Leon 5F lisää voimaa?

Aloittaja Jartza, 23.06.14 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 11.05.15 - klo:08:46
Miten tommone boxiviritelmä parantaa takuuta? Softaa ei päälisin päin näy josei tarkemmin tutkita, ja ainakin apr antaa takuun että se softa ei vaurioita autoa. Kunnon softalla ei tarvi myöskään tyytyä vain lupauksiin, eikö moni noista boxeista ole ihan huuhaata.. Tubessa esim videoita missä boxeissa sisällä vaan elektroniikka jonka avulla boxissa palaa eri valo eri "teho asetuksella" :D

Softamuutokset tunnistetaan nykyään täysin automaattisesti, eikä edes alkuperäisen softan palauttaminen käsittääkseni auta. Bokseja laitetaan siksi, että ne saa poistettua ilman jälkiä. Jotkin Ebay-vehkeet voivat olla huijausta, mutta nyt puhutaan kalliimmista laitteista, joista on ihan loppukäyttäjien dynolappujakin.

sambolo

Eipä softaajat alkuperäistä palautakkaan, vaan alkuperäisen kaltaisen. Lulisi niistä boxeistakin jotain dataa jäävän auton muistiin, en kyllä tarkemmin perehtyny noihin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 11.05.15 - klo:09:56
Eipä softaajat alkuperäistä palautakkaan, vaan alkuperäisen kaltaisen. Lulisi niistä boxeistakin jotain dataa jäävän auton muistiin, en kyllä tarkemmin perehtyny noihin.

Muutokset ECU:n muistiin tunnistetaan huollossa, ja ohjelmiston ylikirjoittamisesta jää myös merkintä laskuriin. Nämä tarkistetaan nykyään automaattisesti, kun auto kytketään huollossa piuhoihin -> koodi TD1, takuu evätty. Boksit eivät muuta ECU:n sisältöä vaan muuttavat ECU:lle kulkevia signaaleja. Siksi niistä ei jää samalla tavalla oletusarvoisesti kiinni.

123eki

Lainaus käyttäjältä: ctrlk - 11.05.15 - klo:10:33
Muutokset ECU:n muistiin tunnistetaan huollossa, ja ohjelmiston ylikirjoittamisesta jää myös merkintä laskuriin. Nämä tarkistetaan nykyään automaattisesti, kun auto kytketään huollossa piuhoihin -> koodi TD1, takuu evätty. Boksit eivät muuta ECU:n sisältöä vaan muuttavat ECU:lle kulkevia signaaleja. Siksi niistä ei jää samalla tavalla oletusarvoisesti kiinni.

Ja tämä oli fakta vai?

Työskentelet ilmeisesti huollossa ja on muutakin tietoa kuin "hevosmiesten toimiston" tietoa;)
Jos sinne palautetaan täysin alkuperäinen ohjelma, niin ei siellä juuri mitään näy;)

ctrlk

#34
Lainaus käyttäjältä: 123eki - 21.05.15 - klo:10:55
Ja tämä oli fakta vai?

Työskentelet ilmeisesti huollossa ja on muutakin tietoa kuin "hevosmiesten toimiston" tietoa;)
Jos sinne palautetaan täysin alkuperäinen ohjelma, niin ei siellä juuri mitään näy;)

Ulkomaisilla foorumeilla on ristiriitaista tietoa aiheesta. APR ilmeisesti nollaa laskurin samalla, kun alkuperäinen ohjelma palautetaan, mutta olen jäänyt käsitykseen, että kaikilla näin ei välttämättä ole (tai ollut aikaisemmin) tai "alkuperäinen ohjelma" ei ollut todellisuudessa alkuperäinen. On joka tapauksessa hivenen ärsyttävää, jos auto täytyy käydä ennen jokaista huoltoa palauttamassa ensin entiselleen ja sen jälkeen vielä uudestaan viriohjelmalle.

1.8 "APR" Q

Itsellä ollut APR softia autossa....huollon ja takuukorjaukseen kanssa ei ollut mitään ongelmia...kerroin vain,etteivät päivitä ohjainlaitetta.
Autoa vaihtaessa kyllä poistin softan...kyseessä oli Audi A4 1.8 TFSI Quattro.
Muutenkin voin kehua tuota APR:än softaa,on todella toimiva ja sille saa myös jonkinmoisen takuun,että ei hajoita autoa.
Tulevaan Leon ST Cupraan on kans jo sovittu softan asennuksesta.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Eka Golf

Vanha viisaus eli viritys on onnistunut jos tehot ei laske yli 20%?  ;D

Joshua

Eli täysin turvallista olisi laittaa tuollainen boksi http://www.racechip.com/chiptuning/seat/leon/5f/1-4-tsi-103kw/index.php
170 heppaa ja 293Nm olis ihan kohtuullinen lisä tuohon hintaan kyllä  :P
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

JakeS

Racechipin tuotteet lupaa paljon ja antaa vähän. Hyvä jos entiset löytyy asennuksen jälkeen.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Joshua

Lainaus käyttäjältä: LukeH - 30.01.15 - klo:12:00
Itse käytin oma 1,4 Fr Rixun Chiptuningilla softa päivitykses ja luvattiin ~ +30hv ja +70Nm. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta ero oli ainakin suuri alkuperäiseen. Siinä tuli hierottua sitä softaa aika pitkään ennenku löytyi toimivaa versiota. Lopputulokseen erittäin tyytyväinen, olisko hinta ollu 650.
Vieläkö olet tyytyväinen ja softat on sisällä?  :)
Iteki kyselin tuolta niin sanoivat että 35hp/55nm lisää, 140hp FR:n siis ja hintaa olisi 699â,¬.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Joshua

Chip-tuning.fissä loppuvuoden ajan tarjous, kaikki optimoinnit 549â,¬.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

cede

Vanha sanonta pitänee paikkansa, halvalla ei saa hyvää...

Itse valitsin jälleen APR:n tuohon omaan EA888 gen3. koneiseen ja dynolla tuli aika tarkkaan se mitä luvattiin.
Auto toimii myös hienosti, ei painepiikkejä tms, vaan ajettavuutta ja voimaa.
Tuli kertaheitolla vedettyä Stg2.
nyt 5F FR, exä 1P FR, exex 1M FR

Daatta

APR:n itsekin laittaisin, jos koskaan tulee viritettyä. Epäilen, koska tehot riittää hyvin vakionakin. Ajotaidot eivät kuitenkaan parane samassa suhteessa.  :P Lisäksi takuun menetys ei houkuttele, virhevastuu ei lopu takuun myötä.

Mukavasti tulee lisää paukkua 1.8tsihin:

https://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_18tsi_gen3_trans.html
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sambolo

Itellä ollu joskus apr 6l ibizassa, hyvin pelasi, oisin ehkä ottanut nykyiseenkin mutta ei näyttäny olevan tähän.. Nyt bsr eikä siitäkään mutinoita, pari anturia tuli kyllä tiensä päähän samoina aikoina mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Joshua

#44
http://www.lohjanecutuning.fi/ saisi optimoinnin hintaan 500â,¬, 199â,¬ halvemmalla kuin Chip-Tuningilta kun ei kuulemma tarvitse irroittaa ecua ja menee suoraan portista.

1.4 TSI 140hv LOPPUTEHO: 185hv 291nm ja saa ajella 14 päivää ja jos ei tyytyväinen niin palautetaan takaisin.
Tuonne olen ajatellut viedä mutta niin kahden vaiheilla tämän asian kanssa  ::)
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

janir82

Ihan näin huvikseni kysyn

- kuka tuntee jonkun kenen takuukorjaus on hylätty softauksen takia?
- kuka tuntee jonkun kenelle on sanottu että takuu autosta on loppunut softauksen takia?
- kuka tuntee jonkun kenen auto on hajonnut softauksen takia ?

Ja nyt en puhu netti jutuista, vaan ihan todella että kuka tuntee itse henkilökohtaisesti jonkun?
Ja kyseessä siis uusi auto jossa tehdastakuu voimassa.

Itse meinaan päivittää portin kautta tehtaalta kohta tulevan Leon ST FR, suoraan liikkeestä pihalle päästyä. Mitään pelkoa ei ole minkään suhteen, paitsi se että saattaa auto kiihtyä paremmin ja kuluttaa vähemmin :D
Hinta 500-600â,¬ ei ole paha kun tietää laadukkaan softan tulevan autoon. En koskaan laittaisi itse mitään boxia, missä ledit vilkkuu tai eBaysta tilaisi uuteen autoon mitään . Tietenkin Suomessa liikkeessä asennettavan on toinen asia ja niissäkin takuu, mutta enemmän luotan porttisoftaan. Ja sen voi aina palauttaa myytäessä normiksi, jos siltä tuntuupi :)

Kunhan vain heräsi aiheeseen liittyen..


Zaasa

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 05.08.16 - klo:21:37
Ihan näin huvikseni kysyn
- kuka tuntee jonkun kenelle on sanottu että takuu autosta on loppunut softauksen takia?

Kysymykseesi löytyy vastaus auton takuuehdoista joka menee jokseenkin näin. Jos auton ohjainlaitteisiin tehdään muutoksia niin auton takuu ei ole voimassa. Tarkkaa sanamuotoa en muista, enkä viitsi tarkistaa koska asia on itselleni selvä.

Eka Golf

Yksinkertaisinta kait jo autoa ostaessa valita sopiva teho tai jos valinnut väärin niin vaihtaa kulkinetta?  8)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 05.08.16 - klo:21:37
Ihan näin huvikseni kysyn

- kuka tuntee jonkun kenen auto on hajonnut softauksen takia ?


Minulta on hajonnut kahdesta 2010-luvun Seatista moottori ilman softaustakin takuuaikana. Alle 20 tkm ajettuun 2.0 TDI vaihdettiin koko kone uuteen ja luultavasti ei olisi yhtä kivuttomasti mennyt jos ohjelmaa olisi käpälöity kun tuostakin kysyivät heti ensimmäisenä ennen kuin saivat autoa edes nähtäväksi. Toivo siis itsellesi parempaa onnea tai paksumpaa lompakkoa jos sama miina osuu kohdallesi..

janir82

#49
Eli siis juuri ketään / ketään ei tunne ketään. Riittää minulle ja näin vähän ajattelin ;D

Eipä pelkoa ole auton hajoamisen suhteen. Jos niin käy niin sitten se on elämää se  8) Minä voin sitten kirjoittaa tänne ja sanoa "oikeassa olitte, kumpa olisin uskonut" :D:D
Välillä moottoreita myös hajoaa autoista takuu aikana, mikä on ihan normaalia. Sinulla on näköjään Seatissasi ollut huonoa onnea. Mikäs moottorista hajosi muuten?

Ja joo, tätä 4drive mallistoa kun ei saanut manuaalina 150hv tehokkaampana tilausvaiheessa. Jos olisin halunnut tehokkaamman paketin lukisi keulassa AUDI, mutta sisuskalut samat silti aika pitkälti moottorin osalta , kaikki kun on VW koneita. Lisäksi se DSG 184hv versiossa lienee identtinen kone, vaihteistoa lukuunottamatta, mutta mallivaihtoehtona Experience, joka ei itseäni miellytä.

Mielelläni toivon myös asiallisia vastauksia kun otsikon aiheesta keskustellaan viitaten voiman lisäykseen:
"Yksinkertaisinta kait jo autoa ostaessa valita sopiva teho tai jos valinnut väärin niin vaihtaa kulkinetta?  8)"

janir82

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.08.16 - klo:22:42
Kysymykseesi löytyy vastaus auton takuuehdoista joka menee jokseenkin näin. Jos auton ohjainlaitteisiin tehdään muutoksia niin auton takuu ei ole voimassa. Tarkkaa sanamuotoa en muista, enkä viitsi tarkistaa koska asia on itselleni selvä.

Kysymykseni koski lähinnä koko autoa. Eli jos auto on softattu ja ikkunan nostomoottori hajoaa, onko takuita hylätty kyseisen softauksen takia? Ja takuuehdoissa voi valmistaja katsoa myös tarkemmin vikaa esim. selvän valmistevian kohdatessa, että takuuta ei hylätä siltikään vaikka muutos ohjelmassa olisi. Ja olen tuosta "pykälästä" myös itse tietoinen että itse tehdyt muutokset vaikuttavat takuuehtoihin tai takuu voidaan jättää kokonaan hyväksymättä. Taas olisi kivaa ne asialliset vastaukset  8)

Daatta

TD1 poistaa voimalinjan takuun, eli ei vaikuta ikkunan nostimien takuukorjaukseen. Myös alustan, pakoputkiston tai esim. vaihdevälin lyhentäjän vaihtaminen/muuttaminen laukaisee ko. koodin. Uusimpana myös tehobokseja on alettu seurata.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7984018-TD1-TG1-TE1-and-TB1

Kaipa tässä on sama kuin ylinopeuden kanssa, jos ei halua vaikeuksia niin pitäytyy annetuissa rajoituksissa.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

janir82

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.08.16 - klo:13:13
TD1 poistaa voimalinjan takuun, eli ei vaikuta ikkunan nostimien takuukorjaukseen. Myös alustan, pakoputkiston tai esim. vaihdevälin lyhentäjän vaihtaminen/muuttaminen laukaisee ko. koodin. Uusimpana myös tehobokseja on alettu seurata.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7984018-TD1-TG1-TE1-and-TB1

Kaipa tässä on sama kuin ylinopeuden kanssa, jos ei halua vaikeuksia niin pitäytyy annetuissa rajoituksissa.  :P

Kiitos :) Näin ajattelin myös. Ja jokainen omalla vastuullaan tekee muutoksia, kuten minäkin. Jos jostain astronäämisestä syystä moottori hajoaa niin itse kannan vastuun. En vain siihen jaksa uskoa, ellei ole huonoa onnea ja osissa jo tehtaalta tullessa vikaa. Muutos on kuitenkin maltillinen ja lähinnä haen päivityksellä vain pienempää kulutusta ja turvallisempia ohituksia isoilla teillä.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 08.08.16 - klo:13:28
Kiitos :) Näin ajattelin myös. Ja jokainen omalla vastuullaan tekee muutoksia, kuten minäkin. Jos jostain astronäämisestä syystä moottori hajoaa niin itse kannan vastuun. En vain siihen jaksa uskoa, ellei ole huonoa onnea ja osissa jo tehtaalta tullessa vikaa. Muutos on kuitenkin maltillinen ja lähinnä haen päivityksellä vain pienempää kulutusta ja turvallisempia ohituksia isoilla teillä.
Tämä 150 hv 2.0 TDI on vakionakin varsin taloudellinen laitos, jopa 4x4 yhteydessä. Ei se kulutus ohjelmoinnilla laske, muualla kuin ajotietokoneen näytöllä.  ;) 184 hv TDI koneessa on kyllä jotain muutakin mekaanista eroa tähän pienempitehoiseen kuin ahdin.

Monet keskustelijat tuntuvat pelkäävän, että ohjelmoidusta moottorista katkeaa kampiakseli, tai laakerit pettää tms. mutta todellinen uhkatekijä ohjelmoidussa TDI koneessa on kohoava pakopaine ja pakokaasujen lämpötila. Kaikissa näissä nykyvehkeissä on kuitenkin hiukkasloukku (DPF), joka ahdistaa jo vakiotehoisenkin koneen hengitystä ja kun koneesta otetaan lisää voimaa lisäämällä ahtoja ja soppaa, kasvaa tuon hiukkaspöntön vastus entisestään. Rajumpi tehonlisäys saattaa myös lisätä savutusta, joka tukkii tuota pönttöä entistä enemmän.

Tuolla Harisen sivuilla on hyvää tietoa ohjelmoinnista ja sen vaikutuksista. www.hestec.fi
Konsernipelejä vuodesta 1993

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: janir82 - 08.08.16 - klo:13:28
Kiitos :) Näin ajattelin myös. Ja jokainen omalla vastuullaan tekee muutoksia, kuten minäkin. Jos jostain astronäämisestä syystä moottori hajoaa niin itse kannan vastuun. En vain siihen jaksa uskoa, ellei ole huonoa onnea ja osissa jo tehtaalta tullessa vikaa. Muutos on kuitenkin maltillinen ja lähinnä haen päivityksellä vain pienempää kulutusta ja turvallisempia ohituksia isoilla teillä.
Anna mennään vaan, mielellämme kuulemme kokemuksiasi  :D

jpm123

Minkälaisia kokemuksia teillä on Fr 184:n uudelleen ohjelmoinnista, vaikka ihan hyvin kulkeekin jo niin ei tehoa koskaan liikaa ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy