Audi A6 C7 tilaukset

Aloittaja nemos, 10.02.11 - klo:21:28

« edellinen - seuraava »

nemos

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.10.11 - klo:17:59
Dakotagrau

Tuo on nyt jonkinlainen muotiväri. Jos ei kovin pitkään aio autoa pitää, voi tuollaistakin harkita. Itse pidän omaa Oolonggrau:ta kuitenkin näyttävämpänä. Ã,,skettäin näin Aviator-sinisen A6:n, joka vaikutti yllättävän hienolta. Tuollainen vaaleampi sininen ei ole mikään edustusauton väri, mutta tekee mielestäni A6:n nuorekkaamman oloiseksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Dakota -värisiä olivat A7 -esittelyautotkin omaa tilatessani. Aluksi mietin sitä, mutta ajattelin kyllästyväni siihen. Nyt täytyy sanoa, että oma kuutamonsininen osui itselleni oikeaan. Se hohtaa aika kivasti auringossa, mutta on varjoisassa tumma. Ja kumma kyllä, siinä ei mielestäni näy lika yhtä hyvin, kuin mustassa. Just tänään autoni oli pesussa ja on taas puhtaana aika mukavaa silmänruokaa.

K70

Minun valintani olisi Dakotagrau, mutta aika yksinhän minä olen ennenkin ollut mielipiteineni väreistä, kuten granatrot.

Quality

Lainaus käyttäjältä: K70 - 20.10.11 - klo:20:13
Minun valintani olisi Dakotagrau, mutta aika yksinhän minä olen ennenkin ollut mielipiteineni väreistä, kuten granatrot.

Miksei granatrot nyt sitten kelpaa? Vaihteluko virkistää?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Granatrot oli minullakin pitkään mietteissä seiskaan. Olisi vaan pitänyt nähdä livenä ennen tilausta. Muuten ehkä liian rohkea valinta isoon autoon. Yhtään granatrot -väristä seiskaa tai kuutosta en ole nähnyt.

jusape

Onhan se ollut helppoa perusvärien kesken tehdä valintoja; mutta nämä harmaan eri sävyt saa pään sekaisin. Kuvista oolong jotenkin tumma, melkein sama jo ottaa musta. Mielestäni tumma ei käy a6:seen kun ei ole oikein muotoja, iso musta maski jne. Taasen joku 5-sarjan uusi tourinki mustana hieno.

K70

Lainaus käyttäjältä: Quality - 20.10.11 - klo:20:15
Miksei granatrot nyt sitten kelpaa? Vaihteluko virkistää?
Eikun tarkoitin, että Dakota olisi valintani noista esillä olleista vaihtoehdoista. Nään päivittäin punaisen sedan-mallisen C7:n ja hyvän näköinen se on.

SKU

Ei tämä minusta paha ole...



...puhtaana. Makuasioitahan nämä värit on.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jusape

Aijai, ei ollut sporttialusta hyvä... pikkusen kova minulle. Normialusta toimi mukavammin, oikeastaan Bmw:tä paremmin. Aika oleellisesti muuten tippuu auto ulkoisesti. 3.0 tdiq kyllä kiva kone, mutta vibrat jotenkin häiritsi liikennevaloissa, yllättävän paljon tärisee. Alusta tuo kitkoista huolimatta aika paljon runkoääntä.

Ilmajouset... Tai sit se Bmw.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.10.11 - klo:12:20
Aijai, ei ollut sporttialusta hyvä... pikkusen kova minulle. Normialusta toimi mukavammin, oikeastaan Bmw:tä paremmin. Aika oleellisesti muuten tippuu auto ulkoisesti. 3.0 tdiq kyllä kiva kone, mutta vibrat jotenkin häiritsi liikennevaloissa, yllättävän paljon tärisee. Alusta tuo kitkoista huolimatta aika paljon runkoääntä.

Ilmajouset... Tai sit se Bmw.

Todellako? Itse ajelin vastaavalla omani huollon ajan. Ei todellakaan tärissyt. Kyseisessä kulkineessa oli start-stop, josta sain ensikokemukseni ja sekin toimi kuin junan vessa. Hyvä kun jalan ehti jarrulta nostaa ja taas mentiin; kone ei tärissyt, värissyt saati vibraillut valoissakaan käynnistyessään.

Alustasta en sano mitään. Mielipidekysymyksiä. Kutosen sporttialusta oli kyllä selvästi pehmeämpi kuin omani.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Markku J

Kaikki on niin suhteellista... Kyllähän tämä 3.0 TDI paljon enemmän tärisee ja värisee tyhjäkäynnillä kuin vaikkapa Bemun 3 -litran bensakuutonen. Ei kuitenkaan liian häiritsevää ole tuo tärinä, vaikka voisi se vähäisempääkin olla tämän luokan autossa. Itse olen alkanut kiinnittää siihen huomiota vasta hiljattain muun uutuudenviehätyksen karistua.
Urheilualustan varjopuolet on helppo kuitata ilmajousituksen hankinnalla.

BeeKasi

^^ hämmästyisin jos joku lähtisi dieselin kanssa koeajolle ajatuksenaan verrata "täriseeköhän tämä enemmän kuin bensaversio". Minkä tahansa merkin bensaversio  ;)
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Neppis

Voipi olla, että menee jo osittain kuvittelun piikkiin, mutta mielestäni tää mun 150 kw:n kone täristää tyhjäkäynnillä vähemman kuin keväällä koeajamani 180 kw:n versio.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Tänään oikein keskityin vertaamaan tärinää autojeni, BMW:n 3.0 -bensan ja Audin 3.0 TDI:n välillä. Siis tyhjäkäynnillä. Itse asiassa tärinän ero on varsin olematon, Bemukin tärisee. Ja nyt pitää huomioida, että uudet Bemun 3 -litraiset ovat bensan suoraruiskutuksella varustettuja, jotka käyvät järkyttävästi rumemmin, kuin muutaman vuoden vanhat "tavalliset i -koneet". Audin dieselissä hieman matalampi käyntiäänen sävy saa kuskin kiinnittämään asiaan hivenen enemmän huomiota. Täydet pisteet siis Audin 3.0 TDI:lle tässä vertailussa !

jusape

Ajelin siis joku päivä sitten ihan 2.0 TDI Avantin multilla vajaavetona. Siinä minun makuuni kyyti oli tasaisen pehmeää ja sivistyneet moottoriäänetkin, kesärenkain hiljainen. Siinä start-stopilla neloskone lähti käyntiin kevyesti. Multista tietysti ollaan montaa mieltä, onhan se kuminauhamainen, mutta S-moodilla sekin toimiin kuin normaaliportainen automaatti. Ja tehontunnetta oli ihan ok, aika samaa luokkaa kuin 520 dA:ssa. Kesärenkailla ohjaustuntuma hyvä. Siis kaikinpuolin oikein kiva peli, PAITSI se korkeus eli hemmetin rako lokasuojan ja renkaan välissä, rumaa katsottavaa.

Tuo 3.0TDI Avant sporttialustalla(150kW) oli sitten oikeastaan aika erilainen auto. Plussat tehosta, sitä oli mukavasti käytössä. Lisäksi matalahko auto, sporttinen ajotuntuma. Muut asiat MINUN mielestäni olivatkin sitten toisin; Nokian R-kitkoilla ohjaustuntuma heikohko, hieman ajelehti motarilla, jyrinää renkaista, värinää liikennevaloissa. Siis tuo värinä välittyi silloin, kun D/S -vaihde päällä valoissa ja jarru pohjassa. Auto täristi niin, että ihan oikeasti rarin kautta välittyi kehoon asti vibroja. En tykännyt, monen mielestä tuo sitten ehkä hienoa kun kuutoskoneen voi aistia "koko keholla".
Lisäksi kun tämä sammui valoissa, auton keulan tunsi nytkähtävän sivusuunnassa. Ehkä kone siellä tyynyillä heilahti.
Ja vaikka alusta ei ole mitenkään kova vaan pikemminkin jämy, niin se jatkuva nypytys ja poikkisaumojen tunteminen ei ei oikein pitkässä ajossa toimi.

Anyway; pikkudiesel multilla ja vakioalustalla on leppoisaan lullaamiseen, kun isompi diesel+sporttialusta urheilulliseen.
Kaksi eri autoa. Tällaiselle 70tkm vuodessa rullaavalle vaan tuo eka olisi parempi optio...

Markku J

Aika jännä koeajoraportti jusape'ltä. Minä vierastan nelosdieseleitä, kun olen kuutosten makuun päässyt. Alustan saa molempiin samanlaisena. Audilla ei saa samaa vaihteistoa, mutta Bemulla kyllä. Multia en itse ottaisi, kun en halua tuota kuminauhatunnelmaa.

nemos

Minulla ei ole mitään Multia vastaan, nykyisissä versioissa ei tule samanlaista voiman katoamisen tunnetta kuin vanhoissa. A6 2.0 TDI:n suorituskyky on riittävä, kierroksia käytetään reippaammin kuin kuutosessa. Omaan 3.0 TDI:hin verrattuna erona on sivistymätön ääni, joka tunkee matkustamoon aivan eri lailla sekä selvästi tuntuvampi värinä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Se on just tuo ääni ja toiseksi värinä mikä minut karkotti nelosdieselien maailmasta. Itselläni oli BMW 520 dA. Jos sen haluaa liikkuvan ripeästi, pitää kaasupoljin olla tiukasti pohjassa, ja silloin dieselin raksutus kuuluu kabiiniin, ja tulee selkeä tunne siitä, että nyt pienen koneen tehot on kaikki käytössä. Voimaton fiilis. Kuutoskoneen kanssa mennään miehekkäämmällä äänellä, eikä aina tarvi ottaa koneesta sitä viimeistä pisaraa irti. Vaivatonta voimaa aina tarjolla.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 21.10.11 - klo:21:12
Se on just tuo ääni ja toiseksi värinä mikä minut karkotti nelosdieselien maailmasta. Itselläni oli BMW 520 dA. Jos sen haluaa liikkuvan ripeästi, pitää kaasupoljin olla tiukasti pohjassa, ja silloin dieselin raksutus kuuluu kabiiniin, ja tulee selkeä tunne siitä, että nyt pienen koneen tehot on kaikki käytössä. Voimaton fiilis. Kuutoskoneen kanssa mennään miehekkäämmällä äänellä, eikä aina tarvi ottaa koneesta sitä viimeistä pisaraa irti. Vaivatonta voimaa aina tarjolla.

A6 2.0 TDI oli kyllä parempi kuin vuosi sitten ajamani F10 520d, joka jyristi pahoin vajaassa 80 km/h nopeudessa 1200 kierroksella. Audissa kierrokset eivät menneet aivan noin alas ja moottori veti puhtaammin. Tekikös BMW myöhemmin jotakin päivitystä ongelman poistamiseksi?
Volvo XC60 T8 Inscription

Neppis

Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.10.11 - klo:20:48
Anyway; pikkudiesel multilla ja vakioalustalla on leppoisaan lullaamiseen, kun isompi diesel+sporttialusta urheilulliseen.
Kaksi eri autoa. Tällaiselle 70tkm vuodessa rullaavalle vaan tuo eka olisi parempi optio...

Noilla kilometreillä kannattaa jo tosiaan valita auto mistä todella pitää, on se sitten Audi tai joku muu. A6 (C7) on hieno auto, kunhan vain budjetti on riittävä, että voi valita itselleen optimaallisen kokoonpanon. Suosittelen vielä koeajamaan uudestaan 150 kW:n version, vaikka eri yksilön - kertomasi kommentit eivät oikein vastaa omia kokemuksiani.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Pari viikkoa sitten lähti tilaukseen;

- A6 avant tdi 2.0 multi business

Lisukkeet;
- Metalliväri granaatinpunainen
- 3 puolainen sporttiratti
- Urheilualusta
- Urheilupenkit
- Sisä- ja ulkovalopaketti
- 17" 10-puolaiset vanteet contin nastoilla
- Takaluukun sähköinen avaustoiminto
- Eberspärcher 5.5 kw + kauko + akkulaturi
- Tavaratilan kumimatto

Pitäisi ehtiä Suomeen Joulukuun aikana, jolloin luovutus olisi Tammikuun alussa. Ylipäätään pidin A6:ta liian isona, enkä edes itselleni todellisena vaihtoehtona, mutta koeajon jälkeen mieli muuttui. Nykyinen siis A4B8 Tdia -09. Kesärenkaat tarkoitus hankkia ensi keväänä, joko 18- tai 19-tuumaisena. Sporttialustaa en ole koeajanut, joten toivotaan ettei tule ylläreitä niiltä osin...nykyinen kun on vakioalustalla.

Quality


Tuli tuolla pohdiskeluketjussa jo onniteltua, mutta onnittelut vielä kerran. Se kiinnostaa, saitko aanelkustasi kohtuullisen hyvityksen vai myitkö auton itse?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Onnittelut hienosta valinnasta, Kvee !

Erityisbonukset minun suunnaltani rohkealle, persoonalliselle ja hienolle värivalinnalle. Tuo kokonaisuus olisi kiva nähdä livenä, kun itselle mietin myös seiskaan tuota punaista. Urheilualusta tuskin A6:sta tekee sen huonommaksi kuin vastaava varuste A4:ssä itselläni oli. Varsin OK alusta. Toki kuutoseen ne ilmajouset ottaisin....

Kvee

LainaaKirjoittanut: Markku J
Lainaus
Onnittelut hienosta valinnasta, Kvee !

Erityisbonukset minun suunnaltani rohkealle, persoonalliselle ja hienolle värivalinnalle. Tuo kokonaisuus olisi kiva nähdä livenä, kun itselle mietin myös seiskaan tuota punaista. Urheilualusta tuskin A6:sta tekee sen huonommaksi kuin vastaava varuste A4:ssä itselläni oli. Varsin OK alusta. Toki kuutoseen ne ilmajouset ottaisin.

Tack. Väriä mietin pitkään. Q3 olisi tullut platinum beigenä, mutta tuohon sitä ei saanut, joten halusin sitten mahdollisimman erilaisen värin kuin nykyinen valkoinen. Budjetti tosiaan jo hieman ylittyi, eli näillä mennään...toki jos saisin valita niin lisää tehoa ja 4-veto olisi toiveena, mutta täytyy pitäytyä realiteeteissa  :).

LainaaKirjoittanut: Quality
Lainaus

Tuli tuolla pohdiskeluketjussa jo onniteltua, mutta onnittelut vielä kerran. Se kiinnostaa, saitko aanelkustasi kohtuullisen hyvityksen vai myitkö auton itse?

Eli kaupat sovittu niin, että voin myydä autoni itse tai se menee sitten liikkeeseen, jos en saa myydyksi. Mielestäni ihan ok hinnan sain, eli nettona laskien arvo kaikkinensa (renkaat jne) laskenut uudesta noin 18 Tâ,¬, ja mittarissa vuodenvaihteessa 85 tkm.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 26.10.11 - klo:19:28
Pari viikkoa sitten lähti tilaukseen;

- A6 avant tdi 2.0 multi business

Lisukkeet;
- Metalliväri granaatinpunainen
- 3 puolainen sporttiratti
- Urheilualusta
- Urheilupenkit
- Sisä- ja ulkovalopaketti
- 17" 10-puolaiset vanteet contin nastoilla
- Takaluukun sähköinen avaustoiminto
- Eberspärcher 5.5 kw + kauko + akkulaturi
- Tavaratilan kumimatto

Pitäisi ehtiä Suomeen Joulukuun aikana, jolloin luovutus olisi Tammikuun alussa. Ylipäätään pidin A6:ta liian isona, enkä edes itselleni todellisena vaihtoehtona, mutta koeajon jälkeen mieli muuttui. Nykyinen siis A4B8 Tdia -09. Kesärenkaat tarkoitus hankkia ensi keväänä, joko 18- tai 19-tuumaisena. Sporttialustaa en ole koeajanut, joten toivotaan ettei tule ylläreitä niiltä osin...nykyinen kun on vakioalustalla.

Hieno valinta. Veikkaan vain, että yllätys tulee alustan suhteen, mutta positiiviseen suuntaan. :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

SKU

Onnittelut, Kvee.

Minulle tulee myös sporttialustalla kun nuo ketun kerpeleet ei tehny tota ilmajousitusbusinesspakettia vähän aikasemmin...toisaalta kai pitää olla "tyytyväinen" jotten ruksinu ja maksanu erikseen, olis kai ketuttanu vielä enempi. Vielä kuukauden verran joutuu odottelemaan. Sulle näytti olevan Eberi tulossa, minulle tyrkytettiin kovasti Webastoa. Otitko tuon diileriltä suoraan, ja jos niin paljon ne siitä veloittaa, jos saa kysyä. Tuommoinen pitäis vielä laitattaa, mutten vielä tiedä otanko sen tuolta vai jostain muualta.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

Lainaus käyttäjältä: SKU - 26.10.11 - klo:21:39
Minulle tulee myös sporttialustalla kun nuo ketun kerpeleet ei tehny tota ilmajousitusbusinesspakettia vähän aikasemmin...toisaalta kai pitää olla "tyytyväinen" jotten ruksinu ja maksanu erikseen, olis kai ketuttanu vielä enempi.

Mulle auto tuli jo elokuun puolivälissä, joten nämä uudet varustepaketit eivät enää niin hirveästi harmita. Ja ainahan voi lohduttautua sillä, että oma auto on muutaman vuoden päästa "keräilyharvinaisuus": 3.0TDI aidoilla rautajousilla ja ajattoman tyylikkäällä kangasverhoilulla.  ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Kiitos. Eli sulle tulossa siis 4-veto...mikä varmasti loistava laite. Eberi tulee juu Laakkoselta, eli kysyin heiltä hintaa. Eberi kaukolla taisi olla 2900 ja sitten akkulaturi päälle vähän alle 500. Mulla tuo oli lisättynä kokonaishintaan, niin sitä taidettiin muutamalla satasella tarkistaa sitten alaspäin, että tulivat siis siinä hukan vastaan. Jää sille silti enemmän hintaa kuin jälkikäteen asennettuna (Arvioisin 500-700), mutta ajattelin että nyt ei tarvitse itse viedä sitä asennettavaksi ja asioin myös Eberin mahdollisissa takuuasioissa Laakkosen kanssa. Olivat selvitelleet maahantuojalta asennuksia A6:seen.

Akkulaturi itselleni pakollinen, kun tulee joskus pätkäajoakin.

juhm

Vähän OT, mutta kuullostaa tuo Kveen saama Eberi hinta Laakkosella hiukan isolta. Omani menee ensiviikolla AM-huoltoon (Salo) Eberi asennukseen hintaan 1750â,¬, sisältäen 5kW + Easystart R+ kauko-ohjain ja ON/OFF kytkin sisään.

Mutta hieno peli tulossa jokatapauksessa!

Kvee

On hinta toki hiukan korkeampi kuin muualla, mutta jälkiasioinnin takia tuohon ratkaisuun päädyin. Täysin sama laite siis kyseessä, paitsi se akkulaturi itsellä. Mitä olen keskustelua täällä seurannut, ja kavereilta - Webastosta kyse tosin - heidän hintojaan kuullut, niin hinnat pyörii 2000-2200 paikkeilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy