VW Beetle Sport 2.0TSI DSG "Maggiolino"

Aloittaja hosee, 18.07.12 - klo:15:20

« edellinen - seuraava »

hosee

Mitä enemmän noita katselee, sen suuremmaksi hiipii epäilys siitä että mielipiteeseen vaikuttaa tuo netistä poimitun referenssiyksilön ikkunoiden teippaus noin  tummaksi.

Pitänee räpsiä omasta yksilöstä pari yläviistokuvaa ja testata niillä asiaa uudemman kerran. Nyt tuo kiiltävän musta takalippa kaipaisi mielestäni jotain muutakin mustaa seurakseen.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Kojetauluun ilmaantuneen oranssin kajon johdosta tuli tarjottua Maggigselle litra Castrolia. Mittarissa vähän vajaat 12k. Tunnustan avoimesti ettei ollut tullut tuota vähään aikaan kurkittua, vaikka tuossa talvella tulikin todettua öljyä kuluneen sen verran että varmasti ennen vaihtoa joutuu lisää tarjoamaan. 

Työkiireiden johdosta ja varsin huonosti tavoitettavan teippauslafkan johdosta katon teippaus otti aikalisän. Säästyypä rahat muihin järjettömyyksiin.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Kontaktipinta teippaus-firmaan katosi kesken asiasta sopimisen joten Maggis liikkuu julkisilla paikoilla edelleen ilman tupeeta...

Maggiksen RCD-310:n tilalle  sen sijaan vaihtui tänään RNS-510. (Kiitokset myyjälle laitteesta ja asennustuesta.) Vaihto oli suoraviivainen. Haasteita aiheutti ainoastaan pienet erot kiinnikkeiden sijoittelussa verrattuna netistä löytyneisiin ohjeisiin, se ettei tullut ihan seurattua ohjeita, turhanpäiväinen kikkailu GPS:n antennikaapelin tuonnissa laitteelle ja aavistuksen lyhkäinen soittimen johdotus, joka muutti liittimien kanssa väkertelyn kahden miehen hommaksi.

Antennin sijoittaminen kojetaulun mittariston ja lisämittareiden väliin ei ollut kovin fiksua; GPS saa jostain häiriöitä, joten purku ja uuden paikan etsiminen antennille on edessä kunhan saa aikaiseksi. Lisäksi pitää vielä kauniisti anoa apuja, jotta navin ohjeet saisi koodattua ilmestymään mittaristoonkin...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

#63
Väkersin RNS:n GPS-antennin kuntoon. Otin soittimen kehikon irti, vetäisin ilmastoinnin suulakkeiden kehyksen irti, ja kas kummaa - GPSn antenni tuli perässä ja jäi johtonsa perään roikkumaan. Antenni oli ollut kiinnitettynä kaksipuoleisella teipillä kojetulun sisälle. Teippi oli kiinni antennin pohjassa, jossa puolestaan oli tarra jonka alla puolestaan oli antennin kiinnitykseen tarkoitettu magneetti. Antennin pohjan tarran ja magneetin liimat olivat antaneet periksi ja antenni oli päässyt irti ja oli kiilautunut poikittain ilmastoinnin suulakkeiden kehyksen väliin.... Kaikkea sitä, miljuunan jos noita antenneja tekee, niin kait kunnollisen liiman käytöllä olisi rivin alle jokunen ropo vähemmän jäänyt. Pitäähän sitä yrittäjää ymmärtää.

Uudet kaksipuoleiset teipit antenniin ja kiinnitys kutakuinkin samoille sijainneille mutta vähän pidemmälle kojetaulun uumeniin. Homma toimii nyt kuin se legendaarinen junan vessa. Mutta pentele sentään että tuo kojetaulun sisus on täynnä teräviä reunoja.

Täytyy kyllä todeta että navigaattorin käytettävyyden osalta tuo RNS-navi on aika kaukana erillislaitteiden ominaisuuksista.

Seuraavaksi sitten kaipailtaisiin apuja jotta saisi koodattua navin opasteet tuohon monitoiminäytölle. Jos omaat tarvittavat vermeet ja sijaintisi on pääkaupunkiseudulla, niin laita viestiä. Varmaan jotain vaivanpalkkaakin olisi luvassa.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

tibis


hosee

Hiljaiseloa palstan kanssa. Olen käynyt muutamia kertoja kurkkaamassa, mutta tottapuhuakseni pyrkinyt välttelemään jottei autokuume pääse iskemään. Pariin kertaan oireet olivat jo melkoiset, mutta tauti saatiin pidettyä kurissa. ;D

Yhteiselo Maggiksen kanssa on ollut alun ikkuna-hankaluuksien jälkeen vaivatonta. (Mulla otti kaikkiaan kolme korjaamovisiittiä että ikkunat saatiin kuntoon.) Työkuvioiden kanssa on ollut pieniä muutoksia (työmatka lyheni) ja vaimo oli puolet viime vuodesta jalkansa pahasti rikottuaan saikulla, minkä seurauksena kilometrejä on tullut viimeisen vuoden aikana autoon vähän.

Auton teippailut jäivät aikomukseksi; kertaalleen auto oli jo menossa teippaukseen, mutta sitten liike teki oharit ja perui ajan eikä koskaan vastannut kun yritin sopia uutta aikaa. Mitä enemmän asiaa sitten mietti, niin sen enemmän alkoi oma mielipide mennä siihen suuntaan että ulkoasu nykyisellään miellytti enemmän.

Juhannuksen jälkeen yhteiseloa tulee täyteen 3v ja tiemme ovat eroamassa. Korvaavasta kulkuneuvosta on laitettu tilausta sisään. Maggis tulee siis myyntiin loppukevään aikana. Jos omaat kiinnostusta, niin laita yv.  :)
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy