Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:19:40
Jos joutuu valita parempaa kuin mitä vakiovarustus on sen takia että vakio on surkea niin ei oikein halvaksi tule.

BMW 2-sarjan coupen tultua myyntiin hain sen pariksi päiväksi koeajoon. En enää muista mitä nuo puutteet olivat, mutta aina kun moitin jotain, niin myyjä sanoi, että sen saa lisävarusteena. Koska en halua koskaan autooni juuri mitään lisävarusteita, olisi tuon Bemun hinta kohonnut korkeaksi jo niillä varusteilla millä siitä olisi tullut siedettävä.
Yksi varuste jonka muistan oli istuin. Se oli lattamainen eikä minkäänlaista reisitukea. Sport-istuin kuului vakiona automaattiin, mutta manuaalin sen olisi saanut vain lisävarusteena.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.10.15 - klo:20:08
BMW 2-sarjan coupen tultua myyntiin hain sen pariksi päiväksi koeajoon. En enää muista mitä nuo puutteet olivat, mutta aina kun moitin jotain, niin myyjä sanoi, että sen saa lisävarusteena. Koska en halua koskaan autooni juuri mitään lisävarusteita, olisi tuon Bemun hinta kohonnut korkeaksi jo niillä varusteilla millä siitä olisi tullut siedettävä.
Yksi varuste jonka muistan oli istuin. Se oli lattamainen eikä minkäänlaista reisitukea. Sport-istuin kuului vakiona automaattiin, mutta manuaalin sen olisi saanut vain lisävarusteena.
Ja tässä on nyt kyse Opelin varusteista ja siitä että ne ovat halpoja. Käykää toteamassa opel astra k 2016 konfiguraattorissa. Minun mielestä ei todellakaan tule kalliiksi ja jo vakiovarusteet hyvät ja auto maksaa sen 25000â,¬ hyvillä penkeillä ja 150hv bensa.
SKODA

Hannes

#422
Lainaus käyttäjältä: MTSI - 08.10.15 - klo:20:07
Valitettavasti Opeliin saa tuossa Innovationissa Urheiluistuimet 295â,¬ hulppeilla säädöillä, ei ole paha. En oikeen ymmärrä että mikä ongelma tässä on, joku haluaa ne ja maksaa kohtuullisen 295â,¬ (200â,¬ lisää saa vielä 8" navin ja tummat takalasit pys.avustin ja kangasmatot), toinen ei halua, ei maksa mitään ja pärjää vakio penkeillä.
Sää et vissiin vieläkään käyny kattoon mitä ne Astran varusteet maksaa, käy rakentamassa se astra fikuraattorissa.

No ei se auton hankinta nyt pelkästään istuimista ole kiinni vaan siitä että mitä itse kokonaisuus maksaa eli jos Opeliin joutuisin ostaa nuo sportti istuimet vain sen takia että vakio istuimet olisi aivan surkeat niinkuin muuten oli silloin 2007 vuonnakin ;D Jos nyt olisi istuimet OK niin sitten joutuisin miettiä seuraavaksi moottoria jne. Eli jos vertaan nykyistä valintaani tuohon astraan joka on tulossa Octavia 1.8 TSI combi style niin joka maksaa reilu 33te varusteineen=peruutuskamera+irroitettava vetokoukku+kahdetrenkaat aluilla+sporttiratti niin mikä olisi vaihtoehto Astrasta??

Eli varusteet merkkaa vain silloin kun ne saa vakiona jo kattavasti ja kokonaisuus on muutenkin OK ja hinta on miellyttävä.

Mutta niinkuin edellä jo sanoin Opel on toivottavasti nyt panostanut asiat oikein, ainakin tuntuma olisi melko hyvä mutta aika näyttää...

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:19:40
Niin tarkoitin tuolla varusteilla mitä ei tarvitse sitä että jos Opeliin ei ota noita istuimia niin onko vakio istuimet yhtä hyvät kuin skodassa, jos näin on niin en tuollaisia varusteita ottaisi autooni mistään hinnasta.
Jos joutuu valita parempaa kuin mitä vakiovarustus on sen takia että vakio on surkea niin ei oikein halvaksi tule.
Skodassa en muuten ymmärrä sitä että edes rahalla ei saa parempia istuimia, olen vähän pisempi kaveri niin se reisituki ei vaan riitä, edes sportissa, saati sitten ne vähät säädöt.
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:20:24
No ei se auton hankinta nyt pelkästään istuimista ole kiinni vaan siitä että mitä itse kokonaisuus maksaa eli jos Opeliin joutuisin ostaa nuo sportti istuimet vain sen takia että vakio istuimet olisi aivan surkeat niinkuin muuten oli silloin 2007 vuonnakin ;D Jos nyt olisi istuimet OK niin sitten joutuisin miettiä seuraavaksi moottoria jne. Eli jos vertaan nykyistä valintaani tuohon astraan joka on tulossa Octavia 1.8 TSI combi style niin joka maksaa reilu 33te varusteineen=peruutuskamera+irroitettava vetokoukku+kahdetrenkaat aluilla+sporttiratti niin mikä olisi vaihtoehto Astrasta??

Eli varusteet merkkaa vain silloin kun ne saa vakiona jo kattavasti ja kokonaisuus on muutenkin OK ja hinta on miellyttävä.

Mutta niinkuin edellä jo sanoin Opel on toivottavasti nyt panostanut asiat oikein, ainakin tuntuma olisi melko hyvä mutta aika näyttää...
Ai sulle on tulossa Octavia (no ei sun kannata nyt miettiä mitään astraa itelle), onneks olkoon, hyvä valinta ja varmasti sinulle oikea. Astrasta tulee uusi farmari vasta ensivuonna ja skoda on kyllä hyvä kun tarvitaan tilaa.
Tuosta en ole samaa mieltä että jos joku auto maksaa vaikka 26tâ,¬ ja siinä on hyvät vakio penkit, niin miksi 25tâ,¬ autoon ei voi ostaa 295â,¬ penkkejä jotka ovat paremmat kuin nuo toisen vakiot? Ja ne on! Ajan tässä takaa sitä että vaikka varustelet Astran mieleiseksi niin se on silti kilpailukykyinen hinnaltaan.
SKODA

Hannes

Sanoinhan jo että Opel on näköjään panostanut oikeisiin asioihin eli myös siihen että jokseenkin järkihintaan saa OK varustellun auton mutta nähtäväksi jää....onko puitteet muuten kunnossa.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:20:56
Sanoinhan jo että Opel on näköjään panostanut oikeisiin asioihin eli myös siihen että jokseenkin järkihintaan saa OK varustellun auton mutta nähtäväksi jää....onko puitteet muuten kunnossa.
Joo sori luin vähän rivien välistä.  :-[
Näitä riteereitä auton ostoon on niin moneen lähtöön, että tulee välillä tällaasi ristiriipunta tilanteita. Juu nou? pyörät ei ota maahan, ite kullakin.
Palatkaamme maan tasalle.
Kiitos.  8)
SKODA

JFabiaK

Uudesta 2016-mallin Astrasta ja nykyisestä Golfista tehtiin ajo- ja tutkimusvertailu Saksan AutoBild-lehdessä.
Tarkastelu painottui arviointivertailuissa kuuteen (6) alueeseen.

1. Korien vertailun voitti Golf. Perusteluna suorempi "laatikkomainen" korimuotoilu, joka mahdollistaa paremman sisäänkäynnin takamatkustajille ja myös heidän istumiselleen.
Astrat ovat saavuttaneet saman massaluokan (paino-) kuin Golfit. Joku malli on jopa kevyempiä.

2. Ajodynamiikka (ajettavuus), voittaja Astra. Perusteluna tunnokkaampi ja tarkka ohjaus. Myös ketteryys ja kaarreominaisuudet saivat kiitosta. Ajosta nauttivat valitsivat uuden Astran, jossa oli myös tasapainoiset hallintalaitteet.

3. Moottoriominaisuudet/voimalinja, tasapeli. Moottorivalikoima on runsas ja Opel on saanut autonsa, myös dieselit, "kuiskaaviksi" - jopa miellyttävämmiksi käyntiääniltään kuin VW.
Opelin vaihteiden kytkentämatkat hieman pidemmät kuin Golfin. Opel ei ainakaan vielä tee muutosta automaattivaihteistonsa suhteen, koska pitää omaa ratkaisuaan kestävämpänä tässä markkinatilanteessa.

4. Multimedia (ajotietokone, stereot, ...). Tasapeli. Kehuttiin toimivuutta ja monipuolisuutta.

5. Mukavuus. Voittaja Golf. Tässä tämä sama korin muodon suoma takatilojen toimivuus tuli hieman väärin ratkaisijaksi. Opelin erikoisetuistuimet (Axx) ovat todella toimivat ja hienot, mukana mm. tuuletus- ja hierontaominaisuudet. Golfiltakin löytyy hyvät istuimet ja hyvä ergonomia.
Hiljaisuus ja jousitusten toiminta oli aika tasamitallista.

6. Kustannuspuolessa Astra voitti, eli omistaminen ja käyttäminen tulee halvemmaksi.

AutoBild piti Golfia tilankäytön mestarina kokoluokassaan ja nimesi Astran ajamisesta nauttivan kulkupeliksi mainiten tällä alueella Golfin löytäneen voittajansa.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

nemos

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 09.10.15 - klo:01:06
Opel ei ainakaan vielä tee muutosta automaattivaihteistonsa suhteen, koska pitää omaa ratkaisuaan kestävämpänä tässä markkinatilanteessa.

Opelin ratkaisu automaattivaihteistojen osalta on yleensä se, että useimpiin versioihin sitä ei saa. 1-2 moottorivaihtoehtoon tarjotaan perinteistä automaattia, joka ei yleensä ole aivan moderneinta versiota.
Volvo XC60 T8 Inscription

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 09.10.15 - klo:01:06
Uudesta 2016-mallin Astrasta ja nykyisestä Golfista tehtiin ajo- ja tutkimusvertailu Saksan AutoBild-lehdessä.
Tarkastelu painottui arviointivertailuissa kuuteen (6) alueeseen.


Kiitos hyvästä yhteenvedosta, mielenkiintoinen vertailupari. Edellistä Astraa ja uutta Golffia kokeilleena hyvin uskottavat tulokset.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Ei tuolla Opelin huollossa ainakaan mitään tiedetä.
Et saa oikeata vastausta yksinkertaisiin kysymyksiin jotka eivät ohjekirjasta selviä.
1. Onko autossani jakoketju vai -hihna.
2.Mitä öljyä autossani voi käyttää että valmistaja ei voi vetäytyä mahdollisista virhevastuista.
3.Paljonko autoni öljytilavuus on.
Itse olen ne jälkeenpäin selvittänyt ja huomenna otan maahantuojalta henkilön nimen ylös joka lupaa että tietttyjä öljyjä saa käyttää, vaikka ei täytä luokitusta.

JakeS

Milläs moottorilla gtc-astrasi on varustettu ? Varmasti siitä ollut puhetta mutta sen verran hatara pää (niin kuin tukkakin) että on painunut unholaan  :(
1.6-litraiset kuitenkin hihnakoneita ? Kattelin gtc 200 mallin kuvia ja hyvältä se kyllä näyttää vaikka ihan testien mukaan ei tekniikkapuoli lunasta ulkonäön tuomia odotuksia (kyllä me oltaisiin saatu rukattua sinunkin st sellaiseksi ettei välilevyt vaurioidu joka töyssyssä  ;)) Jos vielä saavut paikalle ja minulla oma st vielä on tallessa niin käyt heittää koeajolenkin  :)
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skriko

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 11.10.15 - klo:21:09
Milläs moottorilla gtc-astrasi on varustettu ? Varmasti siitä ollut puhetta mutta sen verran hatara pää (niin kuin tukkakin) että on painunut unholaan  :(
1.6-litraiset kuitenkin hihnakoneita ? Kattelin gtc 200 mallin kuvia ja hyvältä se kyllä näyttää vaikka ihan testien mukaan ei tekniikkapuoli lunasta ulkonäön tuomia odotuksia (kyllä me oltaisiin saatu rukattua sinunkin st sellaiseksi ettei välilevyt vaurioidu joka töyssyssä  ;)) Jos vielä saavut paikalle ja minulla oma st vielä on tallessa niin käyt heittää koeajolenkin  :)

Se on 147kw/200hv 1.6 SIDI. Tuossa sidi moottorissa on kuitenkin ketju. Vähän jälkeenpäin harmittaa että hermostuin niin nopeasti siihen ST:n, Molten Orange kun oli ja kaikilla mahdollisilla tehtaan varusteilla.  4 300 oli muistaakseni mittarissa kun myin. Tuo Opeliksi on muuten ihan kiva ja huippu alustaltaan, ei kolise, eikä rämise. Kyllä se kuitenkin ihan mukavasti lähtee. Tänään joku kloppi tuli persuksissa kiinni ja kun mutkasta vähän päästi sport-napilla, niin ihmettelin mihin poika jäi. Kilometrin tuo jäi heti. Siinä vaan ei se vauhti eikä kiihdytys tunnu, kun on niin hiljainen ja vakaa.
Ei se tietysti sinun ST:llesi pärjää, kun sulla on se mountune ja vähän muitakin lisiä. Jos sinne pääkaupunkiseudulle joskus keksisi asiaa, niin mielellänihän tulisin taas miittiin jos uskaltaisit tulla kyytiin. ;)Ei vaiskaan, ei toisen autoa saa kengittää.

JakeS

#433
Täytyyy heti jo huomioida että autot ovat täysin eri kokoluokkaa, mutta hyvän näköinen on tuo 200 gtc kuten gtc--malli muutenkin. Olen aina tykännyt opelixeista mutta yksi huono kokemus c-mallin vectrasta (v6) toi merkkiin pientä etäisyyttä vaikkakaan ei tää isompikaan ford ole ollut laadultaan sitä mitä aikaisemmat. Eikä auton pitäisi ajamalla hajota kunhan vaan pysyy aurausmerkkien välissä.
Onko omassasi myös nuo teippaukset mitkä 200 hp mallissa näyttävät yleensä ottaen olevan ?
Hienot meinaan ovat vaikka ei noilla teippauksilla voi ihan harmaavarpusena liikenteen seassa kulkea. Kiinnittää kivasti huomiota.

Mutta ot:na kävin taas st:lla vantaa-kouvola-vantaa viime perjantaina niin kyllä kutostien röykyt tuntuivat ja joku rämisi ajoittain oikealla joten ovenpielessä. Parhaat puolet ovat ohjaus , moottori ja istuin. Muissa asioissa on toivomisen varaa. Vaihteistokin on nyt hyvä kun siihen on asennettu mountunen setti joka lyhentää kepin liikkeen puoleen entisestä.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

tommyt

Minullakin on ollut vm. 2007 Zafira Enjoy ja se oli varmaan kokoluokkansa onnettomin auto sisutuksensa ja penkkiensä osalta. Omassani oli erillinen kallistuksensäätö korkeussäädön lisäksi mutta muuten penkki oli niin lautamainen ettei siinä pysynyt paikallaan. Sijaisautoina niihin aikoihin oli H-Astroja ja niissä penkit olivat paremmat ja aina harmitti että pitikin haksahtaa Zafiraan. Nykyinen Zafira Tourer perus Enjoy mallin penkeillä on ihan eri planeetalta, samoin sisustus on tyylikkäämpi. Tietysti nytkin Cosmon hankkineet saavat nauttia vielä tyylikkäämmistä materiaaleista ja lounge-takapenkeistä mutta kaikinpuolin perusmalleissa Opel on ottanut aimo harppauksia eteenpäin ja nyt kun ovat löytäneet keinot pudottaa painoakin niin ehkäpä kulkupuolikin on lähempänä kilpailijoita.

Sen verran tuosta uudesta Astrasta että kun näin sellaisen livenä liikenteessä niin iski pienen kuumeen päälle. No onneksi pitkäntähtäimen suunnitelmiin ei sovi nyt autonvaihto kun tarkoituksena on vuoden päästä aloittaa nuoremman lapsen ajo-opetus ja varastosta löytyy Toureriin suoraan sopiva opetuspoljin  :). Todennäköisesti 2017-18 onkin sitten hyvinvarusteltuja malleja tarjouksessa kun tehdään tilaa facelift-mallille.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 17.10.15 - klo:12:22
Sen verran tuosta uudesta Astrasta että kun näin sellaisen livenä liikenteessä niin iski pienen kuumeen päälle. No onneksi pitkäntähtäimen suunnitelmiin ei sovi nyt autonvaihto kun tarkoituksena on vuoden päästä aloittaa nuoremman lapsen ajo-opetus ja varastosta löytyy Toureriin suoraan sopiva opetuspoljin  :). Todennäköisesti 2017-18 onkin sitten hyvinvarusteltuja malleja tarjouksessa kun tehdään tilaa facelift-mallille.
Onko uusi K-malli (= tämä uusin, "kevennetty" Astra) jo Suomessa/liikenteessä?? Ei ole ainakaan esittelyjä ollut.  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

tommyt

Viikon päästä on viikonloppunäyttely.  En ole nähnyt muuta kuin Länsiauton esittelyauton pariin otteeseen.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

JHS

#437
Koeistuin uuden Astran Tampereen Hatanpään Metro-Autossa.    Kohtaamisesta jäi oikein miellyttävä jälkimaku, josta voi mainita esim.:  siisti ja jämäkkä olemus,  jo perusmallissa Enjoyssa penkit ovat hyvät,  reisitukea yllättävän paljon sekä pohjassa kunnon massaukset ilman suojamuoveja, muotoilu livenä nähtynä tyylikästä...
Koeajolle pääsee seuraavalla viikolla, kun muitakin yksilöitä saapuu.    Näkemieni testien mukaan Astran ohjaus on Golfia parempi.   (Oikeastaan ainut itselleni merkittävä heikkous Golfissa on ohjaus, kun olen parempiakin ajanut.)
https://www.youtube.com/watch?v=DdFjDxvhI5s
Farkku tulee ilmeisesti kevättalvella.
Adac:n testistä video: 
https://www.youtube.com/watch?v=DdFjDxvhI5s

JHS

Linkitykseen korjaus, farkun video tässä:
https://www.youtube.com/watch?v=YDBFA-u36CY

JHS

Adac:n testi kokonaisuudessaan avautuu pdf tiedostona kun valitaan ensin Opel, Astra K:
https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/select.aspx#

Myös Golfien testejä ym. löytyy valikoista etsimällä.

Hannes

Tuosta lokasuoja vilkusta ei Opel halua näköjään luopua  :)  pelivilkut on lähes kaikissa nyky autoissa, no jotain vanhan aikastakin ???

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 17.10.15 - klo:15:43
Tuosta lokasuoja vilkusta ei Opel halua näköjään luopua  :)  pelivilkut on lähes kaikissa nyky autoissa, no jotain vanhan aikastakin ???
Joskus "vanhanaikainen" on parempaa ja toimivaa: yksinkertainen, halpa ja ilman liikkuvia osia - ja ei tule ikäviä valohäirintöjä etumatkustajien silmiin. Toki näitä peilivilkkujakin ollaan jo opittu tekemään.

Peilien monitoimisuus on tullut yhdeksi vikakohteeksi kun tämä kääntyvyys on tullut rasitteeksi: talvipakkasilla on tullut jäätymisiä, jotka rikkovat tiiviste-/liukupintoja. Ja Skoda-autoilijat ovat valitelleet peilien narinoista ja rutinoista. Samassa kompleksissa ovat nämä peilien vilkutkin.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Hannes

Neljän vuoden aikana ei mitään noista^ mainitsemistasi ongelmista ole minun autossani ainakaan ilmennyt ;D

Mutta ei nuo lokasuojavilkut kyllä sovi tuohon autoon yhtään, vanhanaikaista ei siitä mihinkään pääse.

enkero

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 17.10.15 - klo:16:06
Joskus "vanhanaikainen" on parempaa ja toimivaa: yksinkertainen, halpa ja ilman liikkuvia osia - ja ei tule ikäviä valohäirintöjä etumatkustajien silmiin. Toki näitä peilivilkkujakin ollaan jo opittu tekemään.

Mm. Bemareissa tuo peilivilkkuongelma on ratkaistu tuplavarmistuksella; vilkut lokasuojissa (esim. F10/11) ja aika harva niitä tuntuu siitäkään huolimatta käyttävän.

Tuo peilivilkun näkyminen kuskin ja/tai matkustajan silmään on kanssa vähän makuasia; Fabiassa kun ne ei näy silmiin niin hieman oudolle tuntuu. Tottumiskysymys.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

raipuli

Kyllä nyt puututaan ihan oikeasti lillukanvarsiin jos vilkun pitäisi olla peilissä mutta onkin lokasuojassa  ;D Tosiasiassa kyllähän lokasuojassa oleva vilkku näittää paremmin auton sivulle, sinne minne sen on tarkoituskin. Itselläni on kahdessa autossa (Fiesta ja Octavia) kääntyvät sivupeilit v*ttuillut pakkasilla, mutta eihän vilkun paikalla ole merkitystä sivupeilin kääntyvyyteen...

Itseäni kiinnostaa autossa enemmänkin ajettavuus, hiljaisuus, luotettavuus ja käytettävyys. Oman kokemusen mukaan ajettavuus, hiljaisuus ja luotettavuus on Astrassa Octaviaa parempi, käytettävyydellä (sisätilat jne) Octavia on vetää niukasti pidemmän korren. AutoBild vertaili Astra K:ta ja Golfia, lopputuloksen perusteella Golf on saanut ihan todellisen ja varteen otettavan kilpailijan Astrasta.
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

Ursus

Olipa mukava päästä kokeilemaan uutta astraa. Ajoltaan oli loistava. Melutasokin asiallinen vaikka alla 225/45/17 renkaat. Takanakin tuntu olevan tilaa ihan kivasti. Voisinpa veikata hyvää menestystä testeissä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.10.15 - klo:18:40
Olipa mukava päästä kokeilemaan uutta astraa. Ajoltaan oli loistava. Melutasokin asiallinen vaikka alla 225/45/17 renkaat. Takanakin tuntu olevan tilaa ihan kivasti. Voisinpa veikata hyvää menestystä testeissä.

Missäspäin pääsit jo kokeilemaan uutta Astraa? Itse odotan, että pääsis kokeilemaan Mazda MX-5:ttä ja Honda Civic Type R:ää.
Saas nähdä kuinka äänetön Astra GTC 200 tulee kun laitan NokianR2 215/55X17 kitkat alle. Nyt on Bridgestone 235/50X18.
Eipä ole talvirenkaiden vaihdolle kuin pari pikku estettä, ei ole tunkkia ja renkaat ovat autotallissani jonka edessä ovat rakennustelineet.

Ursus

Kuopiossa. Tais olla puolenkymmentä halliautoa ja yksi millä pääsi kokeilemaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.10.15 - klo:20:28
Kuopiossa. Tais olla puolenkymmentä halliautoa ja yksi millä pääsi kokeilemaan.

Ok.

skriko

Olikos se niin, että Volkkareissa ja Audeissa on sallittu öljynkulutus 1l/1000km. Jos näin oli kun muistelen, niin on valmistajalla sitten paljon parempi luotto Opeliksiin. Luin juuri ohjekirjaa ja sallittu öljynkulutus 0,6l/1000.
Scirocco ei mulla vienyt yhtään öljyä. Siis Opeliksiin lisääntyy 0,4l/1000.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy