Passatti 2007 DSG (6 vaihdetta) 125KW 2.0 TDI Ongelmia DSG:n kanssa.

Aloittaja flabo, 15.12.11 - klo:13:22

« edellinen - seuraava »

flabo

moron

Mulla siis olis tuollainen Passatti kohta vuoden. Alusta alkaen  on ollu hiukka ongelmia tuon DSG laatikonkanssa. Öljyt on vaidatettu ja suodattimet n 105 t/km. Ongelmana on sellainen kun mitä olen lukenut palstoilla kun pikkasen  siel sun tääl. Eli esim. kun alan pakittamaan ja laitan pakin päälle niin jos alan heti tai vaikka 2s tai jotain painamaan kaasua kierrokset nousee mitää ei tapahu kunne yht äkkiä jysähtää pakki päälle auto jysätää ja hyökkää. Jos odotan n. 4-5s. ja alan pakittamaan kun esim parkki tytka piippaa niin sitten ei aina jysähdä vaihde silmään. Samaa se tekee kun eteen päin ajan esim menen liikenne valoihin ja hiljennän vauhtia ja valo vaihtuukin painan kaasua ja sama homma tai jos lähden paikaltaa niin sama homma mutta kun ei tee ihan jokakerta sitä.. emänta välillä valittaa varsinkin kesällä että mitä vingutat renkaita..kele.  :) muta kun kiekat nousee auto lähestyy risteyksessä mitää ei tapahdu kun kaasua painaa ja sit painaa lisää ja yht äkkiä sit mennää et renkaat vinkuu ja vaihde jysähtää.

Auto on ollut  (asun lahdessa) 2 kertaa Laakkosella ja 1 kertaa boscar servisellä viasta ja aina sama tarina ei me virhe logista mitää löydetty ja pihassa pakitin ni en huomannu mitää... Ja vian on huomannu muukin ku minä vaan tuossa autossa ja nyt alkaa olee takuukilometri lopussa pitäs saada jotai järkeä ennen kun takuu umpeutuu ja sitärätaa.

Kiitos

VAG!

Pakin kytkeytymisessä on aina viive, eli kannattaa odottaa siihen asti, että tutka piippaa. Jos loota toimii oikein, niin piippauksen jälkeen ei hyöki.

Mutta aika tyypilliseltä mekatroniikkahäiriöltä tuon sinun kuvaus kuulostaa. Ei muuta kuin vaatimaan korjausta. Yrittävät varmaan huollossa vähätellä asiaa, vaikka yleisesti tiedossa oleva vika tuo on. Laittavat sinne sitten aluksi uuden softan, mutta aina sekään ei auta, vaan mekatroniikkayksikkö pitää vaihtaa.

flabo

Olisko tuo viive normaalisti sitten kuinka pitkä, noin siis ? Olenko sitten vaan liian hätänen...meinaan viel ainaki tuon joulunjäkee viedä taas huoltoo ja vänkätä josko vaikka nyt sit uskoisivat mutta kun ne ei suostu lähtee koe ajolle sillee et ite olis mukana... sittenhän ne takuukilsta onkin täynnä ja sit varmasti jotai löytäävätten.

brainsurgery


HAL9000

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 15.12.11 - klo:13:38
2 sekuntia
Jossa ajassa olet jo alamäkeen tiukasti pysäköitäessä tömähtänyt edessä ajavaan. Tuttu dilemma. Jarruun jos kosket, niin olet taas uudet 2s. velkaa... ;D ;D
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

brainsurgery

Kyllä sen saa hetikin liikkeelle mutta sitten joutuu olla kaasun kanssa _todella_ tarkkana.

VAG!

#6
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.12.11 - klo:13:42
Jarruun jos kosket, niin olet taas uudet 2s. velkaa... ;D ;D

Ainakaan meidän kahdessa DSG6-laatikossa jarrulla ei ole ollut mitään tekemistä pakin kytkeytymisviiveen kanssa. Kun siirrät kepin pakille, niin jarruhan on aina pohjassa joka tapauksessa. Ja tiukoissa mäkilähdöissä vanhalla autolla ilman hill-holdia pitikin lähteä juuri kahden jalan taktiikalla liikkeelle, jotta valumista ei tapahtunut. Nykyisessä on hill hold, joten enää se ei ole tarpeen.

flabo



Juu jos mäessä ja varsinkin pikkasen jyrkemmässä lähtee pakittelee esim. parkkii, niin jos saman tein tai jopa 2s jäkee painaa kaasua ni kyl jysähtää ja mitä jykempi sitä kovempaa jyrkässä ja heti kaasua niin tuntuu että vaihe laatikko räjährää ja koko auto tutisee..

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: flabo - 15.12.11 - klo:15:52

Juu jos mäessä ja varsinkin pikkasen jyrkemmässä lähtee pakittelee esim. parkkii, niin jos saman tein tai jopa 2s jäkee painaa kaasua ni kyl jysähtää ja mitä jykempi sitä kovempaa jyrkässä ja heti kaasua niin tuntuu että vaihe laatikko räjährää ja koko auto tutisee..
Ota se huollon mekaanikko mukaan, tee tuo yllä mainitsemasi ja kysy vaikuttaako siltä että kaikki on kunnossa.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 15.12.11 - klo:16:26
Ota se huollon mekaanikko mukaan, tee tuo yllä mainitsemasi ja kysy vaikuttaako siltä että kaikki on kunnossa.

Kun vein oman autoni takuuaikana DSG-ongelman vuoksi tarkastukseen, tapausta pidettiin selvänä: mekatroniikka vaihtoon. Koeajon tehnyt huoltoneuvoja mainitsi nimenomaan, että "ei tällä voisi tehdä taskuparkkeerausta ylämäkeen". Tosin itse â€" ennen kuin vakuutuin että kyseessä on vika eikä ominaisuus â€" käytin kiperässä paikassa apuna käsijarrua. :D
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy