Golf Mk5 R32 mietinnässä, tarkastuslistaa koeajolle..

Aloittaja Antti O, 19.08.13 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

Antti O

On tässä monenlaista autoa tullut viimekuukausina mietittyä, polo blue gt:stä uuteen octavia rs:ään. Octavia rs koeajoa tässä odotellessa kävin viime lauantaina kokeilemassa Mikkelissä olevaa dsg:llä varustettua R32. Taisi olla pahalaatuinen virhe, tuo auto kyllä jätti jotain muhimaan. DSG:llä varustettuna oikein oli ilo ajaa.

Olen hieman kartoittanut tarjontaa ja erilaisia vaihtoehtoja, mieluisin olisi 5 ovinen, se violetti metalliväri ja dsg:llä. Se sitten onko pokkaa hankkia dsg:tä, varmaan työ kaikki kirjoitatte ettei siihen kannata lähteä ja loppupelissä menenkin sitten manuaaliin vaikkei se ole oikein omaan makuun ajaa. Kaikki autot tähän mennessä on ollut manuaaleja ja olen vähän kyllästynyt siihen kepittämiseen tässä kun pääasiassa kaupungissa ajelen.
R32 ei tietysti ole halpa käyttökuluiltaan, mutta verrattain pienet vuosittaiset kilometrit (7000-9000km) niin tuo pensalaskukaan ei ole kovin iso. Nykyinen autoni:
http://www.nettiauto.com/renault/clio/5766771 on ollut todella halpa pitää. Käytännössä mitään vikaa ei ole ollut, olen vaan hieman ennalta ehkäisevänä laitellut halpoja niveliä ym.

R32 tapauksessa on varmaan hyvä tehdä pohjatyöt kunnolla jotta ei tarvisi kovin isoja oppirahoja maksella. Mitä olen selaillut ilmotuksia aika harvassa kerrotaan yhtään mitään huoltohistoriasta.
Varusteista olen ajatellut pakollisiksi cruisen ja talvivarusteet, muuten vakiona on aika lailla mitä tarvitsen.
Mitä cruise kustantaa jälkiasentaa jos mieluisasta autosta se puuttuu?

Jakopää taitaa olla näissä myös ongelmakohta, siksi olen katsellut vain alle 100tkm ajettuja autoja tai sellaisia missä on todistettavasti hiljattain jakopää tehty. Yli 100tkm ajetuissa ei varmaan dsg:hen uskalla puuttua?
Tarvitseeko Haldex ja DSG kuin usein öljynvaihtoa, onko huolto-ohjelmaa jossain netissä nähtävissä?

Kertokaahan R32 omistajat omia kokemuksianne, ja mitä olisi hyvä tietää ja osata tutkia sitten kun se mieluinen yksilö löytyy?

HneryK

06-GTI:stä puuttui vakkari ja jälkiasennuksena se teki VW-liikkeessä noin 250â,¬. Viiksi maksaa noin 90â,¬ ja loput on työtä ja ohjelmointi, jotka voi tehdä itsekin.

katteja

Aikoinaan omistin Audi A3 cc 3.2 quattro DSG:n. Auto oli 2004 vm ja ostettaessa 9000km ajettu. Myytäessä 38000km. Vikoja, vauhtipyörä löystyi, meni takuun piiriin. Ovet natisivat pakkasella, lasi kun "hieroi" yläkarmiin jonne piti tämän tästä laittaa silkkarii tai vast.
Muuten kiva laite. Kohtuu ripee. Ns sleeper malli, ei kaikki bimmerit jne tule vinkuu liikennevaloissa jne.
Itse laitoin autoon webaston kaukokäytöllä ja akkulaturin. Muuta ei tehtykään kuin huoltoja 10000km välein, long life ohjelmaan en usko..
Se miksi auto meni eteenpäin niin auto vaihtui A4 B7 avant quattroon.
Toisaalta sekin oli virhe hankinta kun nyt kurvaillaan perheen kanssa scirocolla.. (jossa kanssa DSG, yli 200hv ja webasto gsm käynnistimellä + laturi..)
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Ilkka83

Kait se niin on että dsg toimii, tai se ei toimi....tai lähinnä se mekatroniikka....

Mutta onko mikään auto sellanen, että sen uskaltaa tostanoinvaan ostaa?

Eihän näillä ole halpa ajaa, mutta se hinta siitä on sitten maksettava, jos ne porsii...

Ja kyllä toi dsg:n D asennolla vaihtaa niin nopsaan pykälät, että en ihmettele, jos kytkin alkaa porsii jossain vaiheessa.

Oisko haldex ollu 60tonnin väliin ja jakopää jossain 110tonnissa....tietäjät voi korjata.

Mutta jos kyseinen malli on "must have" ja palanut verkkokalvoihin niin eiku kaupoille....

Ja jos suomiautoja ajattelee nii hankintahinta on ollut sen verran kallis, että tuskin ne persaukisilla on ollut ajossa....eli huollot on varmaan ollu varaa tehdä....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Ranssi

En ole R32:lla ajanut kuin lyhyen lenkin, eikä siis ole autosta kokemusta, mutta täytyy kuitenkin toivottaa tsemppiä sopivan yksilön löytämiseksi, sillä auto on kyllä harvinaisen makea, eivätkä nämä uudet ja tehokkaammatkin R-vinguttimet sytytä lainkaan samalla tavalla.

Tässä olisi ainakin pätevän oloinen yksilö sillä ainoalla ja oikealla värillä, jos pienempi ovimäärä piisaa:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5800849

Antti O

Kiitoksia vastauksista, soitinkin eilen tuosta 3 ovisesta ja muutenhan se olisi hyvinkin kiinnostava mutta talvivarusteet puuttuvat.. joten niistä tulee helposti 1500-2000â,¬ sijoitus cruisen jälkiasennuksen kanssa.
Pitää seurailla mitä näitä on tarjolla ja kommentoidaan vaikka sitten lisää jos saan R32 pihaan että mitä sitä tuli hankittua  ::)

pomo

Jakopää on ketjulla, auto on yllättävän halpa huoltaa, mikä on ainakin minulle yllätys, koska varaosat on yllättävän edullisia. Toki kallimpia kun jossain perusmallissa. Voimansiirto toimi, dsg on 6 vaihteinen, joten se on parempi kuin uudet 7 vaihteiset. Loistava ajettava ja mahtavat jarrut.  Verhoilut kuluu kohtuu nopeasti jos on kangaspenkit.

Kokemusta autosta noin 200 000km/5v ja lisäksi kaverilla oli jonkin aikaa samanlainen. Jakoketjuja on kuulemma jonkin veran venynyt, mutta vaiva koskee kuulemma eniten vanhempia ja vähänajettuja?

Ja onhan se IHAN eri auto kun rs ja gti!

Antti O

Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.08.13 - klo:08:40
Jakopää on ketjulla, auto on yllättävän halpa huoltaa, mikä on ainakin minulle yllätys, koska varaosat on yllättävän edullisia. Toki kallimpia kun jossain perusmallissa. Voimansiirto toimi, dsg on 6 vaihteinen, joten se on parempi kuin uudet 7 vaihteiset. Loistava ajettava ja mahtavat jarrut.  Verhoilut kuluu kohtuu nopeasti jos on kangaspenkit.

Kokemusta autosta noin 200 000km/5v ja lisäksi kaverilla oli jonkin aikaa samanlainen. Jakoketjuja on kuulemma jonkin veran venynyt, mutta vaiva koskee kuulemma eniten vanhempia ja vähänajettuja?

Ja onhan se IHAN eri auto kun rs ja gti!

Minulla on melko paljon kokemusta ulkomailta auton osien hankinnasta, ja Saksasta varmaan löytyy melko mukavasti myös R32 osia tarvittaessa?
Siihen ketjuun varmaan pitäisi vaan varautua, onkohan täällä foorumilla tietoa tekijöistä ketkä tekevät ketjun+kiristimen ja ohjurien vaihtoa halvemmalla kun merkkiliike? Siis sitten jos..
DSG:tä ehdottomasti tekisi mieli, arveluttaa vaan miten tosiaan ne kestävät. Olen ymmärtänyt että tässä 6v vaihteistossa megatroniikka ja kytkin on ne eniten kuluvat palikat mitkä voivat aiheuttaa ongelmia.

pomo

Tuolla autolla on ajettu jo 210 tkm ja sinä aikana takuuseen on korjattu megatroniikka kahdesti ja koko DSG on vaihdettu takuun lopussa ( 120 tkm kohdalla) good will tyyppisesti siten, että käyttäjä maksoi osan. Tämä nykyinen DSG on toiminut moitteettomasti. Käsitin, että megatroniikka jouduttiin vaihtamaan kahdesti siksi, että ensin viallisen osan tilalle tuli uusi viallinen ja vasta toisessa vaihdossa tuli kunnollinen.

Megatroniikan vian huomaa kyllä mielestäni koeajolla helposti. Jakoketju oireista en tiedä kun niitä ei ole ollut.

Noiden lisäksi autoon on jouduttu huoltojen lisäksi vaihtamaan vain joku ABS-antura. Muuten on menty pelkillä määräaikaishuolloilla 15 tkm/1 vuosi. Eli varsin luja peli.

Maantiellä autolla pääsee ajotietokoneen mukaan "herkällä jalalla" alle 8 litran, kaupungissa menee 10-20 riippuu ajotavasta. Eli kaiken se syö, mitä tankkiin laittaa. Samoin kun muutkin autot :D

Vakkari taitaa varmaan olla kaikissa, lisävarustevalikoima oli käsittääkseni aika lyhyt, muistaakseni: metalliväri, nahkapenkit,kattoluukku, navigaattori, jotain peruutustutkia ja eri vanteita.

Webasto ja akkulaturi mahtuu konepellin alle, vaikka siellä on ahdasta!

Vetokoukkuahan tuohon ei sitten saa laittaa.

Antti O

Olen taas parista autosta kysellyt tänään. Näyttää sille että vasemman etupenkin sivuttaistuet kuluvat helposti puhki. Saako penkin ylemmän verhoilun varaosana järkevään hintaan? Jopa 91tkm ajetussa autossa on kulunut puhki.
Onko ei-sähkösäätöisessä penkissä etureunassa korkeussäätö? Kävin lauantaina yhtä autoa katsomassa missä oli sähkösäätö vasemmassa etupenkissä ja siinä sai mukavasti penkkiä kiikattua ikäänkuin taaksepäin, takalaitaa alaspäin ja etureunaa ylöspäin. Olen bemareissa tähän tottunut ja se on todella tärkeä juttu olla.
Selvittelin hieman huoltojen hintoja ja tuo täys latinki jos tehdään dsg:llä olevalle autolle 1000â,¬ ei riitä. Tosin ebaystä näyttää saavan ensinnäkin dsg:n öljyn+suodattimen sopuhintaan, lisäksi tulpat ovat vaivaisen 100â,¬ halvemmat vrt. marmorin hintaan. Näissä säästää jo parisataa. Moottoriöljyssä säästää myös satasen kun ostaa itse öljyt ja vie kauppaan.
Ilmeisesti haldex-kytkimen öljynvaihtoväli on 60tkm, huoltokirjoissa ei ole tähän asti kertaakaan öljynvaihdosta mitään lukenut.

pomo:

Cruisea ei ole läheskään jokaisessa, jälkiasennuksena n.500â,¬ hintainen asennuksen+koodauksen kanssa.
Vetokoukkua en tarvitse. Dsg:tä tekee edelleen mieli, mutta se vaatii käytännössä sitten autokaupasta kaupanteon jotta saa edes jonkin sortin takuun vaihteistoon. Tiedustelin ketjusta Mikkelin volkkarilta ja sanoivat että remppa on 1500â,¬ alkaen riippuen mitä osaa tarvitsee vaihtaa.

HneryK

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 21.08.13 - klo:19:42
Cruisea ei ole läheskään jokaisessa, jälkiasennuksena n.500â,¬ hintainen asennuksen+koodauksen kanssa.

Mistä kehitit tuon 500â,¬?

http://www.slamit.net/product/5372/vakionopeussaadinsarja-jetta-v-golf-variant-2006-2010
http://www.slamit.net/product/4267/vakionopeussaadinsarja-golf-jetta-tiguan-touran-scirocco-autot-ajotietokoneella

R32:n luulis sopivan tuo halvempi sarja plus työt niin yhteensä n. 250â,¬

prinne

Ketjuremontin hinta tainnut yleisesti olla 4000-5000â,¬ paikkeilla. Johtuen siitä että sen verran paljon työtä kun puretaan että järkevää vaihtaa kaikki jakopään osat.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

pomo

Haldex öljyn vaihto on 60tkm välein. Kyllä cruisen asennus pitää saada alle 300e, kysy Suomen autohuollosta jos se on lähellä! Etureunan korkeusäätöä ei mielestäni ole kuin sähköpenkeissä... Ketju ei pitäisi näissä olla ongelma, jossain vähällä käytöllä (muutama tuhat vuodessa)olleissa on kuulemma ollut ongelmia, normikäytössä pitäs kestää ja eikös se ole huoltovapaa.

Antti O

#13
Lainaus käyttäjältä: HneryK - 21.08.13 - klo:20:10
Mistä kehitit tuon 500â,¬?

http://www.slamit.net/product/5372/vakionopeussaadinsarja-jetta-v-golf-variant-2006-2010
http://www.slamit.net/product/4267/vakionopeussaadinsarja-golf-jetta-tiguan-touran-scirocco-autot-ajotietokoneella

R32:n luulis sopivan tuo halvempi sarja plus työt niin yhteensä n. 250â,¬

Perustin tietoni merkkiliikkeen hinta-arvioon.

Olen käynyt nyt yhtä yksilöä tähän mennessä katsomassa ja siinä jakoketju piti hyvin selvää ääntä. Autolla oli 122tkm ajettu huoltokirjan mukaan.
En tosin tiedä onko tällä sitten ajettu jotenkin poikkeavaa ajoa. Pyrin löytämään alle 100tkm ajetun auton, minulla kun kilometrejä tulee n. 7000km / vuosi.

Tiedättekö onko foorumilla taitavia tekijöitä ketkä voisivat tarvittaessa tehdä tuon ketjurempan? Taitaa eniten työtunteja tuossakin kulua siihen purkamiseen ja kasaamiseen ennenkuin pääsee sinne jakopäähän edes käsiksi.  Saksasta varmaan voisi jakopäähän löytyä tarvittavat hilut reilusti halvemmalla..

Harmi juttu tuo penkki, taitaa olla tosi harvinaisia nuo sähkösäädöt  :-\

pomo

Ne penkit tahtoo tosiaan kulua siitä ulkoreunasta, usein sauman tikkaus menee rikki. Senhän saa korjattua, mutta sitten kun materiaali kuluu rikki, ei auta kun korjauttaa verhoomossa tai ostaa uus penkiin selkänojan verhous. Joka on muistaakseni aika arvokas.

Noita on käsittääkseni korjattu takuuaikana takuuseenkin.

prinne

LainaaKetju ei pitäisi näissä olla ongelma, jossain vähällä käytöllä (muutama tuhat vuodessa)olleissa on kuulemma ollut ongelmia, normikäytössä pitäs kestää ja eikös se ole huoltovapaa.

Näihin voisi laittaa hymiön tai pari perään, joku voi luulla että olet tosissasi.

Jos nyt kuitenkin olit tosissasi, niin googlettele vaikka jotain,  VAG audi vw V6 jakopää ketju ongelma , tyylisillä hakusanoilla. Menee sitten rattoisasti muutama ilta noita lukiessa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

hosee

Lainaus käyttäjältä: pomo - 22.08.13 - klo:08:03
Ne penkit tahtoo tosiaan kulua siitä ulkoreunasta, usein sauman tikkaus menee rikki. Senhän saa korjattua, mutta sitten kun materiaali kuluu rikki, ei auta kun korjauttaa verhoomossa tai ostaa uus penkiin selkänojan verhous. Joka on muistaakseni aika arvokas.

Noita on käsittääkseni korjattu takuuaikana takuuseenkin.

Tämä taitaa olla penkkien suunnittelun "tyyppivika". CC:ssä kangas oli kolmen vuoden jälkeen tuosta jo melkein puhki kolmen vuoden jälkeen ja Beetlessäkin kangas on reilun vuoden jälkeen samasta kohden jo kuluneen näköinen... Olen jo päättänyt että jos jakossa hommaan VW:tä sporttipenkeillä, niin nahkapenkit taitavat olla must.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Antti O

#17
Lainaus käyttäjältä: prinne - 22.08.13 - klo:08:37
Näihin voisi laittaa hymiön tai pari perään, joku voi luulla että olet tosissasi.

Jos nyt kuitenkin olit tosissasi, niin googlettele vaikka jotain,  VAG audi vw V6 jakopää ketju ongelma , tyylisillä hakusanoilla. Menee sitten rattoisasti muutama ilta noita lukiessa.

Todella paljon löytyy youtubestakin videoita missä ketju pitää ääntä:

Steuerkette variable Drehzahl R32 warm 40 km fahrt .mp4

Juuri tämmöinen kuului tuosta autosta mitä kävin koeajamassa.
Olen soittanut ehkä 4 autosta ja kysellyt lisätietoja, yhdessäkään ei kuulemma ketju pidä ääntä.

prinne

#18
Lainaa....yhdessäkään ei kuulemma ketju pidä ääntä.....

Niin vielä

Sori pessimistinen asenne, huonot kokemukset...
edit: niin omassa tapauksessa jakopää ei pitänyt ääntä. Epätasainen käynti pintakaasulla ajettaessa (1500-2000 kierroksella), ajoituksesta vikakoodi, merkkiliikkeen diagnoosi -> jakopääremontti, hinta-arvio 5000â,¬.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Late

Itsellä Audi tuolla 3.2 V6 koneella. Johon olen joutunut tekemään nokkaketju remontin. "just tuolla tavalla piti ääntä kun videossa" Haldex öljyt vaihdetaan 60 000km välein ja moottoriöljy 30 000km "jos käyttää Long-Life öljyä"


Antti O

Lainaus käyttäjältä: prinne - 22.08.13 - klo:10:09
Niin vielä

Sori pessimistinen asenne, huonot kokemukset...
edit: niin omassa tapauksessa jakopää ei pitänyt ääntä. Epätasainen käynti pintakaasulla ajettaessa (1500-2000 kierroksella), ajoituksesta vikakoodi, merkkiliikkeen diagnoosi -> jakopääremontti, hinta-arvio 5000â,¬.

Huh. Kovasti kannustaa pysymään nykyisessä autossani missä ei ole minkäänsortin vikoja ollut.  ::)

RoccoScientist

Eikös tässä koneessa ollut kanssa puolien kanssa ongelmia?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ilkka83

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

pomo

Niin, 210tkm ilman ongelmia ja kahdella kaverilla (auto oli sama) ei ollut ongelmia. Nämä on minun kokemuksia, toki netistä löytyy juttuja vioista, onhan tuota 3.2 v6 fsi:tä myyty maailman laajuisesti paljon!

Toki molemmat on huollettu 15 000km/vuosi eikä longlife!

prinne

Longlife voi olla yksi osatekijä tuohon kyllä, mutta olen vähän ymmärtänyt että tyyppivikanakin tuota jo V6 koneissa pidetään. Jos ostokohde vaikuttaa ehjältä, ei vikakoodeja, ei rohinaa ja käy tasaisesti kaikilla kierroksilla, niin kauppoja hieromaan. Silti henkisesti varautuisin isoon remppaan, tulee jos tulee, jos ei niin varmasti nautinnollisia kilometrejä edessä.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Mic

Positiivisempiä ajatelmia väliin:

Itselläni nyt hieman yli 30000 km takana omalla vm.2007 R32:lla kokonaisajomäärän ollessa 158000 km.

DSG:n kanssa ei ainakaan vielä mitään ongelmia ja moottorikin kuulostaa terveeltä. Autoa harkitsevan kannattaa varmasti ennen ostoa kuunnella juurikin tuo moottorin ääni joka kyllä on aina melko epätyypillisen 6-sylinterisen ääni.

Autolla kannattaa koeajossa ajaa hiljaa sekä kovaa tarkkaillen vaihteiden kytkeytymistä ja mahdollisia kolinoita. Omassa autossani vaihteet menevät päälle erittäin sulavasti vauhdissa mutta pienillä nopeuksilla ja liikkelle lähdöissä DSG on tunnetusti hieman kankea. Tämä kankeus ja pieni nykiminen siis ominaisuus ei vika... 

Kuskin penkki on myös minulla kulunut reunastaa mutta tämä on melko tyypillinen ongelma kaikissa autoissa joissa on voimakkaasti muotoillut istuimet ja matalahko ajoasento. Lisäksi jollain auton omistajilla tuntuu olevan hieman "karkeammat" vaatteet kuin muilla joten hyvää yksilöä kannattaa metsästää rauhassa.

V-koppaisissa kannattaa aina tarkastaa myös maalipinnan kunto. Kori on sinkitty ja ruoste ei helposti pesiydy rakenteisiin mutta paljaat kohdat on syytä suojata/katsoa että on edellinen omistaja laittanut paikkamaalia.

Huoltokustannukset ovat korkeammat kuin normaalissa autossa mutta tämä on toki odotettavaa erikoisemman tekniikan myötä. 60000 km välein tehtävä iso huolto on noin 1000â,¬ sijoitus (merkkiliike) koska öljyjä vaihdellaan moottoriin, haldexiin ja dsg:hen muiden toimien lisäksi.

Bensaa palaa maantiellä 8,5 litraa jos ajelee rajoitusten mukaan ja kaupungissa 10-11 litraa joten suht hyvin pitää ohjearvot paikkaansa. Öljyä ei ole vaihtovälillä (15000km) kulunut yhtään.

Toivottavasti näistä mietteistä on apua auton valintaan.



Myhky

Kuinka tunnistaa viallisen mekatroniikan tai muuten viallisen dsg askin? Huomenna koeajo...
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Ghzeit

Paikoiltaan vaihdat N -> D -> R ja sahaat hetken edestakaisin, 5-10m aina suuntaansa. Askin ei pitäisi arpoa ja vaihtaa ilman säröääniä. Mäkilähdöt myös hyvä testi.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy