Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

nemos

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.01.13 - klo:19:32
Sattuneesta syystä Astrojen lisuketarjontaa on tullut seurattua..  ;)
Samanlaisia täkyjä kuin monella muullakin merkillä. Oli joku Summer Edition, jolla vauhditettiin pre-fl:n loppumyyntiä, If:n vakuutustarjoukset, rahoitustarjouksia, bensasetelit.. 
Ei mitään mullistavaa.

Lähes koko ajan Astraan on ollut jonkinlainen houkuttelevasti hinnoiteltu paketti tarjolla Enjoy-varusteiden päälle.
Volvo XC60 T8 Inscription

Reneto

#271
Lainaus käyttäjältä: nemos - 11.01.13 - klo:20:07
Lähes koko ajan Astraan on ollut jonkinlainen houkuttelevasti hinnoiteltu paketti tarjolla Enjoy-varusteiden päälle.

Ah juu..  Ei vaan oikein sopinut omaan kokoonpanoon. "Järkevämmältä" tuntui ottaa samantien sport-varustelu, johon oli myös tarjolla pari erilaista halpaa lisävarustepakettia. Otin itse niistä suppeamman version.

Edit: faceliftin tultua mielenkiinto pakettien ja tarjousten suhteen on laantunut, eli en ole ihan kärryillä siitä mikä on tämän hetken tilanne. Lahden liikkeessä oli ainakin pari viikkoa sitten pre-fl 1,5teuron alennuksella vs. samanlainen fl-malli. Varmaan yksittäisiä tarjouskpl:ita löytyy vielä muiltakin jälleenmyyjiltä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Kävin tänään nopeasti vilkaisemassa uutta Mokkaa. Ei yhtään hassumman näköinen laitos. Auto oli pakko käydä katsomassa livenä, koska joissain kuvissa keula näyttää kummalliselta ja massiiviselta verrattuna muuhun autoon. Mutta ihan kivaltahan tuo näytti.

Kuskinpaikalla näkymä oli hyvin samanlainen kuin omassa Astrassa.
En hätäisellä guuglaamisella löytänyt Mokkasen sisämittoja, mutta korin pieni leveysero (Astra 1814mm ja Mokka 1777mm) tuntui. Vaikutti siltä kuin sohvat olisivat hieman lähempänä toisiaan. Takapenkkiä en kokeillut mutta oletan että reilu 10 senttiä Astraa pienempi akseliväli vaikuttaa enempi takatiloihin. Astran takapenkki on melko matalalla, joten Mokan korkeus ehkä kompensoi tilannetta. Omaan käyttöön olisi ihan passeli, mutta monelle perheelliselle kelpaisi vain kakkosautoksi.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

kolli

On ollut ilo päästä kokeilemaan kaverin insignia opc mallia talven liukkailla.Teho ja neliveto tuntuu kyllä makeelta.Kulku vakaata vaikka käyttäisi tehoa reippaasti, koneen äänet tyyliin sopivat ja recaron penkit aivan loistavat.Auto ladattu täyteen lisävarusteita ja ovh. noin 88 000â,¬, siis farkku korilla ja automaatilla.
6 kk. "vanhasta" piti maksaa 50 000â,¬ eli hiukan tullut alaspäin.Kulutus on kuulemma pyörinyt  11 litran paikkeilla, joka pitää sisällään hiukan nautiskelulisää. :D.Hieno Opel

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: kolli - 31.01.13 - klo:19:23
On ollut ilo päästä kokeilemaan kaverin insignia opc mallia talven liukkailla.Teho ja neliveto tuntuu kyllä makeelta.Kulku vakaata vaikka käyttäisi tehoa reippaasti, koneen äänet tyyliin sopivat ja recaron penkit aivan loistavat.Auto ladattu täyteen lisävarusteita ja ovh. noin 88 000â,¬, siis farkku korilla ja automaatilla.
6 kk. "vanhasta" piti maksaa 50 000â,¬ eli hiukan tullut alaspäin.Kulutus on kuulemma pyörinyt  11 litran paikkeilla, joka pitää sisällään hiukan nautiskelulisää. :D.Hieno Opel

Saksan ladasta liki 90 tonnia.....ei mene hyvin tuollakaan.... ;)

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: kolli - 31.01.13 - klo:19:23
Kulutus on kuulemma pyörinyt  11 litran paikkeilla, joka pitää sisällään hiukan nautiskelulisää.

Joo. 90kmh motarilla nätisti, vois onnistua. Eiks siinä ole se 2.8v6t?
"All 4 The Driver"

kolli

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 31.01.13 - klo:22:21
Joo. 90kmh motarilla nätisti, vois onnistua. Eiks siinä ole se 2.8v6t?

Mökkireissulla menee kuulemma jopa alle 9 litran,hetkellisesti ;D.Kone tosiaan kyseinen v6T ja tehoa 325 hv.

Ei noita suomen maanteillä tolla hinnalla juuri vastaan tule.Mutta onhan se Opelin lippulaiva omassa segmentissään ja paljon hienoa tekniikkaa,joka ainakin omalla lyhyellä koeajolla tuntui toimivan.Tarjoaa lisäksi ihan hyvät tilat toimien yleisautona mainiosti.

rambleri

Kävin tänään tarkastelemassa Mokkaa. Ihan kiva peli vaikutti olevan pintapuolisella koeistumisella ja tilojen tutkimuksella. Koeajolle en turhaan viitsinyt lähteä, ettei tule tehtyä mitään harkitsematonta. Myyjä jutteli siihen malliin että nelivetoonkin on tulossa automaatti tyrkylle jossain kohtaa. Siinä kohtaa täytyy käydä kokeilemassa.
Cosmo businesspaketilla riittäisi vallan hyvin ja jos jostain vielä yksi 1400â,¬ löytyisi niin luksuspaketti siihen kylkeen niin olisi kova setti hintaansa nähden. Manuaali 1.4T 4x4 olis noilla noin 32000â,¬, niin olisko tomaatti sitten luokkaa 34000â,¬ ?

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 12.02.13 - klo:15:28Manuaali 1.4T 4x4 olis noilla noin 32000â,¬, niin olisko tomaatti sitten luokkaa 34000â,¬ ?

Eikö tuo ole jo kovin kallis noin pienestä autosta? Siis jos 34kâ,¬ maksais 1.4T automaatilla. Vertailun vuoksi esim Subaru Forester 2.0i CVT automaatti XS varusteilla (erittäin kattava) n. 35kâ,¬. Kuitenkin hieman eri luokan auto jo kyseessä. Tosin ymmärrän, että Mocca on sellainen "design" auto. Mutta siitä huolimatta pidän noita 4x4 versioita aika hintavina.
"All 4 The Driver"

rambleri

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 12.02.13 - klo:15:47
Eikö tuo ole jo kovin kallis noin pienestä autosta? Siis jos 34kâ,¬ maksais 1.4T automaatilla. Vertailun vuoksi esim Subaru Forester 2.0i CVT automaatti XS varusteilla (erittäin kattava) n. 35kâ,¬. Kuitenkin hieman eri luokan auto jo kyseessä. Tosin ymmärrän, että Mocca on sellainen "design" auto. Mutta siitä huolimatta pidän noita 4x4 versioita aika hintavina.

Forester voisi olla vaihtoehto jos tarvitsisi oikeaa maastoautoa. Meidän käytössä nelivedon edut ovat jouhevasti liikkeelle lähteminen talvisin risteyksestä ja vakaampi ajettavuus, ei varsinaiset maasto-ominaisuudet. Mokka on kuitenkin tuollainen cross over luokan peli niin vähän eri kategoriasta. Lisäksi auton tulisi olla kompakti ja kaupunkipyörityksissäkin naisen käsiin sopiva. Tuosta hinnasta kun laskisi tuon luksuspaketin pois, niin varusteet taitaisi olla Foren kanssa aika tasan ja hintaeroa tulisi 1400 lisää Opelin eduksi. Vertailun vuoksi tämän hetkinen etuvetoinen cross over diesel manuaalina ja kohtuu hyvillä varusteilla maksoi uutena yli 32kâ,¬, niin siihen suhteutettuna noita Mokan hintoja vertaan ja mietin.
Forester voi hyvinkin olla absoluuttisesti katsottuna paljon parempi auto, mutta meille vähän turhan kookas ja "maasturi".

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 12.02.13 - klo:15:28
Kävin tänään tarkastelemassa Mokkaa. Ihan kiva peli vaikutti olevan pintapuolisella koeistumisella ja tilojen tutkimuksella. Koeajolle en turhaan viitsinyt lähteä, ettei tule tehtyä mitään harkitsematonta. Myyjä jutteli siihen malliin että nelivetoonkin on tulossa automaatti tyrkylle jossain kohtaa. Siinä kohtaa täytyy käydä kokeilemassa.
Cosmo businesspaketilla riittäisi vallan hyvin ja jos jostain vielä yksi 1400â,¬ löytyisi niin luksuspaketti siihen kylkeen niin olisi kova setti hintaansa nähden. Manuaali 1.4T 4x4 olis noilla noin 32000â,¬, niin olisko tomaatti sitten luokkaa 34000â,¬ ?

34 tonnia nelivetoisesta Corsasta ja vielä made in Korea?  ???

On siinä pallosalamalla hintaa! Uskallan sanoa, että ainakin 10 tai mieluummin 15 tonnia silkkaa hypeä ja ehtaa ilmaa.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 12.02.13 - klo:15:28
Kävin tänään tarkastelemassa Mokkaa. Ihan kiva peli vaikutti olevan pintapuolisella koeistumisella ja tilojen tutkimuksella. Koeajolle en turhaan viitsinyt lähteä, ettei tule tehtyä mitään harkitsematonta. Myyjä jutteli siihen malliin että nelivetoonkin on tulossa automaatti tyrkylle jossain kohtaa. Siinä kohtaa täytyy käydä kokeilemassa.
Cosmo businesspaketilla riittäisi vallan hyvin ja jos jostain vielä yksi 1400â,¬ löytyisi niin luksuspaketti siihen kylkeen niin olisi kova setti hintaansa nähden. Manuaali 1.4T 4x4 olis noilla noin 32000â,¬, niin olisko tomaatti sitten luokkaa 34000â,¬ ?

Vertailun vuoksi, VAG malleja: manuaali A3 2.0TDI quattro business maksaa 34500. Manuaali loota, mutta kattava varustelu, nyt kun metalliväri ja peruutustutkakin kuuluu pakettiin. Jos haluaa enemmän maavaraa, niin sitten Golf korotetulla alustalla. Tosin sitäkään ei saa automaatilla, mutta 1.6TDI on aika lailla edullisempi. TM:n lukuja: Korotetun alustan Golfin maavara lienee 15cm, koska vakio on 13. Mokan on 16cm (ja Forester sitten ihan omassa luokassaan: 22cm!).

tuRboman

Kävin joku viikko sitten Joupilla istumassa Mokassa (!) ja ulkonäkö näkyy myös sisällä. Eli pyöreät muodot kostautuu huonosti hahmotettavina ulkomittoina. Tuohon vielä kun lisätään kokoonsa nähden ilmeisen suuri kääntösäde niin en kyllä harkitsisi "naisen kauppakassiksi". Esim Yeti täyttää kaikki mainitut kriteerit ollen varmasti käytännöllisempi auto. Tai vaikkapa Subarun XV tai edellämainitut A3 sekä Golf. Itselle tuo Mokka edustaa autoa jossa en näe mitään järkeä tai haluttavuutta. Pelkkä design esine ja sellaisenakin hyvin valju. Hintaa on yli 5kâ,¬ liikaa IMO. Ihme touhuo Opelilta kun vaikkapa Astra ja Insignia on loistoautoja ja järkevästi hinnoiteltuja. Mokan valmistusmaa ei näy hinnassa?
"All 4 The Driver"

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.02.13 - klo:11:44
Kävin joku viikko sitten Joupilla istumassa Mokassa (!) ja ulkonäkö näkyy myös sisällä. Eli pyöreät muodot kostautuu huonosti hahmotettavina ulkomittoina. Tuohon vielä kun lisätään kokoonsa nähden ilmeisen suuri kääntösäde niin en kyllä harkitsisi "naisen kauppakassiksi". Esim Yeti täyttää kaikki mainitut kriteerit ollen varmasti käytännöllisempi auto. Tai vaikkapa Subarun XV tai edellämainitut A3 sekä Golf. Itselle tuo Mokka edustaa autoa jossa en näe mitään järkeä tai haluttavuutta. Pelkkä design esine ja sellaisenakin hyvin valju. Hintaa on yli 5kâ,¬ liikaa IMO. Ihme touhuo Opelilta kun vaikkapa Astra ja Insignia on loistoautoja ja järkevästi hinnoiteltuja. Mokan valmistusmaa ei näy hinnassa?

Kaipa hyvin moni on Mokkaan tykästynyt kun siitä veikataan meillekin bestselleriä. Eikös tehtaan tilauskirjassa ollut jo ennen tuotannon aloitusta 20.000 allekirjoitusta?

Siitä olen kyllä samaa mieltä että hinnat ovat sinänsä korkeat, mutta liekö osasyynä matalia autoja korkeammat päästöt jotka sitten meillä rankaisee autoveron osuudessa? Tuntuu että kaikki uutuuscittarit ovat meillä kalliita, kuten vaikkapa uuden Ford Kugan mallisto.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.02.13 - klo:11:55
Siitä olen kyllä samaa mieltä että hinnat ovat sinänsä korkeat

Etuvetona saman hintainen kuin Qashqai ja nelivetona paljon halvempi. Mielestäni tuossa saa Nissaniin verrattuna enemmän samalla rahalla. Se on taas eri asia, että matalammissa malleissa on samaan hintaan korkeatasoisempia ominaisuuksia.
Volvo XC60 T8 Inscription

ekiX

Eräänlainen ennätys. Autoani ei ole vielä edes alettu valmistamaan ja arvo on romahtanut 15te.

kolli

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.02.13 - klo:11:44
Mokan valmistusmaa ei näy hinnassa?

Ei se hinta näy valmistusmaan osalta kaikissa vag malleissakaan,jos se on jokin hinnoittelun kriteeri.
Made in Mexico! ;)

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: kolli - 13.02.13 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.02.13 - klo:11:44
Mokan valmistusmaa ei näy hinnassa?

Ei se hinta näy valmistusmaan osalta kaikissa vag malleissakaan,jos se on jokin hinnoittelun kriteeri.
Made in Mexico! ;)

Niin tai Unkari. Toisaalta tehdaanhan Toybotaakin siella sun taalla eika tuon pitaisi laadussa nakyman

Antero

Eiköhän Etelä-Korea valmistusmaana peittoa laadussa mennen tullen kaikenmaailman meksikot ja romaniat.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Antero - 13.02.13 - klo:14:45
Eiköhän Etelä-Korea valmistusmaana peittoa laadussa mennen tullen kaikenmaailman meksikot ja romaniat.

Kuten myös kustannustasossa. Jossakin vaiheessahan uutisoitiin, että Hyundain autonkasaajan palkka on korkeampi kuin Volvolla Ruotsissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

kolli

Lainaus käyttäjältä: Antero - 13.02.13 - klo:14:45
Eiköhän Etelä-Korea valmistusmaana peittoa laadussa mennen tullen kaikenmaailman meksikot ja romaniat.
Oman työni kautta saanut tutustua teollisuudessa työskenteleviin Korealaisiin sekä Meksikolaisiin henkilöihin.Kokemusteni perusteella korealaisen työntekijän suhtautuminen työntekoon on kyllä esimerkillistä.
Karkaa hiukan aiheesta nimeltä Opel, sorry.

Emil

Opel Adam koeajettu. Oli kyllä pirun hauska peli kurvailla. Roudan runtomallakin tiellä alusta toimi hienosti. Moottoritiellä ei hakunut urista yhtään, vaikka alla oli auton koko huomioon ottaen aika isot 17" vanteet. Alusta on varmaankin alusta asti suunniteltu pyöränaukot täyttäville renkaille. Ajettavuutta voisi kuvailla sanalla "mikroautomainen", ja tässä tapauksessa hyvässä mielessä.

Auton voi tilatessa räätälöidä mieleisekseen erilaisilla paketeilla, yksityiskohdilla ja varusteilla. Erilaisia vaihtoehtoja on tietolähteestä riippuen 32 000-60 000. Lähtökohtana se, että yksikään Adam ei ole samanlainen.

Jo hinnaltaan edullisimmassa mallissa on vakiona mm. vakionopeudensäädin, ilmastointi, ESP ja kädet vapaana laite matkapuheluita varten.

Nyt vaan odottelemaan, että "Rakenna autosi"-toiminto alkaa toimia opel.fi sivustolla. Opel.de sivustolla se jo toimii, muttei kovin hyvin, jos vertaa volkkarikonsernin vastaaviin.

VWRiddare

Tänään postissa tuli kirje Opel kauppiaalta. Pyydettiin tulemaan nyt onnistuneille kaupoille palvelevaan Opel-liikkeeseen. Heillä olisi tarjolla, juuri nyt, ja juuri minulle uusi Opel Astra 2.0 BiTurbo Sports Tourer........... 195hv ja 6v man. Aika kiinnostava paketti, mutta jääköön nyt vielä tällä kerralla, koska oma työtilanne on niin huono, ettei tässä uskalla autonvaihtoja edes suunnitella. Aika yllättävää, että edes tulee tuolta suunnalta postia, sillä olen viimeisi omistanut C-Kadetin vuonna 80, ja Opelin liikkeestä en ole edes koskaan autoa ostanut. ::)

Timppe

"Opel, kaikkein luotettavin."

Näin uutisoi Auto Motor und Sport uusimmassa numerossaan Open Astran 100000km:n kestotestituloksia.

Kyseinen Atra 2.0CDTi farmari oli testin aikana huippuluotettava (ei yhtään huolto-ohjelman ulkopuolista korjaamokäyntiä, tai tiellejättämistä). Siirtyi tilastokärkeen.

Ilmeisesti Opel on onnistunut parantamaan laatuaan olennaisesti. Meidän -98 Astra kesti aikoinaan 54000km. Sitten hajosi moottori ja pajalla käytiin ennen sitä useasti kaikenlasisia vikoja ihmettelemässä.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TeBsu

Ei se ooppeli huono ole, yksilöitä, niinkun dsgtkin.. Itte menny reilunpuoltoista vuotta G astralla "30tkm" ja ei oo mitään vikaa ollut.. 120tkm huolto tuli tehtyä heti ostaessa ja sen jälkee huolettomia kilometrejä ollut.. Voin ainakin ite suositella perus autoks... Tosin en tiedä mikä vaikutus on, kun auto on huollettu kerran vuodessa 10tkm välein aikasemmin...
lord of the rings

Timppe

Kyseinen testiauto kävi testin aikana kolme kertaa huollossa: 30241, 62661 ja 92516km:n kohdalla. Jarrut oli loppuunkuluneet runsaan 60000 kilometrin jälkeen, mikä ei ole Saksassa tavatonta, kun ottaa huomioon moottoriteillä käytettävät nopeudet ja jarruttelut.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

nemos

Jostakin syystä Opel on viime vuosina pudottanut reippasti sijoitustaan AutoBildin vuosittaisessa laaturaportissa. Jossakin vaiheessahan se arvioitiin laadukkaimmaksi saksalaismerkiksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

TeBsu

Kai se huonompaan suuntaan on nykypäivänä sitten menny... No väliäkö tuolla, tuskin ooppeli on seuraava auto kummiskaan enään, jos enää ikinä  ;D
lord of the rings

Timppe

Eniten tässä testissä ihmetytti se, että kaikki pikkuviatkin loistivat poissaolollaan. Tällä foorumilla kun saa lukea jatkuvasti erilaisista VAG-viosta, jotka ilmaantuvat jo pienillä kilometreillä.

Mutta tietenkin paha kello kauas kuuluu ja tyytyväiset vaginistit eivät vioista huutele, kun niitä ei ole. Eihän minunkaan Superbissani ole ollut pienintäkään vikaa ensimmäisten runsaan 30000km:n matkalla.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TeBsu

Minä ooon pitäny autobiltin olemassa olo ajan sitä Vag konsernin lehtenä... Samoiten kun siinä menestyvät aina Contin renkaatkin... Ei sillä, mielenkiinnolla niitä juttuja on aina lukenu siksi täälläkin tulee pyörittyä....  ???
lord of the rings

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy