Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Tos®

Langaton AA käyttää wifi-yhteyttä - sinihampaan tiedonsiirtonopeus on niin mitätön, ettei sillä tee mitään  :D
Jos puhelimessa on wifi pois, sen pitäis aktivoitua kun se yhdistää autoon bluetoothilla.

Jos luuri on vanha, tiedä sitten...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JP84

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.08.21 - klo:14:26
Langaton AA käyttää wifi-yhteyttä - sinihampaan tiedonsiirtonopeus on niin mitätön, ettei sillä tee mitään  :D
Jos puhelimessa on wifi pois, sen pitäis aktivoitua kun se yhdistää autoon bluetoothilla.

Jos luuri on vanha, tiedä sitten...

Tämä oli uusi tieto minullekin. Ilmeisesti kuitenkin bluetoothin pitää olla siinä wifin kaverina, ainakin ekalla kerralla?

Tos®

Golffissa oli se joku käyttöönotto, mikä käy asetukset läpi.
Ainakin tuon sonyn, jossa A11 yhdisti muitta mutkitta.

Itsellä on aina päällä BT/wifi vielä 3500km aikana ei ole ollut langattomassa yhteydessä muuta ongelmaa, kuin se syö akkua tehokkaasti.
Luurissa ei ole langatonta latausta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tgotj

Itsellä AA ollut langalla kiinni nyt kolmessa autossa ja täytyy kyllä todeta muutaman viikon Carplay (langaton) kokemuksen jälkeen, että toimintavarmuus on Carplayssa aivan eri luokkaa, AA kanssa sai jatkuvasti olla säätämässä, reboottaamassa jne ja yhteys toimi silti vain välillä, vaikka oli uusin jakelu ladattuna... Carplay toimii kuin junan vessa. Ja nyt ei puhuta Pendolinosta.

Itse aiheeseen liittyen: Hätäpuhelumoduulissa ilmeisesti vikaa itselläkin, sillä valojen vaihto auto-moodista päälle tai takaisin tuottaa napsahduksen kaiuttimista ja viime viikolla lävähti hätäpuhelutoiminnon vika, autohold-vika ja mäkilähtöavustimen vika päälle yhtä aikaa. Saattoi siinä näytössä joku muukin välähtää, mutta nuo ainakin... Maanantaina liikkeelle lähtiessä viat muisto vain.

v6e

Voisi jo melkein perustaa langan tälle Android autolle ja muille media jutuille.

Noh anyway mulla ei auto siis yhdistä wifin kautta android autoa ollenkaan. Piuhan kanssa toimii jotenkin.
Koitin tehdä SEAT connectin, mutta sitä ei anna tehdä koska auto on pitkässä lainassa enkä ole omistaja.
Ajoin kuitenkin käyttäjän läpi ja yhdistin wifin sekä Bluetooth, poistin parin puhelimesta ja yhdistin alusta alkaen uudestaan.
Ajoi kaiken läpi käyttäjätunnuksella mutta AA ei lähde toimimaan. Puhelin herjaa myös ettei wifin kautta tule internetiä joka ei sinällään yllätä kun kyseessä on auton wifi.  ;D

En tiedä muuttuisiko tilanne jos tuon SEAT connect saisi ajettua läpi ja kaiken tehtyä alusta asti omalle puhelimelle. Tuolla omalla käyttäjällä ei ole käytännössä toimivaltuuksia auton asetuksiin koska ei saa lisättyä pääkäyttäjäksi. Auto on siis maahantuojan ja siksi ei ole oikeutta rekisteröidä omalle käyttäjälle tuota kyseistä autoa.

En tiedä vaikuttaako tuo style varustelu tähän, ei luulis olevan eroa. YouTubessa löytyy videoita joissa parempi soitin/näyttö yhdistelmä jossa tuntuu toimivan mutkattomasti.

Itsellä kuitenkin Android 11.02 ja juuri päivitetty AA.

JP84

Pitääkö Wifi-hotspot olla päällä siis kännykässä vai autossa, kun langatonta AA:ta haluaa käyttää?

tgotj

Lainaus käyttäjältä: JP84 - 18.08.21 - klo:12:48
Pitääkö Wifi-hotspot olla päällä siis kännykässä vai autossa, kun langatonta AA:ta haluaa käyttää?
Ei kai kummassakaan? Riittää kun wifi päällä, niin hoitelee kättelyt blutoothilla ja kytkee wifin oikein molemmista päistä automaattisesti?

DBMan

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 18.08.21 - klo:09:12
Itsellä AA ollut langalla kiinni nyt kolmessa autossa ja täytyy kyllä todeta muutaman viikon Carplay (langaton) kokemuksen jälkeen, että toimintavarmuus on Carplayssa aivan eri luokkaa, AA kanssa sai jatkuvasti olla säätämässä, reboottaamassa jne ja yhteys toimi silti vain välillä, vaikka oli uusin jakelu ladattuna... Carplay toimii kuin junan vessa. Ja nyt ei puhuta Pendolinosta.

Itse aiheeseen liittyen: Hätäpuhelumoduulissa ilmeisesti vikaa itselläkin, sillä valojen vaihto auto-moodista päälle tai takaisin tuottaa napsahduksen kaiuttimista ja viime viikolla lävähti hätäpuhelutoiminnon vika, autohold-vika ja mäkilähtöavustimen vika päälle yhtä aikaa. Saattoi siinä näytössä joku muukin välähtää, mutta nuo ainakin... Maanantaina liikkeelle lähtiessä viat muisto vain.

Mulla muuten myös valojen vaihtaminen auto-moodista päälle tai takaisin aiheuttaa "äänitehosteen". Eikä ole mikään napsahdus, vaan kuuluva syvä "DUNK!!"
Aika vähän on tarvinnut vaihtaa moodia, luulin että se kuuluu asiaan  ;D ;D ;D
Ei ole noita muita vikailmoituksia tullut..
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 18.08.21 - klo:14:01
Mulla muuten myös valojen vaihtaminen auto-moodista päälle tai takaisin aiheuttaa "äänitehosteen". Eikä ole mikään napsahdus, vaan kuuluva syvä "DUNK!!"
Aika vähän on tarvinnut vaihtaa moodia, luulin että se kuuluu asiaan  ;D ;D ;D
Ei ole noita muita vikailmoituksia tullut..

Jostain sai säädettyä onko valojen säätöpanelissa näppäin äänet päällä tai poissa, jos tuo "Dunk" ääni häiritsee.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

DBMan

Ei se mua häiritse, harvoin vaihdan moodia pois auto:lta.
Kaveri oli yks kerta kyydissä ja vähän ihmetteli, että mikäs toi oli. Sanoin, että tää auto antaa kaikenlaista palautetta kuskin tekemisistä :)
Asiasta toiseen: välillä auto päättää yhtäkkiä kysellä multa kaikenlaista. Neiti (tai rouva) Seat saattaa kysyä ilman mitään herätettä "Mitä haluat sanoa?" tai
"Mitä haluat tehdä?" Ja ihan varmasti en ole hipaissutkaan ratin ääniohjauspainiketta, kun näin tapahtuu. Veikkaan, että jotenkin liittyy iPhonen Siriin, senhän pitää olla aktivoituna, että Carplay toimii. Siri siis kuuntelee juttuja ja välillä ilmeisesti herättelee autoakin.
Tämäkään ei ärsytä sen kummemmin, hauskaahan se on, että auto pitää seuraa.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: DBMan - 18.08.21 - klo:15:03
Ei se mua häiritse, harvoin vaihdan moodia pois auto:lta.
Kaveri oli yks kerta kyydissä ja vähän ihmetteli, että mikäs toi oli. Sanoin, että tää auto antaa kaikenlaista palautetta kuskin tekemisistä :)
Asiasta toiseen: välillä auto päättää yhtäkkiä kysellä multa kaikenlaista. Neiti (tai rouva) Seat saattaa kysyä ilman mitään herätettä "Mitä haluat sanoa?" tai
"Mitä haluat tehdä?" Ja ihan varmasti en ole hipaissutkaan ratin ääniohjauspainiketta, kun näin tapahtuu. Veikkaan, että jotenkin liittyy iPhonen Siriin, senhän pitää olla aktivoituna, että Carplay toimii. Siri siis kuuntelee juttuja ja välillä ilmeisesti herättelee autoakin.
Tämäkään ei ärsytä sen kummemmin, hauskaahan se on, että auto pitää seuraa.

Sama täällä. Liittyy käsittääkseni ääni ohjaukseen, jonka saa napin lisäksi aktivoitua hola hola sanoilla, joita se tuntuu aina silloin tällöin bongaavan keskustelusta. Minulla ei ole iPhone käytössä eli ei liity siihen. Sain nuo kyselyt vaimenemaan deaktivoimalla puheohjauksen.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

DBMan

Jep, bongailee, vaikka ei sano mitään semmoista muistuttavaakaan.. :)
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Farao

Se kuuntelee aika tarkalla korvalla käyttäjäänsä ja riittää, että sanoo "huomenna hollilla" jolloinka järjestelmä luulee kuulevansa "hola hola!" -komennon. Eipä sillä, itseäni ei niinkään häiritse vaikkei tuo täydellisesti tunnistakaan puhetta. Soittaminen sillä onnistuu ja radiokanavien vaihto. Toi on hauska lähinnä jossain madellessa, kun ei ole parempaakaan tekemistä.  :D

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 18.08.21 - klo:12:05
Voisi jo melkein perustaa langan tälle Android autolle ja muille media jutuille.

Noh anyway mulla ei auto siis yhdistä wifin kautta android autoa ollenkaan. Piuhan kanssa toimii jotenkin.
Koitin tehdä SEAT connectin, mutta sitä ei anna tehdä koska auto on pitkässä lainassa enkä ole omistaja.
Ajoin kuitenkin käyttäjän läpi ja yhdistin wifin sekä Bluetooth, poistin parin puhelimesta ja yhdistin alusta alkaen uudestaan.
Ajoi kaiken läpi käyttäjätunnuksella mutta AA ei lähde toimimaan. Puhelin herjaa myös ettei wifin kautta tule internetiä joka ei sinällään yllätä kun kyseessä on auton wifi.  ;D

En tiedä muuttuisiko tilanne jos tuon SEAT connect saisi ajettua läpi ja kaiken tehtyä alusta asti omalle puhelimelle. Tuolla omalla käyttäjällä ei ole käytännössä toimivaltuuksia auton asetuksiin koska ei saa lisättyä pääkäyttäjäksi. Auto on siis maahantuojan ja siksi ei ole oikeutta rekisteröidä omalle käyttäjälle tuota kyseistä autoa.

En tiedä vaikuttaako tuo style varustelu tähän, ei luulis olevan eroa. YouTubessa löytyy videoita joissa parempi soitin/näyttö yhdistelmä jossa tuntuu toimivan mutkattomasti.

Itsellä kuitenkin Android 11.02 ja juuri päivitetty AA.

Heh, Android oli jättänyt päivityksen tekemättä koska vie niin paljon tilaa. No nyt ladattu ja paritukset poistettu. Hetken päästä ei enää kaapelia tarvinnut.
Tämän jälkeen toimi tosi hyvin kimpassa ilman kaapelia.

Yksi todella rasittava ominaisuus tässä kuitenkin on, ajelin 6 tietä Joensuusta etelä Suomeen, jos tie käy rajan pinnassa niin Android auto katkeaa koska nettiyhteys katkeaa. Navigointi katoaa ja koko AA kaatuu. Tämä kävi 3 tai 4 kertaa matkalla. Tuota samaa ongelmaa ei varmaan piuhan kanssa ole. En tiedä miten toimisi jos mapsiin laittaisi offline kartat, tunnistaako missä mennään kun yhteys katkeaa.
Joka tapauksessa hyvä laite kun toimii, keski-suomen kautta ajellessa tuo oire tippuisi pois, tosin sieltä ei kannata paljoa ajella kun kaasu asemat sattuu liian kauas...

Autossa nyt 1800km ajoa yhdelle viikolla, ihan soiva peli.

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 30.07.21 - klo:10:07
Auton navi on nyt parin viikon ajan nollannut kaikki asetukset aina käynnistyksen yhteydessä eli mm. ääniopasteet menevät aina päälle, omat paikat (koti, työ) häviävät eikä osoitteiden hakuhistoriaakaan löydy. Seat Connectissa nuo omat paikat on kuitenkin asetettuna. Lisäksi jos Connectin kautta lähettää navigointikohteen autoon, se tulee sinne useiden tuntien viiveellä, joskus vasta seuraavana päivänä; erittäin hyödyllinen ominaisuus.  :P Muilla esiintynyt vastaavaa?

Naviongelmat pahenevat, nyt auto ei löytänyt puolen tunnin ajon aikana kartalle ollenkaan: keskinäytöllä pyöri vain latausrinkula ja mittariston navissa pelkkää mustaa. Maanantaina siis taas lisää raportoitavaa huollolle.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

Matskasi

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 21.08.21 - klo:20:26
Naviongelmat pahenevat, nyt auto ei löytänyt puolen tunnin ajon aikana kartalle ollenkaan: keskinäytöllä pyöri vain latausrinkula ja mittariston navissa pelkkää mustaa. Maanantaina siis taas lisää raportoitavaa huollolle.
Nyt tulikin taas kartta normaalisti näkyviin, kun illalla autoilin pikku lenkin.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG
Ex: Seat Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG
Ex: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance

pasi

Lainaus käyttäjältä: Matskasi - 21.08.21 - klo:23:15
Nyt tulikin taas kartta normaalisti näkyviin, kun illalla autoilin pikku lenkin.

Itsellä käynyt 11tkm aikana ehkä puolen tusinaa kertaa niin ettei navi ole käynnistynyt. Seuraavalla startilla on sitten taas toiminut. Muutaman kerran enemmän on jäänyt mittariston naviin liittyvät jutut jääneet käynnistymättä. Nämäkin seuraavalla startilla taas olleet kunnossa.

Hego

Joo, välillä navi ei lataa karttaa ja välillä se kyllä tulee keskinäytölle mutta ei mittaristoon. Yleensä auton uudelleen käynnistys jeesaa.

Omaan tuli eilen nyt ekan kerran ”tarkista oikea sumuvalo” virhe ilmoitus. Sekin hävis uudelleen käynnistyksellä.

Tänään aamulla sitten auto olikin sitä mieltä että en ole pääkäyttäjä ja kyseli että haluanko asettaa itseni sellaiseksi….  ::)

Syyskuulle varattu softapäivitykseen aika k-caarasta… mulla toi navi ei muista mitään asetuksia mitä sinne syöttää.
Seat León ST PHEV Xcellence

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Hego - 22.08.21 - klo:20:01
Joo, välillä navi ei lataa karttaa ja välillä se kyllä tulee keskinäytölle mutta ei mittaristoon. Yleensä auton uudelleen käynnistys jeesaa.

Omaan tuli eilen nyt ekan kerran ”tarkista oikea sumuvalo” virhe ilmoitus. Sekin hävis uudelleen käynnistyksellä.

Tänään aamulla sitten auto olikin sitä mieltä että en ole pääkäyttäjä ja kyseli että haluanko asettaa itseni sellaiseksi….  ::)

Syyskuulle varattu softapäivitykseen aika k-caarasta… mulla toi navi ei muista mitään asetuksia mitä sinne syöttää.

Sama täällä. Navi ei muista kotiosoitetta tai kun laittaa ääniohjauksen pois päältä niin se on aina mennyt uudelleen päälle seuraavalla käyttökerralla. Pikku juttu mutta tosi ärsyttävä
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Pihistelijä

Onko kukaan muu huomannut seuraavaa ominaisuutta sähköisessä takaluukussa (vai onko vika)?

Se pelaa muten ihan hyvin, mutta monesti kun laitan sen sulkeutumaan, kävelen kuljettajan paikalle ja istahdan autoon juuri samalla aikaa kun luukku on sulkeutumassa jääkin se auki. Ilmeisesti auto heilahtaa sen verran, ettei luukku pääse lukittumaan. Täten pitää aina odottaa hieman, että luukku on sulkeutunut ja vasta sitten istahtaa autoon. Rasittavaa.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 23.08.21 - klo:08:39
Onko kukaan muu huomannut seuraavaa ominaisuutta sähköisessä takaluukussa (vai onko vika)?

Se pelaa muten ihan hyvin, mutta monesti kun laitan sen sulkeutumaan, kävelen kuljettajan paikalle ja istahdan autoon juuri samalla aikaa kun luukku on sulkeutumassa jääkin se auki. Ilmeisesti auto heilahtaa sen verran, ettei luukku pääse lukittumaan. Täten pitää aina odottaa hieman, että luukku on sulkeutunut ja vasta sitten istahtaa autoon. Rasittavaa.

Omalle kohdalle ei ole sattunut vastaavaa tilannetta. Ehkä olen ollut hitaampi liikkeissäni.

Omalta osaltani ongelmana on ollut ettei kahdesti luukku ole suostunut sähköisesti menemään kiinni mistään napista painamalla, vaan on pitänyt painaa käsin kiinni. Nyt on avaimeton avaaminen jalkaa heilauttamalla lopettanut toimintansa, jonka vuoksi olen tilanut korjausajan.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Hego

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 23.08.21 - klo:08:39
Onko kukaan muu huomannut seuraavaa ominaisuutta sähköisessä takaluukussa (vai onko vika)?

Se pelaa muten ihan hyvin, mutta monesti kun laitan sen sulkeutumaan, kävelen kuljettajan paikalle ja istahdan autoon juuri samalla aikaa kun luukku on sulkeutumassa jääkin se auki. Ilmeisesti auto heilahtaa sen verran, ettei luukku pääse lukittumaan. Täten pitää aina odottaa hieman, että luukku on sulkeutunut ja vasta sitten istahtaa autoon. Rasittavaa.

Joo, mulle käyny samalla tavalla muutaman kerran. Ehdit jo istuu penkille huomataksesi että luukku ei olekaan lukittunut. Mulla se ei ees mene kiinni siitä ovessa olevasta napista, vaan joutuu aina nousee ja kävelee luukulle. Mutta onneks toi käy harvoin.
Toinen joka itsellä on muutaman kerran tapahtunut että luukku on auennut itsestään kun olen kävellyt läheltä auton ohi takakontin läheltä. Onkohan jalka heilautuksen anturi ottanut jostakin varjosta tms. ja avannut luukun…

Seat León ST PHEV Xcellence

Tombba

Lainaus käyttäjältä: ToAkPa - 23.08.21 - klo:10:12
Omalta osaltani ongelmana on ollut ettei kahdesti luukku ole suostunut sähköisesti menemään kiinni mistään napista painamalla, vaan on pitänyt painaa käsin kiinni. Nyt on avaimeton avaaminen jalkaa heilauttamalla lopettanut toimintansa, jonka vuoksi olen tilanut korjausajan.

Mulla on muutaman kerran käynyt niin, että kun sulkee kontin napista painamalla, kuuluu joku ääni sieltä lukosta, eikä luukku sulkeudu.
Uudelleen yrittämällä saattaa mennä kiinni, mutta ainakin kerran jouduin painamaan sen kiinni.

Nappasin videollekin sen: https://drive.google.com/file/d/1nBBm9nQoPbBCi9MYACKmwGD0DoJ6rCjB/view


Yaffa0

Koko tuo takaluukun sulkemismoottori on esimerkki asiasta johon on tungettu tekniikkaa vain tekniikan tunkemisen ilosta. Kuinka raskasta on oikeasti sulkea luukku vetämällä kahvasta? Käsivoimin pärjättiin vallan hienosti siihen asti, kunnes joku älypää keksi, että luukku pitää avata/sulkea moottorilla: on liian raskasta, kun joutuu kiskaisemaan itse.

Saatiinpahan yksi rikkoutuva härpäke lisää autoihin. Maltan tuskin odottaa, että pääsen taistelemaan ton kanssa ja heiluttelemaan jalkojani auton alla. Onneksi sen voi varmaan avata ja sulkea perinteisesti lihasvoimallakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

v6e

Tuo laina Style malli on sellainen että luukkua joutuu paiskomaan että menee kiinni... Siinä ei siis ole sähköistä moottoria vaan ihan manuaali.
Eli käytännössä jos et vetäise luukun kahvasta kunnolla niin ei mene kiinni. Usein laitan likelle ja raakasti vaan takalasin alta annan lisää vauhtia.
On jäänyt lukittautumatta varmaan 5-6 kertaa jo...

miz

On se ihan kiva silloin kun on kädet täynnä konttiin menevää kamaa, varsinkin sateella. Ei tarvi kaivella avaimia ja laskea kamoja märkään maahan. Voi sitä luukkua käyttää ilman jalan heilautuksiakin siitä samasta logosta kuin vanhassakin, tai avata etäältä kaukolla. Välillä tuntuu turhalta kikkailulta hyvistä puolista huolimatta.

Ja siinä kohtaa varmaan ottaa pattiin kun laukeaa takuuajan jälkeen..

Autoissahan on aika paljon nykyään ominaisuuksia joita ilmankin on pärjätty. Ja pärjättäisiin edelleen ellei joku niitä olisi alkanut autoihin tunkemaan.  Mitä pidemmälle mennään niin sitä enemmän.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Hego - 23.08.21 - klo:10:15
Joo, mulle käyny samalla tavalla muutaman kerran. Ehdit jo istuu penkille huomataksesi että luukku ei olekaan lukittunut. Mulla se ei ees mene kiinni siitä ovessa olevasta napista, vaan joutuu aina nousee ja kävelee luukulle. Mutta onneks toi käy harvoin.
Toinen joka itsellä on muutaman kerran tapahtunut että luukku on auennut itsestään kun olen kävellyt läheltä auton ohi takakontin läheltä. Onkohan jalka heilautuksen anturi ottanut jostakin varjosta tms. ja avannut luukun…

Mulla ei ole tämä pihistelijän mainitsema ongelma ilmeentynyt kertaakaan. Takaluukun jalalla avaus toisaalta on reistaillut. Se ei auennut kertaakaan jalan heilautuksella ennen kun korjattiin takuuseen. Auto oli jo kertaalleen takuuhuollossa kun peruutuskameran linssi irtosi itsestään ja siinä samalla korjasivat tuota takaluukun anturia. Selitys oli että anturi oli tehtaan ohjeiden mukaan väärässä kohtaa puskurissa ja vinossa. Liekö tuotannossa ollut vähän hoppua  ;D Asemoivat anturin vain uudelleen ja toimi pari viikkoa täysin ongelmitta kunnes lakkasi toimimasta. Todennäköisesti anturi pääsee liikkumaan, muuta syytä en ainakaan itse keksi.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

v6e

Nyt on laina autolla tullut ajettua 3000km.
Android auto tökkii aika usein, joskus yhdistää ihan normaalisti mutta Spotify ei toimi, silloin kun spotify ei toimi niin mikään äänilähde ei suostu toimimaan piuhalla eikä langattomana.
Tuohon ei yleensä auta edes resetti vaan joutuu auton käynnistää uudestaan.
Joskus sekoaa myös puhelin, jos puhut puhelua ja tuut autoon niin tuo media menee aivan sekaisin eikä toimi taaskaan ennen uudelleen käynnistystä.

Välillä tulee satunnainen herja Front assistista, se nollautuu uudelleen käynnistyksellä. Tuo ei tosin tule kuin käynnistämisen jälkeen.
Jos autoon ei ole pääkäyttäjää valittu niin muijan puhelin yhdistyy Applen ohjelmalla heti, vaikka ei ole yhdistetty kuin kerran, tuo minun Android auto jolla oma käyttäjä (ei pääkäyttäjä) ei koskaan yhdisty autoon jos muijalla puhelin mukana. Täytyy erikseen valita. Hassua sinällään että olen itse ajanut autolla kaksi viikkoa ja emäntä kerran.

DSG vaihteistosta kuuluu ylöspäin ja alaspäin vaihtamisessa jokin ihme kevyt helähdys tai kilinä. Juuri ja juuri korvalla erottaa ikkunat kiinni. Tämä tulee usein räväkässä kiihdytyksessä tai moottori jarrulla. Mun mielestä edellisen sukupolven DSG 7 tuota ääntä ei ole ollut?

Täytyy jatkaa tutkimusta.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 18.08.21 - klo:09:12
Itsellä AA ollut langalla kiinni nyt kolmessa autossa ja täytyy kyllä todeta muutaman viikon Carplay (langaton) kokemuksen jälkeen, että toimintavarmuus on Carplayssa aivan eri luokkaa, AA kanssa sai jatkuvasti olla säätämässä, reboottaamassa jne ja yhteys toimi silti vain välillä, vaikka oli uusin jakelu ladattuna... Carplay toimii kuin junan vessa. Ja nyt ei puhuta Pendolinosta.

Itse aiheeseen liittyen: Hätäpuhelumoduulissa ilmeisesti vikaa itselläkin, sillä valojen vaihto auto-moodista päälle tai takaisin tuottaa napsahduksen kaiuttimista ja viime viikolla lävähti hätäpuhelutoiminnon vika, autohold-vika ja mäkilähtöavustimen vika päälle yhtä aikaa. Saattoi siinä näytössä joku muukin välähtää, mutta nuo ainakin... Maanantaina liikkeelle lähtiessä viat muisto vain.

Minulla myös viime sunnuntaina iltapäivällä lävähti ruutuun hätäpuhelutoiminnon vikailmoitus ja kehotus hakeutua korjaamolle. No enpä viitsinyt sunnuntaina hakeutua, vaan ajoin kaupan kautta kotiin. Kaupan pihassa kun käynnistin auton, infotainment ei käynnistynyt ollenkaan, vaan jäi pyörittämään ilmoitusta "ladataan asetuksia". Sammutin ja ruutuun tuli ilmoitus, että voin kirjautua "uudelleen" suojatulle tililleni syöttämällä S-pin koodini. Syötäpä sitä siinä sitten, kun ruudulla pyörii vain sama ilmoitus "ladataan asetuksia", eikä järjestelmä lähde käyntiin. Ainoa mikä näytti infotainmentissä toimivan, oli peruutustutka, joka sentään ei näytä verkkoyhteyksiä tarvitsevan  ;D ;D ;D

Koska auto ei selvästikään päässyt verkkoon, ajelin himaan ja laitoin töpselin kiinni ilman latauksen ajastusta (koska sitä ei päässyt tekemään). Ja varauduin lähtemään aamusta K-Caaralle. Illalla tuli kuitenkin Connectiin autolta ilmoitus, että se on nyt ladattu. Eikä maanantaiaamuna ollut mistään vioista tietoakaan. Auton verkkoyhteys siis palautui itsekseen illan aikana.

Näyttää vähän siltä, että jos VAG:n servereissä on päivityksiä tai yhteyksissä muuten jotain häikkää, niin että auto ei saa yhteyksiä sinne, minne sen omasta mielestään pitää, se käytännössä halvaantuu. Tuossa hätäpuhelumoduulissa tuskin oli minkäänlaista vikaa, kunhan vain oli offline. ,,rsyttävää, että koko kiesi muuttuu rammaksi moisen takia.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Hego

Toimitin omani huoltoon tänään päivitettäväksi... vikalistalla nämä:

* Keskikaiuttimesta silloin tällöin kuuluva "naps" ääni
* Takakontin sulku kuskin ovessa olevasta napista ei toimi
* Navi ei muista mitään osoitteita tai suosikkeja mitä sinne syöttää ja tallentaa
* Kerran tullut SOS järestelmän täydellinen sekoaminen kehtotti olemaan huoltoon yhteydessä
* ACC putoili ainakin keväällä tosi herkästi pois päältä sateisilla keleillä
* Kessyn oven sukemien / avaus ongelmat (nämäkin toki vähentyneet viime aikoina)
* Connect palvelussa satunnaisesti näkyvät avoimet ovet ja päällä olevat valot vaikka siis ei mitään valoja tai ovia ole auki
* Latauksessa syttyvät takavalot
* Uusimpana herjana pari kertaa ilmestynyt tarkista oikea sumuvalo

Vein aamulla huoltoon ja hetki sitten ilmoitettiin että ei edes tule tämän päivän aikana valmiiksi, kuulemma päivityksissä ja konffauksissa kestää.... saa nähdä mikä on lopputulema....
Seat León ST PHEV Xcellence

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy