Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Staaken

#450
Hiphei, nyt saa VW-konsernin laatuautot  ;D jäädä kun menin ja tilasin itselleni uuden Astran.

Malli on 1.6 CDTI ecoFLEX (100kw) Innovation maustettuna halvalla kamppanjapaketilla mihin kuuluu mm. navi, pysäköintiavustin ja muuta sälää. Lisäksi vielä 18" alut, webasto, LED matrix ajovalot, nahkasisustus AGR penkillä joka säätyy sähköllä 18 suuntaan ja vielä viilentää ja hierookin sekä Continentalin nastarengaspaketti.

Kokonaisuus maksaa n. 32500. Eihän tuo halpa ole, mutta kun ajattelee että mitä sillä loppujen lopuksi saa varsinkin verrattuna muihin saman segmentin autoihin, niin hinta on mielestäni varsin kilpailukykyinen.

Joku mainitsi että on halpa tuo AGR penkki, no onhan se alle 200, mutta sitä ei saa muuta kuin nahkaverhoilun yhteydessä joka maksaa alle tonnin. Mutta onhan tuokin kohtuullinen hinta nahoista.

Enivei, panostin nyt hieman tuohon ajomukavuuteen kun ajoa tulee olemaan kohta 170km pävässä ja Ibiza Cupran penkissä selkä huutaa hoosiannaa 50km jälkeen.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Staaken - 21.10.15 - klo:03:55
Hiphei, nyt saa VW-konsernin laatuautot  ;D jäädä kun menin ja tilasin itselleni uuden Astran.

Malli on 1.6 CDTI ecoFLEX (100kw) Innovation maustettuna halvalla kamppanjapaketilla mihin kuuluu mm. navi, pysäköintiavustin ja muuta sälää. Lisäksi vielä 18" alut, webasto, LED matrix ajovalot, nahkasisustus AGR penkillä joka säätyy sähköllä 18 suuntaan ja vielä viilentää ja hierookin sekä Continentalin nastarengaspaketti.

Kokonaisuus maksaa n. 32500. Eihän tuo halpa ole, mutta kun ajattelee että mitä sillä loppujen lopuksi saa varsinkin verrattuna muihin saman segmentin autoihin, niin hinta on mielestäni varsin kilpailukykyinen.

Joku mainitsi että on halpa tuo AGR penkki, no onhan se alle 200, mutta sitä ei saa muuta kuin nahkaverhoilun yhteydessä joka maksaa alle tonnin. Mutta onhan tuokin kohtuullinen hinta nahoista.

Enivei, panostin nyt hieman tuohon ajomukavuuteen kun ajoa tulee olemaan kohta 170km pävässä ja Ibiza Cupran penkissä selkä huutaa hoosiannaa 50km jälkeen.

AGR:n saa kuskille enjoy -varustetasoonkin, kun valitsee siihen urheilupenkit. Satanen lisää, niin saa apumiehellekin samanlaisen penkin.

Kuljettajan istuimen AGR -istuinpaketti (Urheiluistuimiin)

Sisältää kuljettajan istuimen 8-suuntaiset säädöt, jatkettava reisituki, sähköinen ristiselänsäätö
Säilytystaskut etuistuimien selkänojassa, vasen
Ergonominen istuin, kuljettaja
Etumatkustajan istuimen 4-suuntaiset säädöt
Manuaalisesti säädettävä reisituki, kuljettajan istuin
Sähköinen ristiselänsäätö, kuljettaja
Säilytystaskut etuistuimien selkänojassa, oikea

JHS

Uuden Astran ohjaus tuntui koeajolla tunnokkaammalta ja paremmin keskittävältä kuin Golfeissa, auto suorastaan imeytyy tiehen kiinni, kun Golf jotenkin leijuu irti tiestä (Astraan verrattuna) vaikka kulkeekin suoraan.   Koeajo Astra oli 1.4 Innovation Nokian RS kitkoilla 225/45 17!!!    Jos Nokian kitkoilla tuntuma on näin hyvä, mitä on kesärenkain!   Muutenkin auto antoi itsestään laadukkaan vaikutelman.   Perusmallin Enjoyn ja paremmin kankain varustetut Innovationin istuimissä ei oikein eroa tuntunut ja molemmat jäävät Golfin sport-istuimien varjoon.   Siten Astraan kannattaa valita AGR-istuinpaketti, jossa on mm. istuinosan pituuden ja kallistuksen säätö.   (Ainakin jos on tottunut Golfeissa sport, Higline tai Ergoactive toteutuksiin ettei myöhemmin harmita.)

Uskallan ennustaa hyvää menestystä uudelle Astra K:lle (K on korimalli).

ram1

Edellisen Astran ja myös inkun sporttijakkarat on ainakin parasta mitä itse tossa luokassa kokenut.Eli veikkaan et noi uudet hemmetin hyvät.Niistä tosiaan kannattaa maksaa.Tärkein yksittäinen ominaisuus mun mielestä varusteissa nykyään, kun muut perusvarusteet on vakioita.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Eipä Astra GTC 200 ainakaan uutena syö öljyä. Tarkistin juuri. 4 000 ajettu ja tikku ylärajassa.

Ante

Mielenkiintoinen on kyllä uusi Astra. Parhaat AGR-penkit tuntuivat kylmätestissä huomattavasti paremmilta, kuin uuden Octavia RS:n penkit. Penkeissä oli säätö mm. sivuttaistukien leveydelle ja ristiselän tuki oli oikeasti tuki. Farkkumalli on Saksan sivuilla konfiguraattorissa ja siellä on tarjolla 160hp-diesel, mutta valitettavasti vain manuaalina. Parhaalla varustetasolla farkkulisä on 1000â,¬. Farkun takakontin saa aukeamaan sähköllä ja jalkaa heilauttamalla takapuskurin alla. Paikallisen myyjän mukaan mukautuva vakionopeudensäädin tulee valittavaksi MY17 alkaen.

jannne

Kävikö kukaan muuten pimeän aikaan kokeilemassa niitä matriisiledivaloja uudessa Astrassa? Piisaako niissä tehoa näihin pimeisiin ja märkiin loppusyksyn keleihin?

Itsellä jäi ensiesittelyviikonlopun nopean koeajon jälkeen vähän ristiriitaiset fiilikset. 150 hepan 1.4 bensaturbo vaikutti vaisulta, kiihtyvyyttä ei oikein tuntunut mutta mittaristosta sen huomasi. Jopa sen verran että jälkikäteen mietin että mahtoiko se sittenkin olla 125 hp versio. Tuskin, kun oli kuitenkin Innovation varusteet. Esim 1.2 tsi Toledo tuntui kaupunkipyörityksessä pirteämmältä. Lisäksi panin merkille heti auton käynnistyttyä penkkiin välittyvän satunnaisen tärähtelyn. Rouvan Saabissa on vastaavaa. Liikkeelle lähtiessä käyntiääni oli jotenkin karkeahko ja voimansiirto äänsi aavistuksen mikä vähän laski fiilistä. Mutta muuten oli hyvän tuntuinen auto ajaa, eikä moottoritielläkään ollut mikään hirmuisen meluisa (kesärenkailla). Täytyy melkein ottaa pidempi koeajo jos/kun auton vaihto tullee ajankohtaiseksi n. vuoden päästä.

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: Ante - 05.11.15 - klo:20:48
Mielenkiintoinen on kyllä uusi Astra. Parhaat AGR-penkit tuntuivat kylmätestissä huomattavasti paremmilta, kuin uuden Octavia RS:n penkit. Penkeissä oli säätö mm. sivuttaistukien leveydelle ja ristiselän tuki oli oikeasti tuki. Farkkumalli on Saksan sivuilla konfiguraattorissa ja siellä on tarjolla 160hp-diesel, mutta valitettavasti vain manuaalina. Parhaalla varustetasolla farkkulisä on 1000â,¬. Farkun takakontin saa aukeamaan sähköllä ja jalkaa heilauttamalla takapuskurin alla. Paikallisen myyjän mukaan mukautuva vakionopeudensäädin tulee valittavaksi MY17 alkaen.

Tuo mukautuva vakionopeudensäädin on kyllä hyvä juttu, jos tulee saataville. Nykyisessä Golfissa se on ja Astra on ollut mielessä seuraajaksi, kun nykyisen soppari loppuu syyskuussa 2017.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

WKurki

Muutaman kuukauden kuluttua päättyy oma VAG -autoilu. Tuli tehtyä tilaus uudesta Astrasta. Vakuutti kyllä kaikin puolin, niin varusteilla kuin ajettavuudella. On taas parissa vuodessa tullut vakiovarusteluun iso kasa ominaisuuksia, joita ei Leonissa ollut.

Leonissa ei ole ollut parin vuoden ja n. 40 tkm. aikana mitään moitittavaa, hyvän auton joku saa siitä sitten.

Tuleva kulkuneuvo mietotehoinen vajaasylinterinen 1,0 turbo "automaatti" ECT5, Innovation -varustetasolla. Muuta varustelua en autoon kokenut tarpeelliseksi kuin pakollisen talvipyöräsarjan lisäksi tehdasasenteisen Webaston.

Koeajolla kävin manuaalivaihteisella 1,0 Turbolla, pätevä väline, mutta parempaan varustetasoon ei manuaalia valitettavasti saa pienimpään moottoriin. ECT5 -vaihteiston kävin kokeilemassa Corsan vapaastihengittävän moottorin yhteydessä ja totesin vaihteiston omiin tarpeisiin sopivaksi, todennäköisesti pelaa vielä paremmin tehokkaamman ja vääntävämmän moottorin kanssa. Ei sitä tietenkään voi verrata oikeisiin automaatteihin, mutta ainakin tuo toimi loogisesti ja täyttää omat tarpeet.

Muut vaihtoehdot auton vaihdossa itsellä Focus ja Auris 5 ov, molemmissa hinta karkasi turhan isoksi, jos varustelu vastaava kuin Astrassa. Ja lisäksi Astra on täysin uusi ja palkittu malli. 
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

imoth

Tekniikan Maailmassa oli Opel Astran koeajo (1,4 turbo Ecoflex Innovation M6):

+ hinta-laatusuhde
+ jousitus: esim. kaupungissa, maantiellä ja moottoritiellä hyvä
+ ohjaus: kevyehkö, looginen, keskitys hyvä, kulkee suoraan, hyvä kuormankin kanssa
+ ääritilannekäytös
+ viimeistelyn laatu ohjaamossa: mm. keskusnäyttö iso, terävä kuva, selkeä grafiikka, suomenkielinen
+ AGR-etuistuimet
+ apuvälineet: mm. kaistavahti, törmäysvaroitin, tuulilasinpyyhkimet hyvät
+ vääntö alakierroksillakin
+ keventynyt
+ kulutus: esim. 40 km/h (taajamassa): 7,8, 80 km/h: 5,4, 100 km/h: 6,6, 120 km/h: 8,0. Eli nousee selvästi moottoritiellä.

- lyhyt takuu
- ei nelivetomahdollisuutta
- takaistuimet: mm. oven kyynernojassa ei kahvaa, hartiatilat kolmelle, ei suksiluukkua
- tavaratila: koukut tilan perällä, korkea kynnys laajennettaessa, materiaalit heikkoja, huono valaistus
- kytkin: pitkäliikkeinen, poljin pyrkii voimakkaasti ylös, voima epätasainen liikeradalla
- moottorin hidas reagointi kaasuun/pyörintänopeuden säätely flegmaattista
- vaihdevipu: liikkeet pitkiä, kiireessä vaihteet eivät mene aina perille
- ei saatavana ajovalopesimiä, murtohälytintä tai polviturvatyynyä

+/- melu: miellyttävä 80km/h (67/69 dB), kovaa 120km/h (72/73 dB), kivien kopina voimakasta alustasta sisälle
+/- Led Matrix valot: lähivalokeila tasainen/ei-sininen, lisäkantamaa kaivattiin, kaukovaloissa leveys hyvä 120m asti, sen jälkeen valoteho huononee, automatiikan turha aktivointi napista.

Jarrutusta ei voitu syyskelien vuoksi testata.

TM:n video:
https://www.youtube.com/watch?v=T1db2cmcocY
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

JarnoF

Milloinkas tuo uuden Astran farkku ehtii Suomeen asti? Kattelin Vauxhallin sivua Briteistä ja siellä näytti olevan jo uudempi malli promokuvissa. (Olettaen että tunnistan uuden ja vanhan Astran toisistaan). Sama Saksan sivuilla. Suomen sivuilla myydään vielä vanhaa farkkua.

toukopouko

Just tänään kyselin uutta farkkua myyjältä. Esittely huhtikuussa ja hinnastot tulee ensi kuun alussa jolloin voi alkaa kauppoja tekemään.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - 27.01.16 - klo:16:35
Just tänään kyselin uutta farkkua myyjältä. Esittely huhtikuussa ja hinnastot tulee ensi kuun alussa jolloin voi alkaa kauppoja tekemään.

Mahtavaa. Voin siis jatkaa autokuumeilua taas koko kevään. :)

Toivottavasti julkistukseen varataan hyviä varustelutarjouksia.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 27.01.16 - klo:16:39
Mahtavaa. Voin siis jatkaa autokuumeilua taas koko kevään. :)

Toivottavasti julkistukseen varataan hyviä varustelutarjouksia.

Sama homma. Farkku olisi hyvin kiinnostava ja nyt olisi 5 oviseen hyvät varustetarjoukset ja korkotarjoukset päällä, harmi että nekin tarjoukset loppuu nyt tässä kuussa, joten voi olla hiljaista saada farkkuun vastaavia tarjouksia ainakaan hetkeen. Saas nähdä, pitää mennä tinkaan kuun alussa kun hinnastot tulee...

mattinen

Jos olisin nyt ostamassa autoa, niin uusi Astra olisi todennäköisesti vakava kilpailija A3:lle, johon lopulta päädyin. Videoista puheenollen, tässä on Car Buyerin esittelyvideo Astrasta, tai oikeastaan Vauxhallista, Britanniassa kun ollaan: https://www.youtube.com/watch?v=yOifh0FqmRo. Siinä pääsee katsomaan enemmän myös auton sisälle. Samalla voi myös verrata eroa suomalaisen ja brittiläisen esittelijän tempperamentissa...

toukopouko

Farmarin hinnat selvillä, ei tosin löydy vielä Opelin sivuilta. About tonni lisää 5 oviseen verrattuna, kuten oli odotettuakin.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/opel-paljasti-uuden-astra-farmarin-hinnat/?shared=670792-3b9c88eb-500

V-O

Itsekin tuli luettua tuo TM-testi kokonaisuudessaan.

Hämmästelin tuota kehuttua hinta-laatusuhdetta ja samanaikaisesti sitä kuinka muutamaa low-cost ratkaisua silti erikseen (moitittiin, tai ei moitittu mutta) mainittiin.

Mielenkiintoinen tuo farkku, tosiaan.

europe

Mokka facelift.




toukopouko

Nyt alkaa olemaan melko lähellä uuden farkun tilaus jos vielä viimeinen tinkaus menee läpi. Tällaista suunnittelin:

OPEL Astra Sports Tourer Innovation 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 110kW MT6
LP1Q Innovation -kampanjapaketti
TAPQ Innovation 4. Nahkaverhoilu - musta
T4L IntelliLux LED Matrix -ajovalot
5PC Kevytmetallivanteet, monipuolavanne, 18x7,5, 225/40 R18 -renkaat
AG1 Kuljettajan AGR -terveysistuin nahkaverhoiluun
K07 Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
WPG Takaistuin 40/20/40 jaettava ja keskikyynärnoja
GWH Ulkoväri: Asteroid Grey - metalliväri

Onko tuosta farkun kattoluukusta mitään tietoa kenelläkään? Onko se tyyliin iso panorama lasi vai joku pikkuluukku? Myyjäkään ei oikein osannut vastata.

lemmentalja

Olisiko ollut opel foorumi, missä kysyttiin sama kysymys. Muistaakseni siihen oli joku linkittänyt kuvan "normaalikokoisesta", eli pienestä luukusta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Ante

Farkun (Sports Tourer) hinnasto on tarjolla:

http://www.opel.fi/content/dam/Opel/Europe/finland/nscwebsite/fi/11_Brochure_Library/Uusi-Astra-MV16_5-01-02-2016.pdf

Typerästi on toteutettu hierovien penkkien valinta. Ensiksi pitää raksia nahkaverhoilu (995â,¬ veroton) ja tämän päälle vielä Kuljettajan AGR -terveysistuin (195â,¬ veroton). Jos ottaa Innovation -kampanjapaketin, niin silti pitää nuo em. kaksi valintaa raksia, vaikka ko. pakettiin kuuluu "Urheiluistuimien tai nahkaverhoilun yhteydessä 8-suuntaiset etuistuimien AGR-istuinsäädöt". Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Staaken

#471
Lainaus käyttäjältä: Ante - 22.02.16 - klo:18:20
Typerästi on toteutettu hierovien penkkien valinta. Ensiksi pitää raksia nahkaverhoilu (995â,¬ veroton) ja tämän päälle vielä Kuljettajan AGR -terveysistuin (195â,¬ veroton). Jos ottaa Innovation -kampanjapaketin, niin silti pitää nuo em. kaksi valintaa raksia, vaikka ko. pakettiin kuuluu "Urheiluistuimien tai nahkaverhoilun yhteydessä 8-suuntaiset etuistuimien AGR-istuinsäädöt". Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

No siis AGR:n 8 suuntaiset istuinsäädöt kuuluvat Innovation varusteluun urheilupenkkien tai nahkaverhoilun kanssa, mutta jos haluaa kunnon AGR PENKIN sähkösäädöillä niin silloin joutuu ruksimaan nahat ja tietenkin sen penkin. Itsellä on tuo kunnon penkki ja voin sanoa että on oikeesti paras penkki millä olen matkaa autossa taittanut. Hieronta ja tuuletus ominaisuus on vain tuossa kunnon jakkarassa. Lisäksi vielä että ARG istuimen saa tietääkseni vain Innovation varusteluun, eli tulee sille jakkaralle hintaa jos sen haluaa.

Ante

Lainaus käyttäjältä: Staaken - 23.02.16 - klo:08:47
Itsellä on tuo kunnon penkki ja voin sanoa että on oikeesti paras penkki millä olen matkaa autossa taittanut.

Testasin myös nuo parhaat penkit esittelyautossa ja paremmat olivat kuin nykyisen RS Octavian penkit. Joo noita parhaita penkkejä ei näköjään saa Enjoy-varustetasoon, eli halvin reitti on valita Innovation-varustetaso -> Nahkaverhousâ,¬ 995,00 -> Kuljettajan ja etumatkustajan AGR -istuinpakettiâ,¬ 295,00 -> Kuljettajan AGR -terveysistuinâ,¬ 195,00.

Staaken

Lainaus käyttäjältä: Ante - 23.02.16 - klo:18:45
eli halvin reitti on valita Innovation-varustetaso -> Nahkaverhousâ,¬ 995,00 -> Kuljettajan ja etumatkustajan AGR -istuinpakettiâ,¬ 295,00 -> Kuljettajan AGR -terveysistuinâ,¬ 195,00.

No ei ihan noinkaan. Innovation varustelutasossa on jo vakiona tuo kuljettajan ja etumatkustajan AGR paketti. Eli Innovation varustelutasoon tarvitsee ottaa nahat ja itse AGR istuin. Vänkärille on sitten vakiona tuo AGR istuinpaketti.

Jaudi

Testasin myös tuon uuden Astran noilla AGR-nahkapenkeillä sähkötoimintoineen. On kyllä todella hyvät penkit. Myös alusta toimii laadukkaasti, ohjaus miellyttävä ja suuntavakavuus tuntui ainakin tuulettomalla kelillä olevan kunnossa.

Ante

Lainaus käyttäjältä: Staaken - 24.02.16 - klo:08:57
No ei ihan noinkaan. Innovation varustelutasossa on jo vakiona tuo kuljettajan ja etumatkustajan AGR paketti. Eli Innovation varustelutasoon tarvitsee ottaa nahat ja itse AGR istuin. Vänkärille on sitten vakiona tuo AGR istuinpaketti.

Innovation varustetasossa ei ole noita penkkejä. Innovation -kampanjapaketista ne sitten löytyvät.

Atro

Tulipa käytyä ajamassa uusi farkkuastra 150 hv bensamanuaalina. Odotukset oli korkealla, vuoden auto ja autolehdissä kehuttu.

Heti alussa huomio kiinnittyi erittäin keveään ohjaukseen ja kytkimeen. Ohjausvaste tuntui vaihtelevan eri tilanteissa joka ei tunnu "luonnolliselta". Vag-laitteissa on enemmän hydraulisen tehostimen tuntuinen vaste joka sopii omaan makuun paremmin.

150 hv kone tuntuu selkeästi kierroskoneelta, huippuvääntö onkin vasta yli 2 Krpm mikä valitettavasti ei arkiajossa vedä vertoja vagien 1.4 tsille. Oculla onnistuu 6.vaihteella maantiellä vaivatta nopeudenmuutokset mutta ei Astralla vaan 5. Vaihteelle On pudotettava. 1.6 200 hv olisi varmaan valittava astraan jotta saisi menoon vaivattomuutta.

Ante

Lainaus käyttäjältä: Atro - 08.04.16 - klo:16:03
Tulipa käytyä ajamassa uusi farkkuastra 150 hv bensamanuaalina. Odotukset oli korkealla, vuoden auto ja autolehdissä kehuttu.

Muuten samanlainen aloitus, mutta koeajossa oli 200hv-versio. Dieselillä ajavalle oli kyllä pettymys tuo moottori. Kyllähän se kierroksia käyttäen oli ripeä, mutta arkivääntö tuntui heikolta. Autona muuten kyllä hyvä paketti ja varsinkin hinta/laatusuhde on todella hyvin kunnossa. Parhaat saataville olevat (hierovat) penkit olivat todella hyvät (paremmat kuin tuoreimman RS-Octavian penkit). Maantiellä ajomelu ehkä hieman suurempi, kuin Octaviassa.

Atro

^AGR-Penkit tosiaan ovat hyvät Astrassa. Melutaso ei kuitenkaan haastanut käsitystäni premium-luokasta, omastakin mielestä Ocua hivenen äänekkäämpi.

Tietyiltä osin Astran varusteet hyvät, mutta sitten on kummallisia puutteita: Nelivetoa ei saatavilla eikä käsittääkseni tulossa, 1.6 bensaturbon yhteyteen ei saa automaattia, ei adaptiivista vakkaria, sähköinen käsijarru ei mene automaattisesti päälle, moottoreissa ei uusia innovaatioita, ei kaksoiskytkinvaihteistoa. Vähän tuntuu siltä että on pelattu tekniikan osalta varman päälle.

Ranssi

Astra hilannut Opelin myyntiä ylöspäin:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001231168.html

Silti ei tuota Astran myyntiä voi niin kummoisena pitää, kun edeltävän Astran ikäistä tekniikkaa edustava Focus on tilastoissa edellä. Osansa voi toki olla Fordin kampanjoilla...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy