Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jabajee

#1
Lainaus käyttäjältä: eerosmith - 21.09.21 - klo:12:00
Moro. Onko muilla tullut vastaan? Missä voisi olla vika?

Tällä hetkellä vasen peruutusvalo ja oikea takasumuvalo. Polttimot ehjät, liittimiä ja johtoja ravisteltu. Ei syty.

Minne pääkaupunkiseudulla tai Tampereella kannattaa viedä tarkempaan tutkintaan? Mielellään käyttäisin valot kerralla läpi kuntoon.

Twindoor vai farmari?
Eikös twindoorissa em. valot ole luukussa? Siinä tapauksessa piuhat on poikki saranan kohdalta.

Tämän näköistä löytyy todennäköisesti sieltä.


https://www.briskoda.net/forums/topic/286139-superb-twindoor-wiring-fix/
#2
Lainaus käyttäjältä: kaitsur - 27.07.21 - klo:13:00
Onko urbaani legendaa, vai ruostuuko ne puhki näissä herkemmin kuin muissa?

https://youtu.be/cWkLoRhnX_o
#3
Kannattaa aloittaa helpoimmasta ja kokeilla toisilla renkailla ennenkuin alkaa mitään osia tilailemaan. Vaikka onkin uudehkot renkaat ja tasapainoitettukin niin renkaan runkovika voi aiheuttaa tärinää ja sitä ei välttämättä rengaskoneessakaan huomaa. Helppo ja halpa konsti poissulkea renkaista aiheutuva vika.

Tuo aiemmin mainittu renkaan pystyheitto tarkoittaa sitä, että rengas on kanamunan muotoinen eikä pyöreä.
#4
Lainaus käyttäjältä: jansse78 - 23.02.21 - klo:17:34

Oli siitä outo tilanne että Salon uimahallin pihalla...aloin isosti polkemaan...sillä seurauksella että koko...irtonaisena jalkatilassa. Onneksi ei missään ruuhkassa tällanen käynyt, ko siinä olis ollut jo ihmettelemistä...
Tai olisko joku instanssi josta tätä voisi kysellä kun ite oon totaalisen paska...Ongelma meinaan nyt siinä että vaimo ihmeissään että miten hän toimii jos hälle kävis sama juttu?

Ei näköjään kannata lukea viestejä vain nopeasti silmäilemällä :o
#5
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.02.21 - klo:19:53
. Kysyjä ei ilmaissut olevansa millään tavalla kiinnostunut siitä, mitä autossa tapahtuu kun moottori käynnistetään ja sillä lähdetään ajamaan.
Siinä tapauksessa on ihan ykshailee esilämmittääko vai ei. Vai lämmitteleekö joku ihan muuten vaan moottoria ::)
#6
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.02.21 - klo:07:41
Noinkohan jouset on jo vaihdettu - näyttävät aivan liian siisteiltä?
Jouset ei kyllä näytä 12vuotta vanhoilta ja lähes 400tkm ajetuilta. Näkyykö niissä tehtaan osanumerot ja väritäplät? Voihan sinne toki olla vaihdettu alkuperäisetkin jouset jossain välissä.
#7
Motonetista saa kohtuulliseen hintaan Philipsin valmistamia ledejä joita on kyllä kehuttu laadukkaiksi. Löytyy siis useammalla eri halogen-kannalla. https://www.motonet.fi/fi/tuote/4300166/Philips-Ultinon-Essential-LED-H7-ajovalopolttimopari

Tuossa esim joku H4-version testausvideo.
https://youtu.be/pVF0kPm7jcY
#8
Huoltaminen / Vs: Webastojen erot
01.02.21 - klo:15:38
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 01.02.21 - klo:15:12
En ole törmännyt kuin kahteen eri versioon. Vanhemmassa menee vaan putki suuttimelle ja uudemmassa on takaisku ja esilämmitys. Annostelijapumppu on sitten myös erilainen noissa.

Manuaalista ymmärtäisin, että on kolmea erilaista. Tuli itsellekin joskus tilattua vääränlainen, mutta sain rakennettua vanhaa ja uutta yhdistelemällä toimivan palopesän.


#9
Huoltaminen / Vs: Webastojen erot
01.02.21 - klo:15:02
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 01.02.21 - klo:14:17

Lisäksi TT-V dieselistä on kahta eri versiota. Uudemmassa versiossa on takaiskuventtiili ja polttoaineen esilämmitys.

Eikös niitä ole kolmea eri versiota? Esilämmityksellä, ilman esilämmitystä ja solenoidiventtiilillä varustettuna.
#10
Lainaus käyttäjältä: Fatalchili - 01.02.21 - klo:12:12
Audi a3 vm 2013.

Voisiko joku auttaa, mistä lähteä vikaa etsimään kun kuvan mukainen osa löytyi auton alta kovan kolahduksen jälkeen. Autossa eilen alkoi sellainen oire että kun rattia kääntää tarpeeksi (ei edes tarvitse ääriasentoihin) niin oikealta edestä kuuluu kolahdus. Kuin jokin osa ottaisi kiinni ja vapautuisi kolahtaen rattia kääntäessä. Voisiko olla jousituksesta tai jarrulevyn takaa jokin suojus?

Osa on muovia, sisäreunassa liimaa tms, joten jonkin ympärillä se on ollut. Läpimitta (jos osa on pyöreä alunperin) noin 14cm.




Veikkaan, että jompikumpi tai molemmat näistä on rikki iskarin yläpäästä.
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=8895065&m=1&n=3&lng=fi&ccf=94077803
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=8895065&m=1&n=2&lng=fi&ccf=94077803

Katso pyöriikö jousi mukana, kun rattia kääntelee.
#12
Volkswagen / Vs: Minne reklamaatiot?
22.12.20 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: Riksaw - 22.12.20 - klo:12:26
Haluisin tietää paljon on moottorin kestoikä jossai 100te maksavassa autossa...
Merkistä ja mallista riippuen 100tâ,¬ arvoisen auton moottori ei välttämättä kestä edes 100tkm.
Netistähän löytyy lukuisia esimerkkejä.
Jutun pointti on se, että auton hankintahinnalla ei ole mitään tekemistä moottorin keston kannalta, jos kyseessä sattuu olemaan sellainen malli, jossa on joku moottorin kestoon vaikuttava tyyppivika tai huolto laiminlyödään.
#13
Lainaus käyttäjältä: Tuska - 21.12.20 - klo:13:39
Ei ole, ihan paljaalla mennää ilman suojia  ;D
No sitten ei vika ole ainakaan siinä maskipeitossa. Se nimittäin blokkaa ulkoilman virtauksen ja moottorinlämpö pääsee lämmittämään anturia, jos anturin kohdalla ei ole reikää.
#14
Eihän ole mitään maskipeittoa asennettu, jonka taakse anturi jää?
#16
VCDS näyttää melkoisella varmuudella suoraan missä on vika. Muu on oikeastaan pelkkää turhaa arvailua.
Automerkistä riippumatta nuo säätömoottorithan tuppaa olemaan ikääntyessään kulutustavaraa. Mutta ilman vikakoodien lukua on sekin pelkkää arvailua.
#17
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.11.20 - klo:21:56
Onko montakin turboa mennyt rikki?
Ei ne ehdi mennä rikki, jos vaihtaa turbon aika jakopäärempan yhteydessä.
#18
Koukun irroitusohje
#19
Eikö tällaiset lähes 25-vuotta vanhat Paskatit jo joutaisi upottaa fosforihappoon kokonaisina :o
#20
Tämä ei sitten sovi, jos autossa ei ole niitä kiinnikkeitä katossa ja takapenkin selkänojassa. Käsittääkseni kaikissa Superbeissa ei ole. Voin toki olla väärässäkin, mutta pikku huomiona vaan.
Itse verkkohan on tosi kätevä ja sen saa "pystyyn" takapenkin selkänoja kaadettunakin.
#21
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.11.20 - klo:10:39
Joskus näkee, että peilin lasi on muuttunut joissakin autoissa ruskeaksi. Silloin se on lämmennyt liikaa, eli ylikuumentunut. Tottakai tuollainen jatkuva lämmitys saattaa lyhentää vastuksen elinikää, mutta mutta ei se hetkessä rikki mene.
Ei ehkä hetkessä, mutta ainakin itselläni on mennyt kahdesta eri Skodasta rikki. Toisesta oikea ja toisesta vasen ja samoilta kohdilta oli vastuslanka palanut poikki. Nettikeskustelujen perusteella aika monelta muultakin ne on lakanneet toimimasta.
Lämmitysmatto on kaksipuolisella teipillä peililasissa kiinni ja ajan myötä irtoaa liimauksistaan. Sitten lämpö ei pääse enää johtumaan peililasiin, vastus ylikuumenee ja palaa poikki. Itse ainakin suosittelen sammuttamaan lämmityksen aina käytön jälkeen. Ellei sitten halua maksaa yli 400â,¬ uudesta peilinlasista kuten se Skodaan maksaa.
#22
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.11.20 - klo:12:58
Vakiona varustetasosta x lähtien. On vakiovaruste siis. Ja taitaa muutenkin olla eniten myyty elegance/style täällä, joten enemmistössä tuo varuste on.
Juuri näin. Ja kyllä se varuste on silloin vakio, jos sitä ei tarvitse erikseen ottaa eikä sitä ole mahdollisuutta jättää poiskaan vaan tulee automaattisesti noissa em. varustetasoissa.
Volkkarissa piti ottaa kaikenmaailman peilipaketteja ja valopaketteja vielä sen varustetason (comfortline, sportline, highline, yms.) päälle, mutta Skodissa ne sisältyi noihin tiettyihin varustetasoihin. Saihan niihinkin toki ostettua lisävarusteitakin, mutta esim tuo Elegance varustetaso sisälsi jo lähes kaikki tarvittavat varusteet. Ne oli hinnoiteltukin niin ettei niitä karvalakkimalleja ostanut kukaan.
#23
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.11.20 - klo:08:25
No tuskin nyt ihan vakiovarusteena vaan tullut jossain varustepaketissa mukana.
Miten niin tuskin? Elegance varustetason Superbissa ne oli vakiona, kuten aika moni muukin sellainen varuste mitä harvassa volkkarissa oli tai mitä niihin edes välttämättä rahalla sai. Skodia tais aikoinaan olla kolmella eri varustetasolla. Ei niihin mitään paketteja tarvinnut erikseen ostaa. Neljäs L&K taso tuli vähän myöhemmin ja siinä oli käytännössä lähes kaikki varusteet mitä oli saatavilla.
#24
Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.11.20 - klo:20:30
Vai olisiko vaan ihan suoraan Audille varattu ominaisuus tuo kartturin peilin himmentyminen. Sellainen nimittäin on myös A3 mallissa, jossa moottori on kyllä poikittain.  ;)
No kuten aiemmin mainitsin niin Skodassa ne on ollut vakiona jo toistakymmentä vuotta sitten. Volkkari on ilmeisesti niin karvalakki-malli ettei siihen ole saanut edes rahalla Skodan vakiovarusteita.
#25
Lainaus käyttäjältä: Jopez - 05.11.20 - klo:19:04
Nyt oli tosiaan kyse B8 passatista, kun ollaan kyseisen auton keskusteluissa.
Hyvä huomio :D
Avasin ketjun puhelimella suoraan tuolta viimeksi vastattujen kautta enkä sitten lukenut sen tarkemmin, että nythän ollaankin Passat alueella, kun B8 puhutaan. Minun moka.

Edellistä vastaajaa komppaisin siinä, että autoon on todennäköisesti vaihdettu normipeilinlasi aut.himmentyvän tilalle. Ainakin Skodissa niistä hajoilee lämmitysvastukset ja harva raaskii ostaa yli 300â,¬ lasia tilalle, kun tavallisia laseja saa kympillä.

Edit: On näköjään olemassa pelkällä kuskinpuolen himmennykselläkin Passattia.
#27
Lainaus käyttäjältä: Jopez - 05.11.20 - klo:17:35
Onko ajatuksia automaattisesti himmentyvän apparin puoleisen sivupeilin retrofittauksesta? Onko noita saanut minkään vuosimallin B8 yleensäkkään tehtaalta?

RHD malleista löytyy ainakin laajakuvapeiliä himmentyvänä, mutta alkuperäistä kuperaa ei himmentyvänä ilmeisesti ole tarjolla.
Kakkoskorin Elegance varusteisissa Skoda Superbeissa on kaikki kolme peiliä aut.himmentyviä ja muistelisin, että sivupeilien laseissa oli B8 Audin varaosanumerot. Aut.himmentyvä peilinlasi maksaa varaosana sitten vähän per*eleesti. Olikohan lähes 300â,¬/kpl.
#28
Pelkkä akku ei taida olla vaihdettavissa, mutta joku oli Octaviaan näemmä saanut vaihdettua
https://www.briskoda.net/forums/topic/458298-alarm-siren-battery-replacement/
#29
Lainaus käyttäjältä: TNieminen - 09.10.20 - klo:21:37
Onko täällä kokemusta tai arvioita, mikä oikeampi syy?
Vastasit jo itse itsellesi
Lainaus käyttäjältä: TNieminen - 09.10.20 - klo:21:37
tuli tässä 8 vuoden tauon jälkeen palattua VAG maailmaan
#30
Lainaus käyttäjältä: tex- - 16.08.20 - klo:11:47
Jos jäähdytin vuotaa, niin kannattaisi ostaa uusi tilalle. Ne ei nykyään paljon maksa.
Autosi on jo niin vanha, että jäähdytin on loppunsa lähellä.
Ja kun/jos sitä alkaa vaihtaa letkutkin on syytä tarkistaa.
Halvin jäähdytin näyttää olevan 24â,¬ Autodocissa tuollaiseen Golfiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy