Golf Alltrack

Aloittaja P. Laaja, 28.09.14 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 26.02.19 - klo:18:13

Tarkoitin, että näyttää niitä olevan myös 110kw:n diesel koneella. Ehkä nyt oli vähän epäselvästi sanottu tuo "pienempi".
Ainoa pieni miinus, että auto on nastoilla ja olen juuri tottunut ja ihastunut kitkoilla ajoon.

Ok, ja anteeksi jos tuntui että saivartelen, eli tehokkaammalla dieselillä siis. Ajatukseni lähti siitä kun esim. Leonia sai ainakin jossakin vaiheessa 1.6 TDI/4Drive-kombona.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Mani

Onko normaalia, että näissä kuuluu voimansiirrosta kevyttä ääntä pienissä vauhdissa pienellä vaihteella (1-2 )ja nyt kun kävi tuo -17 pakkasta tässä eilen aamulla niin tuntu voimistuneen äänet ennen kuin laatikko + kone lämpeni.
Turbon vislauksen tunnistan. Tää on erilainen ”ulvonta”.
Muuten en ole huomannut mitään.
VW golf Alltrack 1.8tsi 2016

MMracing

Kyllä meillä ainakin pakkasilla piti ääntä.

johnson

Itseä oman Golf Alltrackin (vm.2017, 28 000 km mittarissa) kulutus edelleen häiritsee, pitkän ajan kulutus 6.9l. Mielestäni se on tämän kokoiselle dieselautolle paljon. Juuri olin kaverin pari vuotta vanhassa Passat farkku 4-motionin kyydissa (isolla biturbo diesel-koneella) ja siinä oli pitkänajan kulutus 6.3l. Passat on kuitenkin isompi ja painavampi auto, varsinkin tuolla isolla koneella.

Kylmällä käytän aina Webastoa, tankkiin laitan MyDieseliä ja ajotyyli on erittäin rauhallinen (ainakin omasta mielestä :o). Melkein aina Eco-mode -päällä.

Eli ei tämä mikään ekoauto ole, seuraava onkin sitten vähintäänkin jo plugari tai jopa täyssähkö. Eikä todennäköisesti enää VAG-auto.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: johnson - 17.03.19 - klo:12:41
Itseä oman Golf Alltrackin (vm.2017, 28 000 km mittarissa) kulutus edelleen häiritsee, pitkän ajan kulutus 6.9l. Mielestäni se on tämän kokoiselle dieselautolle paljon. Juuri olin kaverin pari vuotta vanhassa Passat farkku 4-motionin kyydissa (isolla biturbo diesel-koneella) ja siinä oli pitkänajan kulutus 6.3l. Passat on kuitenkin isompi ja painavampi auto, varsinkin tuolla isolla koneella.

Kylmällä käytän aina Webastoa, tankkiin laitan MyDieseliä ja ajotyyli on erittäin rauhallinen (ainakin omasta mielestä :o). Melkein aina Eco-mode -päällä.

Eli ei tämä mikään ekoauto ole, seuraava onkin sitten vähintäänkin jo plugari tai jopa täyssähkö. Eikä todennäköisesti enää VAG-auto.

Minulla on nyt muutaman viikon ollut my2018 135kw:n koneella ja ajotietokone näyttää pitkäaikaiseksi kulutukseksi 6,0litraa. Aika sekalaista ajoa itsellä, mutta paljon kaupinkiajoakin.
Itse en ole laskenut pitääkö tuo paikkansa.

Auto oli kolme päivää pajalla vianselvityksessä ja parin viikon päästä menee vaihteiston ohjausyksikkö vaihtoon takuuna.
Muuten on ollut odotettuja kilometrejä. Muutama juttu harmittaa skodaan verrattuna, mutta yritetään elää.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

johnson

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 17.03.19 - klo:17:17
Minulla on nyt muutaman viikon ollut my2018 135kw:n koneella ja ajotietokone näyttää pitkäaikaiseksi kulutukseksi 6,0litraa. Aika sekalaista ajoa itsellä, mutta paljon kaupinkiajoakin.
Itse en ole laskenut pitääkö tuo paikkansa.

Auto oli kolme päivää pajalla vianselvityksessä ja parin viikon päästä menee vaihteiston ohjausyksikkö vaihtoon takuuna.
Muuten on ollut odotettuja kilometrejä. Muutama juttu harmittaa skodaan verrattuna, mutta yritetään elää.

Itellä myös tuo 135kw versio. Ja sekalaista ajoa itselläkin aika paljon.

Oma auto oli syksyllä 9 viikkoa pajalla kun eivät osanneet korjata vikaa front assistissa...siinä koeteltiin hermoja.

msl_

110kw manuaali täällä ja en ole ehkä niin onnellinen kulutuksen suhteen kuin voisi, vaikka ehkä turhaan. Maaliskuun alun pohjoisen reissussa pitkä ja leveä suksiboksi katolla, auto täynnä tavaraa ja ihmisiä ja kulutus 5,5l/100km (pumpulta mitattu, mittari näytti 5,1 molempiin suuntiin). Pahin kulutus tankkauksesta oli melkein pelkkää pätkäajoa ja lähes jokaisella lähdöllä webastoa käyttämällä tullut noin 8l/100km, ymmärrettävää toki. Keskimäärin seka-ajossa asettuu 6l tuntumaan (ajotietokone näyttää 5,4). Lopulta sellaisen 0,6l enemmän vie kuin edellinen 2011 vm kaksivetoinen Octavia 1.6TDI. Että onko tuo sitten paha kulutus vähemmän saastuttavalle ja isommalla koneella/teholla olevalle nelivedolle...

Mitähän tuo ECO-moodi tarkoittaa manuaalilla ajettaessa? Ei tule mieleen mihin tuo vaikuttaa... OffRoadin vaikutuksen tuntee selvästi ja siitä onkin eri topikki jo.

tet

Lainaus käyttäjältä: msl_ - 18.03.19 - klo:13:17
Mitähän tuo ECO-moodi tarkoittaa manuaalilla ajettaessa? Ei tule mieleen mihin tuo vaikuttaa... OffRoadin vaikutuksen tuntee selvästi ja siitä onkin eri topikki jo.

Veikkaan oman automaatti-Atecan perusteella vaikuttavan ainakin seuraaviin asioihin: kaasupolkimen vaste, vakionopeussäädin, ilmastointi. Ne vaikuttavat asiat periaatteessa näkee auton näytöltä individual-moodilla, koska niitä pääsee silloin itse säätelemään. DSG:llä on sitten vielä rullaus, jota ei muista kuin Eco-moodista löydy.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Len

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

msl_

Tattis...pitää kokeilla ajaa ECO päällä joskus pidempään. Nyt on lähinnä menty normimoodilla paitsi "offroad"-paikat.

Vaikuttaakohan tuo ECO nelivedon toimintaan?

KeravanKolli

Oma 2018 Alltrack 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG lähti uudenvuoden aattona vaihtoon.
Vähän alle kahdessa vuodessa kilometrejä tuli 41000. Tankkauksista laskettu keskikulutus sisältäen Webaston käytön oli 6,68 l/100km.

Mitään ongelmia tuon kanssa ei ollut (satunnaisia koristelistojen räminöitä lukuunottamatta). Kaikkinensa OK auto. Todella kattavaa varustelua tulee ikävä.
2017 Audi A4 allroad quattro 2,0TDI 120 kW Stronic (Business Comfort Edition)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: KeravanKolli - 02.01.20 - klo:17:03
Oma 2018 Alltrack 2,0 TDI 110 kW 4MOTION DSG lähti uudenvuoden aattona vaihtoon.
Vähän alle kahdessa vuodessa kilometrejä tuli 41000. Tankkauksista laskettu keskikulutus sisältäen Webaston käytön oli 6,68 l/100km.

Mitään ongelmia tuon kanssa ei ollut (satunnaisia koristelistojen räminöitä lukuunottamatta). Kaikkinensa OK auto. Todella kattavaa varustelua tulee ikävä.

Onko kyseessä tämä auto? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/11036251

Jos on niin suosittelisitko itse hieromaan kauppoja?

Ainakin omaan makuun siisti auto ja sopivalla varustepaketilla  :)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

KeravanKolli

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.01.20 - klo:14:08
Onko kyseessä tämä auto? https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/11036251

Jos on niin suosittelisitko itse hieromaan kauppoja?

Ainakin omaan makuun siisti auto ja sopivalla varustepaketilla  :)

Sama auto. Varustelistauksesta näyttää puuttuvan Defan akkulaturi ja Webaston ThermoConnect.
Kuten todettua niin itselläni ei ollut tuon yksilön kanssa mitään ongelmia.
2017 Audi A4 allroad quattro 2,0TDI 120 kW Stronic (Business Comfort Edition)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: KeravanKolli - 05.01.20 - klo:23:32
Sama auto. Varustelistauksesta näyttää puuttuvan Defan akkulaturi ja Webaston ThermoConnect.
Kuten todettua niin itselläni ei ollut tuon yksilön kanssa mitään ongelmia.

Miten tuon auton valot sitten, niistä ei ole mitään mainintaa ilmoituksessa? Kai tuon hintaluokan vehkeessä on automaattiledit?

Vaihdoit auton jossa ei mitään vikaa vuoden vanhempaan vastaavaan Audiin? Halusit siirtyä premiumosastolle?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

momentti

Omassa kulkineessa 2016 184hv alkaa kohta olemaan 200tkm mittarissa, hieman miettinyt pitäisikö vaihtaa vai ajaa vielä pari vuotta.
Kulutus ollut koko ajan n.7l /100km. Ajan kylläkin oikeastaan aina sporttipuolella, kun muuten vaihteisto  jurnuttaa alikierroksilla koko ajan. Ei ole ollut dsg:n kanssa mitään ongelmia ja painavaa kärryäkin on tullut vedettyä aika paljon.

Pienillä korjauksilla on tullut sevittyä, öljyt vaihdettu 15tkm välein ja haldexsiin 30tkm välein.
40tkm paikeilla vaihdettiin takuuseen joku alipaineputki moottoriin
60tkm kohdalla selkänojan hierontatoiminto vaihdettiin takuuna
90tkm tuulilasin vaihto, halkesi kiveniskemästä
100tkm xenonpolttimoiden vaihto
100tkm takajarrupalat, sisemmät aivan loppu
130tkm haldexin pumppu alkoi tempuilemaan ja vaidettiin
140tkm tuulilasi halki ja vaihdettiin
Nyt olisi taas tuulilasi halki ja sisemmät takapalat loppu, pitää laittaa samalla uudet levyt.
Muuten selvitty perushuolloilla, kesä ja talvirenkaissa menossa 3:net sarjat.

Golf 8 koeajettu, ei farkkua ja nelikkoa vielä saatavilla, mutta ei innostanut yhtään.
Muovinen olemus, surkeat hipaisukytkin toiminnot ärsyttävät  ja keula näyttää ihan corollalta.
Uusi Leon, sama digikankeus ja keula kuin mazda 6 / opel insignia, ei innosta.

Pitää varmaankin vilkuilla samanlaista alltrackiä tuoreempana ja vähemmän ajettuna, tai vain jatkaa huolettomien  ;D kilometrien kerryttämistä.


Tkarkka

Lainaus käyttäjältä: momentti - 26.09.20 - klo:15:38
...130tkm haldexin pumppu alkoi tempuilemaan ja vaidettiin...

Puhdistettiinko pumpun siivilä/suodatin Haldexin öljynvaihtojen yhteydessä?

momentti

Siivilä on puhdistettu joka kerta, aivan täynnä moskaa 3:lla ekalla puhdistus kerralla.
Suodatintahan noissa ei enää valitettavasti ole, niinkuin oli vanhemmissa malleissa.
Täyttöaukon kautta kannattaa puhaltaa paineilmalla, joka kerta tyhjennustulpan kautta on tullut haldexin kytkinlevy moskaa.

Alltrack-17

Onko muilla Golf Alltrackin omistajilla hajonnut kulkineistanne takaperin? Itsellä hajosi juuri omasta noin 124000km ajetusta vm -16/-17 yllättäen perä.

Maahantuoja ei ota osaa korjauskustannuksiin (yllätys), mutta myyjäliike maksaa remontista puolet.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Alltrack-17 - 05.11.20 - klo:20:05
Onko muilla Golf Alltrackin omistajilla hajonnut kulkineistanne takaperin? Itsellä hajosi juuri omasta noin 124000km ajetusta vm -16/-17 yllättäen perä.

Maahantuoja ei ota osaa korjauskustannuksiin (yllätys), mutta myyjäliike maksaa remontista puolet.

Onhan noita ongelmia ollut:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=40076.0
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teejiipee

Täällä porukat tietää varmaan heti kertoa, mitkä öljyt mihinkin, jos itse hankkisin ne.
Tulossa kohtapuolin siis dsg6 ja haldex ns. ensi öljynvaihdot, niin jos auto on 2018 Alltrack 1.8 TSI, onko haldex silloin 5, kun manuaalista ei löydy kyseistä tietoa, saati sitten tarkempia tietoja näistä muista kuin moottoriöljyistä.
Sen mitä tässä googletellut, niin tällaisia tietoja olen löytänyt.
- DSG vaihteistoöljy: 5,2 l, DSG 0D9 6/1, VW TL 521 82, OE G 052 182 A2 ja G 052 182 A6
- Haldex 5 kytkin öljy: 850 ml, VAG G055175A2
Noilla koodeilla löytyy mm. Motonetistä öljyjä, mutta onko laadullisesti kelpoja, löytyisikö suosituksia kenties.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

MCEinari

Hei,

Olen pohtinut käytetyn (2015-2017) Alltrack Golfin ostoa 1.8 TSI koneella. Kyselisin hieman tarkemmin huoltoväleistä, joista tuntuu olevan kauhean hankalasti tietoa saatavilla. Muutamassa autossa ei ole ohjekirjassa mainittu huoltovälejä, myyjäthän niistä ei tunnu tietävän yhtään mitään ja netistä mitään virallista dataa saa kyllä kaivaa.

Ehkä eniten kiinnostaa kriittisten osien huoltoväli, eli Haldex ja DSG. Löysin näiltä kahdelta sivustolta seuraavaa:

https://www.shopdap.com/blog/post/service-schedule-for-mk7-alltrack-2015-2016-2017.html
https://stefanosgarage.com/vw-golf-mk-7-service-schedule/

Haldex huoltoväli: 3 vuotta/30K
DSG huoltoväli: 40K

Nämä ilmeisesti jollain tasolla perustavat tiedot Volkkarin datasheettiin, josta tieto on melko hankalasti haettavissa: https://stefanosgarage.files.wordpress.com/2021/09/vw-mk-7-golf-gti-alltrack-maintenance-intervals-edition-07.2014-1.pdf

Ymmärtääkseni huolto tarkoittaa, että vaihdetaan öljyt.

Onko täällä auton omistajilla tarkemapaa tietoa asiasta? Kuinka suuri riski on, jos huoltoja ei olla tehty ajallaan tai ei olla tehty ollenkaa?

jpm123

Sydän meinasi pysähtyä usean Skoda ja Seat vuoden jälkeen, kun huomasin että 2020 mallin Alltrackissa on etusumuvaloina hehkulanka polttimot vielä.
Ilmeisesti ledejä ei kannata yrittää herjojen takia. Minkälaisia polttimoita olette vaihtaneet tilalle että olisi värisävy sama kun ledeillä.
Googlailin että polttimotyyppi olisi H11?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy