Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Enskatus

#1
Mitä jos vaikka laitat talvipyörät hetkeksi takasin ja kuuntelet uudelleen? Sillähän se mahdollinen rengasvika selviää...
#2
Lainaus käyttäjältä: Dissection - 17.04.23 - klo:03:01
Itse kävin 35 tfsi nelkkufarkkua koeajamassa ja oli kyllä niin tylsä auto ettei mitään rajaa,ei häivähdystäkään sporttisuudesta. Okei ei siltä koneelta ihmeitä voi odottaakasn mutta muutenkin. Esim dynamic tila ei juuri tuonut muutosta kaasuvasteeseen tai edes individual. toisin samantehoisessa kolmosbemussa,ihan selvä ero. Drive selectin käyttöliittymäkin on kökkö ja vakkarin käyttökin on siutö viiksestä hankalampaa kuin Bemarissa ratista. Kamala äänentoisto lisättynä umpitylsään ajettavuuteen kruunas päätöksen että ei tuu Audia mulle,ei vaikka edessä olis 300 heppaa ja quattro. Eikä se interiööri ole mitenkään enemmän premium kuin äffässä,ajoasentokin parempi Bemarissa,hyi olkoon mitä roskaa 👎😅👎
Lieneekö trollausta mutta ite muutama kuukausi sitten B9:stä BMW G20 vaihtaneena täytyy olla osittain eri mieltä. Vakkari oli Audissa yksinkertainen mutta toimiva ja sitä on kyllä vähän ikävä, Bemarissa pitää vielä erikseen aina kytkeä se käynnistyksen jälkeen päälle :o Bemarissa on parempi HiFi-äänentoisto lisävarusteena mutta ihan kuraa on, varmaan ikinä nähnyt noin heppoisia kaiutinelementtejä eli heti joutui päivityshommiin. Audi ehkä tylsempi ajettavuudeltaan mutta yleisesti ottaen ei ainakaan huonompi, Bemari kylläkin urheilullisempi eli sitä myöten hauskempi. Bemarin penkit ei yllättäen tunnu ainakaan omalle kohdalle juurikaan paremmilta kuin Audissa istuen tuntui. Sivutukea toki on enemmän kun sitä saa säädettyä mutta takalistotuki on taas vastaavasti heikompi.

Ja juu, ohi aiheen menee.
#4
- Käyttämättömät alkuperäiset jarrupalat kulumisantureineen eteen (sopivuus A4 B9, A5 2016-) ja taakse (sopivuus A4-A7, Q5, Q7, myös monet muut VAG-mallit).  Ovh ~400 â,¬. Hp 170 â,¬






- Hertzin laadukkaat midbassot: https://hertz-audio.com/product/car-audio-woofers-mille-pro-mp165-3/. Mukaan ritilät, tarvikkeet ja jakosuotimet. Hp 49 â,¬


Lisäksi kaiutinsovitteet 6,5" elementeille (https://connects2.com/Product/ProductItem/CT25AU08). Hp 9 â,¬


Yo. olleet käytössä 2016 vuosimallin A4 B9 perusaudiossa & A3 8V Audi Sound System -järjestelmässä ja sopivatkin moniin eri malleihin.


Vantaalla, enskatus (a) gmail.com
#5
A4 B9 (14-) / Vs: B9 vanteet
14.11.22 - klo:14:00
Pitikö tämmösen takia tehä uus ketju... http://www.vagarena.fi/index.php?topic=30412.0
#6
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
11.11.22 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 11.11.22 - klo:09:38
Aktivoidaas vähän äänijänteitä, jokos porukalla alkaa olla talvipyörää alla ja tähän perään pieni hassun hauska gallup:
Löytyykö talvivanteilta mikä talvirengas ja millä rengaskoolla?
Meinasin viikonloppuna pyöräyttää alle, perus ContiVikingContact7 koossa 225/45/18.
#7
Lainaus käyttäjältä: jarih - 24.10.22 - klo:18:33
Pikku päivitys tähän threadiin.

Kävin paikallisesta AC:n huoltotiskiltä kyselemässä Connect Service lisenssiin jatkoaikaa.
Siellä selvisi, että nykyään sen voi tehdä myAudi sovelluksesta Functions on Demand osiosta.
Vaihtoehdot ja hinnat ovat 5â,¬/kk tai 49â,¬/vuosi. Maksu luottokortilla.
Tilaus onnistui muutamassa hetkessä ja päivitetty lisenssi tuli voimaan auton uudelleen käynnistyksen yhteydessä.
Lisenssin uusinta tuli ajankohtaiseksi, kun aamulla oli pakkasta ja auton lasit jäässä.
Hyvä tietää! Hintakin taitaa olla aika lailla puolittunut aiemmasta. En kyllä tuota itse ainakaan nyt ota, kun autoon löytyy kaksi avainta sekä kauko-ohjain lämmittimen käyttöön.
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.08.22 - klo:13:41
Lainaus käyttäjältä: Kari-Pekka - 14.08.22 - klo:23:36
Ostit auton vaikka et ole nähnyt huoltohistoriaa? Ei siinä, lähimmästä Audi-huollosta voit käydä pyytämässä tulosteen, jossa näkyy tehtaan järjestelmään kirjatut tehdyt huollot ja kampanjat.
Tai helpommin MyAudista
#9
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
06.07.22 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 06.07.22 - klo:09:15
Mulle sanottiin Audi center Lahdessa ettei välttämättä onnistu 21 vuodesta eteenpäin tehdasasenteisen Webaston muuttaminen auton moottoria lämmittäväksi. Ehkä onnistuu tai sitten ei vastasi Audi Center Vantaa ja Helsinki. Joten ei ole tehty asialle mitään. Et erikoista että sun autoon 100% varmuudella onnistuu. Meillä sama moottori. Mulle myös sanottiin että se homma maksaa ja riski on minun eli vaikka ei onnistu niin maksan työstä. Reilun satasen maksaisi.
Ainakin OBDElevenillä onnistuu ihan valmiilla appillakin:

#10
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
05.07.22 - klo:13:40
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.07.22 - klo:22:36
tumma kattoverhoilu ei esimerkiksi likaannu helposti
Vaikuttaako se väri likaantumiseen? ::)

Lainaus käyttäjältä: Bax - 05.07.22 - klo:12:26
Olen ottanut jo lisänä eturoiskeläpät
Oletteko ottaneet takaläppiä ja vaikuttaako niistä olevan hyötyä? Ulkonäöllä ei ole minulle väliä tässä läppäasiassa.
Omassa oli ostaessa etuläpät, niinpä hankin moiset myös taakse ja kyllähän ne suojaa kiveniskuilta mukavasti. Vähän hölmön näkönen muutenkin, jos läpät vaan edessä eli mieluummin joko molempiin päihin tai ei ollenkaan. Ja vaikka aika kaukana ollaan Audi Quattrosta niin kyllähän läpistä saa vähän lisää quattro-fiilistä ;D
#11
Vähän vois jotain speksejäkin laittaa. Ja vanteethan näyttää aika hapettuneilta, ei ainakaan hyväkuntoisilta?
#12
Omassa oli vastaavaa oiretta ja 46 tkm kohdalla menikin vaihteenvalitsin uusiksi, jonkinlainen tyyppivika.
#13
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
29.03.22 - klo:16:26
Lainaus käyttäjältä: Repost - 28.03.22 - klo:17:46
Toimitus tuli kotiovelle ja tavara oli mitä pitikin, eli onnistunut ostotapahtuma.
Ei paha, melkein pääsee Motonetin hintoihin...
#14
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
21.03.22 - klo:15:58
Kai noilla vielä syssymmälle ajelee...

#15
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
20.03.22 - klo:13:20
Kyllähän sen saa pois. Mutta ei mitään järkeä ruveta sitä tekemään, jos se vaan toimii. Ei se AdBlue lopu tai jos loppuu niin sitten alkaa olemaan isompiakin haasteita ylipäätään.
#16
Lainaus käyttäjältä: hph - 18.02.22 - klo:19:35
Olen ostamassa Audin Sound systeemin DSP vahvistinta. Kyseinen ISO kaapeli näyttää urospuolelta samanlaiselta kuin MMI yksikössäni on. https://www.autoviihde.com/ct10au12.html

Kuitenkin myyjä kyselee liittimen pinnikaaviota, varmistaakseen tuon kaapelin sopivuuden autooni.Tämän kaapelin pitäisi olla P&P mallia. Vai onko noissa sitten eroja eri MMI malleihin (pinnijärjestys eriainen)
Mistä tuollaisen pinnikaavion löytäisi?
https://www.autostudio.fi/fi/product/connects2-audi-a1-t-johtosarja/CT10AU12
#17
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
12.01.22 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Sped - 12.01.22 - klo:10:18
Tuossa katsoin juuri, että jos minulla olisi edellinen Audi vielä (allekirjoituksessa oleva), niin 120tkm huolto olisi yhteensä 2246,65 â,¬ :D

Tämä oli yksi suurimmista syistä, että vaihdoin sen pois. Huolto sisältää perusjutut, mutta suurimpana hintana on hammashihnan, vesipumpun ja moniurahihnan vaihto. Tämä kokonaisuus maksoi about 1090 â,¬.
Mielenvikasta... JT-Carfixillä juuri omaan samanlaiseen teetetty tuo jakopääremppa ja kustannus ~650 â,¬.
#18
Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 11.01.22 - klo:08:10
Toki tässähän voi vielä käydä niinkin että menee koko auto kiertoon jos vaan sopiva vaihdokki löytyisi.
Kyllä voi suositella comfort-paketin omaavaan vaihtamista, on tuo sähköllä taittuva koukku sen verran kätevä käyttää!
#19
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 2020-
21.12.21 - klo:14:01
Lainaa
Muutama asia  mielestäni ei ole edistynyt.
Käyttöliittymän siirtäminen kosketusnäyttöön...

Lainaa
Onko muuten näiss normaalia että öljynlämmöt eivät nouse hirveästi yli 60 asteen? Sunnuntaina ajoin 300km 1-5 asteen pakkasessa ja öljyt pysyi siellä n.70 asteessa. Omassa vehkeessä öljyt kyllä painuu melko nopeastikkin 90 asteen tuntumaan kelillä kun kelillä..
Oudolta kuulostaa, itellä 2.0 TDI ilman mitään suojia ja 15-20 pakkasella matka-ajossa öljyn lämmöt siellä 75 hujakoilla.
#20
Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.12.21 - klo:17:22
Tänään tuli ihme oire. Ajelin ja huomasin että auto ei vaihda 7:lle millään. Normaalisti se menee jossain 85 km/h kohdalla päälle, mutta nyt ei edes sadassa. Manuuaalillakaan ei mennyt 7:lle, ihan kuin 6:nen olisi ollut ison vaihde.  Räpläsin drive selectiä muutaman kerran ja sitten alkoi toimimaan taas normaalisti. Pitääkö olla huolissaan ?
Kuulostaa ihan dieseliltä ja hiukkassuodattimen poltolta mutta teikäläisellä lienee bensa... toki onhan tuoreemmissa bensoissakin DPF, ei kyllä omaa kokemusta...
#21
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
17.12.21 - klo:17:12
Lainaus käyttäjältä: kokkopa1 - 17.12.21 - klo:12:38
A4 Allroad 2017 185kW bensa, 5v huolto (53000km) lisätöillä (jarrunesteet, raitisilmas.laatikon öljyt + sytytystulpat) 1000â,¬ Audi Airport
Hyi saatana, hyvässä ei-valtuutetussa huollossa hinnasta puolet pois...
#22
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.12.21 - klo:17:37
Ei ole mitenkään VAG spesifi ongelma vaan koskee muitakin merkkejä.

Juuri kaupan parkkiksella katsoin kahta teslaa vierekkäin latauspaikoilla ja ajovalot molemmissa aivan huurussa.
Okei? Mainitsinko jotain "spesifistä" ongelmasta?
#23
Kommentoidaan sen verran yksinpuhelun väliin, että tuollainen huurtuminen on ilmeisesti ohjekirjan mukaankin normaalia. Ja koko yleinen vaivahan tuo näissä VAGin tekeleissä on, enemmän tai vähemmän...
#24
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
26.11.21 - klo:16:30
Lainaus käyttäjältä: Bisti - 26.11.21 - klo:14:06
Minkä huollon varaussivustolle? Ei ainakaan Volkswagen sivuilla ollut.
Katsohan mihin ketjuun kirjoitat...
#25
A4 B9 (14-) / Vs: Hattuhyllyn pohja?
07.11.21 - klo:13:43
Paljasta peltiähän siellä on lähes joka autossa, hyvä paikka tummalle äänieristysmatolle
#26
Lainaus käyttäjältä: veikka65 - 04.11.21 - klo:17:23
Nyt kun talvirajoitukset tulivat voimaan niin vakkarilla menee nätisti 6:lla noin 1500 rpm eikä yritäkkään vaihtaa 7:lle. Heti kun otat vakkarin pois niin laittaa isomman sisään ja yrittää jurnuttaa 1050 rpm?
Ainakin tuolla 2.0 TDI quattro S tronic tekniikalla laatikko pitää vakkaria käytettäessä vaihteen kutosella 89 km/h asti. Jos asettaa vakkariin 90 km/h, vaihtaa seiskalle, eli siinä on raja. Jos ottaa vakkarin pois 89 km/h asetuksesta niin vaihtaa kutoselta seiskalle (jos ei ylämäkeä). Erittäin loogista!
#27
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 04.11.21 - klo:15:17
Liekö tämä jurnutus enemmän kiisseli B9:en ongelma, oma kikotin vaihtaa kyllä pienemmällä heti, jos esmes tulee ylämäki ja alkaisi tämän seurauksesta jurnuttamaan. Softattu on omakin purkki, mutta tuskin se tuohon jurnutukseen juurikaan vaikuttaa. Enemmänkin miten auto on oppinut vaihteita käyttämään..
Juu on, toki esim. C7:ssa on samanlaista ominaisuutta ja ilmeisesti myös joidenkin jumalkoneiden (3.0 TDI) parina...
#29
Lainaus käyttäjältä: Repost - 02.11.21 - klo:15:31
5 -> 6 näyttäisi vaihtavan pikkasen yli 70km/h vauhdissa kierrosten ollessa noin 1700rpm suunnilleen.
Ok, eipä sitten suurta eroa vaihtopisteissä ole. Toki homma varmastikin toimii jos voimaa on (selvästi) vakiota enemmän.
#30
Lainaus käyttäjältä: veikka65 - 31.10.21 - klo:17:38
Mihinkäs 6-7 vaihteen vaihtopiste asettui? 7 vaihteella ei yritä enää reilulla 1000:lla kierroksella mennä?
Tai 5 -> 6 vaihto, vakio 2.0 TDI  S tronic quattro vaihtaa tasamaalla siinä 66 km/h hujakoilla kutoselle mikä on ihan turhan aikasin...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy