Paras aine kumitiivisteiden käsittelyyn?

Aloittaja tapanixxx, 27.11.13 - klo:19:26

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Niin. Jotkut valmistajat mainostavat kumitiivisteiden aineissa olevan silikonia ja jotkut eivät käytä sitä.

Johtuuko ympäristösyistä nämä ei-silikonia sisältävät tuotteet?

Mikä olisi hyvä aine näiden kumitiivisteiden käsittelyyn? Korrek? Wurth rubber care? Autoglym silicone free?  Comments...

Paha71

Mielipidekysymys  :)  mutta pers'kohtaisesti tämä on on kelvannut minulle. Helppokäyttöinen, ja löytynee useimmilta hyvinvarustetuilta huoltoasemilta. Tiedä sitten, onko näiden osalta jotain ketjukohtaisia kytköksiä.  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Emil Eagle

Silikoni vaikeuttaa maalaamista, ja toisinaan se aiheuttaa myös tiivisteiden narinaa.

Mikä olisi toimivaa ainetta nukkapintaisten tiivisteiden jäätymisenestoon?
Kiitokset mukavasta foorumista.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 27.11.13 - klo:19:33
Mielipidekysymys  :)  mutta pers'kohtaisesti tämä on on kelvannut minulle. Helppokäyttöinen, ja löytynee useimmilta hyvinvarustetuilta huoltoasemilta. Tiedä sitten, onko näiden osalta jotain ketjukohtaisia kytköksiä.  ::)
Mulla on tuota samaa ollut kauan ja on toiminut hyvin. Jostain syystä nyt kuitenkin tässä syksyllä kun tuota rouvan autoon tiivisteisiin laitoin pesun ja kuivauksen jälkeen, niin siitä huolimatta seuraavalla pakkasella oli ovet vähän jäätyneet kiinni tiivisteisiin. Liekö menny pilalle kun on ollut tuolla hyllyssä ilman korkkia?

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 27.11.13 - klo:19:34
Mikä olisi toimivaa ainetta nukkapintaisten tiivisteiden jäätymisenestoon?
En tiedä, onko mitään oikeaa ainetta noiden tiivisteiden suhteen. Itse pari talvea kiroilin kyseisten tiivisteiden jäätymisen suhteen. Viime talvena vuorasin kyseiset tiivisteet Korrekin silikoni-litkulla ja kummasti alkoi helpottamaan ovien avautuminen. Tuo nukkapintainen tiiviste nasahtaa pakkasella niin mukavasti kiinni jos hieman vettä on päässyt tiivisteen pinnalle. Aivan järkyttävän typerä keksintö, jos autolla pitää ajaa muuallakin, kuin kesäisissä keleissä.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Emil

Autoglymin kuminhoitoainetta olen käyttänyt jo useamman vuoden: http://www.autoglyminternational.com/fifi/product-proddetail.asp?v06VQ=EDLF Paitsi että Citigon ohjekirja kieltää käsittelemästä tiivisteitä millään aineella. On kuulema jo tehtaalla käsitelty riittävästi.

TDiih

Nostellaans vanhaa aihetta:

Mikä olisi paras aine -07 Ocun ikkunatiivisteiden (sekä ovitiivisteiden) hoitoon? Näin hellejakson aikana lasit pitävät melkoista kitinää avatessa. Ã,,äni tekee sen verran pahaa, että tekee mieli avata ovi aina kun ajaa parkkihalliin.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

skodamig

^ Ocun tai muun Vaggineen kyseessä ollessa ääni AutoGlymin Vinyl ja Rubber Carelle
Muut merkit saattaa vaatia eri aineet..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

repomies


Dirti

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 03.08.14 - klo:19:08
^ Ocun tai muun Vaggineen kyseessä ollessa ääni AutoGlymin Vinyl ja Rubber Carelle
Muut merkit saattaa vaatia eri aineet..

Tai sit isommassa pakkauksessa super sheen nimellä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Zego

#10
Ainoastaan Shellin tiivistepuikkoa (suht samaa kamaa mitä bemarin puikossa?) käyttävät isot pojat mm. BMW-palstalla.  ::)
Sitä laitetaan mielestäni siis siihen kouruun mitä karvaisten tiivisteiden väliin jää (ovien yläreunoissa), ei itse "karvoihin", tosin vähän niihinkin tulee. Huom! En tiedä tarkalleen ottaen minkälaisista tiivisteistä puhe, Shellin puikko auttaa 100% jos on sellainen jossa kouru karvallisten välissä. Lasien avaukseen ei myöskään varmaan auta yhtään.

repomies

Shellin puikko kokeiltu. Saahan sitä laittaa jos haluaa kuunnella kitinää.

Uskokaa nyt: talkkipuuteria, samaa tavaraa jota käytetään vauvojen peppuihin mikäli niillä on iho-ongelmia vaippojen takia.


autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 03.08.14 - klo:22:46
Ainoastaan Shellin tiivistepuikkoa (suht samaa kamaa mitä bemarin puikossa?) käyttävät isot pojat mm. BMW-palstalla.  ::)
Sitä laitetaan mielestäni siis siihen kouruun mitä karvaisten tiivisteiden väliin jää (ovien yläreunoissa), ei itse "karvoihin", tosin vähän niihinkin tulee. Huom! En tiedä tarkalleen ottaen minkälaisista tiivisteistä puhe, Shellin puikko auttaa 100% jos on sellainen jossa kouru karvallisten välissä. Lasien avaukseen ei myöskään varmaan auta yhtään.

Uudemmissa bemuissa ei oo enää tuota karvatiivistettä. Ei ainakaan F20, F21, F22, F31, F34 tai F30-malleissa. Ehkä just sen takia siitä on luovuttu, että narisee jos ei voitele?

Geoman

Itse olen käyttänyt auton pesun yhteydessä  "CRC Silicone Wipes" liinoja. Pyyhkiessä tiivisteet puhdistuu ja silikonia levittyy niihin. Liinoja on siisti ja helppo käyttää.

dosetti

Tällaisiin tiivisteisiin, kuten on omassa, merkkiliikkeen mukaan ei pidä laittaa mitään aineita vaan puhdistaa hyvin. Se onkin ollut ihan toimiva ohje.

repomies

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 04.08.14 - klo:08:09
Tällaisiin tiivisteisiin, kuten on omassa, merkkiliikkeen mukaan ei pidä laittaa mitään aineita vaan puhdistaa hyvin. Se onkin ollut ihan toimiva ohje.

Juuri näin. Kuitenkin, jos se tiiviste silti narisee, talkki auttaa pitämään turhat kitkat poissa. Tiivisteen väriä ja ulkonäköä valkoinen talkkijauhe ei tietystikään paranna, joten turhan päiten sitä ei pidä laittaa.

Janneh

Tätä mä käytän kun sitä nyt sattuu olemaan



"Talkki kumin säilytykseen. Pitää kumin joustavana ja pidentää käyttöikää. Helpottaa myös pukemista. Suosittelemme. "

raipuli

itse olen putsaillut tiivisteitä p*skasta sinoliin kostutetulla ritillä ja laittanut perään korrekin silikonipuikolla, nitinät ja natina on pysynyt poissa. Tuossa talkissa on pakko olla jotain perää, koska sukelluksessa käytettävien kuivapukujen mansetit pitää talkita silloin tällöin. Auttaako tuo talkki myös ovien jäätymisen ehkäisyyn? btw sukellus on parasta mitä voi tehdä kumipukupäällä (olematta pervo)...  ;)
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy