Thulen lukolliset taakkatelineet Jetta VI sovituksella.
60 ,
Nouto Turusta tai ostajan maksamana lähetys minne tahansa.
050 4868809
60 ,
Nouto Turusta tai ostajan maksamana lähetys minne tahansa.
050 4868809
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - arqSivuja1
#1
Myydään / Jetta VI taakkatelineet Thule05.04.21 - klo:16:05
Thulen lukolliset taakkatelineet Jetta VI sovituksella.
60 , Nouto Turusta tai ostajan maksamana lähetys minne tahansa. 050 4868809 #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kokemuksia DSG-vaihteistosta (7v)11.10.18 - klo:16:29
Omasta VW:stä (2012, reilu 200tkm) on vaihdettu mekatroniikka takuuna pari vuotta sitten. Nyt DSG:stä hajosi siirtäjähaarukat ja synkro(t), tähän ei enää ole mitään tehtaan tai maahantuojan osallistumista. Uudemmissa tuo siirtäjäasiakin on ymmärtääkseni korjattu.
#4
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat11.10.18 - klo:08:50
Edelleen ottamatta kantaa siihen mikä on oikea tulos niin tuossa Kauppalehden artikkelissa Sunnari tyrmää tutkimuksen lähinnä heittelemällä yliolkaisesti vastineita todistamatta mitään oikeaksi tai vääräksi. Silti sitä pidetään uskottavana koska asiantuntija. Ihan esimerkkinä omaan silmään tarttui kohta "Koska nastarenkaita käytetään vain noin puolet vuodesta, oletettu absoluuttinen luku tulisi jakaa kahdella." Se irronnut pöly siis vaan maagisesti katoaa sillä hetkellä kun lakisääteinen talvirengaskausi kalenterin mukaan loppuu?
#5
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat10.10.18 - klo:20:04
Juuri näin. Totuus lienee jossain tuolla välillä.
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 10.10.18 - klo:19:28 #6
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat10.10.18 - klo:19:14
Kumpi?
Sama rengasvalmistajan asiantuntija on näköjään aiemminkin ollut asian äärellä https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/05/30/nasta-juttu-kasikirjoitus Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.10.18 - klo:19:07 #7
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero10.10.18 - klo:18:33
Nuo välttämättömät ja tuikitarpeelliset menot eivät varmasti jää keneltäkään huomiotta ja niihin todellakin tarvitaan niitä verovaroja. Tässä yhteydessä on kai keskusteltu vain siitä, onko sen verokertymän kerääminen asetettujen tavoitteiden kannalta optimaalista. Tässäkin keskustelussa on useampaan otteeseen nostettu näkökulma ettei yhtälö ole ihan niin yksinkertainen. Jos autoveroa alennetaan se tarkoittaa samansuuruista verokertymän menetystä vain jos 100% siitä säästyneestä osasta päätyy sukanvarteen eikä kulutukseen. Se tarkoittaa toki myös sitä, että autoveron alennuksella ei voisi olla vaikutusta autojen myyntimäärään koska se kerryttäisi jo itsessään verotuloja alv:n sekä yhteisöverojen muodossa.
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.10.18 - klo:18:16 #8
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero10.10.18 - klo:17:00
Jep - pyrkimys ja lupaus on kyllä hyvin kaukana toisistaan, etenkin valtion budjetissa. Pointti aiemmassa oli se, että jos vaikutus ja pyrkimys on yksilötasolla ei kumulatiivinen keskiarvoistus valtiotasolla ole oikein validi mittari Sinällään Suomi taitaa olla ainoa maa jossa tuo WLTP:tä käytetään autoverotuksessa tällä hetkellä. Muualla se häiriö liittyy siihen, että autoja ei ilman voimassa olevia WLTP-arvoja myydä eikä siihen ettei tiedetä mitä se auto maksaa.
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 10.10.18 - klo:16:12 #9
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero10.10.18 - klo:15:48
Eikö sanamuoto ollut, että sen tulisi olla kuluttajille veroneutraali. Silloin se verokertymämittaus ei voi olla kumulatiivinen mittaus. Tai voi toki, mutta uskoisin tuon päätyvän siinä tapauksessa EU-tuomioistuimeen
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 10.10.18 - klo:15:08 #10
Autoilu, liikenne ja ajotavat / Vs: Autovero10.10.18 - klo:08:51
Tuo pitää paikkansa ainoastaan silloin, jos hankintavero poistetaan ilman muita muutoksia. Painopisteen siirtäminen kulutukseen ostamisesta muuttaa sitä. Kulutuksen verottamiseen lasken myös ruuhkamaksut etc. ei pelkästään polttoaineverot. Ja kyllä asun kaupungissa enkä aja sähköllä, ainakaan vielä.
WLTP itsessään tekee sen, että niitä paljon saastuttavia malleja tehdään yhä vähemmän. Jos puhutaan tällä hetkellä oikeasti paljon saastuttavasti autoista niin niiden hintapiste tulee olemaan ilman verojakin kyllä suurten massojen ulottumattomissa. Se mikä näissä verokeskusteluissa hiertää on se seikka, että koko keskustelua käydään kokonaisverokertymän kohdalla tunnelikatseella. Kyllä se ostotilanteen vero voidaan saada takaisin myös muita kautta kulutuksesta, ei ne ihmisten rahat korvamerkitty auton hankintaan ole. Toinen asia on näköalattomuus: Jos suunnitellaan tulevaisuutta pitää myös skenaario rakentaa sen mukaan eikä tuijottaa sitä vain peruutuspeiliä. Jos vähänkään seuraa mihin autotehtaiden investoinnit mallistosssa on niin kyllä siellä suunta aika selkeästi yhä pienipäästöisempiin malleihin on selkeä. Trendi on globaali eikä sitä Suomen autoverotus määrittele. Myös sivulle voi vähän katsoa, ei Ruotsissa ihan huonosti Suomeen verrattuna mene. Tai miten toimi Norjan porkkana sähköautojen suhteen? Lainaus käyttäjältä: multsi - 10.10.18 - klo:08:12 #11
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B906.10.18 - klo:18:53
Onko siis autoja myyty myös ilman tuota? Olin siinä käsityksessä, että ainakin Suomessa myydyissä tuo käytännössä on mukana aina.
Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 06.10.18 - klo:17:48 #12
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG DQ200/0AM vaihteistojen tarkemmat tyyppitiedot12.09.18 - klo:22:46
Kas - tuo kertomus ei tarttunut hakuihin, kiitos! Mekatroniikka ehkä on käytettävissä nykyisestä, koska ongelma on siirtäjissä. Siksi kiinnosti, onko muita 'runkoja' samoilla spekseillä kun juuri vastaavia tuntuu olevan kovin vähän tarjolla. Ei auta kuin jatkaa etsintöjä.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.09.18 - klo:22:09 #13
Moottori ja voimansiirto / DSG DQ200/0AM vaihteistojen tarkemmat tyyppitiedot12.09.18 - klo:18:49
Tarve olisi löytää rentoutuneen 0AM laatikon tilalle hyvä, vähän käytetty yksilö. Laatikon tarkemmalla tyyppikoodilla on aika vähän tarjontaa, joten onko jossain taulukoitu miten eri 0AM alamallit eroavat toisistaan ja voiko niitä käyttää ristiin?
Googlesta ja eri palstoilta haku ei toistaiseksi ole tuottanut tulosta. #14
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Uuden päästömittaustavan vaikututus uusien autojen myyntiin?12.09.18 - klo:18:39Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 11.09.18 - klo:23:22 Jep - juuri tämä #15
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Uuden päästömittaustavan vaikututus uusien autojen myyntiin?11.09.18 - klo:22:52
No ei ainakaan omakohtainen kokemus tue tuota: Alla on uusi auto jossa on ensirekisteröintipäivä syyskuussa 2018. Sen sijaan vastaavalle tehdastilattavalle autolle ei ole tällä hetkellä hinnastoa, koska WLTP.
Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.18 - klo:15:41 #16
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Uuden päästömittaustavan vaikututus uusien autojen myyntiin?10.09.18 - klo:20:46
No ainakin niissä maissa joissa auton ostamisen sijaan verotetaan sen käyttöä autokanta on uudempaa ja siten vähäpäästöisempää. Suomessa on autokannan keski-ikä on lohduttoman korkea, joten voitaneen helposti todeta ettei nykyinen käytäntö ole ainakaan toimiva.
Lainaus käyttäjältä: jt - 10.09.18 - klo:20:26 #17
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat02.09.18 - klo:16:04
Reilu 200tkm, auto on ostettu aikoinaan uutena eli ei muita omistajia.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.18 - klo:13:36 #18
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG-vaihteistojen viat02.09.18 - klo:13:09
2012 Jetta (1.6 TDI DSG 7) jäi parkkiruutuun aikalailla ilman ennakkovaroitusta n. viikko sitten. Marmorilla tehty diagnoosi selvitti, että siirtohaarukat ovat vaurioituneet/jumissa. Jumi on myös myös ehkä(?) aiheuttanut sen, että mekatroniikka on saanut jotain osumaa. Mekkis on vaihdettu askiin takuuna aiemmin. Vaihtoehtona on lähinnä korjaus tai toinen vaihteisto b-osana. Uusi DSG on hinnan puolesta no-go.
Kysymys: Saksasta näyttäisi saavan korjattuja DSG-laatikoita, jopa takuulla. Onko kokemusta tälläisen hankkimisesta tai jopa suosituksia paikasta? Sivuja1
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |