A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

tpu

Kävin kysymässä ja sanottiin että tulee tilattavaksi vasta sitten kun facelift tulee saataville.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.05.19 - klo:09:12
Onkos jollain tietoa miksei uutta  nelosta ole voinnut tilata puoleentoista kuukauteen? (Hinnastossa ei uusia tehdastilauksia ) Ensin oli toi wltp sotku ja nyt tämä, mahtaa tehdä hyvää myynnille.
Erikoinen tilanne (taas). 2020 mallivuoden päivityskin esitellään käsittääkseni vasta syssymmällä. Taitaa olla a4 hintaneuvottelut tehtaan kanssa solmussa?

Flat

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.05.19 - klo:09:35
Kävin kysymässä ja sanottiin että tulee tilattavaksi vasta sitten kun facelift tulee saataville.

Ei kai ne nyt syksyyn asti oo myymättä autoja? Kenties tekevät paussia vain vuosipäivitykselle, joka on perinteisesti viikolla 22 tjsp...
Mutta aika sössimiseksi on mennyt.  Rahaa ei ole tullut niinkuin olisi pitänyt ja maahantuoja paikkaa tilannetta sitten nostamalla hintoja...

vasara

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.05.19 - klo:09:53
Ei kai ne nyt syksyyn asti oo myymättä autoja? Kenties tekevät paussia vain vuosipäivitykselle, joka on perinteisesti viikolla 22 tjsp...
Mutta aika sössimiseksi on mennyt.  Rahaa ei ole tullut niinkuin olisi pitänyt ja maahantuoja paikkaa tilannetta sitten nostamalla hintoja...
Googlailun perusteella 2020 faceliftin julkistus olisi vasta syyskuussa ja niitä toimitettaisiin vasta loppuvuodesta.
En kyllä tiedä onko yleensä facelift vuosina tullut ns. vanhaan malliin vuosipäivityksiä?

Mielenkiintoinen tilasto..
http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/060_ensirek_tau_106.px/table/tableViewLayout2/?loadedQueryId=3ea17956-0a2f-4dc0-8ece-261fc4b2e7e9&timeType=from&timeValue=2014

Jos vertaa 2019 rekisteröityjä vaikkapa Audi A4 (214 kpl.) vs Volvo XC60 (922 kpl.) .. liekkö niin, että veroetu plugarit vetää Volvolla?
VAG konsernin autot ylipääpään jääneet tästä kelkasta. Ainoastaan Skoda Octavia ja VW Golf myy kunnolla.. vähänkään kalliimman pään autoista ei oikein mikään.

optilab

Mulle sanoi myyjä, että kesällä pitäisi FL saada hintoja ja tulla ennakkotilattavaksi. Onko kesä sitten jotain ennen syyskuuta jää nähtäväksi. Outoa toki, ettei tässä välillä myydä sitten mitään.. Itsellä olisi vaihto nyt suunnitelmissa ja koska Audilla ei ole segmentissä myytävää, niin väkisinkin kääntyy katse Bemarin uuden kolmosen suuntaan, tai Mesen C-sarjaan, joka mielestäni kilpailukykyisesti hinnoiteltu vaikkakin on jo taipaleensa jälkimmäisellä puoliskolla.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

vasara

^Jos jatkaa ekologisesti 'vanhalla' ja kattelee vaihdon vasta syksyyn / 2020 puolelle?

optilab

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.05.19 - klo:10:48
^Jos jatkaa ekologisesti 'vanhalla' ja kattelee vaihdon vasta syksyyn / 2020 puolelle?

Tämähän se olisi järkevintä, mutta ei näitä autojuttuja järjellä hoideta  ;D paistomittari on jo ylhäällä.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

DRB

Vaihdoin Passatin A4 esittelyautoon, eli musta AUDI A4 Avant Business Sport Comfort Edition 40 TDI 140 kW quattro S tronic (onpa pitkä mallinimi..) tulossa tähän talouteen, luovutus ensi viikolla. Lisävarusteina musta optiikka, musta sisäkatto, Matrix LED, sisävalopaketti, tummat takalasit, säilytyslokeropaketti.

vasara

Lainaus käyttäjältä: optilab - 04.05.19 - klo:10:54
Tämähän se olisi järkevintä, mutta ei näitä autojuttuja järjellä hoideta  ;D paistomittari on jo ylhäällä.
:) näin se menee.. ja tautiin on vain yksi lääke, johon ei saa kelakorvausta.

PeteFinn

#4239
Lainaus käyttäjältä: optilab - 04.05.19 - klo:10:54
Tämähän se olisi järkevintä, mutta ei näitä autojuttuja järjellä hoideta  ;D paistomittari on jo ylhäällä.

Tämä B9:n tuleva facelift voi olla Audin faceliftiksi vähän poikkeuksellinen, joten siinä mielessä ehkä kannattaisi laittaa jäitä pipoon ja katsoa, mitä tulee. Yleensähän noissa facelifteissä vähän viilataan puskureita ja umpioita ja ehkä jotain varustepaketteja muokataan mutta sisätiloihin ei puututa juuri lainkaan. Nyt voi kuitenkin olla niin, että laittavat A4:n infotainmentin kokonaan uusiksi. Eli vanhan systeemin tilalle tulisi samanlaiset uudet kosketusnäytöt kuin esim. uudessa A6:ssa. Varmuutta tästä ei ole, mutta tällaista epäiltiin ihan jälleenmyynnissäkin. Se voisi osaltaan selittää myös sen, miksi tämän faceliftin tuleminen kestää nyt niin kauan, eikä tule esittelyyn huhti-toukokuussa kuten yleensä. Q7:n faceliftin osalta tämä muutos on jo käytännössä varma, joten olisi aika loogista, että myös A4 päivitetään samaan tyyliin.

Jos noista infotainment-jutuista tykkää, niin sitten tuo facelift on mielestäni odottamisen arvoinen. Ensinnäkin siksi, että näissä uuden infotainmentin Audeissa (A6/A7/Q8/Q3) on jo elinikäiset ilmaiset karttapäivitykset toisin kuin vanhoissa (mm. nykyisessä A4 B9:ssä), ja ainakin omaan silmään se kojelautaan integroitu kosketusnäyttö on paljon tyylikkäämpi kuin siinä kojelaudan päällä nököttävä erillinen tabletti. Myös tulevaisuuden Connect-palvelujen osalta tuo uusi systeemi on taatusti varmempi valinta. Verkossa on ollut jo huhua, että vanhemman sukupolven infotainmentin Connect-palvelut mahdollisesti lakkautetaan jo ensi vuoden lopussa. Mutta tällä nyt ei ole tietty hirveän suurta merkitystä, jos ei noita systeemejä aio käyttää. Android Auto ja Apple CarPlayhän toimivat joka tapauksessa näissä vanhemmissakin autoissa - tosin niitäkin on paljon mukavampi käyttää kosketusnäytöltä.

Kökösti kuitenkin hoidettu tuo facelift siinä mielessä, että pitkään aikaan ei ole vanhaa tai uutta A4:ää tehdastilattavana. Eipä tuo asia paljon myyjiäkään naurattanut, kun A4 on varmasti se tuote, jolla eniten liikevaihtoa tehdään. Mutta eipä tämä nyt uutta ole. WLTP-muutosten takia Audilla meni jo vuodenvaihteen molemmin puolin vaikka kuinka monta kuukautta, että saivat edes jotain tuotantoon.

tpu

Ainakin kaikissa "spyshoteissa" mitä A4 faceliftistä on testireissuilta napattu, se infotainmentin näyttö kököttää edelleen siinä kojelaudan päällä.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 04.05.19 - klo:12:41
Nyt voi kuitenkin olla niin, että laittavat A4:n infotainmentin kokonaan uusiksi. Eli vanhan systeemin tilalle tulisi samanlaiset uudet kosketusnäytöt kuin esim. uudessa A6:ssa.
Tuli uudella A6:sella ajeltua ja en kyllä tykännyt noista kosketusnäytöistä. Näyttää hyvältä mutta kankea ja hankala käyttää, sekä kerää tietysti käsistä likaa. Varmaan noita oppisi ajan kanssa käyttämään mutta ei ainakaan tunnin ajelu vakuuttanut, kun oli radiokanavan vaihtaminenkin ihmeen hankalaa...

vasara

#4242
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 04.05.19 - klo:12:41
... Nyt voi kuitenkin olla niin, että laittavat A4:n infotainmentin kokonaan uusiksi. Eli vanhan systeemin tilalle tulisi samanlaiset uudet kosketusnäytöt kuin esim. uudessa A6:ssa.
Erilliset nappulat perustoiminnoille on aika hyvä keksintö. Jos yhtään pitää selailla näyttöä, niin ei kovin kätevää ajon aikana.

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 04.05.19 - klo:12:41
Jos noista infotainment-jutuista tykkää, niin sitten tuo facelift on mielestäni odottamisen arvoinen. Ensinnäkin siksi, että näissä uuden infotainmentin Audeissa (A6/A7/Q8/Q3) on jo elinikäiset ilmaiset karttapäivitykset toisin kuin vanhoissa (mm. nykyisessä A4 B9:ssä)
Tämä tottakait hyvä pointti.. ainakin seuraaville omistajille.

Lainaatpu: Ainakin kaikissa "spyshoteissa" mitä A4 faceliftistä on testireissuilta napattu, se infotainmentin näyttö kököttää edelleen siinä kojelaudan päällä.
Ei aina tiedä mistä kuvat juttuun napattu ja onko kaikilta osin lopullinen? Päältä luulisi olevan, koska teipattu.
Tämä mukaan sisus olisi A6:sta vastaava / inspiroima.. mitä sitten tarkoittaakaan.
https://www.topspeed.com/cars/audi/2020-audi-a4-avant-ar183715.html
Teipatussa autossa kököttää kyllä näyttö, mutta voi olla testitarkoituksiin tarkoitettu irrallinen, antamaan jotain dataa?

Plugari olisi hyvä juttu.. 10-20 tonnin verot kulutustavaran ostosta ei ole tätä päivää.

optilab

Myös mulle kerrottiin liikkeestä, että infotainment menee uusiksi ja se tabletti katoaa. Itsellä oli uusi Q3 ajossa kolme päivää, jonka aikana en aivan päässyt sen kanssa sinuiksi, kun rullaan on tottunut. Perhanan paljon hienompi toteutus se kyllä on. Kerran meni tuona aikana tilttiin koko järjestelmä, ettei tarvinnut kuunnella mitään, kunnes pääsin perille määränpäähäni ja käynnistin auton uudelleen.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

Tää viimeisin episodi että autoja ei voi tilata, taitaa olla ihan suomalaisten oma juttu. Naapurissa pystyy autoja edelleen ostamaan.
Mistähän tässäkin on kysymys ?

PeteFinn

En itsekään ole nähnyt sellaista vakoilukuvaa, jossa A4:ssä olisi satavarmasti uudet näytöt, mutta kyllä siihen on nyt mahdollisuus. Varsinkin kun ne tulevat olemaan Q7:nkin faceliftissä. Tietotekniikan näkökulmasta olisi järkevää siirtyä uuteen systeemiin mahdollisimman nopealla tahdilla, jotta jatkossa voisivat keskittää softa- ja palvelukehityksen noihin uusiin vehkeisiin. Jos facelift tulee vanhalla MMI:llä, niin sitähän myydään vielä ainakin 3 vuotta, ja senkin jälkeen pitäisi tukea vanhaa systeemiä käyttäviä palveluita x vuotta. Siitä alkaa tulla riippakivi, jos siirtymää venytetään liian kauan. Nyt saisivat uudistettua samalla rysäyksellä käytännössä sekä A4:n että A5:n kertaluokkaa uudempaan tietotekniikkaan, joka ei vanhene ihan hetkeen. Nämä nykyiset alkavat väistämättä olla kohta elinkaarensa päässä.

Vierastin itsekin pitkän aikaa kosketusnäyttöjä lähinnä sormenjälkien ja mahdollisen naarmuttumisen takia, mutta onhan noissa kiistämättä paljon etuja käytettävyyden suhteen. Navin kohteet voi syöttää kosketusnäyttöön tulevalla qwerty-näppiksellä hujauksessa eikä tarvitse näpertää sen rullan kosketuspinnan kanssa. Ja esim. Android Auton Google Maps ja Waze toimivat paljon paremmin kosketusnäytöltä kuin auton nappuloilla. Se rullan kosketuspintahan ei edes toimi Android Autossa tai Apple Carplayssä, joten pitää pyöritellä ja kliksutella kaikki asiat.

A6/A7/Q8:n kosketusnäytöissähän on haptinen palaute, eli ruutu mukamas tärähtää kosketuksen merkiksi. Itse koin sen aika ärsyttävänä ja käyttöä hidastavana. Kun sen haptiikan otti kokonaan pois päältä, kosketusnäyttö tuntui reagoivan huomattavasti sutjakammin ja kevyemmin, ja se päästi silti pienen äänen kosketuksen merkiksi. Tykkään myös siitä, että sen alemman kosketusnäytön ylälaitaan voi koota omat suosikkitoiminnot pikakuvakkeiksi kännykän tyyliin. Niitä sai siihen muistaakseni 16 tai peräti 32 kpl. Siihen voi kerätä vaikka usein käytetyt radio-/nettiradioasemat ja auton eri asetuksia. Siitä on sitten tosi helppo vaihtaa radiokanavatkin kuvaketta klikkaamalla. Tuota toiminnetta ei ole yhden kosketusnäytön autoissa, eli tällä hetkellä uudessa Q3:ssa. Jos A4:ään tulee uusi MMI, niin on mielenkiintoista nähdä, laittavatko vain yhden näytön Q3:n tyyliin vai saavatko mahdutettua kaksi päällekkäistä kuten noissa isoissa Audeissa.

Kun tuota uutta katiskaa vähän aikaa käyttelee ja siihen tottuu, niin kyllä sen edut alkaa huomata. En keksi äkkiä, mitä jäisin vanhasta systeemistä kaipaamaan, jos tulisi tuollainen uuden infotainmentin auto hankittua. No jaa, ehkä sitä, että näistä nykyisistä on aika hyvin saatu vuosien kuluessa bugit karsittua, missä hommassa autovalmistajat ovat kyllä raivostuttavan hitaita liikkeissään.



Ukko

Minä olen ihmetellyt Audin hidasta malliuudistusta, esim. kosketusnäytöt on löytynyt jo usean vuoden ajan konsernin muilta merkeiltä. Samoin hybridien puute on ihan käsittämätöntä. E-tron nyt on askel oikeaan suuntaan.

BMW:llä on mallisto hyvässä vedossa ja tietotekniikkapuoli kunnossa. Lisäksi navigaattorit opastavat myös suomeksi ja lokalisointi on asiallisesti tehty.

Itse en sekaannu kyseiseen merkkiin, koska on tuotteet on ylihinnoiteltu huoltoa myöden. Paremmin vastinetta saa rahoilleen konsernin muilta merkeiltä pidemmän takuun kera.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 04.05.19 - klo:17:03
Minä olen ihmetellyt Audin hidasta malliuudistusta, esim. kosketusnäytöt on löytynyt jo usean vuoden ajan konsernin muilta merkeiltä. Samoin hybridien puute on ihan käsittämätöntä. E-tron nyt on askel oikeaan suuntaan.

BMW:llä on mallisto hyvässä vedossa ja tietotekniikkapuoli kunnossa. Lisäksi navigaattorit opastavat myös suomeksi ja lokalisointi on asiallisesti tehty.

Itse en sekaannu kyseiseen merkkiin, koska on tuotteet on ylihinnoiteltu huoltoa myöden. Paremmin vastinetta saa rahoilleen konsernin muilta merkeiltä pidemmän takuun kera.

Audihan piti pitkään Bemarin ja Mersun kanssa kiinni siitä, että kosketusnäytöt ovat häiriö ajamiselle ja nypläys pitää hoitaa rullien ja kosketuslevyjen kautta. Mutta nythän nämä kaikki ovat kilvan alkaneet siirtyä kosketusnäyttöihin, kun kaikki muut ovat jo niin tehneet.

Tämä Audin uusin MMI-sukupolvi on ihan ok mutta ei ole kaikilta osin tekniikan terävintä kärkeä. Esim. ohjelmistopäivityksiä ei pysty tekemään uusimpiinkaan Audeihin netin yli itse, vaikka esim. uusi 3-sarjan Bemari sen voi tehdä. Ja ihan kansanmalli Ford myös nykyään. Volkkarin multimediasysteemi on joiltain osin Audia kehittyneempi, mutta se on ilmeisesti ihan tarkoituksellinen konsernin politiikka, että Volkkariin tulee ensin "testiin" uusia juttuja.

Uuden 3-sarjan Bemarin systeemiä kävin taannoin tutkimassa, mutta siinäkin on sellaisia puutteita, jotka on ainakin itselle aika tärkeitä. Audissa nämä toimivat. Esim. nettiradioiden soittaminen ja POI-pisteiden lataus auton navigaattoriin (esim. peltipoliisit). Bemarin digimittaristo näyttää omaan silmään joltain lasten pelikonsolilta Audin Virtual Cockpitiin verrattuna. Mersun MBUXista ei ole vielä omakohtaista kokemusta. Näyttää aika karkilta mutta mikä lie todellinen käytettävyys.

Samaa mieltä siitä, että Audi on tosi pahasti jälkijunassa hybridien suhteen. Volvo saa mellestää aika vapaasti premium-kategoriassa tällä hetkellä.

Ukko

Pitkälti samaa mieltä, tosin itse pidän kosketusnäytöistä autoissa. BMW:n uusi viihdejärjestelmä on lyhyen testin perusteella omasta mielestä parempi kun Audin uusi vastaava. BMW:llä ovat käsittääkseni saaneet nyt TMC-liikennetiedotteetkin Suomessa käyttöönsä. Mercedekseen en sekaannu, ei vain kiinnosta millään tasolla, en ota kantaa järjestelmän toimivuuteen.


PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 04.05.19 - klo:18:00
Pitkälti samaa mieltä, tosin itse pidän kosketusnäytöistä autoissa. BMW:n uusi viihdejärjestelmä on lyhyen testin perusteella omasta mielestä parempi kun Audin uusi vastaava. BMW:llä ovat käsittääkseni saaneet nyt TMC-liikennetiedotteetkin Suomessa käyttöönsä. Mercedekseen en sekaannu, ei vain kiinnosta millään tasolla, en ota kantaa järjestelmän toimivuuteen.

Itse en tosiaan pitänyt Bemarin uudesta digimittaristosta, mutta uuden 3-sarjalaisen keskinäyttö on tyylikäs, moderni ja mukavasti muokattavissa. Siitä kyllä tykkäsin. Joten senkin valossa voisi kuvitella, että Audi haluaa uudistaa A4:n tietotekniikan, kun sitä mallia pitää kuitenkin voida myydä vielä ainakin kolmisen vuotta. On se ainakin itselle pieni pettymys, jos facelift rajoittuu vain kosmeettisiin muutoksiin. Odottaisin kyllä selvästi enemmän. Tulihan A3:eenkin parin vuoden takaisessa faceliftissä uutuutena virtual cockpit, ja MMI-päivitettiin raudan ja softan osalta uuteen kuosiin. Kojelautaa ei tosin tarvinnut tehdä tuon takia uusiksi. A4:ssä remontti olisi tietenkin selvästi isompi.

Flat

Vilkaisin mitä saksaan poijaat omailla foorumeillaan keskustelevat, joku väitti saaneensa seuraavan infon kauppiaaltaan. Tämä liittyy siis siihen miksi uusi tilauksia ei voi jättää...
Tosin kuullosta aika ihmeelliseltä että uusi tilauksia ei voisi jättää noin pitkään aikaan.


Current model can only be ordered until May 16, new model can be configured / ordered from the end of June. Delivery from Sep./Oct. approx. 1.5% price increase.

th

Onkos kukaan rakennellut langatonta latausta tuohon? Itse mietin, että jos iskisi tälläisen keskikonsolin kumaton alle:
https://m.banggood.com/Qi-Wireless-Charger-PCBA-Circuit-Board-Coil-Wireless-Charging-Micro-USB-Port-DIY-p-1135308.html?rmmds=search

Vai haittaisikohan tuo silmukka siellä langattoman avaimen toimintaa?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

#4252
Mitä tähän nyt sanoisi, hirveän älämölön jälkeen tälläistä pukkaa ulos ! Radikaali facelift , Toden totta .
Edestäpäin näyttää mielestäni enemmän B8 FL kuin B9:ltä. Se vähäinenkin särmä viilattu  pois.
Sanoisin että aikamoinen pannukakku tämä yritelmä, ei kyllä buustaa myyntiä yhtään, jos veikata pitää.



https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/der-neue-a4-avant.html











https://www.youtube.com/watch?v=Mno99zhGDJY



,,kkiseltään katsoen huonomman näköinen kuin nykyinen malli. Saa nähdä sitten miten silmä tuohon tottuu ja miltä näyttää sitten livenä.
Ostohalut lässähti joka tapauksessa.


Flat

#4253
-

Flat

#4254
Tässä vielä tuo virallinen info :

The A4 represents the core of the brand " after four years in the making, Audi has made the successful midsize model even tauter and sportier. Its exterior is integrated into the brand’s new design language; the large MMI touch display offers the kind of operating experience customers will be familiar with from their smartphone. Many engine options now come with mild-hybrid systems (MHEV) " efficiency and comfort benefit from this broad-based electrification. This also applies to the Audi S4 TDI (combined fuel consumption 6.3 " 6.2 l/100 km (37.3 - 37.9 US mpg)*; combined CO2 emissions 166 " 163 g/km (267.2 " 262.3 g/mi)*, with a V6 TDI under the hood for the first time, a 48-volt main electrical system and an electric powered compressor (EPC), which lends its beefy acceleration even more spontaneity. This combination of power, torque and efficiency makes it unique in the segment.

Sporty look: the exterior design
The midsize model looks even more dynamic and sophisticated thanks to the sportier design highlights. The Singleframe grille is now broader and flatter; horizontal lines emphasize the width at the front and rear. The side view is defined by the distinctive muscles above the fenders and the lower set shoulder line in between. They form strong contours above the wheels and make the quattro genes outwardly visible.

LED headlights now come standard in the Audi A4; the top-of-the-line headlights feature the Matrix LED technology with fully automatic high beam. The equipment line concept is equally new: basic, advanced and S line are now available for the exterior, not to mention the independent look of the S models and the A4 allroad quattro. Customers can choose from 12 paint colors, including a new terra gray option.

In the calmly styled interior of the Audi A4 the horizontal lines also convey the overall impression. In the center of the instrument panel, slightly tilted toward the driver, is the large MMI touch display, the control center for the new operating system. The new interior packages: design selection and S line interior can be combined freely with the exterior lines and come with numerous colors and materials. The contour/ambient lighting package adds highlights to the interior in the dark.

Groundbreaking: connectivity
With its new MMI system the highly connected Audi A4 offers a user experience similar to a contemporary smartphone. An MMI touch display with acoustic feedback replaces the functions of the previous rotary/pushbutton control on the center tunnel console. The high-resolution TFT display measures 10.1 inches. Its graphics are deliberately clean and cut-down; the menu structure with its tight hierarchies is tailored to user expectations and facilitates ease of use. The MMI search is based on free text input and returns hits rapidly. The natural-language voice control, another function of the new system, understands many of the phrases used in everyday speech.

The navigation in the Audi A4 is now even more versatile and more user-friendly. The Audi connect and Audi connect plus portfolio includes a host of online services, such as Car-to-X services, which take advantage of the swarm intelligence of the Audi fleet. Apart from online traffic sign and hazard information, as well as the on-street parking service, traffic light information is a new addition to the lineup. By networking with the urban infrastructure, the car receives information from the traffic light central computer via a server so that the driver can choose their speed to match the next green light. The instrument cluster displays a personal speed recommendation as well as the remaining time to the next green light whenever the driver is waiting at a red traffic light. As such, the system promotes an anticipatory, efficient driving style, along with a constant flow of traffic. The function is part of the Audi connect package and is being rolled out in stages in selected European cities.

The Audi connect services emergency call and service come standard; the free myAudi app connects the customer’s smartphone seamlessly to the car. The Audi connect key option lets the customer lock/unlock the vehicle, and start the engine using a compatible Android smartphone. The personalization, another digital feature, allows up to 14 myAudi users to store their preferred settings in individual profiles.

The pioneering functions on demand are part of the many innovations set to accompany the launch of the Audi A4. They allow customers to add on three infotainment functions flexibly as required via the myAudi app, even after purchasing the vehicle. In Germany, these are the MMI plus, the DAB+ digital radio and the Audi smartphone interface. There is a choice of various terms.

If customers would like to get to know a function first before committing themselves, they can book a one-time, one-month test phase. Customers can extend the booking even during this phase, either for a further month, a year, or permanently. If they decide not to extend the term, the booking expires automatically and without requiring active termination at the end of the term.

The new MMI features a new main unit. The third-generation modular infotainment platform MIB 3 delivers phenomenal computing power. It works with an equally new, spatially separate communication box that bundles all connectivity tasks " such as telephony or the Audi connect services " and incorporates the Wi-Fi hotspot. The optional hardware modules include the Audi phone box and the Bang & Olufsen 3D Premium Sound System in the front.

Three instrument cluster variants are available: two partially analog driver information systems and " in conjunction with the MMI plus " the all-digital Audi virtual cockpit plus. The driver can operate the 12.3-inch display with full HD resolution using the multifunction steering wheel with a choice of three views. A head-up display projects important information into the driver’s direct field of view.

The A4 models are available with a host of driver assist systems. The optional systems are bundled into the “Tour”, “City” and “Park” packages. An important system in the “Tour” package is the adaptive cruise control including Stop&Go function for automatic distance control. In conjunction with the predictive efficiency assist it can brake and accelerate the A4 predictively even where there is no vehicle ahead. To do so it analyzes Car-to-X messages, navigation data and traffic signs.

Broad-based electrification: the drive system
Audi will be offering the A4 model line with six turbocharged engines at sales launch in Europe. Their power outputs range from 110 kW (150 PS) to 255 kW (347 PS) " from the Audi A4 35 TFSI (combined fuel consumption 6.0 " 5.5 l/100 km (39.2- 42.8 US mpg)*; combined CO2 emissions 138 " 125 g/km (222.1 - 201.2 g/mi)* up to the Audi S4 TDI (combined fuel consumption 6.3 " 6.2 l/100 km (37.3 - 37.9 US mpg)*; combined CO2 emissions 166 " 163 g/km (267.2 " 262.3 g/mi)*. All engines " whether four-cylinder diesel unit, V6 TDI or four-cylinder TFSI " undercut the limits of the Euro 6d-temp emission standard.

For the market launch three engine variants will feature a mild-hybrid system (MHEV) based on 12 volts, which reduces fuel consumption while improving comfort. This broad-based electrification makes an important contribution to achieving the fleet targets for fuel consumption. In everyday use, the MHEV system reduces fuel consumption by up to 0.3 liters per 100 kilometersaccording to individual Audi measurements.

Whether manual transmission, seven-speed S tronic or eight-speed tiptronic, whether front-wheel or quattro drive " each of the six engine variants delivers tailor-made power transmission. All A4 models come off the production line with an automatic transmission as standard.
Sportily harmonious: the suspension
The sportily balanced suspension ideally harmonizes with the character of the Audi A4. Customers can choose between the standard setup and the sport suspension. There are also two adaptive suspensions. One option is the comfort suspension with damper control, which reduces the ride height by 10 millimeters (0.4 in) and offers superb ride comfort. The other is the sport suspension, either with or without damper control, which is lowered by

23 millimeters (0.9 in). With its even more dynamic basic setup, it underscores the sporty character while maintaining comfort. Both controlled suspensions are integrated into the Audi drive select dynamic handling system. The same applies to the steering, with dynamic steering, the automatic transmission and the throttle valve available for customers as an option. Audi drive select allows the driver to determine which of up to five profiles these systems use.

Diesel power: the Audi S4 TDI
Both S models of the A4 family " the Audi S4 Sedan TDI (combined fuel consumption 6.3 " 6.2 l/100 km (37.3 - 37.9 US mpg)*; combined CO2 emissions 164 " 163 g/km (263.9 - 262.3 g/mi)* and the S4 Avant TDI (combined fuel consumption 6.3 l/100 km (37.3 US mpg)*; combined CO2 emissions 166 " 165 g/km (267.2 - 265.5 g/mi)* " are now equipped with a V6 diesel engine as a power package. The 3.0 TDI combines hefty torque, smooth running and a long range and provides a power output of up to 255 kW (347PS) and maximum torque of 700 Nm (516.3 lb-ft). It accelerates the S4 Sedan TDI from zero to 100 km/h (62.1 mph) in 4.8 seconds on the way to an electronically governed top speed of 250 km/h (155.3 mph). This combination of power, torque and efficiency makes the Audi S4 TDI unique in the segment.

The electric powered compressor delivers powerful drive-off performance and virtually seamless power buildup when accelerating. As such, it eliminates any turbo lag, providing instant responsiveness in all driving situations. The electric powered compressor is integrated into a new 48-volt main electrical system, which also incorporates the mild-hybrid system. This provides even more efficiency potential than the MHEV system in the 12-volt electrical system on the A4 models. In the S4 TDI this is the next expansion stage in which the mild-hybrid technology will be rolled out based on 48 volts. The 12-volt subsidiary electrical system is connected to the 48-volt main electrical system via a powerful DC/DC converter. For the first time a powerful 48-volt belt alternator starter is being used in the S4 TDI as the heart of the mild-hybrid system with a maximum recuperation power of up to 8 kW when braking.

A compact, air-cooled lithium-ion battery with a capacity of 0.5 kWh, which is located under the luggage compartment floor, acts as an energy management center. The mild-hybrid system on the S models has the potential to reduce customer fuel consumption by up to 0.4 liters per 100 kilometers.

An eight-speed tiptronic and the quattro permanent all-wheel drive make up the drivetrain. If desired, an optional sport differential is available to actively distribute power between the rear wheels. In this way, more power can be directed specifically to the wheel on the outside of the bend when cornering at speed, which combats the tendency to understeer early on. The S sport suspension is standard. With its S-specific setup it provides a sporty driving sensation. This can be enhanced even further with the optional S sport suspension with damper control. Inside and out, a host of design details point to the unique position of the S models " from the exhaust tailpipes to the S mode in the display of the optional Audi virtual cockpit.

The consummate onroad and offroad experience: the Audi A4 allroad quattro
Thanks to its quattro all-wheel drive and ground clearance raised by 35 millimeters (1.4 in) the Audi A4 allroad quattro combines superb ride comfort and good offroad qualities. With the optional allroad-specific suspension with damper control, comfort and dynamism can be enhanced further. It differs from the A4 Avant through details such as the underbody protection or the wheel arch trims and also by its 12-millimeter (0.5 in) larger wheels and its wider track " six millimeters (0.2 in) wider at the front and eleven millimeters wider (0.4 in) at the rear.

Automatic transmissions come standard with the Audi A4 allroad qattro a suspension with damper control provides an alternative to the standard suspension. As on the A4 Avant, the luggage compartment has a capacity of 495 liters (17.5 cu ft) " this increases to 1,495 liters (52.8 cu ft) with the rear seats folded down and cargo loaded to the roof. The rear hatch and the luggage compartment cover are electrically operated as standard. With the additional offroad mode on the Audi drive select dynamic handling system, the driver can choose from six profiles in the A4 allroad quattro.

For the more spontaneous buyers: the Audi A4 edition one model
To coincide with the market launch, the brand with the four rings is presenting an A4 edition model dubbed “edition one.” It is available as a Sedan or Avant with a choice of three engine versions " the 2.0 TFSI with a power output of 180 kW (245 PS) (combined fuel consumption 6.9 " 6.5 l/100 km (34.1 - 36.2 US mpg)*; combined CO2 emissions 157 " 146 g/km (252.7 - 235.0 g/mi)*, the 2.0 TDI with an output of 140 kW (190 PS) (combined fuel consumption 5.3 " 4.9 l/100 km (44.4 - 48.0 US mpg)*; combined CO2 emissions 140 " 131 g/km (225.3 - 210.8 g/mi)* and the 3.0 TDI with 170 kW (231 PS) (combined fuel consumption 5.6 " 5.3 l/100 km (42.0 " 44.4 US mpg)*; combined CO2 emissions 145 " 139 g/km (233.4 - 223.7 g/mi)*. The exterior design is based on the S line exterior, supplemented with striking elements such as the black styling package. For the interior, customers can choose between the design selection and the S line interior package.

Price and Market launch in Europe
The Audi A4 models and the S4 models with a TDI engine and sporty new look can be ordered in Europe from May 2019. The A4 allroad quattro will be available in the early summer and both models will be in the dealerships from fall 2019. In Germany, the base price for the A4 Sedan 35 TFSI (combined fuel consumption 6.0 " 5.5 l/100 km (39.2- 42.8 US mpg)*; combined CO2 emissions 136 " 125 g/km (218.9 - 201.2 g/mi)* with 110 kW (150 hp) and S tronic is 35,900 euros. Customers can order the S4 Sedan TDI starting at 62,600 euros. It comes standard with popular options from the Audi A4 Sedan valued at approximately 6,400 euros when compared with the A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic (combined fuel consumption 5.5 " 5.3 l/100 km (42.8 - 44.4 US mpg)*; combined CO2 emissions 144 " 139 g/km (231.7 - 223.7 g/mi)* with 170 kW (231 hp). These include LED headlights with dynamic rear indicators, S sport suspension with tautly tuned suspension and damping, 18-inch wheels, power-adjustable front sport seats with Alcantara leather and embossed S logo, and sportily contoured bumpers. Customers can also order the Audi A4 edition one, a special edition starting at 53,300 euros.

Audi offers the S4 and the S4 Avant with the 3.0 TFSI in markets outside Europe. The turbocharged gasoline direct injection engine has an output of 260 kW (354 PS) and produces a hefty torque of 500 Nm (368.8 lb-ft) from 1,370 to 4,500 rpm. The V6 accelerates the S4 Sedan TFSI from zero to 100 km/h (62.1 mph) in 4.7 seconds on the way to an electronically governed top speed of 250 km/h (155.3 mph). The standard sprint takes two tenths of a second longer in the S4 Avant TFSI.

9987

Ei oikein mitään uutta mielenkiintoista.

Tekisivät edes kunnon A4 allroadin, ei pelkästään maalattuja kaaria ja olematonta maavaraa.

Noi "feikki" putkenpäät älytön idea edelleen.

hojaleht

Puhelimen langaton lataus optio löytyy varustelistalta. Tytön nokialaisessa tuo on ja kyllä se lataa jos keskikyynärnojan alla olevaan kaukaloon luurin laittaa.

En ole katsonut mimmonen elektroniikka siellä on mutta luultavimmin samanlainen... eli sinne vaan. Omasta mielestä ei ole koskaan häirinnyt / aiheuttanut mitään ongelmaa tms. eli positiiviset kokemukset.

On se ihan kätevä ominaisuus ja mielestäni juuri autokäyttöön langaton kytkentä on ihan omiaan.

Tuossa vielä linkki https://www.youtube.com/watch?v=nkNi2UMeF9c
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Flat

Tässä vielä hieman parempia kuvia:













Hieman vedän sanojani takaisin...tässä näyttää  jo hieman paremmalta . Ehkä se on sittenkin ihan ok?

optilab

Keula ihan menevältä. Mutta tuo saakelin kojelaudan fläppitaulu sitten vaan pysyy, eli ei upotettu siististi sisään vaan "leijuu" edelleen typerästi siinä ylhäällä ja nyt vielä pitää käsin aina sohia, kun rulla viety pois. En nyt ihan heti huomaa mitään muutoksia sisätiloissa, kun tästä oli ennakolta kovat metelit. Kosketusnäytössä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta omasta mielestä saisi olla alempana. Ja mitään plugaria ei tainnut olla listalla :(
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Ritzenhoff

Näissä vikoissa Flatin kuvissa missä ilmeisesti S-Line black-paketilla on jo jeesin näköinen!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy