Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?

Aloittaja Jyri, 19.01.14 - klo:23:08

« edellinen - seuraava »

Jyri

Onko kellään tietoa miten tuon keulamaskin saa irroitettua ja vaihdettua? Oletan että kromikehyksen vaihtamista varten tuo pitää irroittaa?

seatts


Ottaisitko kuvan siitä kromikehyksestä minkä näköinen se on taustapuoleltaan, kun se näyttäis siitä maskin välistä että on sellasilla väkäsillä kiinni.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Kyllä siinä on sellaiset väkäset, pitää ottaa illalla kuva. Tässä kuva tuosta hunakennomaskista jonka olen jo tilannut, siitäkin voinee päätellä jotain, en vain keksinyt miten irroittaa tuota kehystä saati itse maskia.

Peeveli

Olisit Jyri ottanut black-paketin niin ei olisi niitä peilikuoriakaan tarvinnut vaihtaa. :)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.01.14 - klo:08:30
Olisit Jyri ottanut black-paketin niin ei olisi niitä peilikuoriakaan tarvinnut vaihtaa. :)
Mullahan oli eka Black paketti valittuna, mutta kun tajusin että kattokaiteet tulevat siinä kiiltävän mustina niin jätin pois. Nuo uudet peilinkuoret ja keulankehys ovat siis molemmat kyllä Black Magic kiiltävän mustat, mutta dipatut mattamustiksi joka sopii täydellisesti ikkunalistojen väriin. Teemana siis valkoinen - matta/satiinimusta.

seatts


Tota maskia ei varmaan pysty kuin takakautta vaihtamaan eli puskuri irti, näyttäis ainakin levenevän sen verran reunoista.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 20.01.14 - klo:08:46
Tota maskia ei varmaan pysty kuin takakautta vaihtamaan eli puskuri irti, näyttäis ainakin levenevän sen verran reunoista.
Auts, nyt alkoi kuulostamaan työläältä, löytyisiköhän jostain ohjeita?

seatts


En ole itsekään mitään ohjeita siihen löytänyt, mutta konehuoneesta kun katsoo niin ei sieltäpäin kyllä pääse vaihtamaan, edes se muovi ei lähde irti mikä on siinä maskin päällä missä on ne neljä ruuvia.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Minäkin kokeilin irroittaa ja otin ne ruuvit pois, mutta eihän se mihinkään liikkunut ja sitten kun katseli kuvaa tuosta hunajakenno versiosta, niin ei taida tosiaan ihan helpolla irrrota, en yhtään ihmettelisi jos tosiaan vaatisi puskurin poisottamisen...huh  ???


Jyri

Lainaus käyttäjältä: jupa3 - 20.01.14 - klo:11:02
onnistuisiko oheisilla ohjeilla: http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/85855-grillrahmen-abdeckrahmen-wechseln/
Kiitos, tuo oli parasta mitä aiheeseen liittyen olen nähnyt, toki ei kovinkaan helpolta vaikuta ja itse maskin vaihto vaatii selkeästi puskurin irroittamisen, mistäköhän kannattaisi kysyä tuota tehtynä, Tallinnasta ehkä?

darthjysky

Eikös puskurin irrottamine tarkota että ACC tutka pitää uudelleen calibroida?
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 20.01.14 - klo:11:31
Eikös puskurin irrottamine tarkota että ACC tutka pitää uudelleen calibroida?
Kuulostaisi ihan luonnolliselta ja varmaan valot myös.

seatts


Calibroimisesta ei hajuakaan, mutta tuossa kuvissahan näkyy että kehyksen voi vaihtaa ilman puskurin irroitusta.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Lainaus käyttäjältä: seatts - 20.01.14 - klo:11:51
Calibroimisesta ei hajuakaan, mutta tuossa kuvissahan näkyy että kehyksen voi vaihtaa ilman puskurin irroitusta.
Kehyksen kyllä, mutta ei itse maskia ja tuon kehyksenkin ehjänä irti saaminen vaikuttaa hieman hankalalta, ainakin tuon linkatun jutun perusteella.

Pumpeli

Jaa taitaa jäädä tuo hunajakennomaski tilaamatta,jos kerran ei "heittämällä" menekkään paikoilleen :P

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 20.01.14 - klo:13:15
Jaa taitaa jäädä tuo hunajakennomaski tilaamatta,jos kerran ei "heittämällä" menekkään paikoilleen :P
Olihan tiuo kieltämättä yllätys että noin paljon pitää askarrella että sen saa paikalleen, mutta toisalta haluan sen silti, omaan silmään vaan niin hyvännäköinen  8)

Homer

Sulla on Jyri rohkeutta toteuttaa visiosi. Itse taidan tyytyä siihen spraykumimaaliin, kunhan ensin olen aikani katsellut/kyllästynyt nykyiseen väritykseen.

Huppe

#18
Mitenkäs tuo vaihdetaan, jossain toisessa threadissa puhuttiin työläästä operaatiosta mutta nyt tuli tilanne että omaan on tuo pakko vaihtaa kun joku kusipää kolaroi lie katumaasturinsa peräkoukun konetilaan ja karkasi paikalta. Peltivaurioilta onneksi vältyttiin, mutta maski meni säpäleiksi.

Ei kellään olisi tuota alkuperäistä maskia joutilaana joka olisi laittanut tuon hunajakennomaskin tilalle?

Tai mistäs voisi tilata mustareunaisen RS-mallin grillin tohon? Tai sitten dippailen tuon kromin vaan mustaksi? Itse en ole kovin innostunut tuosta hunajakennosta.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

KaiVee

Mulla aika varmasti tuo vakio maski olis ylimääräisenä.
mutta ainakin pari viikkoa menee ennen kun siitä voin luopua.
Hujanakenno on tulossa

Huppe

Pistin privaa. Ei ole kiirusta. Vaihto-ohjeet kiinnostais kuvien kera myös ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 05.04.14 - klo:18:39
Ei kellään olisi tuota alkuperäistä maskia joutilaana joka olisi laittanut tuon hunajakennomaskin tilalle?
Jyrihän sen on vaihdattanut, mutta kai Virossa muiden töiden yhteydessä. Joten työn määrästä ei tietoa. Puskurin irrottamisen se vaatii. Missä lie hänen alkuperäinen maskinsa? Hänellä ollee myös ylimääräinen musta kehys, tai dipattu musta kehys, riippuen siitä, mikä hänen autossaan nyt on. Ellei ole jo myynyt.

Huppe

Okei. Jyri varmasti huomaa tämän. Virosta pitäisi käydä kesäksi bisset joten vaihtopaikkaa voi sieltäkin ehdotella.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

snuuba

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 05.04.14 - klo:18:39

Tai mistäs voisi tilata mustareunaisen RS-mallin grillin tohon? Tai sitten dippailen tuon kromin vaan mustaksi? Itse en ole kovin innostunut tuosta hunajakennosta.

Superskodalta saa, on black magic värinen, eli metalliväri.
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-BLACK-MAGIC-grille-frame-from-Octavia-III-RS

Itsellä kanssa odottaa asennusta / ohjeita miten saa paikalleen.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

seatts

Huppe tarkoitti varmaan koko maskin vaihtamista,  ei pelkän kehyksen.
Sen kehyksen sain just äsken omaan vaihdettua,  siitä maskin yläpuolelta vaan 4 kpl torxeja auki ja vääntämään klipsuja auki n. tunti meni aikaa ja käsi ihan veressä kun ei meinaa millään mahtua sinne maskin taakse, eli jos haluaa helpommalla päästä niin puskuri irti että saa vähän helpommin availtuaniitä klipsejä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

seatts


Sainpas vaan vaihdettua sen kehyksen mustaksi yllä olevilla ohjeilla puskuria irroittamatta ja vanhaa kehystä rikkomatta.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jyri

Ainakin Autosound.ee ja oletettavasti myös forss.ee, saavat tuon maskin ja kehyksen vaihdettua ja tosiaan mulla on ylimääräisinä sekä krominen dipattu kehys että alkuperäinen maski, privalla voi kysellä jos on tarvetta.

Huppe

Käytin kyllä hakua mutta ei tärpännyt tai kädetin. Moderaattori voisi sulkea tämän ketjun tai yhdistää tuohon toiseen.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic


snuuba

Lainaus käyttäjältä: seatts - 05.04.14 - klo:22:20
Sainpas vaan vaihdettua sen kehyksen mustaksi yllä olevilla ohjeilla puskuria irroittamatta ja vanhaa kehystä rikkomatta.

Täytää antaa täysi tunnustus, olet aika seppä kun sait kromisen kehyksen irti ilman, että yksikään "klipsi" meni rikki. Kun itsellä oli kaksi mennyt poikki, siirryin brute force modeen ja naputtelin alarivin kaikki kuusi kromimaskin puoleista klipsua poikki. Nyt keulalla musta kehys ja roskiksessa vanha krominen palasina :)
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy