Akun vaihto vm.2011 Caddyyn ja nyt moottorinvaroitusvalo palaa

Aloittaja osviitan, 21.05.15 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

osviitan

Moro!

Kuten otsikko kertoo, vaihdoin akun tuohon ruhonkuljettimeen ja näiden normivalojen (airbag + luistonesto) sammuttua jäi kuitenkin palamaan moottorinvaroitusvalo ja hehkun valo vilkkui. Tämän lisäksi vielä heitti herjaa MFD: en, että "engine fault, workshop".
No just, auto oli kunnossa ennen akunvaihtoa ja olen minä nyt ennenkin siitä ottanut akunnavat irti, eikä moisia ole ennen tullut.
Tiedän että joissain autoissa on näitä akkuja "sopeutettava" sinne, kun Ah- määrät ovat muuttuneet, mutta en kyllä uskonut että tuollaisessa pakettiauton rohjossa sellaista järjestelmää olisi. Audi ja BMW on autoihinsa tuollaiset kyllä ympänneet... Kysykää jos jotain epäselvää selostuksessani.

Apuja, anyone?
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

duke7

Juu eikai tuollaisessa mitään suurempaa älyä akun suhteen ole.

Vikavalot poistuvat vasta pienen ajon jälkeen pois mutta sen varmaan tiesitkin. Ei nyt kyllä tule heti kuin tyhmiä kysymyksiä mieleen mutta kysyn silti, eli onhan se uusi akku kunnossa ja ladattu? Joskus huonot/tyhjät akut antaa ties mitä herjaa kun jännite tipahtaa startissa liikaa. Passatissa sain kerran liiallisen Webaston käytön ja pakkasen yhdistelmällä melkoisen valoshown mittaristoon. Tuli vasta muutaman kilometrin ajon jälkeen ja hävisi taas kun ajoi lisää.

Eka Golf

Yksi konsti on kytkeä akkulaturi piuhoihin akun vaihdon ajaksi, ei katoa mitään ECusta ja radionkin asemat säilyvät + mahdollisen kellon oikea aika?  8)

pela

Toisella virtalähteellä saattaen akku vaihdetaan.
Ei kai tuossa sen kummempaa kuin vikamuisti VAG comilla puhtaaksi. Jos hyvin käy niin sammuvat itsekseen jonkin ajan kuluttua muutenkin.

Mulla kävi 3C Pasuunan kanssa vastaavassa tilanteessa niin että jälkiasennettu vetokoukku vaati uudelleenkoodauksen.
Harrastukset maksaa ja opettaa...

ConD

Kaksi 2011 mallin volkkaria minulla on ollut ja molemmissa on akunhallinta, jonne akku pitää sopeuttaa. Katsoisin siis käkkylästäkin tuon läpi... Muuten perus vikakoodinlukuhommaa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

tet

Lainaus käyttäjältä: ConD - 26.07.15 - klo:09:28
Kaksi 2011 mallin volkkaria minulla on ollut ja molemmissa on akunhallinta, jonne akku pitää sopeuttaa. Katsoisin siis käkkylästäkin tuon läpi... Muuten perus vikakoodinlukuhommaa.

Mistä volkkarimalleista kyse, onko Golfissasi sellainen? Näkyykö akunhallinta omana kontrollerina CAN-väylällä, vai jonkun muun (Central Electronics?) alla slavena? Omasta -09 VI-Golfista en sellaista koskaan löytänyt, tosin en kyllä juuri etsinytkään kun ei tarvinnut akulle mitään tehdä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Taky

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.07.15 - klo:10:54
Omasta -09 VI-Golfista en sellaista koskaan löytänyt, tosin en kyllä juuri etsinytkään kun ei tarvinnut akulle mitään tehdä.

Jos ei Volkkari, mutta VAG, 2010 Octavia, niin ei akun irrotus tai vaihto aiheuttanut kuin ohjauspyörän laidasta laitaan käätelyn virtojen oltua poikki.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy