VW Golf 3 GTI 2.0 8V kova lämpeneminen - Kokemuksia?

Aloittaja Vinssilovi, 10.03.15 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Vinssilovi

Hei.

Minua mietityttää oman autoni kovat jäähdytysnesteiden lämmöt. Kone siis on VW:n "2E"-kone joka on 2.0 litrainen 8 venttiilinen bensakone. Ongelmaa yritettiin korjata termostaatin vaihdolla, mutta ongelma ei ainakaan kokonaan poistunut, jos edes parani ollenkaan. Vesipumppua epäilen syypääksi itse, mutta en ole täysin varma asiasta, sillä neste kuitenkin tuntuu liikkuvan järjestelmässä. Jäähdytysnesteiden lämmöt kaupunkiajossa ovat ehkä 95-100 asteen luokkaa, eli jonkin verran yli keskiviivan ja maantiellä lämpöviisari on keskellä mittaria kuten kuuluisikin. Maantieajon jälkeen kuitenkin moottoria paikallaan jälkikäyttäessä lämmöt tahtovat nousta 100 asteen paikkeille ja jopa ylikin, kun ulkona on 0-6 astetta celciusta. Onko normaalia vai mikä mättää? Tämmöiselle junnulle veteraanivaggilaisten kokemukset olisivat plussaa! :)


karhunik

Mulla seilas neula ihan omiaan aikanaan ventossa samalla koneella. Lämpöanturin vaihdolla alkoi näyttää oikein.

Muistaakseni siinä jossain hyvällä paikalla koneen päällä, olikohan 10â,¬ tjsp hintaa? Tuota voisi ensin kokeilla.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy