Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.01.11 - klo:12:30
Vaikka olis kuinka laadukas tahansa niin tuollainen nappulahelvetti ei vaan ole mitenkään hyvä, ei millään mittarilla!



Minun täytyy rehellisesti myöntää, että tykkään aivan täpöllä tuonkaltaisesta namiskuukkeliviidakosta. Nam !  :D  Skeida saatana ihan tylsä kun ei oo kuin muutama nappula... ;)

TDI69

Kävin koeajamassa tuossa jokin aikaa sitten uuden Astra farmarin (moottori taisi olla 1,4 T automaatilla höystettynä)  ja pidin kovasti, kaikin puolin. Nappulaviidakko näyttää sotkuiselta, mutta symbolit ovat loogisia ja siis helppoja käyttää.

Erittäin hyvä ajaa ja hiljainen auto. Takapenkin tilat ovat kyllä ahtaanlaiset.

JoJio

http://www.nettiauto.com/opel/astra/3833769 Jos joku ehtii tyylikkään näköstä farkkua, niin se on toi omaan silmään. Vaikka opelismi hiipui jo itsestäni vähäsen. Niin kumminkin tuo taas osotti, et on se kumminkin mun juttu  ;D Ei sillä ostasin vagin heti kun tämä "opiskelija" pudjetti sallisi. Mut toi uusi astra farkku opcline paketilla on vaan jotain niin tyylikästä.. Eikä ole mikään "raktori". Mut silti tosta tulee jotenki berästä b8 mieleen  ::)

Fully Articulated

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 21.03.11 - klo:01:49
http://www.nettiauto.com/opel/astra/3833769 Jos joku ehtii tyylikkään näköstä farkkua, niin se on toi omaan silmään.
Hienon näköinen auto, mutta 35tâ,¬ Astrasta on kyllä aika paljon rahaa. Toki on hyvät varusteet mutta eikö tuo hinta ole vähän liikaa?

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Fully Articulated - 21.03.11 - klo:02:26
Hienon näköinen auto, mutta 35tâ,¬ Astrasta on kyllä aika paljon rahaa. Toki on hyvät varusteet mutta eikö tuo hinta ole vähän liikaa?

No onhan toi ooppeli hinnoteltu kalliksi. Mut 2.0tdi dsg golffi samoilla varsteilla. Ilman 18vant ja helmasarjaa niin 34te.. Et en kahta kertaa miettis noista. Ja astrassa kumminkin 20hv enemmän  ;D

Fully Articulated

Kieltämättä tuo Astra näyttää noilla varusteilla paljon Golffia paremmalta. Mutta silti 35t on omaan makuuni hiukan liikaa Astrasta. Toki se on iso raha Golffistakin.

loginpass

3-ovinen Astra tulossa syksyllä...



terminator

"nopean ostajan etu"  mikähän lie. täytyy huomenna käyrä kysymäs ;D
no, astra on kyllä ruvenna kiinnostaa,täytyy pyytää tarjous :)

terminator

#98
no nii, astra tilattu :) volkkarilla kurvailu loppuu ainaki pariks vuodeks ;D
mikähän lie valmistusmaa nykyään ku en muistanna kysyy?

Astra, Sport
1.6 Turbo [132 kW/180 hv], 6-vaihteinen käsivalintainen
Waterworld Blue - metalliväri
Ergonominen urheiluistuin, kuljettaja ja etumatkustaja
Pysäköintitutka edessä ja takana
Mukautuvat AFL-valot
Radio CD500 Navi, 7 kaiutinta,  7" värinäyttö, USB-liitin, haineväantenni
Lisälämmitin, polttoainekäyttöinen
FlexRide-alusta

alusta meinas unohtuu :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: terminator - 17.04.11 - klo:13:50
mikähän lie valmistusmaa nykyään ku en muistanna kysyy?

Astran valmistuspaikat ovat Ellesmere Port, Englanti ja Gliwice, Puola
Volvo XC60 T8 Inscription

JoJio

onpas hyvin varusteltu terminatorin astra. Ei varmaan montaa noin täysvarusteltua tulla täällä myymään. Ja astrat valmistetaan aluks englanissa, kunnes saadaan saksasta h astrojen tuotanto linja muutettua, uusien valmistukseen. Näin ainakin paikallinen myyjä kertoili  ::) Oisko nopean ostajan etu, talvipaketti? Tai kenties auto samantien toimitukseen?  ::)

Rauska

Lainaus käyttäjältä: terminator - 17.04.11 - klo:13:50
no nii, astra tilattu :) volkkarilla kurvailu loppuu ainaki pariks vuodeks ;D
mikähän lie valmistusmaa nykyään ku en muistanna kysyy?

Astra, Sport
1.6 Turbo [132 kW/180 hv], 6-vaihteinen käsivalintainen
Waterworld Blue - metalliväri
Ergonominen urheiluistuin, kuljettaja ja etumatkustaja
Pysäköintitutka edessä ja takana
Mukautuvat AFL-valot
Radio CD500 Navi, 7 kaiutinta,  7" värinäyttö, USB-liitin, haineväantenni
Lisälämmitin, polttoainekäyttöinen
FlexRide-alusta

alusta meinas unohtuu :)
Niin, ja vanteet ja renkaat  ;D ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

terminator

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.04.11 - klo:15:54
Niin, ja vanteet ja renkaat  ;D ;D

jep... ja pakoputki ja bensatankki  ;D

terminator

heinäkuun toisella viikolla pitäs auto olla täällä :) myyjä väitti että saksassa tehtäisiin  ::).
toivottavasti laatu ois ees lähellä volkkaria :-\

tsiih

^Toivon ettei sentään niin alhaalla  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tlindstr

Pitkästä aikaa Ooppelit tuntuu käyvän ihmeen hyvin kaupaksi.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201103563
Opelit viedään käsistä, tuotantoa kasvatettava

Opel lisää uusia vuoroja Astraa valmistaville Gliwicen ja Ellesmere Portin tehtaille vastatakseen valtavaan kysyntään. Vuoden ensimmäisten neljän kuukauden aikana Opel on noussut Euroopassa viime vuoden kuudennelta sijalta neljänneksi eniten myydyksi automerkiksi.

Mallikohtaisesti varsinkin Astra Sports Tourer ja Meriva ovat menestyneet erinomaisesti, sillä kumpikin on oman luokkansa eniten myyty automalli Euroopassa.


Naapurustoonkin on ilmestynyt nyt kevään uusi musta turbo Astra.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Ton-1

Tuossa juoksulenkilläni ohitin parkissa oleva Insignian 5 d-version, ei ole kyllä yhtään mun silmään ......
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Donitsi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.05.11 - klo:14:47
Tuossa juoksulenkilläni ohitin parkissa oleva Insignian 5 d-version, ei ole kyllä yhtään mun silmään ......


Insignia on pikkuisen hutilaukaus mutta tuo Astra on kaikilla versioillaan erittäin näyttävä ja ilmeisen laadukaskin. Jos itsellä olisi autonvaihto ajankohtainen niin ensimmäisenä suuntaisin kyllä ooppeli-kauppaan.

Jamo

Tässä autonvaihtoa pyöritellessä on mieleen iskostunut näkemys Insignia-farkusta yhtenä vaihtoehtona Passatin seuraajaksi. Sport Business Line-varusteluun ei tarvitse kipata hirveästi mausteita lisää - lähinnä vanteet ja joku aurinkosuoja + Active-pkt - niin laitos vastaa tarpeita riittävän hyvin. OPC Line-pakettihan tuossa on, jotta se persutylsä ulkoasu saa hieman kulmaa. Suurimpana ongelmana on se, että vastaavaa autoa ei ole koeajossa/näytteillä missään lähiseudulla (Sport, 2,0 CDTI man.), eikä myyjiltä oikein löydy motivaatiota asioiden setvimiseen siihen pisteeseen, että voisi siirtyä puhumaan hankinnasta. Metro-Autossakin oli 2009 esitteet... Harmillista. Satamassa näitä on tullut vakoiltua, mutta pitänee ottaa maahantuojaan yhteyttä, että pääsee tutkimaan tarkemmin tai vaikka vahingossa ajamaankin.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Maximus

Itselläkin oli tässä pientä orastavaa kiinnostusta Astran tai Insignian suhteen, mutta kyllä se meni nyt aikalaila jäihin. Ensinnäkin näihin molempiin kärryihin sovittautuminen kuskin paikalle oli paljon omaa autoani "urheilullisempaa". Oviaukko tuntui ahtaalta, kynnyskotelo turhan leveä. Ja jopa automaattimallissa kuskin jalkatila oli jotenkin Ocua ahtaamman sorttinen. Sisälle mennessä sai katsoa mihin jalkansa tökkää. No, jos on pieni ja ketterä formulakuski, niin asiat ovat paremmin sopivat. Mutta minulle ei oikein.

Ja sitten se 1.6 T. Tehoa 132kW vs. oman autoni 118kW. Ei oikein tuntunut siltä! Vaatii vissiin Saksan baanat ennenkuin oikealle kierrosalueelle päästään. Suomen oloissa pitäisi vissiin olla tuossa 1.6 T:ssä olla myös kompressori, niin olis alakierroksilla potkua. Anteeks vaan, mutta tuntui melkein että 1.4 TSI:ssä on enemmän meininkiä alakierroksilla kuin tuossa 1.6 Turbossa. Mutta kyllähän muuten ooppelilla ajelee, sekä Astralla että Insignialla, ei se niin kauhealta tuntunut. Suoraan menee ja kääntyy kun ratista vääntää. Ã,,änimaailmakin ihan passeli. Otetaan nyt kuitenkin ihan iisisti. Eihän mulla oo Ocussa kuin vasta 15 tkm takana...   :D
"Age quod agis - tee mitä teet"

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 18.05.11 - klo:17:49
Ja sitten se 1.6 T. Tehoa 132kW vs. oman autoni 118kW. Ei oikein tuntunut siltä! Vaatii vissiin Saksan baanat ennenkuin oikealle kierrosalueelle päästään. Suomen oloissa pitäisi vissiin olla tuossa 1.6 T:ssä olla myös kompressori, niin olis alakierroksilla potkua. Anteeks vaan, mutta tuntui melkein että 1.4 TSI:ssä on enemmän meininkiä alakierroksilla kuin tuossa 1.6 Turbossa.

Ooppeleissa on perinteisesti ollut pitkät välitykset eli se vienee osansa suorituskyvystä - tai ainkain sen tunteesta.

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 18.05.11 - klo:17:49Ensinnäkin näihin molempiin kärryihin sovittautuminen kuskin paikalle oli paljon omaa autoani "urheilullisempaa". Oviaukko tuntui ahtaalta, kynnyskotelo turhan leveä. Ja jopa automaattimallissa kuskin jalkatila oli jotenkin Ocua ahtaamman sorttinen. Sisälle mennessä sai katsoa mihin jalkansa tökkää. No, jos on pieni ja ketterä formulakuski, niin asiat ovat paremmin sopivat.

Tähän asiaan en ole kiinnittänyt lainkaan huomiota, tosin suurimpana syynä lienee se, että rouvan ollessa "metrin lyhyempi" joutuu autoon asettuessaan hyvinkin useasti siirtelemään jakkaraa ennen kuin voi kuvitellakaan änkevänsä 1,89 m ja 45/46 monot sisältävän luihun olemuksen kabiiniin. Näin ollen autoon kuin autoon menee rutiinilla. Havaittua: mielestäni Insigniassa sai säädetyksi huomattavasti luontevamman ajoasennon kuin esim. Accordissa tai Exeossa (joka oli Reference, joten ehkä-listalleni nousevasta Sportista ei vielä sanottavaa tämän suhteen).
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 18.05.11 - klo:17:49
Itselläkin oli tässä pientä orastavaa kiinnostusta Astran tai Insignian suhteen, mutta kyllä se meni nyt aikalaila jäihin. Ensinnäkin näihin molempiin kärryihin sovittautuminen kuskin paikalle oli paljon omaa autoani "urheilullisempaa". Oviaukko tuntui ahtaalta, kynnyskotelo turhan leveä. Ja jopa automaattimallissa kuskin jalkatila oli jotenkin Ocua ahtaamman sorttinen. Sisälle mennessä sai katsoa mihin jalkansa tökkää. No, jos on pieni ja ketterä formulakuski, niin asiat ovat paremmin sopivat. Mutta minulle ei oikein.


Itsellä ihan samat tuntemukset. Kerkisin tuossa jo netissä rakennella ja ihmetellä että on vielä ihan ok-hintainen Astra Sport farkku kaiken maailman OPC-hilppeillä ja diesel-automaatilla mutta istahtaminen autoon latisti innon kokonaan. Juuri tuo oviaukko oli jo jotenkin ahtaan tuntuinen,pää oli lähellä kattoa ellei istuin ollut aivan alhaalla ja viimeinen niitti oli se kun katsoin takajalkotiloja,ne olivat huonommat mitä nykyisessä Leonissa.

Kapa

No Exeon ajoasento ja interiööri on kyllä sellainen vuosikymmenen takaa! Uudessa Ibizassa asiat on paljon paremmin. Jotka ihmettelevät Exeon huonoa myyntiä, niin ei ihme noilla kriteereillä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.05.11 - klo:22:12
No Exeon ajoasento ja interiööri on kyllä sellainen vuosikymmenen takaa! Uudessa Ibizassa asiat on paljon paremmin. Jotka ihmettelevät Exeon huonoa myyntiä, niin ei ihme noilla kriteereillä.
Jeah!!

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 20.05.11 - klo:22:12
No Exeon ajoasento ja interiööri on kyllä sellainen vuosikymmenen takaa!

Exeon sisutuksen design ei ole moderni, mutta hintaan nähden ihan laadukas. Ergonomia on oikein hyvä, ei ole paikat puuteuneet yhdelläkään matkalla. Penkki (style) on sopivan kova, ratti oikein hyvä. Kyynärnoja tukeva ja saa kohdalleen. Keskikonsolin etureuna on turhan korkea, sen huomaa lähinnä vakkarilla ajettaessa. Vertailukohtana Golf ja Saab 9-3, joille Exeo pärjää ihan ok. Ajettuna on nyt noin 10tkm.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 21.05.11 - klo:07:54
Exeon sisutuksen design ei ole moderni, mutta hintaan nähden ihan laadukas. Ergonomia on oikein hyvä, ei ole paikat puuteuneet yhdelläkään matkalla. Penkki (style) on sopivan kova, ratti oikein hyvä. Kyynärnoja tukeva ja saa kohdalleen. Keskikonsolin etureuna on turhan korkea, sen huomaa lähinnä vakkarilla ajettaessa. Vertailukohtana Golf ja Saab 9-3, joille Exeo pärjää ihan ok. Ajettuna on nyt noin 10tkm.

Minusta Exeo on oikein hyvä tuote. Nätti ulkoa ja ajattoman tyylikäs (laadukaskin) sisältä. Hinta- ja laatusuhde erittäin hyvä.

skodamig

Tunnustan olevani Opelisti, siihen saakka kun hemmetin rele saapuu Ocuun ja saa katsastettua.
Alla -96 Omega 2.5 TD, kiva kuutoskone ja koppa on ... 8)
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 21.06.11 - klo:22:34
Tunnustan olevani Opelisti, siihen saakka kun hemmetin rele saapuu Ocuun ja saa katsastettua.
Alla -96 Omega 2.5 TD, kiva kuutoskone ja koppa on ... 8)

..mätä?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 21.06.11 - klo:22:34
Tunnustan olevani Opelisti,

Minä voin tunnustaa olevani entinen sellainen, 80-90 luvulla niitä oli 4 kpl peräkkäin...

Tässä kuva yhdestä.  ;)

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy