Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

TeBsu

Totta turiset. Mut kukaan ei ilmeisesti ota huomioon. Että uuden sukupolven malli, "ensimmäinen erä" ja uudella tekniikalla. Kaikki vie aikansa. Vai oliko ensimmäiset tsi golffitkin täysin ehjiä kappaleita? Näitä on joka merkillä, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Mut huolestuttaa nuo nykyajan opeleitten myynti luvut... Ja vielä kun laakkonen otti opelin myydäkseen niin loputkin asiakkaat menee skoodalle  ;D
lord of the rings

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:29
Mut jos nuo kaikki on takuuseen menny, niin mitäs tuosta?

Meitä on moneen junaan, mutta ainakin minua tuollainen ottaisi ohimoon ja kovaa. Ja onko jotenkin olettavaa, että tuollainen vikailu yhtäkkiä loppuu, kun takuu menee umpeen.

Yhtenä esimerkkinä artikkelista voi ottaa vaikka tuon yhden (1) takaiskarin vaihdon. Vaati kaksi korjaamokäyntiä.

TeBsu

Onko tuo nykypäivän korjaamoilla mikään ihme  ;D Pikkemminkin vain kaks käyntiä  ::)
lord of the rings

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:34
Näitä on joka merkillä, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Mut huolestuttaa nuo nykyajan opeleitten myynti luvut... J

Näinhän se on, mutta Ooppelille noita maanantaiyksilöitä on kertynyt jo vähän liikaakin.

Täytyy kuitenkin muistaa, että 90-luvulla Opel oli Suomessakin myydyin auto monena vuonna peräkkäin. Sitten tuli B Vectra ja sen jakohihnaongelmat, joissa maahantuoja ryssi täysin totaalisesti toimintansa. Samaan aikaan ilmoitettiin Ooppeleiden olevan nettohintaisia, eikä hinnoista oltu valmiita tinkimään senttiäkään. Pian tuli C Vectra, joka kuulemma korvasi myös Omegan. Maahantuoja nosti hintoja aivan mielettömästi. Jos ennen Vectraa myytiin 129.900 markan autona, niin C Vectra maksoi 170.000 markkaa. Maahantuoja vaan ilmoitti, että tämä on nyt sitä paljon puhuttua premiumia ja hinta on sen mukainen.  :P

Loppu on historiaa ja Pallosalamasta tuli marginaalinen merkki.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.02.12 - klo:12:47
Loppu on historiaa ja Pallosalamasta tuli marginaalinen merkki.

Meillä oli "nettohinnoiteltu" -01 Astra 1.8 ja eräänä kauniina päivänä postissa tuli ilmoitus, että jakohihnan vaihtoväli on muutettu 120 tonnista 60:een. Ja asiakas maksaa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.02.12 - klo:12:53
Meillä oli "nettohinnoiteltu" -01 Astra 1.8 ja eräänä kauniina päivänä postissa tuli ilmoitus, että jakohihnan vaihtoväli on muutettu 120 tonnista 60:een. Ja asiakas maksaa.

Fiatissa aikoinaan ihan sama homma.

Octaviassa taas ohjekirjassa 180 000 km, mutta lisäinfona maahantuojalta 210 000 km.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Markku J

Minulla oli aikanaan Vectra, jossa piti olla 90 tkm jakohihnan vaihtoväli, joka sekin muutettiin maahantuojan ilmoituksella 30 tkm väliksi asiakkaan piikkiin. Kerran hihna kesti vain noin puolet tuosta vaihtovälistä - ei onneksi katkennut, mutta hyppäsi pari hammasta ja vaihtoon meni. Ajoin tuolla vajaat 90 tkm, jona aikana hihna vaihdettiin 3 kertaa - 90 tkm huoltoa ja neljättä vaihtoa en ehtinyt teettää ennen autosta luopumista.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:29
Mut jos nuo kaikki on takuuseen menny, niin mitäs tuosta? Toki opel on tänäpäivänä niin pihalle hinnoiteltu, että ainut syy miksi itse ostaisin moisen, on se että ei tarvii lisälämmittimiä talvella ajellessa, tarkenee nissä ainakin todella hyvin ilman viimasuojia. Voikun tulisi vagitkin samalla lailla lämpimiksi  :)

En kylmempää autoa tiedä kuin työkaverin ex-Astra. Pisti vaihtoon heti ensimmäisen talven jälkeen. Toistasataa kilometriä sai aina tuolla autolla painaa ennen kuin alkoi tuulilasi pysymään auki. Lämmintä ei sisällä tullut koskaan.

...

Tuo Opelin nykyinen tilanne on kyllä vähintäänkin kummallinen. GM kieltää myymästä autoja sinne missä markkinoita olisi ja sitten ihmettelee kun bisnes ei tuota. Ei ihme, että merkki on kuihtumassa. Vähän tuntuisi, että tarkoituksella. Halutaan tappaa, että voidaan myydä "korean letukkaa" sen sijaan.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:34
Totta turiset. Mut kukaan ei ilmeisesti ota huomioon. Että uuden sukupolven malli, "ensimmäinen erä" ja uudella tekniikalla. Kaikki vie aikansa. Vai oliko ensimmäiset tsi golffitkin täysin ehjiä kappaleita? Näitä on joka merkillä, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Mut huolestuttaa nuo nykyajan opeleitten myynti luvut... Ja vielä kun laakkonen otti opelin myydäkseen niin loputkin asiakkaat menee skoodalle  ;D

Laakkonen myy Skodatkin monilla paikkakunnilla...

TeBsu

Juuri sitä tarkoitinkin, että miten laakkonen otti ooppelin, siksikö että saa skoodalta asiakkaita, vai skodalle lisää asiakkaita?  ::)
lord of the rings

JeanC

Autobild tipahti luukkuun, 3 tila-auton vertailussa pisti silmään, kuinka Zafira Tourerista oli kesken testiajon tipahtanut kuskin airbag irti kiinnityksistään.  :o

Ton-1

On ne rengaskoot kasvaneet ja paljon, juuri potkiskelin Opel Astran 235/50/18 ensiasennusrenkaita .....  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

JeanC

Nyt on ajettu Opelin uusi 2.0 BiTurbodieseli. Magneetissa oli koeajoautona Insignia farkku, etuvetosena ja manuaalilla, varustetaso Sport. Vääntävä pannu tuo on, mutta näin kostealla kelillä, etuvedolla, 245 leveillä kumeilla pitoa on hankala löytyy paikaltaan ripeästi lähtiessään. Autolla oli ajettu vasta 25km, joten renkaitten pinnat ovat siksikin vielä liukkaammat. Eka koeajaja olin tuolla autolla. Nelikon ja automaatin tuo vaatisi...

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 13.04.12 - klo:18:45
Nelikon ja automaatin tuo vaatisi...

Eikös tuo fiilis ole aina koeajolla.  ;D

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 13.04.12 - klo:19:31
Eikös tuo fiilis ole aina koeajolla.  ;D

Ei ole ainakaan koskaan ollut itsellä  ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JeanC

Veikkaan kun Ishvan lähdet tällä sadekelillä paikaltaan lappu lattiassa, niin Volvossakin luultavasti vilkahtaa dstc merkkivalo  ;)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 13.04.12 - klo:19:36
Veikkaan kun Ishvan lähdet tällä sadekelillä paikaltaan lappu lattiassa, niin Volvossakin luultavasti vilkahtaa dstc merkkivalo  ;)

Vaikka se vähän vilkahtaisikin niin en ole koskaan katsonut tarvitsevani nelikkoa täällä Länsi-Suomen perukoilla :)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 13.04.12 - klo:19:49
Vaikka se vähän vilkahtaisikin niin en ole koskaan katsonut tarvitsevani nelikkoa täällä Länsi-Suomen perukoilla :)
Itse mieluummin valkkaisin auton joka lähtee mukisematta paikaltaan suoraan ilman kaitsemista. Kuivalla tuo onnistuu, mutta märällä tilanne on toinen :)

Tsuku

#228
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/284455/2012_vauxhall_astra_vxr_hot_hatch_review.html
http://www.topgear.com/uk/car-news/vauxhall-astra-vxr-first-drive-review-2012-6-11

Tällainenkin vaihtoehto ilmaantunut hot hatch-markkinoille, itseltäni ainakin mennyt ihan ohi tuon saapuminen. Tuon arvostelun perusteella aiempien OPC Astrojen pahoin vaiva eli voimakas vetely on saatu kuriin Megane RS ja Focus RS -tyylisellä etutuennalla. Tehoja on aika mukavasti (280hv) ja autoa väitetään kilpailijoitaan mukavammaksi arkiajossa kiitos säätyvän alustan. Auto tulee Suomeen loppusyksystä ja hinnat julkaistaan kesä-heinäkuussa. Ulkonäkö muistuttaa mielestäni aika paljon uutta Focus ST:tä, eli ei ole kovin kaunis. Pitänee silti käydä koeajolla.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 20.02.12 - klo:17:25
Autobild tipahti luukkuun, 3 tila-auton vertailussa pisti silmään, kuinka Zafira Tourerista oli kesken testiajon tipahtanut kuskin airbag irti kiinnityksistään.  :o

Aloitan samoilla sanoilla:
Autobild tipahti luukkuun, ja 4 auton vertailussa pisti silmään, kuinka pienellä kulutuksella Zafira Tourer (2.0 cdti) meni kulutusvertailussa: 4,03 litraa/100km.

Kyseessä oli siis AB:n suomen porukan "talousajohaaste" reitillä Helsinki-Koli-Helsinki. Ja muut mukana olleet eko-autot olivat: Honda Insight 1.3, Vw Up 1.0 ja V70 D2.

Käytännössä testin tilavimpana autona Opel vei vertailun nimiinsä, vaikka Honda veikin hieman vähemmän polttoainetta koko matkalla (4,00 l/100km). Kehuivat erityisesti Opelin rullaavuutta ja matkustumukavuutta.

Kele, tuo Zafira Tourer ei ole edes järkyttävän hintainen/näköinen/muutenkaan luotaantyöntävä, joten pitääkin tutkia asiaa vähän tarkemmin, ja josko tuollaista kävisi vaikka kokeilemassakin... :)
Kellään sattumalta mitään kokemuksia tästä Opelin uusimmasta kaapista...?
Octavia III RS TDI

Taky

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 03.07.12 - klo:00:27
Kele, tuo Zafira Tourer ei ole edes järkyttävän hintainen/näköinen/muutenkaan luotaantyöntävä, joten pitääkin tutkia asiaa vähän tarkemmin, ja josko tuollaista kävisi vaikka kokeilemassakin... :)

Samoja ajatuksia, mutta pitää muistaa että taloudellisuusajo ja normi ajo saattaa poikeat kovastikin toisistaan - varsinkin keskinopeuden nosto saattaa pompsauttaa kovastikin kulutusta Zafiran tapauksessa ison korin kysessä ollessa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Gudmund

Niin tuossa AB:n testissa kokeiltiinkin hieman nopeustason noston vaikutuksia kulutukseen, kun ajoivat takaisin helsinkiin vähän menomatkaa reippaammin. Eli keskinopeuden nosto nopeudesta 77km/h (kulutus 3,97 l) nopeuteen 84km/h (kulutus 4,09) nosti kulutusta 0,12l/100km. Ei vielä kovin paha lisäys mielestäni. Mutta ei toki vauhtikaan vielä ollut kovin kova..

Tosiaan Zafiran suurehko otsapinta-ala tuonee mukanaan kulutuslisän suuremmissa nopeuksissa, ja olisikin mukava tietää mitä tuo vie esim. tasaisen 120km/h marssivauhdin aikana.
Octavia III RS TDI

Arcca

Toisaalta uusi Zafira Tourer on kyllä aika virtaviivainen, ehkei se kulutus nouse kovin mahdottomaksi 120 km/h:ssakaan kun alemmissa teki noin hyvät tulokset.
Tuli itsekin hämmästeltyä tuota samaista testiä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Taky

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 03.07.12 - klo:09:39
Eli keskinopeuden nosto nopeudesta 77km/h (kulutus 3,97 l) nopeuteen 84km/h (kulutus 4,09) nosti kulutusta 0,12l/100km.


Jutun alustuksessa oli edellisen vuoden SuperB 1.6 TDI:stä tuttua, toiseen suuntaan jopa 3.5 l/100km kulutus, toinen suunta toki jo 4,5 tasolla.
Oma Octava samalla myllyllä omissa ajoissa polttaa kokolailla tasan 5 l/100km, eli jopa puolentoista litran ero.

Zafiran kohdalla 5-5,5l/100km kohden omilla ajoilla saattaisi olla jo realismiä, kun pienempi koneinen ja korinen Octaviakaan ei mene nelosen tasolle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

T-Tyyppi-

#234
On kyllä melkoinen juttu jos kuskin airbag irtoaa KESKEN AJON. No, Opel on Opel, ei sille mitään voi.

Urlaub

Opel Adam näyttää ainakin Tuularin ennakkotietojen perusteella erittäin tyylikkäältä. Auto on tylsä siinä missä Vaggineen Upit ja Miit, mutta varustepaketeiltaan Aatami vetää täysin omassa luokassaan. Vielä kun eivät tapa ideaa hinnoittelulla..

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/opel-tuo-uuden-adamin-parrasvaloihin-pariisissa

savolaiskollega

Mutta mitäs sanotte tästä :

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288487960767.html

Hieman ihme on ollutkin ettei isompaa ole ollut saatavilla. Tosin diesekoneen se aivan ehdottomasti vaatii jos meinaavat euroopassa menestyä.

Reneto

On se juu outoa ettei isoa Opelia ole ollut aikoihin mallistossa. Signum taisi olla melkoinen floppi??
Historia on kuitenkin täynnä hyvin menestyneitä malleja. Rekord, Omega + luxusmalli Senator.

Ei kun tervetuloa vaan. Opel nousuun.. vaikka sitten uudella Omegalla!!  ;D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Taky

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 31.07.12 - klo:19:24
Ei kun tervetuloa vaan. Opel nousuun.. vaikka sitten uudella Omegalla!!  ;D

"Julkaistu: 31.7.2012 14:43
...pieni katumaasturi Mokka liikkeissä myös vuoden kuluttua."

Mutta jos myyntiin saanti on noin verkkaista niin no way.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Duello

Kysynpä kaverin puolesta teiltä arviota hänen autonsa arvosta..

Kyseessä on vm. 2000 Opel Astra G Sedan 2.0 TDI, autolla ajettu 340 000km. Pientä ruosteen alkua takakaarissa mutta muuten ruosteeton peli. Ykkösvaihde takeltee, vaatii vähän voimaa saada vaihde silmään. Jäähdytysnesteitä hukkaa jonkin verran. Ilmastointi ei puhalla aina lämmintä ja ikkunat voi huurustua pahasti talvella. Muuten auto toimii hyvin eikä ajamista haittaavaa vika ole
Varusteina on mm. ABS jarrut, ilmastointi, keskuslukitus, sähköpeilit ja pieni ajotietokone josta näkee matkan jonka tankilla pääsee. Perus aluvanteet uusilla kesärenkailla ja talveksi peltivanteet muttei renkaita.
Auto leimattu keväällä ja leimalle laitettiin uudet jarrulevyt ja palat joka nurkkaan sekä käsijarruvaijeri, lisäksi tänä vuonna vaihdettiin eturenkaiden laakerit.

Mitähän tuosta kehtaisi pyytää nettiautossa, tai vaihtoehtoisesti mitä autoliike tuosta maksaisi?  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy