ESP-vika Octavia II

Aloittaja HA, 02.11.16 - klo:13:08

« edellinen - seuraava »

HA

Hei,

Tuossa jo jokin aika sitten syttyi ESP-merkkivalo. Vikakoodit on luettu ja näyttää seuraavaa:

1 Fault Found:
01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
            012 - Electrical Fault in Circuit

Mihinköhän tuo viittaa, onko helposti itse korjattavissa? Vaihtoehtoisesti otan mielelläni vastaan ehdotuksia liikkeistä PK-seudulla tai Lahdessa, jotka tekevät korjauksia kohtuuhintaan. Googlettelun perusteella merkkiliikkessä korjaaminen on kokolailla arvokas toimenpide.

En ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa ABS:n ja ESC:n toiminnassa, mutta tämä täytynee saada korjattua ennen katsastusta.

Niin ja auto on Octavia Combi II vm. 2008 1.9 TDI


Daatta

Ross-Tech Wikistä on hyvä aloittaa, tulee Googlesta ensimmäisenä:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01435#01435_-_Brake_Pressure_Sensor_1_.28G201.29:_Electrical_Fault_in_Circuit

Lainaa01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201): Electrical Fault in Circuit
Possible Causes

    Brake Pedal Switch (F) faulty/jammed
    Brake Pressure Sensor 1 (G201) faulty

Possible Solutions

    Check/Replace Brake Pedal Switch (F)
        See Measuring Blocks
    Check/Replace Brake Pressure Sensor 1 (G201)
        ABS Hydraulic Unit (N55) may need to replaced
        Perform Brake Pump Bleeding
        Perform Brake Pressure Sensor 1 (G201) Basic Setting
        Replace Brake Electronics Control Module (J104)

Special Notes

    When found in RoW (Rest of World) MK60 ABS/ESP Brake Systems check to see if the Repair Kit documented in the following TPIs is compatible:
        VW TPI 2024465 (RoW VW), 2025290 (RoW VW Commercial)
        Audi TPI 2025633 (RoW Audi)
        Seat TPI 2024720 (Seat)
        Skoda TPI 2025844 (Skoda) or the previous RoW TPI 2025663

If Part Number 1K0-698-517-B is compatible, using the Repair Kit allows to replace the Hydraulic Control Unit (HCU) (which contains the (N55) Hydraulic Unit and (G201) the Brake Pressure Sensor 1) separate from the Control Module which will reduce the Repair Costs.

Halvin vaihtoehto lienee jarruvalokytkin, sitten on noita kalliimpia. Pikainen googlettelu paljastaa, että jarruvalokytkimestä kannattaa aloittaa.

https://www.google.fi/search?q=01435+-+Brake+Pressure+Sensor+1+(G201)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Jos löytyy VCDS niin tsekkaa abs:n meas blockeista tuo boost pressure sensorin lukema. Sen pitäisi antaa idlenä jotain alle 10 lukemia. Hajalla ollessaan se antaa yli 200 lukemia ja jarrun painaminen ei muuta sitä oikeastaan mihinkään suuntaan.

Jos noin on niin sitten joko ABS pumpun korjaussarjan hankintaan, tai helpoin / halvin tapa hankkia romikselta / ebaysta kokonainen ABS pumppu ja vaihtaa se tilalle. Tuo boost pressure sensor on sisäänrakennettu ABS pumppuyksikköön ja sitä ei voi erikseen vaihtaa.

HA

Kiitokset näistä. Tuota Ross-Techin artikkelia olinkin jo katsonut. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että korjaamolle vie tie. Olisiko suosituksia pajoille PK-seudulta tai Lahdesta?

wtf

Jarrupaineanturivika. Hyvin yleinen mk60 bosch abs järjestelmissä. Sisältyy hydrauliikkayksikköön eikä vaihdettavissa erikseen. Hydrauliikkayksikön saa marmorilta noin 500-600â,¬ hintaan. Korjaajiakin löytyy esim sercap.http://www.sercap.fi/product/211/vag-ate-mk60-jarrupaineanturin-korjaus Jos vaihdat koko ABS yksikön käytettyyn tulee eteen koodauksia,perussäätöjä jne.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy