Neste Pro -diesel

Aloittaja Möhköfantti, 28.08.12 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

vkjoki

#210
Neste Pro Dieselin vaikutukset vääntömomenttiin ja tehoon tiedetään jo tutkimusten perusteella. Ko. polttoaine on penkitetty sekä yhteispaineruiskutteisilla dieseleillä että pumppusuutindieselillä. Mittaukset tehtiin Rototest VPA-RX33 -alustatehodynamometrillä kolmeen kertaan ja tuloksista laskettiin keskiarvot (testaaja Tampereen AMK). Polttoaine testattiin myös yleisesti moottorikokeissa käytetyllä DW10-moottorilla (testaaja Neste OY).

Tulokset:
- yhteispaineruiskutusdieselit: sekä ala- että ylävääntö ja teho kasvoivat 3 %
- pumppusuutindiesel: vääntömomentti kasvoi 1 % ja maksimiteho 4 %
- testimoottori DW10: teho kasvoi 2,4 % sekä matalilla että korkeilla kierroksilla

Penkityskäyrät löytyvät tästä linkistä:
http://www.neste.fi/binary.aspx?path=2589;2655;2710;2821;2944;3361;3552;19494;19498;19499&page=19499&field=FileAttachment&version=1
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

fish

Niin kovia on lukemat, että varmasti huomaa normaaliliikenteessä perstuntumalla...  8)
Touran 1.6 TDI DSG7

heifetz

Minä ainakin huomasin  :) Tosin en enää koska olen jo tottunut pieneen tehonlisäykseen.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: fish - 01.10.12 - klo:18:57
Edelleen olen sitä mieltä, että tässä on kyseessä taas vuosisadan kusetus. Lisäainetta diisselin sekaan ja myydään ylihintaan hyväuskoisille...

Pitäisin Teboilin Terraa vielä suurempana kusetuksena, mutta kun vuosisata on vaihtunut, niin eivät paini samassa sarjassa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.10.12 - klo:07:59
Pitäisin Teboilin Terraa vielä suurempana kusetuksena, mutta kun vuosisata on vaihtunut, niin eivät paini samassa sarjassa.

Mitäs vikaa Terrassa oli? Ai jaa, sulla taisi olla Ooppeli... :-X
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tupo

Lainaavuosisadan kusetus. Lisäainetta diisselin sekaan
Tässähän EI nyt ole kysymys "perinteisen dieselin" lisäaineistuksesta, vaan alun perin "eri reseptillä" valmistetusta dieselistä.

SNG

Mikä mahtoi olla referenssipolttoaineena. Nesteen Green Diesel, Nesteen kylmäasemien Neste diesel, kilpailijan dieselpolttoaine (yleisimmin Nesteen jalostamaa) vaiko juuri ja juuri EN590 normin täyttävä bulkkitavara? Tätä ei jutussa eikä missään muualla ole mainittu.

Kuten ketjussa on aiemmin kommentoitu, suomessa myynnissä oleva dieselpolttoaina saattaa, siis todellakin saattaa ylittää EN590 normin vaatimukset reilustikin.

Kohta on itselläni toinen tankkaus ProDieseliä edessä. Kuten aiemmin totesin, kulutus hyppäsi Pro dieseliä ensi kerran tankattuani. Nyt on merkkejä kulutuksen maltillistumisesta. Onko syynä sitten kelien hienoinen lämpiäminen, auton sopeutuminen uudelle polttoaineelle, koneen (ja hiukkassuodattimen) puhdistuminen vai kuun asento. Don´t know.

Tuntuma alavääntöön on nyt hiukan kadonnut (persdyno tottunut ja ajotapa muuttunut hiukan korkeampia kierroslukuja suosivaksi).

Oli niin tai näin, testi jatkukoon toistaiseksi.

Päätän raporttini tähän ;D


D-hund

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 27.09.12 - klo:12:50
Yep! :) Ja mitä tuossa PK-seudun hinnat katsoin polttoaine.net:stä, niin tuo asema vetää myös pohjat tuolla 1.504 litrahinnallaan 8)

http://polttoaine.net/index.php?cmd=map&id=1645

Edit: Sorry, Teboil Avia veti just hinnassa uudet pohjat, 1.489e/l :-\

Kävin testaamassa aseman ohi mennessä... Hyvät uutiset: tänään oli 1.489â,¬/l ko. asemalla.

Mahdollisesti huonot uutiset: mittari laskutti 55,18 litrasta, kun käsittääkseni Golfissa on 55 litran tankki. Ja naftaa oli varmasti vielä parisen litraa. Se tarkoittaisi että todellinen hinta on n. 1,55 euroa litra. Onkohan tähän jokin järkevä selitys (esim. että tankin todellinen koko on isompi tai muistan sen väärin) vai voinko olettaa että mittari viiraa (totta kai väärään suuntaan) maltilliset 4%? Siinä tapauksessa ei paljon plussapallot lämmitä.

Yksi tankillinen tällä ammattilaisten aineella takana ja vielä en osaa sano mitään eroa. Keskikulutus oli desin-pari normaalia korkeampi yli 1000 km pätkällä, mutta siihen mahtui mielestäni enemmän ruuhkassa jumitusta ja moottoritieajoa, joten vertailu on tosiaan vaikeaa.

Suunnitelmissa on myös sokkotesti, jossa tankkaan "salaa" puoliskon 116d:hen pro dieseliä ja nollaan keskikulutusnäytön. Jäisi ainakin kuljettajan plasebosta johtuva ajotavan muutos pois. ;)
Golf VI 2.0 TDI DSG Highline | Audi A8 d2 4.2 Lang | BMW 116d

kt

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 01.10.12 - klo:23:47

Tulokset:
- yhteispaineruiskutusdieselit: sekä ala- että ylävääntö ja teho kasvoivat 3 %
- pumppusuutindiesel: vääntömomentti kasvoi 1 % ja maksimiteho 4 %
- testimoottori DW10: teho kasvoi 2,4 % sekä matalilla että korkeilla kierroksilla



Kyllä pitäisi raportoida myös testausmenetelmän virhemarginaalit, edes mainita, että virhettä sisältyy. Jos nimittäin vakavalla naamalla yritetään toinen todistaa kovin hyväksi. Ja sitten tietysti selittää, mistä ero mahdollinen johtuisi. Olettaisin itse, että virheen sisässä on "melkein kaikki parantuneet arvot". Sanonta "<---" lainausmerkkien sisässä on yhtä vahva kuin raportin toteamus paremmuudesta.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Erkka

Lainaus käyttäjältä: D-hund - 02.10.12 - klo:11:25
Kävin testaamassa aseman ohi mennessä... Hyvät uutiset: tänään oli 1.489â,¬/l ko. asemalla.

Mahdollisesti huonot uutiset: mittari laskutti 55,18 litrasta, kun käsittääkseni Golfissa on 55 litran tankki. Ja naftaa oli varmasti vielä parisen litraa. Se tarkoittaisi että todellinen hinta on n. 1,55 euroa litra. Onkohan tähän jokin järkevä selitys (esim. että tankin todellinen koko on isompi tai muistan sen väärin) vai voinko olettaa että mittari viiraa (totta kai väärään suuntaan) maltilliset 4%? Siinä tapauksessa ei paljon plussapallot lämmitä.

Yksi tankillinen tällä ammattilaisten aineella takana ja vielä en osaa sano mitään eroa. Keskikulutus oli desin-pari normaalia korkeampi yli 1000 km pätkällä, mutta siihen mahtui mielestäni enemmän ruuhkassa jumitusta ja moottoritieajoa, joten vertailu on tosiaan vaikeaa.

Suunnitelmissa on myös sokkotesti, jossa tankkaan "salaa" puoliskon 116d:hen pro dieseliä ja nollaan keskikulutusnäytön. Jäisi ainakin kuljettajan plasebosta johtuva ajotavan muutos pois. ;)

Tankkiin saa mahtumaan enemmän, kuin ilmoitettu tankin koko litroissa. Tankissa on niin sanottu paisuntasäiliö polttoaineen laajenemisen vuoksi, mihin ylimääräinen polttoaine menee, kun ei malteta lopettaa tankkausta ajoissa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

D-hund

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 02.10.12 - klo:11:45
Tankkiin saa mahtumaan enemmän, kuin ilmoitettu tankin koko litroissa. Tankissa on niin sanottu paisuntasäiliö polttoaineen laajenemisen vuoksi, mihin ylimääräinen polttoaine menee, kun ei malteta lopettaa tankkausta ajoissa.

Ok, kiitos tiedosta. Lopetin tankkauksen ensimmäiseen stoppiin, mutta onhan noiden herkkyyksissä eroja.
Golf VI 2.0 TDI DSG Highline | Audi A8 d2 4.2 Lang | BMW 116d

vkjoki

Lähtökohtana uuden dieselin kehittämiselle on Euroopan, Yhdysvaltojen ja Kaukoidän autonvalmistajien yhdessä laatima suositus polttonesteille. Dieseliin kohdistuu aiempaa enemmän vaatimuksia, kun esim. dieselmoottoreiden ruiskutuspaineet ovat nousseet ja polttoaineiden puhtausvaatimukset kasvaneet. Tiukimmat vaatimukset dieselille on WWFC4-luokassa. Ja Neste valmistaa nyt nuo kriteerit täyttävää polttoainetta. Siis lähtökohtana uudelle diesellaadulle ei ollut Nesteen kehitystyö eikä kyseessä ole Nesteen keksintö, jota yritettäisiin nyt kikkailla markkinoille.

Tutkimusten mukaan uuden polttoaineen edut perinteiseen EN590-luokituksen täyttävään dieseliin verrattuna ovat seuraavat:
- polttoaineenkulutus pienenee hieman
- vääntömomentti ja teho paranevat hieman
- suuttimien karstoittuminen vähenee
- voiteluöljyn ominaisuudet säilyvät entistä pidempään
- moottorin käynti paranee erityisesti kylmässä
- käyntiääni hiljenee
- hyvät kylmäominaisuudet parantavat dieselin käyttövarmuutta talvikaudella

Kyllähän tuossa riittää perusteita uuden luokituksen mukaiseen dieseliin siirtymiselle - varsinkin, jos lisähinta pysyy korkeintaan parissa sentissä per litra.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

123jmatti

Pari tankillista prota kokeiltu ja eilen paluu Teboilin naftaan... Muutos käyntiäänessä on selkeä. Prolla ääni on pehmeämpi ja start-stop automatiikka starttaa koneen nopeammin - varsinkin haalealla koneella. Tehoissa en huomaa eroa. 1.6 tdi superbissa muutama prosentti sinne tänne ei tunnu missään. Tosin mihin sitä olisi kiire valmiissa maailmassa?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: 123jmatti - 04.10.12 - klo:23:02
Pari tankillista prota kokeiltu ja eilen paluu Teboilin naftaan... Muutos käyntiäänessä on selkeä. Prolla ääni on pehmeämpi ja start-stop automatiikka starttaa koneen nopeammin - varsinkin haalealla koneella. Tehoissa en huomaa eroa. 1.6 tdi superbissa muutama prosentti sinne tänne ei tunnu missään. Tosin mihin sitä olisi kiire valmiissa maailmassa?

Luovuitko Pron käytöstä ja siirryit käyttämään normidieseliä? Eikö kannattaisi jatkaa, koska Prosta on hyötyä moottorille monin eri tavoin. Eihän teho ole se ykkösjuttu, ainakaan minun melestä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

SNG

Toinen tankkaus Pro-Dieseliä tankattu. Kulutus lopulta vain pari desiä yli aiemman tason.

Jostain kumman syystä kulutus Prolla oli huomattavan reilua noin 3/4 tankin verran, ja auto oli ihan nyykähtäneen oloinen. Oisko kuitenkin moottorinohjauksen sopeutumisella vaikutusta. Lopputankillisella tuli lopulta dpf-poltto, ja sen jälkeen kulutus putosi selkeästi alemmas, ja meno maistui muutenkin paremmin.

Että johtuuko säistä, kuunasennosta, sopeutumisesta vai oisko ekalla tankkauspaikalla ollut kuitenkin suurelta osalta GreenDieseliä, vaikka pro tarrat kertoivat muuta. GreenDieseliä on nimittäin kulunut aiemmin systemaattisesti enemmän kuin esim tavan dieseliä. Eiköhän se nimittäin niin ole, että tankkiauto täyttää aseman kaikki maasäiliöt riippumatta niiden tyhjyysasteesta.

Seuranta jatkukoon.

ps. Ja autona on siis Ocu Scout ja koneena 2.0TDI 103kw pumppari (BMM) dpf:llä.

tet

Lainaus käyttäjältä: SNG - 05.10.12 - klo:09:31
Että johtuuko säistä, kuunasennosta, sopeutumisesta vai oisko ekalla tankkauspaikalla ollut kuitenkin suurelta osalta GreenDieseliä, vaikka pro tarrat kertoivat muuta. GreenDieseliä on nimittäin kulunut aiemmin systemaattisesti enemmän kuin esim tavan dieseliä. Eiköhän se nimittäin niin ole, että tankkiauto täyttää aseman kaikki maasäiliöt riippumatta niiden tyhjyysasteesta.

Kyllä kai nyt jo on oikeat aineet kaikissa tankeissa, vai kuinka monta viikkoa ajelit sillä ekalla tankillisella? Tuossa kylällä oleva TB-kylmäasema on paikallisen urheiluseuran hoidossa ja työkaveri usein toimii päivystäjänä ko. asemalla kun seuran aktiiveihin kuuluu. Heillä ainakin auto käy täyttämässä säiliöt 2-3 kertaa viikossa. Tuskin missään niin isoja säiliöitä (ja niin pientä myyntiä) on että vielä viikkojen päästä lanseerauksesta olisi vanhaa tavaraa tankeissa. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

qsla

Ei ole ainakaan Nesteellä ollut 10-tilavuusprosenttia enempää vanhaa laatua säiliössä kun on Pro sinne pistetty. Koska siirryttiin intermediate laatuun kesälaadusta. Kesää kohdin jos oltaisiin menty niin ei olisi ollut niin tarkkaa. Mutta tarkkoja ovat tuossa Nesteellä että pakkasenkesto ominaisuudet ovat ilmoitetulla tasolla. Itse olen nyt ajanut 5 tankillista pro:ta ja edelleen väitän että tehoa ei ole tullut lisää yläkierroksille ja tyhjäkäyntikierroksilla moottori on todellakin puutuneemman oloinen. Keskialueella on sitten jotain kyllä tapahtunut koska kärryä kiskottaessa tuntuu menevän helpommalla.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

SNG

Joo tarkoitin, että ainakin nyt on taatusti pelkkää prota noissa tankeissa.

Muutamia viikko tässä on ekalla menty, kun on ollut vain pientä ajoa.

tet

#228
Lainaus käyttäjältä: qsla - 05.10.12 - klo:12:21
Ei ole ainakaan Nesteellä ollut 10-tilavuusprosenttia enempää vanhaa laatua säiliössä kun on Pro sinne pistetty. Koska siirryttiin intermediate laatuun kesälaadusta.

Ei täällä kaakossa ainakaan ole vielä välilaatuun menty, kuitissa luki muistakseni DIP -5/-15. Eikös tuo ole ihan kesälaatu nykyään? Välilaadulla samepiste on -15.

edit: Nesteen asemahakuun on ilmestynyt tuon -5/-15 rinnalle toinenkin Pro Diesel -laatu, -32/-37. Näyttäisi siis että välilaatua ei Prolla tunneta, siirrytään suoraan talvilaatuun joka on pakkasenkestoltaan sekin parempaa kuin normi talvilaatu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jarsiv

Talvilaatu on myynnissä täällä tulvan keskellä, -32/-37 lukee kuitissa.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 08.10.12 - klo:21:26
Talvilaatu on myynnissä täällä tulvan keskellä, -32/-37 lukee kuitissa.

Samoin täällä napiirin kupeessa oli pröötiisselin tarrassa jo talviset lukemat.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

Tänään Neste Pro Diesel maksoi 1,569 â,¬/l Tikkurilantien Pluspiste-Nesteellä. Ja läheisellä Ysi5-asemalla tavallinen diesel 1,549.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jude

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 18.10.12 - klo:19:41
Tänään Neste Pro Diesel maksoi 1,569 â,¬/l Tikkurilantien Pluspiste-Nesteellä.
Itse kävin eilen tuolla tankkaamassa ja näytti olevan jo talvilaatua
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Mike

Kolme tankkia Pro Dieseliä alkaa olla poltettu 1.6 TDI:llä. Näistä kaksi tankkia taisi olla kesälaatua ja tämä viimeisin tankkaus oli jo viikko sitten talvilaatua Lahden Karistossa tankatessa.

Mitään mullistavia eroja "tavalliseen dieseliin" verrattuna en ole huomannut kulutuksessa, käyntiäänessä, voimassa tai hiukkasloukun poltossa. Kulutus ei ole mielestäni ainakaan noussut, ennemmin laskenut. Kerran olen tänä n. 3000km aikana olen huomannut hiukkassuodattimen polton tapahtuneen, aika samaan tahtiin kuin ennenkin. Myöskään väännössä ja tehossa en ole huomannut muutosta mihinkään suuntaan.

Nyt on taas diesel -kuskeilla se aika vuodesta, kun ei kannata tankata sitä halvinta tarjousdieseliä. Ne nimittäin ovat yleensä kesälaatuja, joista pitää päästä asemilla eroon. Talvilaatua vaan heti tankkiin kun sitä on saatavana, niin välttyy harmeilta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Mike - 18.10.12 - klo:22:58
Nyt on taas diesel -kuskeilla se aika vuodesta, kun ei kannata tankata sitä halvinta tarjousdieseliä. Ne nimittäin ovat yleensä kesälaatuja, joista pitää päästä asemilla eroon. Talvilaatua vaan heti tankkiin kun sitä on saatavana, niin välttyy harmeilta.

Jepulis. Ja jälkiasennusweban/eberin omaavat muistavat sitten talvilaatutankkauksen jälkeen pöräyttää sen lämmittimen tulille, jotta ei jää kesälaadut weban putkistoon. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TAG

#235
Omat kokemukset Neste Pro:sta paranevat näköjään sitä mukaan kun ilmat kylmenevät kuten testituloksesta oli pääteltävissä. Kylmänä moottori pitää tosiaan tunnistettavasti pienempää melua itsestään ja kulutus tuntuu tasaantuvan kylmäkäynnistyksen jälkeen entistä nopeammin alemmalle tasolle. Kulutus lämpeämisvaiheessa normaaliin käyntilämpötilaan siis tuntuisi pysyvän matalammalla tasolla.

Tänään aamulla 10 min webastoa, käynnistys ja ajoa 2 km kaupunkinopeuksia (2 liikennevalopysähdystä s&s toimi jo) ja sitten 11 km 80km tietä nopeusrajoituksen mukaan todellista nopeutta. Ison tien päässä ennen kaupunkiajon alkua, mittarin mukaan keskikulutus oli 5,6 L/100km (n.5,8 todellista). Ulkona lämpöä 3,5 astetta plussaa ja alla kitkat. Tämä siis DSG-4Motion Tiguanilla. Eilen vastaava kokemus ilman webastoa.

n. 1500km meni ensimmäisestä Pro tankkauksesta ensimmäiseen (ainakaan tunnistettavaan) jälkipolttoon. Siinä oli varmaan vanhojen tankillisten peruja mukana. Seuraava vastaava väli ei ole ihan vielä kertynyt (3. tankillinen menossa). Katsotaan koska seuraava tulee.

Varmaan myös Webaston kestolle (tukkiutumiselle) positiivinen polttoaine.

Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä eikä ole tarkoitusta siirtyä perusmömmöön takas, oma auto kun on kyseessä. Liisarilla voisi miettiä sitten enemmän talouspuolta toisella tavalla.

Peeveli

Nöyrryin itsekin tankkaamaan eilen tyhjän tankin täyteen Prota, pääasiassa syy oli että tiesin Nesteen palveluasemilla Hgissä olevan jo -32/-37 talvilaatua ja sai siitä samalla Plussaakin. Ã,,kkiseltään vaikuttaisi että kulutus olisi laskenut ja käyntiääni vaimentunut entisestään. Liekö sitten mielikuvituksen tuottama harha, mene ja tiedä...

Taky

Lainaus käyttäjältä: TAG - 23.10.12 - klo:12:56
Omat kokemukset Neste Pro:sta paranevat näköjään sitä mukaan kun ilmat kylmenevät kuten testituloksesta oli pääteltävissä.

Jaa, itsellä päinvastainen havainto - lokakuussa 2012 kulutus Prolla ollut pari desiä kovempi kuin vuonna 2011 vastavaan aikaan.
Syyskuu kun meni desin kymmenyksen sisään samoin kuin 2011.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tet

Lainaus käyttäjältä: Taky - 26.10.12 - klo:09:28
Jaa, itsellä päinvastainen havainto - lokakuussa 2012 kulutus Prolla ollut pari desiä kovempi kuin vuonna 2011 vastavaan aikaan.
Syyskuu kun meni desin kymmenyksen sisään samoin kuin 2011.

Vuodet eivät ole veljeksiä. Etsipä netistä asuinpakkakuntasi keskilämpötilat ko. kuukausina, kumpana vuonna on ollut kylmempää?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Taky

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.10.12 - klo:10:34
Vuodet eivät ole veljeksiä. Etsipä netistä asuinpakkakuntasi keskilämpötilat ko. kuukausina, kumpana vuonna on ollut kylmempää?

Toki toki, tämäkin muuttuja tiedossa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy