Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ak72

#1
ID.4 / Vs: ID4 ja tammikuun pakkaset
17.01.24 - klo:19:07
Hieman säälittää ja huvittaa patteriautojen kanssa taistelijat. Laveteilla niitä näyttää menevän latauspaikkoja vissii etsivät tai lämpimiä talleja missä akkuihin saadaan virtaa. Bensa-autolla webasto laulaa ja matka jatkuu, ei tarvi kuormittaa hinausliikkeitä.
#2
Juu eipä toimi uus appi, miksi hemmetissä eivät ole testanneet loppuun asti uutta ennenkuin tuhoavat toimivan we connect apin, pistää vihaksi ! Jos avaimesta laittaa webaston päälle niin apissa näkyy aika ja että webasto on päällä. Mutta sovelluksesta sitä ei saa päälle, tulee vaan herjaa koko ajan.
#3
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.11.23 - klo:14:53Webasto toimi uudella sovelluksella aamulla normaalisti, vanha opasti lataamaan uuden.
En tiedä, voisko se vaatia autolle jonkun päivityksen?

En tiedä oliko keväinen nettiboksin OUG1 päivitys tähän liittyvää valmistelua.

Mulla on golf 7.5 en tiiä vaikuttaako se asiaan. Kun laittaa S-pin niin herjaa heti että jotain meni pieleen yritä myöhemmin uudelleen.
#4
8.11 eikä edelleenkään toimi webaston käynnistys VW apissa. We connect sentään vielä toimi,  ::)
#5
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
23.10.23 - klo:15:11
Oman Golffin vein madalluksen jälkeen Pörhölle valojen suuntaukseen, mitään ei tehty vaikka sojottivat selvästi alarajalle. Toisessa huollossa sanoin että säätäkää ylärajalla niin nyt näkee hyvin lähivaloilla. Dynaamiset ledit tuossa GTI:ssä.
#6
Lainaus käyttäjältä: Lare111 - 20.10.23 - klo:13:04
Miten pitkään porukalla on kestänyt akut?

Eli 5/2018 käyttöönotetussa 1.6 TDI Octaviassa on edelleen alkuperäinen akku. Kuinkahan paljon elinikää tuolle akulle on odotettavissa? Periaatteessa ei ole ongelmaa heittää vähän pidempää lenkkiä, jos käyttää kovilla pakkasilla webastoa. Mietin myös paukkupakkasia varten pienen ylläpitolaturin hankkimista, jonka kytken vain kylmästi lämpötolpan 230V-pistorasiasta akun napoihin.

Ylläpitolaturi+webasto on ehdoton yhdistelmä jos ei aja jatkuvasti pitkää matkaa. Akku kestää paljon pidempään.  Omassa autossa kytketty pistokkeeseen mihin tavallisesti kytketään lohkolämppäri. Eli aina lataa akkua kun piuha tolpassa.
#7
Eipä toimi Volkswagen sovelluksessa oikeen mikään. Ilmottaa ettei ole mobiilipalvelusopimusta eikä löydy esim webaston käyttötoimintoja. Saapa nähä mimmonen tappelu tulee että saa toimimaan tuon ennen pakkasia…
#8
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 05.09.23 - klo:13:55
Jos lukaisee läpi uusimman säädöksen (25.01.2021 TRAFICOM/194495/03.04.03.00/2019) niin siellä ei mainita sanallakaan kulmiensuuntausta, testausta, lippulappusta tai mitään muutakaan. En tiedä sitten mistä katsastusasemat ovat keksineet tuon vaatimuksen.

https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rakennemuutosmaarayksen%20soveltamisohje%20%28kevyt_kalusto%29.pdf

Tuolla ainaki lukee kun selaa että pitää esittää dokumenttia kulmien säädöstä jos alustan korkeutta muutettu. En tiedä onko tuo sitten vanhentunutta tietoa...
#9
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.08.23 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.08.23 - klo:10:02
Mistäs tämmöinen löytyy? Ei ole koskaan omaan tutkaani osunut, että DQ381 laatikolle olisi 60tkm öljynvaihtoväliä ilmoitettu mihinkään automalliin.

Jep ei oo virallista tietoa mullakaan, ulkomaisten foorumien varassa tieto että 120tkm tai 80t mailia olis liian pitkä vaihtoväli, monet suosittelee 40t mailia tai 60tkm vaihtoväliksi. Omaan autoon vaihdatan 60tkm välein. Aika kriittinen tuo loota että on tarpeeksi tuoreet öljyt aina, varsinkin jos softaa muokattu.

Vähä sama kun moottorissa long life huoltoväli. Se ei ole autolle hyväksi jos öljyt vaihtaa sen mukaan.
#10
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
17.08.23 - klo:09:56
En kyllä vaihdattaisi 120tkm välein DQ381 lootaan öljyjä. Lähes kaikki suosittelevat 60tkm vaihtoväliä. Ainakin Golf 7.5 GTI:ssä vaihtoväli on tuo 60tkm.
#11
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7 madallusjouset
08.08.23 - klo:06:45
Lainaus käyttäjältä: Eekolffi - 07.08.23 - klo:10:44
Kuulostaa aika työläältä. Onko säädettäväkorkeuksiset vielä pahemmat hyväksyä vai hyväksytäänkö ne vain tietylle korkeudelle ja muuten sama proseduuri?

Miten jos normigolffiin laittaisi vaikka GTI jouset? Ne lienevät matalammat ja näyttävät vakiojousilta. Kuvittelisin että menee katsastuksesta läpi vakioina. Onko tietoa?
GTI tai R jousia saa tarjota jos sellaiset on jääneet hyllyyn.

Säädettävä korkeuksiset pitää ainaki nykysääntöjen mukaan aina muutoskatsastaa jos auton korkeus muuttuu. Tiiä sitte kuka niin tekee.  ;D Multilink autoissa on takapäässä camber säätö, etupäässä ei mutta arvot saa lappuun kohalleen ammattimies  ;)
#12
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7 madallusjouset
06.08.23 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 06.08.23 - klo:12:01
Eikö Eibachin jousille tule TUV lappuja mukana? Just tilasin pro kit sarjan, pitääkin tuo varmistaa. Ja aika jännä, et suuntauksessa pitäis olla kaikki vihreällä, se kun ei välttämättä edes onnistu jos säädöt loppuu kesken. Ennen on ainakin riittänyt, että on vain suuntauksessa käyttänyt vai olisiko tämä sit konttorikohtainen juttu?

Etupään camberia on hankala saada tehtaan arvoihin mutta hieman ”huijaamalla” ne saa rajoihin. Kannattaa käydä konttorilta kysymässä mitä tarvii ja aloittaa muutoskatsastus vasta kun kaikki laput on kunnossa. Eri jousisarjoissa ja konttoreissa saattaa olla eroja. Eibach ainaki vaatii sen suuntauslapun, lukee tuv paperissa.
#13
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7 madallusjouset
06.08.23 - klo:08:26
Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 05.08.23 - klo:21:46
Mitäs katsastukseen tarvii? Tuv-laput ja suuntaus? Muuta?

Tuv-laput (kaikki autot johon kyseiset jouset sopii ainakin vaadittiin multa,melkonen nivaska piti tulostaa)
Suuntauslappu jossa kaikki arvot "vihreällä", lapussa pitää olla lisäksi jousisarjan numero mille suuntaus tehty,suuntauksen tekijän allekirjotus sekä mitat vanteen keskinavasta lokasuojan reunaan.
Trafi on kuulemma helvetin tarkka nykyään näistä, niin paljon kaikenmaailman virityksiä liikkuu tien päällä että määräykset ovat tiukkoja.
#14
Golf VII (12-) / Vs: Golf 7 madallusjouset
05.08.23 - klo:20:39
Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 05.08.23 - klo:13:59
Nostellaan taas. Tuli pihaan Variant 7.5 1.5tgi ja pitäis saada alemmas. Mistäs löytyisi jouset? Vanhasta vagista jäi 19" pyörästä ni aika hurjan näköinen vakioalustalla.

Eibach pro-kit esim autodoc:sta. Omaan GTI:hin tuli setti ja Bilstein B6:set. Keula tuli alas reilut 20mm ja perä reilut 10mm GTI:n vakio korkeudesta. Ainoo lievä negatiivinen asia on että ratissa tuntuu lieviä väristyksiä epätasaisilla teillä ja muutoskatsastus on nykyään melekosta paperisotaa.
#15
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 01.08.23 - klo:23:39
Hieno homma että selvisi. Joo, ei tule hybridejä meidän perheeseen.

Hypridit on perkeleen keksintöjä. Bensa Golf GTI:llä huolettomia kilsoja takana, ainoa lieve harmituksen aihe hiukkasloukku mutta senkin kanssa oppii elämään. Tähän torppaan ei tule töpseliautoa se on jämpti!
#16
Lainaus käyttäjältä: jt - 24.06.23 - klo:00:35
Tuossa useampia palavia BYD EV:tä Kiinassa:
https://www.youtube.com/watch?v=yOA7qKMcjcE&t=693s
Näyttää olevan niitä myös että akuista palo lähtenyt liikkeelle. Nämähän on tulossa Suomenkin markkinoille.

Pitää kyllä patteriautoille järjestää omat parkkipaikat ettei vahingossakaan leviä tuli palon sattuessa viereisiin viattomiin polttomoottoriautoihin. On kyllä melkoista hazardihommaa nuo vehkeet. Ja suomalaiset niitä ilmastokiimassa ostaa hintaan mihin hyvänsä.
#17
Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 16.06.23 - klo:18:16
Kysymys koski ilmeisesti postaustani. 2018 Alltrack 2.0 TDi. Sama loota on nelikoissa. Asentaja sanoi pajalla, että onhan näitä irronneita ruuveja tullut vastaan. Uudemmissa lootissa kuulemma asia on korjattu eikä tuota samaa vikaantumista enää voi sattua. Ruuveja löysällä on ollut enemmän ja siksi tuo kampanja. Ymmärsin, että päivitys varoittaa jotenkin, jos vaihteiston pumpun öljynpaineet laskevat ruuvien löystyessä.


how do i get a url for a picture

Jep eli ei koske kaikkia DQ381 laatikoita ilmeisesti. Eiköhän nuo tiedota asiasta jos tarvii viedä pajalle.
#18
Minkä vuosimallin Golf ja millä moottorilla? Omassa GTI:ssä sama loota eikä mitään kampanjaa ole tarjolla.
#19
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 24.04.23 - klo:15:52
Tyypillistä konsernin toimintaa. Valmistusvirheet maksatetaan kuluttajilla. Eivät osaa edelleenkään tehdä kestävää DSG:tä. Tästä kertoo mm. uusien GTE kalliit mekatroniikka viat. Lisäksi näitä uusien mallienkin laatikoita on mennyt.

Manuaaleina ei taida kovin montaa moottoria saada enää IV Octaviaan tai uuteen superb:kaan.

Höpö höpö, DQ381 loota on oikein kestävä. Eipä yleistetä!
#20
K versio on mainittu ainakin jenkki GTI listoilla. Eu versioissa GTI:ssä L on oikea.
#21
Ei äkkiseltään löytyny mikä ero nuilla on mutta 06k905601L on ainakin alkuperäisen tulpan koodi. Varmaan käy molemmat. Omaan tilasin Boschin vastaavat tulpat.
#22
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
27.03.23 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: GGG - 26.03.23 - klo:16:39
60000km määräaikaishuolto varattuna. 

Öljyt, suodattimet, jarrunesteet ja tulpat 579e Mäkelän Auto.

Sama huoltosisältö K-Auto Airport, 721e.

Kannattaa vertailla (molemmat merkkihuoltoja)


Vie ihmeessä tulpat ja öljyt mukana. Säästää montakymmentä euroa.
#23
Onkohan tässäkin tapauksessa juurisyynä longlife huollon mukaiset öljynvaihdot? Tuo longlife on aika ironinen sana tässä tapauksessa jos pitkään samoilla öljyillä ajaminen on johtanut männänrengasvaurioon? Vaihtakaa hyvät ihmiset joka vuosi öljyt, vaikkakin tässä tapauksesa taitaa olla jo myöhäistä.
#24
Lainaus käyttäjältä: HoXXma - 16.03.23 - klo:11:26
Tesla y RWD on tavaratiloiltaan isompi kuin farkku Passat. Hinta alle 50 kilo,.


https://m.nettiauto.com/tesla/model-y?page=1 

Mikään nuista ei ole alle 50k eur ja lisäksi helvetin rumia kotteroita. Ei voi ymmärtää mikä nuissa Tesloissa viehättää…
#25
Lainaus käyttäjältä: tet - 08.02.23 - klo:12:48
Jep jep. Polttomoottoriautojen valmistushan ei tunnetusti aiheuta negatiivisia ympäristövaikutuksia, polttoaineen valmistuksesta ja jakelusta nyt puhumattakaan. ;D

Niin niin muttaku patteriautoja myydään niin saatanan puhtaina ja kun niitä ostaa maapallo pelastuu. Kattokaas netistä Autoholistin autofantasiat juutubelo kanavalta miten ihanaa patteriautojen korjaus voi olla. Siinä voi eräskin Pentti perusjamppa päästä tulevaisuudessa hengestään kun yrittää ite korjata.
#26
https://www.ksml.fi/teemat/5689421

Syntiset patteriautolijat tuhoavat maapallon, hävetkää  ;D ;)
#27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.01.23 - klo:17:47
Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 21.01.23 - klo:15:47
Aina pitää myös muistaa, että autot ovat yksilöitä. Se että joku softavalmistaja on saanut jotain lukemia optimi olosuihteissa varmasti toimivaksi todetusta autosta on ihan eri asia kun todellisuus.

Sen takia autot penkintetään ennen ja jälkeen softan. Ei siellä kummoista tarvitse olla niin saataa sillä softalla puhaltaa penkkiin paskemmat lukemat mitä itse tehdas lupaa.

Autossa on sen verran voimaa mitä penkki näyttää, eikä sen mitä joku joulupukki lupaa. Mutta nämä on näitä kantapään kautta opittavia.

Ehdottomasti näin. Siksi en luota itsekään valmissoftiin jotka lupaavat mitä sattuu. Oulun Turbotecin penkissä yllätys oli että vakiona tehtaan lupaama 245hp oli 264hp ja vääntö tehtaan 360nm "-> 390nm. Softalla lukemat sitten olivat 322.5hp ja 467nm. Ja nämä muuten ihan vakiosta moottorista. Nämä siis bensamoottorista…
#28
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
15.01.23 - klo:12:49
Voin kyllä myös suositella Turbotec:iä, 245hp GTIstä mitattiin ohjelmoinnin jälkeen 322.5hp ja 468nm. Samalla roplasivat dsg lootan softaa käyttäjäystävällisemmäksi.
#29
Lainaus käyttäjältä: GGG - 02.01.23 - klo:09:02
"Turvallisuussyistä sinut pitää kirjata ulos"

Sen jälkeen ei We Connectiin olla mentykään.

Osaatteko sanoa missä kiristää? Uudelleenasentanut We Connectin jo useamman kerran. Antaa syöttää tunnuksen ja salasanan, mutta kun We Connectin tulisi startata, se jää vain tyhjänä näyttönä päälle.

Siellä on edelleen serverit solmussa tai päivittelevät systeemiä, 7.5 Golffin we connect myös toimimaton.
#30
Mikä Bilsteinin malli kyseessä? Omaan GTI:hin tulee keväällä B6:set alkuperäisten tilalle taakse. Voin sitten kertoilla kolisteleeko tuo, yläpään laakerit jää vanhat kun autolla ajettu vasta vähä reilu 30tkm.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy