Myyty: Jetta VI Comfortline -11

Aloittaja ConD, 10.02.13 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Killer

Pienellä määrällä bensaa nää nykyiset pikkukoneet menee.....
Ja pientä varusteluakin on tapahtunut eikä ainakaan huoonompaan suuntaan!

Ei muuten näy viimeisimmät kuvat, kun valittelee että pitäis kirjautua sisään.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

ConD

Lainaus käyttäjältä: Killer - 02.07.13 - klo:08:49
Pienellä määrällä bensaa nää nykyiset pikkukoneet menee.....
Ja pientä varusteluakin on tapahtunut eikä ainakaan huoonompaan suuntaan!

Ei muuten näy viimeisimmät kuvat, kun valittelee että pitäis kirjautua sisään.
Kiitos kommenteista...

Heivasin kuvat Dropboxista pois, ei näköjään auta sinne työntää mitään kun toimivuus vaihtelee päivän ja kuun asennon mukaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Aloitusviestiin päivitetty tuossa vähän kesäisempää fotoa. Tässä päivän hiplailujen tuloksia... pesu + detailerikäsittely. Ei tuohon dodon pinnoitteeseen lika tartu niin, etteikö sitä kevyesti kintaalla ja shampoolla saisi pois.



Tuli tosiaan ropattua nuita peilejä uudemman kerran ja tuumasin ettei maksa vaivaa koittaa sinne lediä saada lätäkkövaloksi. Jää kauluksesta kantamaan niiden W5W ledien kanssa siten, ettei tule olemaan pitkäaikainen viritys. Polttimon vaihto on lisäksi tehty senverta vaikeaksi, ettei sitä huvikseen rupea tekemään. Peililasi siinä on irroitettava ja sitä rataa. Yhden jo talvella rikoin, niin ei suotta viiti väännellä.

Se speksailtu spoileri pitäisi olla tulossa, A4:een alunperin oleva. Katsotaan miten istuu. Jos ei istu niin eiköhän tuo jonkun A4:n konttiin löydä tiensä. ;)

ps. foorumitarrankin tarkkasilmäiset tuosta bongaa... :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Autoon "pyörähti" viikonlopun aikana 38000 tauluun, josta omaa ajoa viimeiset 8000. Aikaa näihin ajoihin on mennyt n. 5kk.

https://www.dropbox.com/s/wui1r7c3tncf5wa/2013-07-22%2006.23.04.jpg

Tässä vähän pikaista listaa mitä on tullut huomattua autosta matkanvarrella:

+ Menee pienellä bensamäärällä jos viitsii pihistellä - usein ei viitsi
+ Lämpiää hyvin - jäähtyy hyvin. Climatronic toimii ja meksikaanot osanneet tehokkaan ilmastoinnin rakentaa
-  Välillä tuntuu että ohjaus on hieman levoton tai ainakin hiton herkkä muuttamaan suuntaa. Rengaspaineet? Renkaat? Kulmat?
+ Hyvät media- ja yhteydenpitoliitännät ja mukiinmenevä äänenlaatu kun asensi aktiivisubin ottamaan ovilta liiat matalat äänet hoitaakseensa
-  Mitään suunnattomia tunteita auto ei herätä, perusvolkkari?
+ Varsin mukava matkakumppani, jos jotain niin penkit saisivat olla säädettävällä reisituella, mutta kun moisia ei rahallakaan saa tähän autoon
+ Starttipärinät pysyneet poissa remontin jälkeen, Levoil toi 0W-40 öljyt jotka autoon lurahtaa tässä loppukesän aikana
+ Ei mitään merkittäviä "heinäsirkkoja" enää. Sen ainoankin sai itse korjattua
+++ Junioritkin tykkää: https://www.dropbox.com/s/pvhnkly5btz2a6n/2013-07-21%2015.28.12.jpg :D

Pirssillä pääsee paikasta A paikkaan B varsin mukavasti. Auto näyttää omaan silmään varsin mukiinmenevältä vaikka ajatuksia onkin jatkojalostuksen suhteen olemassa, eli ei tuota tarvi nurkan taakse parkkiin ajaa. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Viikkopäivitys ja +1000km mittariin. Kulutus laskee kun tullut ajeltua maantiellä. Matalia vitosia mennään kun malttaa ajella rajoitusten mukaan 100 alueella. Öljyt pitäisi käydä vaihtamassa. Motonettikin myy nyt uudempiin 1.2TSI ja 1.4TSI koneisiin sopivaa öljynsuodatinta, eikä hintakaan päätä huimaa.

Työhommien vuoksi tuli sitten lisää ostoslistalle rompetta... takapuskuri prkl meni naarmuuntumaan kun purin työkaluja kontista. Rosterilista tilattu, plastidippiä sitten ostoslistalle. Kromisena se ei puskurin päälle tule ja dipin voi uusia jos möhlii uudestaan. :)

Arjen vastapainoksi laatuaikaa auton tiskauksen merkeissä:
Jetta open hose-kuivausta

Aika mageesti kyllä vesi poistuu auton pinnalta. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Tulipa hieman askarreltua... aiheena sisäloksun ja roiskeläpän irtikäyttö ja moskien poisto sieltä takaa. Tuossa on jollakulla suunnittelijalla käynyt joku käpy kyllä. Ideana ihan hyvä että helman etupuolelta olisi vedenpoisto sisäloksun takaa ja sehän toimisi oikein hyvin kuvan punaisen nuolen osoittamasta paikasta:

http://joukon.no-ip.org/~cond/loksu/1.jpg

http://joukon.no-ip.org/~cond/loksu/2.jpg

Sitten joku hieno ihminen on keksinyt laittaa tuohon roiskeläpän, jossa sitten EI ole reikää vedenpoistolle.

http://joukon.no-ip.org/~cond/loksu/3.jpg

http://joukon.no-ip.org/~cond/loksu/4.jpg

Yhtälö on sitten "umpikuja" mihin nuo muhat kasaantuu. 2v aikana on tullut jo puolikas maitopurkillinen moskaa tuonne sisälokasuojan takaosaan roiskeläpän taakse. Nyt on roiskeläpissä reiät josta ainakin veden pitäisi päästä valumaan pois, toivottavasti myös muiden murujen. Aika näyttää miten tuo toimii. Lisäksi palat lamin-x kalvoa löysivät paikkansa roiskeläppien ja pellin väliin ottamaan hankaukset vastaan.

Molemmat puolet on nyt putsattu eikä lokareiden takana ollut vielä pellissä sanomista. Korivahaa oli sotkettu aika hyvin jossain vaiheessa ja jotain paksun vaseliinin omaista töhnää siellä oli myös valunut sisälokasuojalle. Mitälie ainetta. Onkohan muilla näkynyt nuita tahnoja?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Late

Kylläpäs tuonne moskaa tullut paljon. Varmaan pitäisi itseltäkin katsoa mitä sieltä löytyy.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.08.13 - klo:20:18
Nyt on roiskeläpissä reiät josta ainakin veden pitäisi päästä valumaan pois, toivottavasti myös muiden murujen. Aika näyttää miten tuo toimii.

Veikkaan että ei toimi kovin kauan. Sinne kerääntyy kuitenkin sen verran möhnää, että reikä on äkkiä tukossa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ConD

Paria viikkoakaan ei ehtinyt kulua kun mainitsin öljynvaihdon olevan tulossa... maanantaina vaihtui SAH:n Oulun toimipisteen toimesta nuo Castrolin 0W-40 liemet auton kitusiin. Suodattimen ja tulpan öljypohjaan hain motonetista kun saivat viimeinkin listattua osat sinne tarjolle näihin uudempiinkin TSI koneisiin. Jos tuntuu ettei löydy, niin kysyy aspasta...

Jostain syystä nyt tuntuu että auto starttaa ja käy tyhjäkäyntiä tilanteessa kuin tilanteessa hiljaisempana nuilla hieman lämpimästä päästä paksummilla öljyillä. Lisäksi öljynlämpötilat vajaan viikon köröttelyjen jälkeen tuntuvat olevan useita asteita 5w-30 lonkkariöljyjä matalampia. Löytyykö näille jotain yhteistä tekijää viisaampien mielestä, vai voiko nuo olla vain plaseboja?

Auto koodattiin huollossa QG2-huolto-ohjelmalle, joka siis on kiinteä 15tkm/1v koodaus, mutta joka säilyttää öljyn lämpötilanäytön mittaristossa. LL-koodaus on QG1 ja "tavallinen" kiinteä QG0, joka siis hävittää lämpötilanäytön öljylle.

Iso 4 tuntuu lähestyvän uhkaavaa tahtia mittaristoon... kilsoja siis tulee.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Krääh. Niin se kojahti 40tkm rikki autosta, ei voinu mitää. Meni aivan huomaamatta. Loppuunajettu rieska tuo taitaa olla jo kohta. :)

Ei se mitään.. jatketaan hyväksi havaitulla tuninglinjalla.

Suojalista puskurille:
Tulin nääs tilanneeksi taannoin tuommoisen rosterisen puskurin suojalistan, kun onnistuin jo vähän naarmuttamaan puskurin yläreunaa työromuja konttiin nostellessa. Rosterilista syletti ajatuksena jo aikanaan kynnyslistoja tilatessa senverran että jäi kauppaan. Maksoin nyt aika kovan hinnan kun tilasin erikseen sen suojan, mutta minkäs teet... Rosterinväriseksi tuota ei jätetä ja kävinkin viimeviikolla hakemassa purkin plasti-dippiä kun listan toimitus lähestyi. Tämännäköiseksi ei perä siis jää:
https://www.dropbox.com/s/x66v9ysntrh1e0f/2013-08-15%2015.36.47.jpg

Niin tuli torstai, suojalista ja viikonloppu aikaa tuunata. Lopputulos likimain näin hieno illan pimeinä tunteina kuvattuna:
https://www.dropbox.com/s/vrummg9iux1huxv/2013-08-17%2018.09.16.jpg
https://www.dropbox.com/s/zi3jeooffbl4eqs/2013-08-17%2018.09.07.jpg

Autoon lista ei ole vielä siirtynyt, sillä pesut jäi viikonlopun sateiden vuoksi väliin. Josko tässä viikolla...

RCD510:
Lisäksi tuli tilattua vihdoin ja viimein ja lopultakin soitin autoon. Ei tuota kun tovi tullut jappastua ja seurattua eBaysta. RCD510 on nyt matkalla. Ei tule videosisääntulolla olevaa soitinta, joten peruutuskameran saa unohtaa. Tutkat toki löytyy niin saa sitten sen kanssa peruutella. Lähinnä kai tuo kuskin turhamaisuutta on, kun rokki soi RCD310:n kauttakin, BT:tä voi käyttää ajotieturilta, mutta kuitenkin... :)

RCD510 mallejakin on varulta muuten tautisen monta erilaista. Kiinalaiset ei-RDS mallit kannattaa unohtaa kättelyssä, joten hetki meni että löytyi se sopiva varaosanumero joka tukee riittäviä tingentangeleita. Nyt siis hommasin "Weltradion" eli 5K0035190B-osanumerolla olevan osan, jonka pitäisi tukea kaikkia tarpeitani (oho!). Eroja on radiossa (satelliitti vs. analoginen vs. digi), RDS-tuessa, sekä ainakin ilmoitetussa tuessa uusille valkoisille mittaristoille/väylälaitteille kuten BT, parkkitutkat, MDI jne... En siis uskaltanut ostaa "halvinta", sillä RCD510 ei käsittääkseni onnistu päivittää firmistä samoin kuin RNS510 pystyy. Navisoitin jäi nyt tälläkertaa tilaamatta...

YV;:llä yhteyksiä jos jollakulla tarve RCD310:lle olisi, tullee yleisempään myyntiin aikanaan.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

#40
Viikko tuli ja meni... Viikolla kuitenkin tuli askarreltua kuten viimeksi vähän uhkailinkin.

Puskurin suojalista löysi paikkansa ja olen itse varsin tyytyväinen lopputulokseen:



Tänään kusti polki myös tuon RCD510:n kotiin. Laite oli juuri sellainen kuin pitikin ja "vanhasta tottumuksesta" asennushommiin ei kauaa mennyt. Nyt sitten on meediaa soitettavaksi enemmän kuin tarpeeksi. Musan säätö puhelimesta pelaa nyt ratista ongelmitta ja BT:llä puhelimen muistista soitettavat viisut loikkaavat näytölle kivutta. Onnistunut tuunaus, kun kabiinin ulkonäkö on paljon modernimpi nyt. Ei ihme että tuo on vakiosoitin nyky-Comfortlinessä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ironic32


ConD

Kyllä sen nyt pitäs pelata ku vähän käytti tunkkia.. Tuon dropboxin kanssa on varsin kätevä pelata, mutta pitää muistaa vaan kuvana jaettavat kuvat muistaa siirtää kuvakansiosta toisaalle ennenkuin kopioi linksun. Linkkinä menee sitten luurin upload-kansiosta.

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Henri S

Vielä kun laitat uudesta kojelautanäkymästä kuvan :)
Hohhoijaa!

ConD



Här vilar tälläkertaa...

Jotain pikku askartelua pitää keksiä tässä, mutta yhtäkkiä isoimmat taitaa olla tältä kesää aika lähellä tässä. Tummennus/verhotuskuvio on auki, sillä kalvojen kanssa on tuo lisäjarruvalodilemma ratkaisematta ja vanteet taitaa uusiutua vasta kun saa ajettua nuo Continentalit slikseiksi jolloin vaihto olisi "luonnollinen".
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Ryökäle, kuukausi kulunut eikä mitään muuta ku tankattu, ajettu ja parikertaa pesty.

Tuo pinnoite on kyllä ihan tautinen pysyvyydeltään. Pesun jälkeen auton voi edelleenkin kuivata likimain pelkällä letkulla, vaikka autolla on reilun puolen vuoden aikana ajettu toistakymmentätuhatta kilometriä ja pesuja on takana kymmeniä. Vanha autoglymin shampoo loppui, niin tuli tilattua Projectehciltä lisää "mömmöjä". Kaappiin ilmestyi Ultiman shampoota (vaahtoaa reilummin) sekä Chemical guys:n glassworkx lasinpesuainetta. Aineet tuli testattua ja todettua varsin mainioiksi.

Sisällä järjestelin kojelautaa senverta, että Airframe siirtyi keskikonsolin kuskinpuoleiseen ilmasuuttimeen. Siinä heijastuksia ei ole yhtä paljon ja sijainti on jotenkin luontevampi. Pysyypä sivuikkuna puhtaampana.

Tankkauksissa tein oman ennätykseni viimeisimmällä tankilla. Mitattu kulutus 5,47L/100km kun tankillinen sisälsi pääasiassa ilman ilmastointia ajelua sekä yhden lomareissun perheen kera matka-ajoa. Kuriositeettina täytyy sanoa, että kaikki ajamani tankkaukset autolla ovat nyt lukemassa 6,30L/100km, joka on toista desiä vähemmän kuin edellisen diesel-Touranin kulutus.

Mutta kai näillä eväillä voi talvea kohti turata... Jotain viimasuojahommaa voisi miettiä, että saa tuon pikkukiukaan löylyjä edes jotenkin kabiiniin. Tiedä sitten auttaako viimesimmät pienet autolle syötetyt "siniset pillerit" positiivisessa mielessä auton lämpiämiseen, heaven knows... ;)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Tuli tänään harjoitettua taas auton kanssa paalaukselta ehkäiseviä toimenpiteitä kun orastavaa kiiltoa esitellyt ratti tuli puhdistettua. Tarveaineista kiitos ePa:lle!

Eli nahkaruori oli vasemman käden otekohdalta alkanut hivenen kimmeltää. Tätähän ei foorumilla perinteisesti katsota hyvällä, joten LTT Leather care Auto ultra 150 kitillä kimppuun.

http://www.lttsolutions.co.uk/auto-ultra-150-kit.html

Homma lähti liikkelle sillä, että tuolla Ultra foamilla pestään pinnat ja se sitten nostaa nahkasta vähän syvemmältä sotkut irti. Vaahtoa ei ohjeiden mukaan saanut kuivattaa nahan pintaan, vaan se piti kosteana pyyhkiä pois. Pullon suutin on nestettä vaahdottava, joten vaahtoa hieman pehmeälle sienelle ja sillä levitys ympäri rattia. Valkoisella talouspaperilla sai aika  :o ilmeitä aikaan kun katsoi miten likainen tuo ruori oli lähtöjään. "Eikai tää nyt niin paha ollutkaan..." Ratti on kivasti jaettu kolmeen alueeseen, joita työstin pari-kolme kertaa puhtaaksi ennen jatkovaiheita. Pinta sai jo mukavasti lisää tuntumaa puhdistuksen jälkeen.

Hoitovaihe suoritetaan Ulra maintainilla. Sumutinpullosta tsupsautukset pintaan ja mikroliinalla pyyhin aineen tasaiseksi. Taas jokainen sektori omana vaiheenaan ja pariin kertaan. Hoitoaineena tälle oli ohjeena: "Voit suorittaa hoidon niin usein kun tahdot". Lainavehkein nyt siis pari kerrosta sai piisata.

Suojausvaiheessa sitten Ultra protectilla ratti taas läpi. Aine on samanlaisessa sumutinpullossa kuin maintain, joten hetkon odottelujen jälkeen suoja-aineet pintaan ja hierotaan tasaiseksi taas uudella mikroliinalla. Ultra protect sanoo, että tuote antaa parhaan tuloksen 24h kuivumisen jälkeen, joten auto on nyt odottamassa ruorimiestä ja huomenna katsotaan lopullinen lopputulos.

Ennen-jälkeen -kuvia ei tullut otettua, mutta kyllä muutos ihan huomattava silti oli. Ratti on äkkiä katsottuna uudenveroinen nahkapinnaltaan, toki siinä ei mitään naarmuja ollut lähtökohtaisestikaan. Joten jos ratin kunto on jollekulle auton hankintaa hidastava tekijä, kannattaa tutustua oikeisiin aineisiin. Käsijarrukahva ja vaihdekepinnuppi sai vastaavat käsittelyt "siinä sivussa". 50 punnan kitiksi tuossa on etenkin nahkasisustalla olevaan uuteen tai uudehkoon autoon hyvästi katetta rahalle. Pelkkää rattia hieroessa kannattaa harkita jotain muita diilejä, sillä ei nuiden aineiden kulutus niin suurta oikeasti ollut.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

#47
Tulipas taas ahkeroitua.

Otin töiden jälkeen talvifillarit naftaliinista esiin kun loppuviikoksi uhkailee jo lunta ym. mielenkiintoisia talvisia sääilmiöitä. Sellaisenaan niitä toki ei voinut alle laittaa, sillä keväällä jostain syystä Saarelan pit-stop-crew oli laiskotellut vanteiden pesussa.

Autoglymin vannepesuaineella, harjalla ja vedellä kuurasin vanteet taas hopean sävyjä kajastaviksi ruskean ja mustan sijaan. Päälle kunnon kuivaus ja pintaan tuttu DJ:n Acrylic Spritz detaileri/sealant. Sitten auto tunkille ja kesävanteet varastoon. Ropinat siis palasi jälleen...

Tein vielä empiirisen testin perään. Pudotin tarkoituksella oikean eturenkaan paineet silminnähden liian alhaisiksi kun olen itse tuon TPMS:n koodannut päälle. Lähdin käymään huoltoasemalla ja kaupassa testilenkillä. Alkuun meinasi usko loppua kun ensimmäiselle huoltikalle mennessä ei mitään tapahtunut joten jatkoin matkaa... 4-5km ajon jälkeen kuuluikin *plim* "check tyres"... TPMS siis pelaa ilman nappiakin. Huoltoaseman mittari näytti muihin renkaisiin kesän jälkeen 2.1bar, mutta tuo tuunattu oikea etunen oli 1.6bar. Kotona vcds kiinni, kuitti, ja kiitti. Kiva feature.

Nyt kelpaa odotella perjantaita ja vierailua Vianorilla... :)

Ps. tuli tilattua vanteisiin VW-keskimerkit eBaysta. Pääsee "Dezent"-teksteistä eroon. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Elämässä sattuu ja tapahtuu asioita. Yksi asia johtanut toiseen... tuli kirjoiteltua tuossa Joulupukille toivelistaa:



Pliide, tollaiset jos sais. 8x18", ET:tä jotai päälle 40 jne... Miten se meni, tosimiehet painaa paljaalla? Itse aattelin kuitenkin suojata nuo kumien kera vielä ennen kesää. Let's see. Ei ole samanlaisia vastaan ajellut...

Autonhoitoroinaa on tullut taas tilailtua ja kävin pitkästä aikaa pesemässäkin auton taannoin. Pinnoite pitää hyvin pintansa, mutta kylkiin tarttuu karhea pöly varsin tiukkaan. Irroitus pitää hoitaa tar removerilla, sitten on taas luikas maalipinta. Pitää oikean talven tultua hieroa ajatuksella auto läpi ja tarkastaa tuo pinnoite. 1v rajapyykki pinnoitteella ja omistussuhteella lähestyy kovaa vauhtia.

Muuten auto on kulkenut hyvin eteenpäin. Bensankulutukset on pysyneet varsin maltillisina nurkka-ajossa. Maantiellä viime vkl. heitetty reissu jäi 5,6L/100km lukemaan jota pidän kokonaisuutena erittäin hyvänä lukemana 1500kg painavalle autolle.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Kumitkin vanteille on tullut tilattua... 8,9kg lupaili painoksi per fillari speksit, katsotaan mitä vaaka kotona sanoo kun saapuvat. Irtaallaan tulevat, joten saa punnita erikseen nuo ja sitten käyttää laitettavana vanteille.

Onko jollakulla kokemuksia ns. piiloventtiileistä? eBaysta löytyy edukkaitakin sarjoja, joilla venttiili on ikäänkuin "natsa" vanteen pinnassa. Ilmaa saisivat pitää ensisijaisesti, mutta toissijaisesti myös sopia vanteisiin. Sopivuuden voinee kokeilla vain kun vanteet tulevat...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

wolf6

Komeat vanteet on kesäksi ;D

Minkä merkkiset renkaat tilasit?
A3 Premium

ConD

Goodyearit tulee... EU-speksien mukaan valkkasin + että paino oli pienimmästä päästä ainakin ilmotetuista. Katsotaan tosiaan kun kotiutuvat.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD



Katsotaas lopputulema kun loput rensselit saapuu...

Tärkeimmät on nyt siis tulleet. Vanteet möi JH-Sound, jonne kyllä varauksettomat kiitokset kaupoista. Erinomaista asiakaspalvelua ja yhteydenpitoa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Seba

Eli noi on siis Daren tekemät Rotiform-replicat, 18" ja painoa vaan 10,9 kg/kpl? Onpa kevyet vanteet kokoisekseen.

ConD

Jep, näin on. Vanteet ovat siis Dare LP-560 8x18", ET42 ja 5x112, kr. 73,1mm. Käytännössä viikko tilauksesta kun olivat kotona...

Kaksi vannetta puntaroin neljästä. Ã,,äritarkan läskimittarin mukaan 10,8 ja 10,9 oli tulokset. Ok... ilman sovitteita, pultteja, painoja ja venttiiliä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

JNorr

Hah, tutun näköinen kulkinehan se siinä. Ens viikolla sitten viritys hommia ;)
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

ConD

Tänään on taas sattunut ja tapahtunut. JNorr:n Jetsoni sai puukotusta osakseen VCDS:llä. Katsotaan näkeekö siellä nyt kun poistettiin jänniterajoja valoilta hieman... Lisäksi mutka-ajoa helpottamaan laitettiin XDS päälle.

Isompi juttu sitten kävi päivällä...

*pärinää*

Jetta sai leiman!! Eli ensimmäinen katsastus käyty suorittamassa heti kun katsastusaika alkoi. Onhan tuo hieman foorumin käytännöistä poikkeavaa, että joku joutuu leimallakin autoa käyttämään, mutta näin pääsi käymään tälläkertaa. Seuraavan kerran pirulainen pitää kolata konttoria kohti vuoden 2016 kevääseen mennessä ;)

Niin... ei siitä huomautettavaa löytynyt. Alusta oli kurakeleihin ja Suomen suveen nähden todella siistissä kunnossa. Muoviahan tuolla on viljelty paljon ja paikat on ainakin suoraa sumutusta vastaan suht nätisti suojattu. Apurunko tuolla ensimmäisenä tosiaan maahan ottaa. Oli kuulemma ensimmäinen kutoskorinen Jetta kun katsurille vastaan ajeli.

Pikkuisen VCDS puukotusta omallekin tuli annettua kun poistin lasinpesurit käytöstä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

ConD

Lainaus käyttäjältä: ConD - 07.12.13 - klo:22:11
Goodyearit tulee... EU-speksien mukaan valkkasin + että paino oli pienimmästä päästä ainakin ilmotetuista. Katsotaan tosiaan kun kotiutuvat.
Tulee tulee... kyllä ne sieltä tulee. Suomen Turku on viimeisin seurantaleima renkaille. Kaksi pakettia tulossa, eli 2x renkaat per paketti. 18,1kg sekä 18,2kg ovat pakkaukset.

Jossain tämä systeemi vielä pissii käyttäjää silmään, kun toinen samanlaisista Camskillin lähettämistä paketeista on tulossa kotiin asti rahtina itellan toimesta, ja toinen menee lähipostiin josta sen joudun itse hakemaan. Ei hemmetti... :D

Venttiilit tuli tilattua mallia tuning. Keskimerkkejä olen koittanut metsästellä, mutta oikein mieluisia ei ole vastaan tullut. Nyt vanteissa on paikallaan vannevalmistajan merkit. Asiallista lukkopulttisarjaa myös voisi kesään mennessä harkita. Muutenkin joulukuu on ollut hankintoja täynnä, osa käytettävyyden ja osa näiden viritysten ja tuunausten osalta. Pesuvermeitä ja autonhoitotuotteita sekä vannesealantteja jne piti tilata iso pino, josta kiitokset ePa:lle ja Projectechille.

Leiman kunniaksi piti autoa kuitenkinpäivittää päivittäistä käyttöä varten, joten peräkonttiin tiensä löysi OEM kaukalomatto (vihdoin ja viimein) sekä uudet pyyhkijänsulat a'la Bosch. Jospa näiden kanssa nyt kehtaa ajella kun näkeekin vähän. Jostain syystä kuskinpuolen sulka kului ennätysvauhtia huonoksi tuosta Boschin sarjasta. Muita kuin Boshin sulkia tuohon ei kai vielä tarvikkeena saa, ja niitäkin vain pareittain. Prkl...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Peeveli

Onnittelut näin jälkijättöisesti hienosta Jettasta! Hienolla hoidolla on pirssi ja komeat kesävanteet Joulupukkikin tuonut. ;)

ConD

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.12.13 - klo:07:57
Onnittelut näin jälkijättöisesti hienosta Jettasta! Hienolla hoidolla on pirssi ja komeat kesävanteet Joulupukkikin tuonut. ;)
Kiitos kiitos. Ei passaa isoon ääneen nuista pukin tuomisista huudella, kun lapset suuttuu vielä kun ei ihan nuin isoja paketteja pukki ensviikolla tuo. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy