Leon 2013 Chat

Aloittaja rossocorsa, 13.07.12 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

leon_13

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.08.13 - klo:10:33
Mua hiukan hämmentää se, että leonia myydään Suomessa niin paljon heikommin kuin golfia ja myös A3 on ollut selvästi edellä. Liekö suomalaisilla epäluottamus Seatin laatua kohtaan vai mikä lienee syynä. Hinnoittelustahan ei todellakaan pitäisi olla kiinni ja ymmärtääkseni kärrykin on varsin mainio, samoista palikoistahan se on kasattu kuin sisarensa. Ja ainakin paremmat versiot golfista ovat aivan poskettoman kalliita, mikä pelaa A3:n pussiin, mutta luulisi näkyvän myös Seatin kassalla.

Onkohan tilanne maailmalla parempi, koska noilla panostuksilla ja oletetuista katteista tinkimällä pitäisi varmaan konsernijohdon mielestä tehdä parempaa tulosta myymällä enemmän.
Ainakin saatavuus vaikuttaa, esim Salossa on noin parikymmentä autoliikettä mutta Seatin edustusta ei lainkaan. Sekin varmasti vaikuttaa että Seatteja ostelee nuoremman henkilöt koska ulkomuoto on sporttisempi kuin Wolkkarilla tai Audilla. Nuoremmilla ei kuitenkaan rahaa ostaa uutta autoa. Ja ostetaanhan coca-colaakin enemmän kuin pirkkakolaa joka maistuu samalta ja vaikka coca maksaa 2 kertaa enemmän. Siinäkin on se saatavuus ja brändi mielikuva...

msr

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.08.13 - klo:10:33
Mua hiukan hämmentää se, että leonia myydään Suomessa niin paljon heikommin kuin golfia ja myös A3 on ollut selvästi edellä. Liekö suomalaisilla epäluottamus Seatin laatua kohtaan vai mikä lienee syynä. Hinnoittelustahan ei todellakaan pitäisi olla kiinni ja ymmärtääkseni kärrykin on varsin mainio, samoista palikoistahan se on kasattu kuin sisarensa. Ja ainakin paremmat versiot golfista ovat aivan poskettoman kalliita, mikä pelaa A3:n pussiin, mutta luulisi näkyvän myös Seatin kassalla.

Onkohan tilanne maailmalla parempi, koska noilla panostuksilla ja oletetuista katteista tinkimällä pitäisi varmaan konsernijohdon mielestä tehdä parempaa tulosta myymällä enemmän.
Ainakin briteissä myynti on ilmeisesti ollut ihan hyvässä nousussa (http://topcarnews.co.uk/news/article/99/seat_smashes_its_halfyear_sales_record_in_the_uk). Suomessa heikoin lenkki lienee jälleenmyyjäverkosto (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), ei sieltä peränurkasta tai vaihtoautohallin perältä mitään saada myytyä, vaikka tuote olisi kuinka kilpailukykyinen.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

vkjoki

Suomalaisten autonostajien keskuudessa Seat on haluttavuudeltaan suunnilleen sijaluvulla 20., kun Volkkari on 1., Audi 3. ja Skoda 8.. Siis Seatin brandi on syynä siihen, että kauppa ei käy, vaikka auto on erinomainen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

-ruoska-

Eilen näin Jokiniemessä liikenteessä FR Leonin, värinä todnäk Alor Blue. Sopi kyllä hienosti tuokin vaaleahko väri auton muotoihin.

Repost

#1294
Tuli todettua että ei nuo valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat ihan perättömiä ole.
Kaveri Ajoi uudella 2.0TDi (150hv manuaali) Leonilla Espoosta hollolaan ja keskikulutus oli vain 3,8 l/100km.
Moottoritiellä sanoi ajaneensa tosin vain 100km/h nopeudella.
Renkaina autossa on 18" 225/40 alkuperäset renkaat ja vanteet.


msr

Tänään matkalla Helsinki-Riihimäki-Helsinki tuli vastaan 5 uutta Leonia, joten kyllä näitä alkaa ainakin pk-seudulla pyörimään. Oli harmaata, punaista ja valkoista. Ja kaikki ledeillä, taitaa olla aika pieni osa halogeneilla myyty.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

-ruoska-

Omassa Leonissa työmatka-ajossa ennätys tällä hetkellä 4.5l/100km. Reittinä Jokiniemi - Kehä III - Tuusulanväylä - Kehä I - Leppävaara.

Viime tankillinen meni 5.8 litraan satasella. Ei huono.

M1kke

Oman Leonin sain tänään alle, punaisena tilattu auto oli vaihtunut matkan varrella valkoiseksi, mutta virhe korvattiin kohtuullisesti joten ei siitä sen enempää.  :)

250 km ehdin jo ajella ja tasan 5 litraa näyttää keskikulutus 77km/h keskinopeudella. Hieman tuli polkaistua muutamaan otteeseen vaikka sisäänajossa onkin ja kivastihan tuo liikuu.

xch

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 21.08.13 - klo:20:25
Oman Leonin sain tänään alle, punaisena tilattu auto oli vaihtunut matkan varrella valkoiseksi, mutta virhe korvattiin kohtuullisesti joten ei siitä sen enempää.  :)

250 km ehdin jo ajella ja tasan 5 litraa näyttää keskikulutus 77km/h keskinopeudella. Hieman tuli polkaistua muutamaan otteeseen vaikka sisäänajossa onkin ja kivastihan tuo liikuu.

Aika paha moka, lienee tullut jo tilausta kirjattaessa? Toivottavasti omassa on kaikki kohdillaan, pitäisi saada ensi viikolla alle  8)

Asiallisilta kuulostavat nuo kulutuslukemat porukalla! Itse odotan että maantiepainotteisessa ajossa kulutus jäisi 5 litran tuntumaan.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: xch - 21.08.13 - klo:20:29
Aika paha moka, lienee tullut jo tilausta kirjattaessa? Toivottavasti omassa on kaikki kohdillaan, pitäisi saada ensi viikolla alle  8)

Asiallisilta kuulostavat nuo kulutuslukemat porukalla! Itse odotan että maantiepainotteisessa ajossa kulutus jäisi 5 litran tuntumaan.

Juu tilasin aluksi valkoisen, mutta vaihdoin värin vielä kun tehtiin paperit autosta. Mennyt ilmeisesti kuitenkin sillä alkuperäisellä tilaukseen. Eipä tuo tosiaan haittaa kun muutenkin oli vaikeaa valita väriä ja nyt sain valkoisen ilmaiseksi + muuta hyvitystä.

Loungeliner

Jos 5F Leonin yleisyyttä tai suosiota mitattaisiin työkavereideni viiden viimeksi hankitun UUDEN auton otannalla, olisi Leon aika vahvoilla: 3 viimeksi uuden auton hankkinutta on päätynyt Leoniin :D

Hieman ennen omaani sai yksi punaisen 1.2 TSI DSG:n, ja viime viikolla toinen kollega sai vastaavan tumman harmaana. Todellisuudessa ei mallin suosio taida ihan yhtä vahvaa olla...

Ocu_P

Nyt, kun TDI 184 Leoneita on tullut ajoon useampia, olisi mukava kuulla ajotuntemuksista; lähinnä siitä, millainen on voimatunne ja käytettävyys tuolla tehokkaalla dieselmanuaalilla.

xch

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.08.13 - klo:12:37
Nyt, kun TDI 184 Leoneita on tullut ajoon useampia, olisi mukava kuulla ajotuntemuksista; lähinnä siitä, millainen on voimatunne ja käytettävyys tuolla tehokkaalla dieselmanuaalilla.

Sainkin omani jo tänään käyttöön, muutaman kilometrin kokemuksella liikkuu ripeästi ja tasakaasulla kruisaillessa kulkee siististi ja hiljaa. Huomenna lisää tuntumia kun saa vähän kilometrejä alle  8)

xch

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 22.08.13 - klo:12:37
Nyt, kun TDI 184 Leoneita on tullut ajoon useampia, olisi mukava kuulla ajotuntemuksista; lähinnä siitä, millainen on voimatunne ja käytettävyys tuolla tehokkaalla dieselmanuaalilla.

Ensimmäinen muutaman kymmenen kilometrin lenkki 184 hp TDI:llä takana ja kyllähän tuo hieno kone on! Lähtee vääntämään tuolta 1400 rpm kieppeiltä puhtaasti, sen alapuolella eii vielä paukkuja ole. Mutta sitten kun aletaan olla 2000 rpm paikkeilla ja lyö kaasun pohjaan niin alkaa tapahtua. Tuo kone vie kyllä Leonin kepeää koria todella vaivattomasti. Nautinnollinen päästellä nelonen silmässä mutkaista maantietä, kaasun vaste on välitön ja ajettavuus erinomainen. Sport modessa myös murisee melko mukavasti (tosin tämähän on sitä Sound Actorin pörinää).

Lisää kokemuksia kunhan kilometrejä karttuu, mutta ei ole kyllä lyhyellä kokemuksella muuta kuin positiivista kerrottavaa  :D

vorkki

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.08.13 - klo:12:53
Suomalaisten autonostajien keskuudessa Seat on haluttavuudeltaan suunnilleen sijaluvulla 20., kun Volkkari on 1., Audi 3. ja Skoda 8.. Siis Seatin brandi on syynä siihen, että kauppa ei käy, vaikka auto on erinomainen.
Hyvä että on tarjolla myös brändi joka on taatusti hyvä mutta jota ei ole kaikilla, koska on kuitenkin ihmisiä jotka eivät missään nimessä halua ostaa sitä mitä "kaikki muut". Ehkä tehdas tai maahantuoja tietysti haluaisi myydä enemmänkin mutta ostajan kannalta voi olla mukava pysyä kaukana "listaykkösistä".
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Repost

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 16.08.13 - klo:12:53
Suomalaisten autonostajien keskuudessa Seat on haluttavuudeltaan suunnilleen sijaluvulla 20., kun Volkkari on 1., Audi 3. ja Skoda 8.. Siis Seatin brandi on syynä siihen, että kauppa ei käy, vaikka auto on erinomainen.

Neljä edellistä autoani oli audeja. A3 2001 1.8T,  A3 2004 2.0Tdi,  A3 2004 1.9TDi ja  A4 2009 2.0TDi quattro. Viimeisimmän Audin kohdalla aloin miettimään merkin vaihtoa koska omasta mielestäni hinta/laatusuhde laski kuin lehmän häntä ylläpitokustannusten noustessa samaan tahtiin.
Täytyy myöntää että Hiukan ehkä karsastin aluksi Seattia mutta koska sitä oli monien testien perusteella "hehkutettu" hyväksi ja pidin sen ulkonäöstä niin ajattelin antaa uudelle Leonille mahdollisuuden. kävin koeajamassa sen ja totesin että ajomukavuudeltaa se ei yhtään ainakaan hävinnyt muutaman vuoden vanhalle A4.selle. Pidin myös Seatin ulkonöstä, sisustasta ja varsinkin hankintahinnasta verrattuna Audiin. Vielä kun myyjä teki loistavan vaihtotarjouksen päätin tilata uuden 2.0Tdi 184hv Leonin.

Nyt kun autoa on muutaman viikon ajanut ja kilometrejäkin on kertynyt vajaa parituhatta niin ei voi muuta kuin olla tyytyväinen. Sisämelu oli Audissa hieman pienempi ja myös stereot oli (Audi Consert) ehkä hieman laadukkaammat kuin Seatin Sound System. Ajomukavuudeltaa pidän Leonia parempana ja myös moottori on mukavan pirteä kulutuksen kuitenkin ollessa pienempi kuin Audissa. Odotan myös huoltokustannusten olevan Seatissa paljon pienempien kuin Audissa. Paljon keskustelua herättäneet LED valotkin toimivat mielestäni hyvin. En huomaa niissä oikeastaan mitään eroa Xenoneihin jotka audissa oli. Valon väri on ehkä hieman erilainen mutta näkyvyys on ihan yhtä hyvä.
Nyt vaan täytyy toivoa että Seat kestää kasassa säilyttää hyvät ominaisuutensa kilometrin kertyessä.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: xch - 23.08.13 - klo:21:22
Ensimmäinen muutaman kymmenen kilometrin lenkki 184 hp TDI:llä takana ja kyllähän tuo hieno kone on! Lähtee vääntämään tuolta 1400 rpm kieppeiltä puhtaasti, sen alapuolella eii vielä paukkuja ole. Mutta sitten kun aletaan olla 2000 rpm paikkeilla ja lyö kaasun pohjaan niin alkaa tapahtua. Tuo kone vie kyllä Leonin kepeää koria todella vaivattomasti. Nautinnollinen päästellä nelonen silmässä mutkaista maantietä, kaasun vaste on välitön ja ajettavuus erinomainen. Sport modessa myös murisee melko mukavasti (tosin tämähän on sitä Sound Actorin pörinää).

Lisää kokemuksia kunhan kilometrejä karttuu, mutta ei ole kyllä lyhyellä kokemuksella muuta kuin positiivista kerrottavaa  :D

Allekirjoitan tämän.

Parissa päivässä reilut 500 km ajettu ja erittäin mukava moottori, etenkin tuo kaasun vaste on todella hyvä verrattuna aikaisempiin omiin kokemuksiin dieselistä. Kulkupuoli on aivan riittävä, en huomaa persdynolla mitään eroa Pösön 1.6 200 hv THP koneeseen. Sport modella ohjauksen jäykkyys on juuri passeli, muissa ehkä hieman liian löysä makuuni, mutta helpottaa toki kaupunkiajoa. Kytkinpolkimen liikerata hieman pidempi kuin mihin olen tottunut, mutta manuaalilaatikko toimii täsmällisesti. Eilen meni 120 km lenkki 4,6 litran kulutuksella vaikka en tietoisesti säästellyt ja ajoin sen normaalin 5-10 mittarinopeutta yli rajoituksen. Vielä kun oppisi ajamaan tuolla oikein, auto kehottaa vaihtamaan niin aikaisin isompaa sisään, että kierrokset putoavat karvan yli tuhannen.

Ocu_P

Mielenkiintoisia kokemuksia. Hienot pelit teillä ajossa...  :D

Poikkesin paikallisessa liikkeessä kyselemässä farkun tilannetta. Eipä tietenkään ollut uutta tietoa, mutta hinnasto tulee kuulemma 4.9.2013.  ::) Sitten lähtee tarjouspyyntöjä TDI 184:sta. Eilen paikalliselta saatu tarjous vastaavaan räsään perusvarusten oli "siedettävä". Siinäpä ne vaihtoehdot mahdolliseen vaihtoon taitaa olla.


psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 24.08.13 - klo:15:52
Poikkesin paikallisessa liikkeessä kyselemässä farkun tilannetta. Eipä tietenkään ollut uutta tietoa, mutta hinnasto tulee kuulemma 4.9.2013.

Kyselitko samalla tuleeko uuteen hinnastuun lisäyksiä HB:n puolellekin? Toivottavasti tutkavakkari ja 1.4TSI DSG tulisi samalla hinnastoon...

RedBull

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 24.08.13 - klo:11:17
Vielä kun oppisi ajamaan tuolla oikein, auto kehottaa vaihtamaan niin aikaisin isompaa sisään, että kierrokset putoavat karvan yli tuhannen.

Täällä ajettu n. 700km ja mukavasti tuntuu kone vetävän. Tosin yritetty olla vedättelemättä erityisemmin.(koitettu noudattaa ohjekirjan 1000/1500km sisäänajoa)

Ei vaan millään meinaa oppia vaihtamaan isommalle, auton kehoituksen mukaisesti.
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

Tonto

Kertokaas Leonistit millainen kontti tuossa 5-ovisessa on käytännössä, piisaako tilaa riittävästi? Itselläni tarvetta tilaa rattaille kun kotoa löytyy vilkas 6kuukautinen poika  :) Mietityttää vaan tuo kontti, että riittääkö siinä tila vai ei.. Omassa Civicissä ei tila ole loppunut kesken. Vai pitäisikö malttaa ja odotella farkkua, mielipiteitä saa antaa  :P

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 25.08.13 - klo:14:35
Kertokaas Leonistit millainen kontti tuossa 5-ovisessa on käytännössä, piisaako tilaa riittävästi? Itselläni tarvetta tilaa rattaille kun kotoa löytyy vilkas 6kuukautinen poika  :) Mietityttää vaan tuo kontti, että riittääkö siinä tila vai ei.. Omassa Civicissä ei tila ole loppunut kesken. Vai pitäisikö malttaa ja odotella farkkua, mielipiteitä saa antaa  :P
Riippuu vähän rattaista. Luulisin, että jotkut Emmaljungan Citycrossit menee kirjaimellisesti heittämällä, ja ongelmaksi muodostuu enemmän syvästä kontista johtuva alaselkätreeni... vaikkakin 6kk kanssa selkä on varmasti kunnossa. :)
Meillä menee silloin tällöin Brion rattaat takaluukkuun parin matkalaukun kanssa eikä ongelmia ole.

Kannattaa siis ottaa rattaat mukaan ja testata.

Ocu_P

Minusta ihan samaa luokkaa kuin Golfissa eli ei kovin iso. Jää selvästi civicistä, jossa taitaa olla tilavin hb-kontti.

Odottelisin farkun ehdottomasti. Aika pianhan niitä jo saa.  :)

Markku J

#1313
Tuon ikäisen lapsen kanssa kun reissaa, niin ainakin meille jäisi tämän Golf VII:n kontti liian ahtaaksi. Kaupunkirattaat mahtuvat (Emmaljunga Scooter S), mutta ei kovin isoja laukkuja sitten enää. Octavia III tarjoaa jo LB -mallina aivan eri luokan tavaratilan.

edit: Hattuhylly poistamalla tilanne kyllä helpottuu, ja sitten jo pärjäisikin, mutta pitäisi olla tukeva tavaratilan väliverkko, jotta uskaltaisin lapsen kanssa ajellessa lastata tavaraa selkänojaa ylemmäs ja ilman hattuhyllyä.

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 25.08.13 - klo:14:35
Kertokaas Leonistit millainen kontti tuossa 5-ovisessa on käytännössä, piisaako tilaa riittävästi? Itselläni tarvetta tilaa rattaille kun kotoa löytyy vilkas 6kuukautinen poika  :) Mietityttää vaan tuo kontti, että riittääkö siinä tila vai ei.. Omassa Civicissä ei tila ole loppunut kesken. Vai pitäisikö malttaa ja odotella farkkua, mielipiteitä saa antaa  :P

Suosittelen Tonto odottelemaan farkkua, itsekin odottelen vaikka ehkä nyt jo tyttöjen kanssa mahtuisimmekin 5-oviseen mutta farkun kanssa elämä on niin paljon helpompaa. Paljon enemmän tilaa ja tavaroiden kyytiin lastaaminen on paljon mukavampaa.
Ja voidaan sit yhdessä keväällä odotella farkkujamme. ;)
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.08.13 - klo:15:43
Minusta ihan samaa luokkaa kuin Golfissa eli ei kovin iso. Jää selvästi civicistä, jossa taitaa olla tilavin hb-kontti.

Odottelisin farkun ehdottomasti. Aika pianhan niitä jo saa.  :)

Katselinkin litraeroja Leonin ja Civicin välillä. Aika paljon isompi kontti Hondassa.
Oliko niin, että ensi kuussa julkaistaan hinnat? Koska ensimmäisiä eriä mahtaa saada?  :)

Lainaus käyttäjältä: Jubilee - 25.08.13 - klo:16:36
Paljon enemmän tilaa ja tavaroiden kyytiin lastaaminen on paljon mukavampaa.
Ja voidaan sit yhdessä keväällä odotella farkkujamme. ;)

Totta puhelet, kyllä se on parempi farkkua odotella. Ehkäpä odotellaan, riippuu millainen farkku Civic tulee olemaan  ;)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: RedBull - 24.08.13 - klo:16:40

Ei vaan millään meinaa oppia vaihtamaan isommalle, auton kehoituksen mukaisesti.

Mielestäni kannattaa antaa vaan mennä persdynon mukaan, eli kuinka auto vastaa kaasuun milläkin vaihteella, vaihtamisopastimet suck. Kunhan ei vahingossa turhaan kierrätä ylisuurilla "bensaperuisilla" kierroksilla vaan hyödyntää koneen vääntövoiman, niin ihan hyviin kulutuslukemiin pääsee normaalilla ajotyylillä disukalla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 25.08.13 - klo:17:37
Katselinkin litraeroja Leonin ja Civicin välillä. Aika paljon isompi kontti Hondassa.
Oliko niin, että ensi kuussa julkaistaan hinnat? Koska ensimmäisiä eriä mahtaa saada?  :)

Totta puhelet, kyllä se on parempi farkkua odotella. Ehkäpä odotellaan, riippuu millainen farkku Civic tulee olemaan  ;)

4.9. lupailtin hinnastoja. Niitä odotellessa. :) Asiakastoimituksista myyjien arviot vaihtelee; tammikuussa tai ehkä vasta maaliskuussa.

Ulkonäkö  :o sulki kyllä farkkucivicin lopullisesti pois mun harkinnasta.

Pinch

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 25.08.13 - klo:14:35
Kertokaas Leonistit millainen kontti tuossa 5-ovisessa on käytännössä, piisaako tilaa riittävästi? Itselläni tarvetta tilaa rattaille kun kotoa löytyy vilkas 6kuukautinen poika  :) Mietityttää vaan tuo kontti, että riittääkö siinä tila vai ei.. Omassa Civicissä ei tila ole loppunut kesken. Vai pitäisikö malttaa ja odotella farkkua, mielipiteitä saa antaa  :P
Pariskunnalle, jolla ei ole jälkikasvua, mutta koira löytyy, Leon on juuri sopiva. Vaihdoimme isommassa farkusta (pasuunasta), pienempään juuri sen takia että tilaa oli melkeinpä liikaa. Voisin arvella - kuten monet muutkin - että kannattaa odotella farkkua. Meillä on jatkuvasti koiran kuljetuskoppi takakontissa, joskin mielestäni melut ja nitinät kuuluvat enemmän ilman hattuhyllyä (onkohan kukaan muu tätä huomannut?). Anyways, mielestäni Loeanin tavaratila ei ole mitenkään pieni luokassaan, mutta voisin veikata että lapsiperheen tarpeisiin ne käyvät ahtaiksi.
2013 Audi A4 Avant quattro
ex: 2013 Seat Leon FR
ex: 2006 VW Passat Variant Sportsline

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 25.08.13 - klo:22:48
4.9. lupailtin hinnastoja. Niitä odotellessa. :) Asiakastoimituksista myyjien arviot vaihtelee; tammikuussa tai ehkä vasta maaliskuussa.

Ulkonäkö  :o sulki kyllä farkkucivicin lopullisesti pois mun harkinnasta.

Kuvissa uusi farkkucivic on kamala myös minusta, mutta toivon että luonnossa on paremman näköinen. HB:n kanssa oli sama juttu: en pitänyt kuvista, mutta mikäs nyt onkaan alla  :D

Mutta on kyllä pakko todeta, että uusi Leon St näyttää kuvissa erittäin makealta farkulta ja mielenkiinto on tätä kohtaan erittäin korkealla. Bensa vs. diesel vääntöä pyöritän kumpi olisi järkevämpi. Dieseliä ei koskaan ole ollut aikaisemmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy