Alfa Romeo

Aloittaja _156_, 02.12.09 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: hosee - 27.02.13 - klo:08:44
Lisää kuvia uudesta 4C:stä:
Komia on juu. Vain perä näyttää joissain kuvissa hiukan oudolta.

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

hosee

#361
Virallinen 4C:n launch oli Genevessä jokunen minuutti sitten ja webbi sitelle (http://4c.alfaromeo.com/) on paukahtanut viralliset launch-materiaalit.

Kohtuullisen rumat etuvalot ovat jostain keulille onnistuneet kaivamaan. Jaettuja konserni-komponentteja ovat ainakin virta-avain (ihan täsmälleen samanlainen on ainakin Giuliettassa), automaattilaatikon kulissi (lainattu 500:n robottivaihteiston kulissista), keskikonsolin keinukytkimet ja pari muuta silmiin pistänyttä pikku-tingeliä.

Menopuolella lähtökohdan ainakin pitäisi olla kunnossa; painoa alle 900kg ja tehoa 240hv. Eli alle 4kg liikuteltavaa hevosvoimaa kohden. Paikaltaan sataseen 4.5s. Painojakauma 38/62.

"Built in Modena, Alfa Romeo 4C combines two excellences - Alfa engineering and Maserati manufacturing - in one." - en tiedä miten houkutteleva mainoslause tuo sitten oikeasti on  ;D
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

werty

55k$ (43kâ,¬)  kaavailevat spekuloinneissa hinnaksi, joten ehkä näihin törmää Suomessakin tai toisivat ainakin koeajoon parit autot Suomeen  :D, specsit on melko hyvin kohdillaan, eikä veronkaan luulisi rankaisevan autoa.

http://www.caranddriver.com/news/2014-alfa-romeo-4c-photos-and-info-news

Peeveli

Vaikuttaa siltä että VAG (Audi?) on ostamassa Alfa Romeon...

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/onko-audi-ostamassa-alfa-romeon

Mitäs ne tekee sitten Seatille?

Kopsu

Jos VW nyt sattuisi Alfan ostamaan mitä en kyllä usko, niin merkki varmaankin keskittyisi lähinnä urheiluautoihin/-malleihin. Valitettavasti taitaa olla niin ettei Alfa Romeo merkkisille perheautoille ole riittävästi kysyntää. Sääli sinänsä koska nuo ovat kyllä ilo silmälle ja kuskille. Seat tulee nykymallistonsa kanssa parantamaan kannattavuuttaan, joten tuskin Alfa sitä syrjäyttäisi. Ja onko konsernilla muutenkaan tarvetta viidelle saman kokoluokan rinnakkaistuotteelle, tuskin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 08.04.13 - klo:12:02
Valitettavasti taitaa olla niin ettei Alfa Romeo merkkisille perheautoille ole riittävästi kysyntää.

Ei ollut ennen Skodillekaan....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: Taky - 08.04.13 - klo:12:15

Ei ollut ennen Skodillekaan....

No ei, mutta kun Alfa ja Skoda ei nyt satu olemaan ihan sama juttu.

chr

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 08.04.13 - klo:12:24
No ei, mutta kun Alfa ja Skoda ei nyt satu olemaan ihan sama juttu.

Ei niin, Alfa on sentään aika hieno merkki!-)

hosee

Tästähän on puhuttu jo vuosia, mutta mahdollisen kaupan logiikka on jäänyt itselleni pahasti pimentoon.

VAGin haaste brandinhallinnan puolella taitaa nykyisellään olla pikemminkin se että merkkejä on liikaa ja ne kannibalisoivat toistensa markkinoita. Brandi-hierarkia HA-puolella on nykyisellään: (Ja alla oleva menee IMO-kategorian alle; virallista julkista positiointia en ole nähnyt.)


  • Bentley
  • Bugatti
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Audi
  • Volkswagen
  • SEAT
  • Å koda

Alfan rooli ko hierarkiassa olisi iso kysymysmerkki. Oma arvaus on, että tilaa lähdettäisiin raivaamaan positioimalla Skodaa selkeästi nykyistä alemmaksi (vähennetään konsernin sisäistä kilpailutilannetta VW:n kanssa), luomalla Seatille brandiä "Sub-premium"-luokan vähän sport-henkisempänä konserni-vaihtoehtona, tekemällä VW:n imagosta (vieläkin) konservatiivisempi (poistamalla esim Sciroccon kaltaiset "elämäntapa-autot" merkin brandin alta ja siirtämällä ne SEATin tai mahdollisesti Alfan heiniksi) ja positioimalla Alfa johonkin VW:n ja Audin väliin "semi-premium" -kategoriaan. Ko yhtälössä tilaa raivattaisiin ryhtymällä positioimaan Audia  vähän nykyistä ylemmäs. Näin haettaisiin peittoa tuohon  Porschen ja Audin väliin. Tässä liikkeessa Audi varmaankin lopettaisi pienimmät mallinsa (A1/A3) joille korvaajia tuotaisiin markkinoille Alfa-brandin alla. Alfan 4C saisi kuoliniskun kohtuullisen nopeasti; se menee liikaa pienten Porschejen markkinaan ja tuotanto tapahtuu Maseratin tehtailla.

Iso kysymysmerkki on miksi VW haluaisi Fiatin vanhoja tehtaita (nykyisellä ylikapasiteetilla pelkkiä tehtaita saisi halvemmalla) tai Magneti Marellin.

Itse tosin epäilen tämän olevan jälleen uutisankka....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

mho0

Tämähän on jo vanhaa huhupuhetta, mutta jos toteutuisi, niin voisi tuottaa ihan mielenkiintoisia Alfoja.

http://uk.cars.yahoo.com/news/alfa-romeo-could-porsche-engines-123759187.html

Tässä skenaariossa positiointi voisi olla jossain Audin hujakoilla, mutta selkeästi urheilullisempana versiona. Tuntuisi oudolta, että olisi ylempänä. Mutta toisaalta ei kai voi olla kovin paljon alempanakaan, jos koneet tulisi Porschelta.

Lainaus käyttäjältä: hosee - 08.04.13 - klo:16:12
Tästähän on puhuttu jo vuosia, mutta mahdollisen kaupan logiikka on jäänyt itselleni pahasti pimentoon.

VAGin haaste brandinhallinnan puolella taitaa nykyisellään olla pikemminkin se että merkkejä on liikaa ja ne kannibalisoivat toistensa markkinoita. Brandi-hierarkia HA-puolella on nykyisellään: (Ja alla oleva menee IMO-kategorian alle; virallista julkista positiointia en ole nähnyt.)


  • Bentley
  • Bugatti
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Audi
  • Volkswagen
  • SEAT
  • Å koda

Alfan rooli ko hierarkiassa olisi iso kysymysmerkki. Oma arvaus on, että tilaa lähdettäisiin raivaamaan positioimalla Skodaa selkeästi nykyistä alemmaksi (vähennetään konsernin sisäistä kilpailutilannetta VW:n kanssa), luomalla Seatille brandiä "Sub-premium"-luokan vähän sport-henkisempänä konserni-vaihtoehtona, tekemällä VW:n imagosta (vieläkin) konservatiivisempi (poistamalla esim Sciroccon kaltaiset "elämäntapa-autot" merkin brandin alta ja siirtämällä ne SEATin tai mahdollisesti Alfan heiniksi) ja positioimalla Alfa johonkin VW:n ja Audin väliin "semi-premium" -kategoriaan. Ko yhtälössä tilaa raivattaisiin ryhtymällä positioimaan Audia  vähän nykyistä ylemmäs. Näin haettaisiin peittoa tuohon  Porschen ja Audin väliin. Tässä liikkeessa Audi varmaankin lopettaisi pienimmät mallinsa (A1/A3) joille korvaajia tuotaisiin markkinoille Alfa-brandin alla. Alfan 4C saisi kuoliniskun kohtuullisen nopeasti; se menee liikaa pienten Porschejen markkinaan ja tuotanto tapahtuu Maseratin tehtailla.

Iso kysymysmerkki on miksi VW haluaisi Fiatin vanhoja tehtaita (nykyisellä ylikapasiteetilla pelkkiä tehtaita saisi halvemmalla) tai Magneti Marellin.

Itse tosin epäilen tämän olevan jälleen uutisankka....
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

T5ID

Ai Bentley ennen Bugattia? Onpa erikoinen näkemys.

Mielestäni turhaa yrittää tehdä noille arvojärjestystä, jos tekee, täytyy yksi malli ottaa ylitse muiden. Se on auto, joka löytyy jokaisesta Monacon autotallista, suurkaupungin trendikorttelista, kaikilla todella varakkailla on ainakin yksi sellainen.

Se on auto, joka palvelee miljoonia ihmisiä ainoana autona ja maailman rikkaimpia tietyillä osa-alueilla. Se on auto, jota "vanha raha" pitää oikeana. Se on Volkswagen Golf. Volkkarin muut mallit ovat mitä ovat, joukossa mm. mukamaastureiden kuningas VW Touareg. Hakkaa mennen tullen muut mukamaasturit, esim Audit melutasoltaan, mikä on kiistämätön laadun mitta.

Raimo Miettinen jr.

Tai sitten Alfasta hierottaisiin VAG:n muotoilullinen suunnannäyttäjä ja tekninen edelläkävijä. Tuorein tekniikka tuotaisiin ainakin osittain tavallisten henkilöautojen segmentissä Alfalle ensimmäisenä (Audille myös). Mulle Alfa Romeo on ensisijaisesti italialainen automerkki, joten italialaisuuden häivyttäminen merkitsisi merkin halvaannuttamista persoonattomaksi vihannekseksi. Aika paljon silti epäilen, että Alfa todella siirtyisi VAG:n leiriin. Nykyinen asema Ferrarin ja Maseratin alapuolella ja Fiatin yläpuolella toimii paremmin.

kolli

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 08.04.13 - klo:18:31
Tai sitten Alfasta hierottaisiin VAG:n muotoilullinen suunnannäyttäjä ja tekninen edelläkävijä. Tuorein tekniikka tuotaisiin ainakin osittain tavallisten henkilöautojen segmentissä Alfalle ensimmäisenä (Audille myös). Mulle Alfa Romeo on ensisijaisesti italialainen automerkki, joten italialaisuuden häivyttäminen merkitsisi merkin halvaannuttamista persoonattomaksi vihannekseksi. Aika paljon silti epäilen, että Alfa todella siirtyisi VAG:n leiriin. Nykyinen asema Ferrarin ja Maseratin alapuolella ja Fiatin yläpuolella toimii paremmin.
Alfan pitäisi saada todellakin säilyttää oma identiteettinsä.Jo GM teknologian tulo Alfaan oli merkin imagolle pahasta .Ei ollut  enää kaunista  legendaarista V6 konetta konepellin alla.Toivottavasti Alfa merkkinä piristyisi ja kunniakas historia saisi jatkoa.Olkoon omistaja jatkossa kuka tahansa.
Tätä tekstiä värittää kyllä omat hienot  muistot ko. automerkistä:D

hosee

#373
Puolivirallista tietoa 4C:n saapumisesta paikallisille markkinoille:
     http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/alfa+romeo+4c+loppusyksysta+suomeen/201306438769

Eli paikallinen myyntihinta osuu siihen arveltuun 80kâ,¬-90kâ,¬ haarukkaan pelottavan tarkasti. Osittain syynä kuitenkin ilmeisesti merkittäviltä osin myös se että hiilikuituisen rungon valmistuskustannus ei ole laskenut alkuperäisten ennusteiden mukaan. Jenkeissä alkuvaiheen myyntihintojen arvioidaan nousseiden valmistuskustannusten vuoksi (tai siis sen vuoksi etteivät ne ole laskeneet ennalta arvioidun mukaan) menevän 80k$ luokkaan. Aika kauas ollaan menossa siitä lähtökohdasta että kilpailu-segmentin piti olla hinnat alkaen-mallinen Boxter....

Tää on muuten kiva; promo-kuvassa palaa moottorin vikavalo  ;D

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: hosee - 13.06.13 - klo:13:38Tää on muuten kiva; promo-kuvassa palaa moottorin vikavalo  ;D
Taitaapi johtua siitä, että autossa on vain virrat päällä eikä moottori käynnissä. Silloinhan mottivalo palaa. :)

Hinta kyllä karkaa taivaisiin, eipä taida näitä sitten kovinkaan montaa tulla Suomeen... :-\
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

hosee

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 14.06.13 - klo:22:31
Taitaapi johtua siitä, että autossa on vain virrat päällä eikä moottori käynnissä. Silloinhan mottivalo

Juu, vaan taitaisi siellä hohtaa muutakin :) Nyt siellä näkyy vaan tuo moottorin vikavalo, turvavyö ja käsijarru. Digitaalisen mittariston näytön mukaan kuskin puoleinen ovi auki, vaikka kuvassa se näyttäisi olevan kiinni. Promokuvat on promokuvia, mutta noista tuli oikeastaan vaan hyvä mieli  :D

BTW, ohessa romantisoitua markkinointikuvaa valmistuksesta: http://video.alfaromeopress.com/p/it/en/alfaromeo/post/30553

Käsityöaste vaikuttaa varsin korkealta, joten hinnan karkaaminen ei ole ihme. Tosiaanko tuo hiilikuitupulkka liimaillaan kasaan käsityönä? Rakenne on on kyllä aika hurja; hiilikuitupulkkaan vaan kiinni kaaret ja 'pituuspalkit' joihin tekniikka ja koripahvit kiinnitetään... Tekniikka on lainattu periaatteessa ihan perus C-segmentin perheautosta, mutta tuolla rakenteella paino saadaan painettua niin alas että perinteisellä rakenteella vastaava värkki vaatisi vastaavaan liikahtamiseen varmasti hyvän matkaa reilut 400hv. Periaatteessa tuon ylläpitokulujen pitäisi olla ihan kohtuulliset, kun tekniikassa ei ole mitään ihan ihmeellistä. Tietty jos tuon mällää, voi korikorjaamon pojilla olla tiedossa vähän päänrapsuttelua...

Täytyy toivoa tälle menestystä ja ettei vaan jää merkin viimeiseksi uudeksi automalliksi...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

nemos

Lainaus käyttäjältä: hosee - 13.06.13 - klo:13:38
Eli paikallinen myyntihinta osuu siihen arveltuun 80kâ,¬-90kâ,¬ haarukkaan pelottavan tarkasti. Osittain syynä kuitenkin ilmeisesti merkittäviltä osin myös se että hiilikuituisen rungon valmistuskustannus ei ole laskenut alkuperäisten ennusteiden mukaan. Jenkeissä alkuvaiheen myyntihintojen arvioidaan nousseiden valmistuskustannusten vuoksi (tai siis sen vuoksi etteivät ne ole laskeneet ennalta arvioidun mukaan) menevän 80k$ luokkaan. Aika kauas ollaan menossa siitä lähtökohdasta että kilpailu-segmentin piti olla hinnat alkaen-mallinen Boxter....

Tuotantomääräarvio on niin alhainen, ettei tuollaisiin lukemiin olisi jääty perus-Boxsterin hinnalla.
Volvo XC60 T8 Inscription

werty

Taitaa jäädä max. yhden käden sormien lukumäärään Suomen rekisteröinnit, Alfa badge kun ei juuri ihmisiä isommissä määrissä sytytä, siinä missä Porsche merkkinäkin herättää kaikissa positiivisia tunteita. Lopuksi itse arvostan kokonaisfiilistä autossa ja Porschen (981) paketti yhdessä vapaastihengittävän Boxseri kutosen kanssa on varmasti jotain unohtumatonta, onhan malli myös rankattu yhdeksi parhaista autoista ajettavuudeltaan.

RoccoScientist

Tuossa promokuvassa on muutama muukin hieno yksityiskohta. Ihan ensimmäisenä manuaali-ilmastointi ei kyllä kuulu tämän hintaiseen autoon edes kulimallin kohdalla. Lisäksi tuo radio näyttää joltain Claes Ohlssonista hankitulta viidentoista euron kesäradiolta. Muotoilullisesti koko keskikonsoli on minusta epäonnistunut, samoin kuin tuo mittariston vaakasuora yläreuna. Eikös italialaisilla pitänyt olla silmää kauneudelle?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

hosee

^ Ei, kun suunnittelussa on vain keskitytty niin tarmolla painon minimointiin että automaati-ilmastointi karsittiin pois... tai sitten noita vanhoja Punton(?) manuaali-ilmastoinnin nuppeja oli vaan löytynyt jostain pari kontillista ja jotain käyttöä niille piti keksiä :)

Aika runsaasti tuossa sisustuksessa on muista malleista poimittuja konsernilainoja. Nuo pyöreät iv:n ohjainläpätkin taitavat olla lainaa jostain mallista... Ei tuo mieletäni ihan kauhea katastrofi kuitenkaan muotoilullisesti ole. Enemmän itseäni hämää se että erilaisia materiaaleja on sekoitettu tuohon sisustukseen aika vapaalla kädellä....

Alfa-perinteeseen tosin kuuluu yhtenä osana se, että tehdään 90% todella hieno auto johon ripotellaan 10% päättömyyksiä. 4C:ssä tuo 10% on tainnut osua (ainakin isolta osin) tuohon kabiiniin...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

werty

Sisusta saisi olla vähemmän scifi henkinen, mittaristoksikin olisi ollut fiksumpi valita analoginen rundimittari keltaisella tai punaisella pohjalla ja siihen siististi digitaalinen nopeusmittari.

makkis

Makkis-alfaan iski ensimmäinen "vika" minulla olon aikana, etupyörän laakeri alkoi jyrisemään. Laakeri 150 ekua ja tunnin työ 65 ekua, siinäpä se. Siis laskun osalta, muuten kyllä aika surkuhupaisa esitys korjaamolta (ei merkkiliike) mutta se on oma lukunsa. Kolme päivää olin kuiten Dojoda Gorolla -kuljettaja. Gorolla oli vuosimallia 2013 ja vahvisti käsitykseni siitä, että turhaan en ole vuosia merkkiä parjannut, etsin Dojoda ketjun ja jatkan siellä...

hosee

Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

makkis

Jos nyt joku sattuu hakemaan edullista käyttöpeliä, niin Makkis-Alfa on ostettavissa. Vaihtoehto B että jätän itselle harrastepeliksi ja alan purkamaan siihen luovuutta. Tämä siis ei ole sinänsä myynti-ilmoitus.

+ loistava ajettavuus
+ toimii pommin varmasti aina säällä kuin säällä
+ nätti (tämä toki mielipideasia)
+ reikäjuustovanteet (ainoa oikea Alfaan, talvikumeilla tosin ei ole näitä)

- kesärenkaat pitää hankkia, ei sakoilla mutta 2 kpl aika finaalissa
- parkkipaikkakolhu vänkärin puolella, ei paha, tullut edellisen omistajan aikaan, minua ei häiritse
- kylmä kun perkele mutta niin on moni muukin nykyauto, perslämmittimet onneksi suht tehokkaat

Hinta voidaan määritellä siten että jää kesärengasrahat ja muistakin miinuksista selviää ainakin henkisellä tasolla.

Plan B on että tämä räjähtää koko lailla atomeiksi ja alkaa ajan kanssa muovautumaan rekisteröidyksi WTCC replicaksi jossa tekniikkaan panostetaan sen verran että itseä voi rataolosuhteissa pelotella. Tässä yhteydessä tosin painoa karsitaan niin kovalla kädellä että arkiajokiksi tästä ei enää ole eikä välttämättä enää teknisestikään toimi pommin varmasti.

Kaiken kaikkiaan kolmen Alfa vuoden jälkeen (ja toki vielä edelleen) olen ollut todella tyytyväinen autoon. Moni Alfa-myytti on vahvistunut ja minusta on kasvanut automies mutta moni Alfa-myytti (kuten sähköviat) ovat myös jääneet pois, paremmin tuo on teknisesti toiminut kuin vaikka BMW:t joita minulla on ollut. Silti, en sitä paremmaksi autoksi välttämättä nosta mutta toimintavarmuudesta 10.

makkis


Markku J

Nopeaa kaupantekoa. Kauppamieheltä se sujuu !

-TimoS-

Vähän haikamielellä, ei sitä 159 TBi:tä uskaltanut ostaa. Vaikka tuon suhteen otanta on pieni, jos nyt mitään ongelmia on edes ollut.
En siis ole pelimiehiä, vaikka joskus itse niin luulenkin :)

makkis

LainaaVähän haikamielellä, ei sitä 159 TBi:tä uskaltanut ostaa.

Sama vika. Kuopion Hartikaisella olisi ollut uudet punainen ja valkoinen 159 Tbi toissa talvena, jutusteltiin noista kyllä ja jälkikäteen hieman kaihertaa kun jäi jutusteluksi. Ei ollut miestä minussa.

Tämä vanhus 156 kun ihan rehellisesti sanoen toimi täysin moitteetta ja oli HYVÃ,, auto. Vanha toki ja rattikin kiilsi, mutta sillä oli sielu ja mantrani ajamisen nautinnosta on faktaa. Jos jotain 156 opetti, niin sen että Italiassa osataan halutessa ja että Alfalla ja Fiatilla ei ole pienintä yhteistä nimittäjää. Mitkä karmivat kokemukset Marea aikoinaan jätti, ne Alfa upeasti paikkasi.

Mikko

Jos minulla olisi joskus joku harrasteauto (mitä ei kyllä tällä osaamisella tule koskaan tapahtumaan) olisi punainen Alfa 156 josta pitäisi tehdä juurikin WTCC kopiota. :)

Jäänyt vähän sellainen haikea kaiherrus siitä kun faijan kanssa käytiin vuonna 1997 156 koeajamassa. Itsellä oli ihan tuore ajokortti taskussa ja sain hetken myös Alfalla pyörähtää. Oli 2-litraisella koneella, joka oli sekin hinnat alkaen perusperhekuleilla siihen asti ajaneelle melkoisen tehokas. Suurimman vaikutuksen (upean ulkonäön lisäksi) teki se tyköistuvuus ja ajamisen fiilis mikä muutaman kilometrin matkalla jo ehti muodostumaan. Faija oli hyvin lähellä ettei tuota olisi työsuhdeautoksi ottanut, lopulta ei kuitenkaan uskaltanut lähteä italialaisen kelkkaan ja olihan tuossa vähän onnettomat takatilat. Tuli kuudes peräkkäinen Passatti, joka sekin oli ihan kiva auto, mutta olisi se Alfa ollut jotakin.

stallione

Itellä oli joskus alfa 156 2.0twin spark selespeed. Oli halpa niin ostin. Oli jo mittarisa 200tkm muttei haitannut yhtään... Olihan se vaihteisto melko erikoinen mutta aijai sitä välikaasun murahdusta kun löi tallan lattiaan (kick down) niin tiesi istuvansa jossain pelissä missä on sielun elämää. Ruostuhan siinä helmat ja takaovien kahvat vähän repsotti...puhumattakaan siitä että öljypohja oli alumiinista niin kierteet meni yhdessä öljynvaihdossa ja joutui tulppaamaan öljypropun kiinni + vaihtamaan ölpät yläkautta. Silti jos miettii ex kärryjä niin väistämäti tulee aina kaiholla mieleen alfa! Kyllä se on hienoa kun on tottunut että motoristit moikkailee liikenteessä niin myös alfa kuskit morjestaa aina  ;D Kyyti tuolla jo vanhemmalla italiattarella oli todella hienoa. Ajettavuus huippuluokkaa + tasapainossa, soundit ja se meininki....Ehkä joskus vielä...
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy