Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Santeri

Miten tuo Opeleitten neliveto oikein toimii ?
Tossa vedettiin porukoitten Opel Mokalla venejärvestä niin oli vähän hankaluuksia asian kanssa.
Ekaksi mokka yritti vetää venettä vaan etuvetoisena eikä siitä tullut mitään.
Sutimiseneston kun kytki pois niin sitten lähti vasta takapyörät mukaan ja vene nous nätisti. Tai nousi metrin verran sitten yks kaks auto sammu ja stattasi itsestään uudestaan.
Kytkintä piti luistattaa sikana että uudestaan pääsi liikkeelle (nostopaikka aika jyrkkä ja märän ruohikon takia liukas) ja meni jokusen metrin ja uudestaan sammui ja starttasi.
Lopulta päästiin pois.

Ihmetyttää vaan toi että miks nelikko ei kytkeytynyt ja miks se sammuili/starttaili itseään vaikka kaasu oli pohjassa.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

tommyt

Vilkaisu ohjekirjaan Opelin sivuilla kertoi että luistonestonapin lyhyt painallus poistaa luistoneston tai on siis poistavinaan. ESC kuitenkin valvoo pyörien pyörimisnopeutta ja jos joku pyörä pyörii nopeammin niin ESC jarruttaa sutivaa pyörää alentamalla tehoa. Tässä tapauksessa vielä aktiivinen ESC samutti siis auton. ESC:n saa poistettua toiminnasta painamalla samaista luistoestonappia 5 sekuntia jolloin mittaristoon syttyy molempien järjestelmien varoitusvalot.

Kärsin aikoinaan samasta ongelmasta B-Zafiran kanssa. Siinä luistonestoa ei saanut ollenkaan pois ja kun tasainen piha oli auraamatta (lunta reilut 10cm) niin aina kun pyörä meinasi sutaista niin elektroniikka tukahdutti moottorin ja auto ei mennyt eteenpäin.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Rookie

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 20.08.13 - klo:17:33
Miten tuo Opeleitten neliveto oikein toimii ?
Tossa vedettiin porukoitten Opel Mokalla venejärvestä niin oli vähän hankaluuksia asian kanssa.
Ekaksi mokka yritti vetää venettä vaan etuvetoisena eikä siitä tullut mitään.
Sutimiseneston kun kytki pois niin sitten lähti vasta takapyörät mukaan ja vene nous nätisti. Tai nousi metrin verran sitten yks kaks auto sammu ja stattasi itsestään uudestaan.
Kytkintä piti luistattaa sikana että uudestaan pääsi liikkeelle (nostopaikka aika jyrkkä ja märän ruohikon takia liukas) ja meni jokusen metrin ja uudestaan sammui ja starttasi.
Lopulta päästiin pois.

Ihmetyttää vaan toi että miks nelikko ei kytkeytynyt ja miks se sammuili/starttaili itseään vaikka kaasu oli pohjassa.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

Luistonesto siellä tosiaankin temppuili. C-mallin Vectran kanssa tuli aikoinaan monet kerrat taisteltua, kun auraamattomalta pihalta piti lähteä.

kavorka

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel+pudottaa+reilusti+amperan+hintaa/201309502191

"Amperan hinta laskee Suomessa 51 300 eurosta 42 700 euroon. Yli 8 500 euron alen pitäisi General Motors Finlandin toimitusjohtajan Rami Kittilän mukaan purra."

Dodiih, nyt alkaa tapahtumaan.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: kavorka - 09.09.13 - klo:17:19
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel+pudottaa+reilusti+amperan+hintaa/201309502191

"Amperan hinta laskee Suomessa 51 300 eurosta 42 700 euroon. Yli 8 500 euron alen pitäisi General Motors Finlandin toimitusjohtajan Rami Kittilän mukaan purra."

Dodiih, nyt alkaa tapahtumaan.

Yhdessä Fifth Gearin jaksossa oli tuo testissä niin ei kyllä minua vakuuttanut sitten yhtään.
Oisivat edes tehneet normi opel mittariston eikä tommosta öööö outoa.


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

kavorka

Ampera on mielenkiintoinen pakkaus teknologiaa ja toivoa sopii että muut seuraavat perästä hinnoittelussaan. PHEV-malleista esimerkiksi Mitsusta (Outlander) lähtisi sama summa pois niin sekin olisi kiinnostavaa.

Pikku hiljaa markkinat kehittyvät näille pistokehybrideille. Toivotaan, että muut seuraavat Opelia... ainakin hinnoittelussa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: kavorka - 09.09.13 - klo:20:55
Ampera on mielenkiintoinen pakkaus teknologiaa ja toivoa sopii että muut seuraavat perästä hinnoittelussaan. PHEV-malleista esimerkiksi Mitsusta (Outlander) lähtisi sama summa pois niin sekin olisi kiinnostavaa.

Pikku hiljaa markkinat kehittyvät näille pistokehybrideille. Toivotaan, että muut seuraavat Opelia... ainakin hinnoittelussa.

Amperan kaksoisveli el Chevrolet Volt maksaa nyt 49.249 euroa eli on reilut pari tonnia Amperaan halvempi. Jos Letukan hinta laskee samassa suhteessa, niin päästään jo alle 40 tonnin. Ei paha!

Eipä silti, 1-6/13 rekisteröintilastojen mukaan Amperan ja Voltin myynti ollut nollissa eli 5 Amperaa ja 1 Volt sai suomi-kilvet. Muista töpselihybrideistä Prius PHEV:tä rekisteröitiin 27 kpl ja Volvo V60 Plug-iniä huimat 37 kpl.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1373615066/4144bfa98de14557cf39149e1a913b11/12915-Hybridiautot_2013-06_ensirek.pdf

kolli

Uudet hinnat julkistettu kohotuksessa käyneelle insignialle.Todella kilpailykykyisiltä vaikuttaa.
Paperilla maistuvalta tuntuva malli sport 2, 0 sidi, 250hv, 400 nm.automaatti, neliveto ja hinta viisiovisena  42 827 â,¬.Varustelukin vaikuttaa hyvältä

MMV

Lainaus käyttäjältä: kolli - 11.10.13 - klo:17:48
Uudet hinnat julkistettu kohotuksessa käyneelle insignialle.Todella kilpailykykyisiltä vaikuttaa.
Paperilla maistuvalta tuntuva malli sport 2, 0 sidi, 250hv, 400 nm.automaatti, neliveto ja hinta viisiovisena  42 827 â,¬.Varustelukin vaikuttaa hyvältä

Tuo farkkuna, niin ottaisin heti... ...eiku se onkin Ooppeli! 8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: kolli - 11.10.13 - klo:17:48
Paperilla maistuvalta tuntuva malli sport 2, 0 sidi, 250hv, 400 nm.automaatti, neliveto ja hinta viisiovisena  42 827 â,¬.

Sporttisemmissa Insignioissa on aina ollut se ongelma, että paperilla kaikki näyttää todella hienolta, mutta käytännössä niin ei sitten olekaan. Kello ja persdyno kertovat jotain aivan muuta kuin paperit. Varsinkin automaateissa on ollut tätä onkelmaa.

Toivottavasti nyt ei näin ole, koska onhan tuo hinnaltaan todella houkutteleva.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: kolli - 11.10.13 - klo:17:48
Uudet hinnat julkistettu kohotuksessa käyneelle insignialle.Todella kilpailykykyisiltä vaikuttaa.
Paperilla maistuvalta tuntuva malli sport 2, 0 sidi, 250hv, 400 nm.automaatti, neliveto ja hinta viisiovisena  42 827 â,¬.Varustelukin vaikuttaa hyvältä

Opel 43 ke :)

Tässä hintaluokassa alkaa saamaan jo isompaa premiumia joten en pidä hintaa kovin edullisena :)

chr

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.10.13 - klo:18:05
Opel 43 ke :)

Tässä hintaluokassa alkaa saamaan jo isompaa premiumia joten en pidä hintaa kovin edullisena :)

250 heppaista nelivetoautomaattipremiumia? Minulla on tuon hintaluokan alkaen-premium ja siinä on 140 kaakkia.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.10.13 - klo:18:05
Tässä hintaluokassa alkaa saamaan jo isompaa premiumia joten en pidä hintaa kovin edullisena :)

Riippuu mitä etsii. Jos etsii noin 250 kaakkista automaattidieselnelikkoa, niin tarjonta on premiumrintamalla aika heikkoa  :-)

kolli

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 11.10.13 - klo:18:07
Riippuu mitä etsii. Jos etsii noin 250 kaakkista automaattidieselnelikkoa, niin tarjonta on premiumrintamalla aika heikkoa  :-)
Kyse on bensa turbosta, Opelilla sidi.

tapanixxx

Onhan tuo 250 hepoa kieltämättä paljon ja saksan teillä niitä pääsee käyttämäänkin. :)

Neliveto on hyvä juttu tämän hintaluokan autoissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: kolli - 11.10.13 - klo:18:10
Kyse on bensa turbosta, Opelilla sidi.

Aina oppii lisää... Jotenkin tuon vääntölukeman korreloin automaattisesti dieseliin.

Urlaub

Jokin aika sitten tuuppasivat Avikselta Corsan avaimet kouraan. Pieni pettymys, mutta toisaalta vanhana B-mallin Corsan omistajana ihan kiintoisa päivitys D Corsaan.

Valitettavasti Corsa oli paha pettymys. Corsa on kyllä pudonnut Polon ja muiden kelkasta. E-mallin Corsan olisi pitänyt tulla jo aikapäiviä sitten, jos haluttaisiin pysyä kilpailussa mukana.



Kojelaudan muovit heijastivat tuulilasiin erittäin ikävästi. Enpä muista tuollaiseenkaan törmänneeni kenties koskaan aiemmin:



Corsan suorituskyky maantiellä oli käsittämättömän heikko. En ole miesmuistiin ajanut autolla, jolla ohittaminen on oikeasti vaikeaa. Näin siis puhuu mies, jonka 140 hp Volvo 850 tuntuu aivan riittävältä normaaliin ohittamiseen.  ;D Rekisteriotteen mukaan korskeat 63 kW ja päästöjä 119 grammaa. Päästöt ainakin kavaltavat moottorin olevan iänikuinen.


V-O

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.10.13 - klo:21:34
Millä lailla sinä oot ton opelin pysäyttäny, kässärillä 80 km/h:n nopeudestako  ::) ??

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: V-O - 14.10.13 - klo:21:37
Millä lailla sinä oot ton opelin pysäyttäny, kässärillä 80 km/h:n nopeudestako  ::) ??

Pittäähän sitä autoa testata, jotta voi kirjoittaa arvostelun..  ;D

V-O


tommyt

Taitaapa tuossa Corsassa olla melkein yhtä paljon massaakin kuin Volvossa  :), Opel kun on kunnostautunut viime vuosina "raskaiden" ajoneuvojen valmistajana. Noissa 1.2 moottorisissa on ollut C-mallista lähtien murheenkryyninä vetonivelen suojakumien pannat jotka katkeavat vähän väliä. Viime keväänä olin Poloa katsastamassa ja siinä kuulin kun erään leidin D-Corsa sai korjauskehotuksen katkenneiden pantojen vuoksi. Itse saatiin pannat kestämään vasta sitten kun kumit vaihdettiin joustaviin harakirikumeihin jotka eivät kiristä silloinkaan kun renkaat käännetään ääriasentoon.

Zafira Tourerissa oli mielenkiintoinen ominaisuus. Etututka huusi aina vaikka auto oli tyhjällä parkkipaikalla. Valitin siitä sitten huoltoonkin ja sieltä vaan todettiin että eturekisterikilpi voi aiheuttaa virhehälytyksen. Harmikseni eivät sitten kuitenkaan sitä ilmeisesti säätäneet kunnolla, lukivat vain vikakoodit. Aika pian virheelliset hälytykset jatkuivat heti seuraavan pikapesun jälkeen eli kilpi ilmeisesti taipui harjapesussa.

Lopulta kypsyin ja irrotin koko kilven, taivutin reunoja vähän sisäänpäin ja asensin alustoineen sen kilven niin ylös kuin se meni siinä kolossaan etupuskurissa. Eipä ole sen jälkeen kertaakaan antanut virheellistä ilmoitusta edestä päin. Huolto oli siis tosiaan oikeassa että rekisterikilven asennus on tarkkaa puuhaa Zafirassa.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 16.10.13 - klo:14:28
Taitaapa tuossa Corsassa olla melkein yhtä paljon massaakin kuin Volvossa  :), Opel kun on kunnostautunut viime vuosina "raskaiden" ajoneuvojen valmistajana.

Ei nyt sentään. Rekisteriotteen mukaan Corsan omamassa 1163 kg ja Volvoni 1520 kg.

makkis

LainaaAina oppii lisää... Jotenkin tuon vääntölukeman korreloin automaattisesti dieseliin.

Kuvastaa vaan sitä kuinka maamme hallitukset on saanut aivopestyä meille kokonaisen sukupolven dieseluskovaisia. Pitää vaan ymmärtää, että bensakoneet tarjoavat enemmän tehoa (kuten aina ennenkin), enemmän vääntöä (nykyään, tosin aiemminkin käytännössä, nyt myös teoriassa) ja vähemmän kulutusta ja päästöjä.

Minä en tosiaan keksi dieselille mitään muuta käyttöä kuin hinnat alkaen premiumit ja raskas kalusto. Aiemmin en keksinyt mitään muuta kuin raskas kalusto, mutta kieltämättä joku 5-er ei etene mihinkään jollain pikkubensalla, persdyno valehtelee edes passelisti dieselin vääntöpiikin ansiosta vaikka sinänsä kulku on jota hitaampaa.

b1mpo

Kyllähän bensoista tulee nykyään enempi mm. hiukkaspäästöjä. Nyt menee ajattelu vähän liian pitkälle, että hallitukset oikein. Dieseltekniikka on vanha keksintö ja hyvä sellainen. En voi käsittää että jotakin voi dieselvehkeet noin ärsyttää. Mielummin ajan pitkää siivua 6cnt/km kuin 10cnt/km. Kun rajoitukset on ihmisiä itseään varten tekemässä turvallisuutta ja kortin varassa leipä niin ei ole väliä vaikka ajaisi vähän nuhaisemmalla autolla. Eikä auto ole itselle tai monelle muulle egon pönkitystä ja elintason suoma, vaan normaalia paikasta a paikkaan b liikkumista varten.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

TTL

Ooppelikantaan minäkin, tiistaina olis luovutus, Tallinnan reissut mielessäin...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

amarok

Amarok vaihtui Insigniaan.
Kivempi ajella henkilöautolla siviiliajoa.
Tarjouksessa ollut Insignia farmari diesel automaatti on mielestäni muutamalla lisävarusteella ryyditettynä hyvin varusteltu ja
toivottavasti hintansa väärti.
Ainoa lievä pettymys on auton äänimaailma.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: amarok - 01.11.13 - klo:14:37
Amarok vaihtui Insigniaan.
Kivempi ajella henkilöautolla siviiliajoa.
Tarjouksessa ollut Insignia farmari diesel automaatti on mielestäni muutamalla lisävarusteella ryyditettynä hyvin varusteltu ja
toivottavasti hintansa väärti.
Ainoa lievä pettymys on auton äänimaailma.

Tilasit ilmeisesti sen black white version kerran tarjouksessa oli? Aika houkutteleva paketti totta tosiaan, itsekin kuolasin sitä hieman, mutta pre-facelift kuitenkin.

Millä lailla äänimaailma on huono?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.11.13 - klo:19:12
Tilasit ilmeisesti sen black white version kerran tarjouksessa oli? Aika houkutteleva paketti totta tosiaan, itsekin kuolasin sitä hieman, mutta pre-facelift kuitenkin.

Mäkin vähän innostuin uudesta 143kW Country Tourerista, mutta kun spekseissä pääsi kohtaan tyhjä omapaino, niin into lopahti. 1850 kiloa.

amarok

Eipä tuota kilohinnalla myydä, onhan tukevampi ajaa kuin vanhat 800 kg Corollat.
Hyvä vääntö ja automaatti tekevät ajamisesta ja tarvittaessa ohituksistakin ripeitä.
BL versio kaukosäädettävällä Webastolla, urheilujakkarat ja sähköinen kasijarru sekä
kaukosäätimellä toimiva takaluukku kustansivat vain pari tonnia. Navigaattori taisi kuulua tarjoushintaan.
Näillä varusteilla hinta muihin vastaaviin, Peugeot, Citroen ja varsinkin saksalaisiin verrattuna hinta oli
miielestäni edullinen

tommyt

Zafirassa omapaino noin 1820kg mutta ei se kauheasti tunnu vaikuttavan menoon ja kun auto lastataan lomareissulla täyteen niin ajettavuus ei muutu niin kuin monessa kevyemmässä autossa on käynyt.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy