Lotus

Aloittaja Kupla73, 22.12.10 - klo:18:01

« edellinen - seuraava »

Kupla73

Melko mukavilta alkavat näyttämään nämä Lotuksen tulevaisuuden visiot. Toki kyse on konsepteista joista varmasti on vielä pitkä matka tuotantolinjalle.

Kuvagalleria

Jos ei olisi Brittien värkkäämiä niin sitähän voisi vaikka joskus kuvitella omistavansa jonkun tuommoisen.

TSI_J


Tyylikkäitä ovat, en tiedä onko pilkun viilausta mutta itse näen Elitessä liikaa Aston Martinia ja tuo konseptikin vielä harmaan värisenä joina ne tunnetuimmat Astonitkin tunnetaan.

Elan taas näyttää pikku-Lambolta ja vielä keltaisena minkä värisenä Lambotkin nykyään julkisuudessa esiintyvät.

Elise vaikuttaa jopa vähän uniikilta, kyllähän tuollaisia pikku-coupeja maailmassa on mutta ei nyt ihan lähimenneisyyden myydyimmissä sporteissa.

Esprit se vasta Lambolta näyttääkin, tämän piirrokset kopioitu Murcielagosta kun taas Elan Gallardosta.


Hienoja ovat. Katkeraa vuodatustahan tämä kun tietää ettei noihin ole varaa kuin ehkä 10-15v vanhaan Eliseen joskus.  ;)


.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Kärki

Lotuksen vahvuus on kiistatta se, että he ovat ainakin toistaiseksi pystyneet tekemään hienoja autoja edulliseen hintaan. Esim. Elise on suorituskykyynsä ym. nähden hyvin edullinen.
Genesis-ketjussa kirjoitin, ett urheiluautoluokassa auton uskottava imago ja haluttavuus kärsii helposti siitä, jos se hinnoitellaan "liian edulliseksi". Lotus tekee tässä kohtaa ehdottoman poikkeuksen. Lotus on niin vahva brändi urheiluautopuolella, että se kantaa mainiosti, vaikka Lotukset ovatkin luokassaan hyvin edullisia. Kukaan ei pelkää tulevansa ylenkatsotuksi siksi että ajaa "halvalla" Lotuksella, sen sijaan monikin urheiluautoluokan asiakas saattaa vältellä Genesistä siksi että pelkää tulevansa ylenkatsotuksi "halvalla wannabe-urheiluautolla ajavana".

No, se on toki sanottava että Lotuksen edullisuudella on siinä mielessä myös hintansa että siinä missä vaikkapa Cayman käy mainiosti ympärivuotiseen, jokapäiväiseen käyttöön, ei Eliseä taitaisi kukaan kestää jokapäiväisenä käyttöautona. Niin riisuttu ja Spartalaisen karu tuollainen Lotus kuitenkin on. Vielä 20 vuotta sitten tuo olisi kenties menetellyt, mutta halvimmissakin nykyautoissa olemme tottuneet niin mukaviin oloihin, että esim. Lotus Elise on useimmille niin karu ja riisuttu, ettei sellaisella kukaan jaksaisi jokapäiväisiä ajojaan ajella.

Hienoja pelejä jokatapauksessa ja Lotuksen ideologia kun kuitenkin on sitä perinteistäkin perinteisempää urheiluautoideologiaa jossa ajettavuus ja suorituskyky ovat prioriteetti nro 1 (muita prioriteetteja ei edes ole) ja tuohon pyritään lähes vain ja ainoastaan keveyden kautta. Tulos on sitten se mitä Lotus on: ajettavuudeltaan ja suorituskyvyltään erinomainen, mutta hyvin karu ja riisuttu. Urheiluautoa puhtaimmillaan siis toki!

jnsFI

Nyt julkaistut uudet Lotukset ovat todella upea näköisiä!

Itselläni heräsi kiinnostus uuteen Eliseen:
Sexiest Lotus Ever - 2015 Elise (HD)

Elite on myös upea, mutta hinta menee jo niin älyttömäksi. :/

http://www.topspeed.com/cars/lotus/2015-lotus-elise-ar97361.html
http://www.topspeed.com/cars/lotus/2014-lotus-elite-ar96766.html
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Pumafi

Tuo video ja linkit on vuodelta 2010. Dany Bahar on saanut potkut toimitusjohtajan paikalta ja yhtiön tuoteportfolio on laitettu aivan alkutekijöihin.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy