11.11 - klo:18:18
Hiukan ohi aiheen menee, mutta eiköhän se ole niin, että varallisuuden kasvaessa myös tarpeet ja unelmat kasvavat.

Eikös tilanne ole niin, että päivien kuluessa osa unelmista toteutuu ja siinä tapauksessa niitä pitää haalia äkkiä lisää ::) Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Sinänsä liittyy aiheeseen, että olisi se omalla kohdalla hienoa, jos joskus tulisi se päivä, että pystyisi uuden, hyvin varustellun, noin 250 - 300 hepoisen nelikkokutosen hankkimaan ;)

Avant

Kun on kerran pakko kuitenkin siirtyä paikasta toiseen, niin miksei sitä tekisi mahdollisimman mukavasti vaikkapa sitten Audilla. Siis jos taloudellinen tilanne ei ole este. Itse ainakin nautin rahasta enemmän käytössä kuin pankkitilillä. Toisaalta myönnän senkin, että auto on repimisen jälkeen varmaan huonoin sijoitus rahalle. Mutta kukin käyttää omat, siis omat, rahansa miten haluaa ja miten vaimo antaa.  8)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Kvee

Kutakuinkin noin olen asian myös itselleni perustellut, ja senpä takia olenkin pyrkinyt kohottamaan kansantalouttamme kuluttamalla autoihin suhteellisesti aivan liikaa. Voihan se olla, että joskus vanhempana tulee tilanne, että auto oikeasti on vain liikkumisväline, mutta vielä ei olla aivan siinä pisteessä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy