Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - dommiq

#1
Lainaus käyttäjältä: -TS- - 22.01.19 - klo:13:59
95 euroa? Mistä lähtien autoon kuuluva softapäivitys pitää maksaa itsellä?
Jo on erikoista toimintaa - tosin VV-autolle tyypillistä.

Samaa ihmettelen itsekin! Varsinkin kun tätä varta vasten pyydettäessä eivät huollon yhteydessä päivittäneet (kun eivät tienneet tämän olemassaolosta)! Nyt sitten uudestaan ajanvarauksella ja lisäkustannuksilla  :-X
#2
Lainaus käyttäjältä: -TS- - 22.01.19 - klo:11:26
Se on tehtävissä oleva toimenpide ja nähtävästi se tehdään automaattisesti huollossa, jos ei ole tehty (ei varmaan tietoa)

Lisätietoa tänään autohuollosta: Tätä ei siis todellakaan tehdä automaattisesti huollossa vaan on erikseen pyydettävä toimenpide. Ei ole ilmeisesti yleinen/julkinen koska eivät tienneet VW-huollossa tästä ennenkuin keskustelivat maahantuonnin kanssa. Toimenpide maksaa 95â,¬.
#3
LainaaKannattaa myös tarkistaa akun alin varausraja -asetus. Jos se on 100% niin ei ole tilaa ladata enää lähtöhetken lähestyessä koska akku on jo täysi. Itsellä käytän talviaikaan arvoa 80% ja kesällä 100%

Tuota en ole osannut kyllä katsoakaan, kiitos, tsekkaan jos siitä olisi jotain apuja. Lataan siis kiinteistön tolpasta n.90% omasta ajosta.

Mutta koska monellakin tavalla muutoin testattu tuota talvilähtöä huonolla menestyksellä, niin kysyisinkin että onko tuo "talvipäivitys" vain urbaania legendaa josta puhutaan näillä GTE-palstoilla vai aidosti tehtävissä oleva toimenpide?

#4
LainaaOtitko autosi ajoon latauksesta eli akut lämpimänä?

Otin auton ajoon suoraan seinästä. Ja samoin viime talvenakin monta kertaa, vaikka oli mökin pihassa jatkuvassa virrassa ja ajastettuna lähtöä varten, niin heti kun pakkanen kohosi yli tuon n.-10 niin polttis päälle. Kaikenlisäksi ei siis koko ajon aikana - vaikka olettaisi että akut lämpenevätkin - suostu vaihtamaan e-modelle. Kikkailuna tietysti jos ajaa vaikka kauppakeskuksen parkkikselle jossa lämpimässä hetken niin sitten taas mennään sähköllä.
#5
"Talvipäivityksestä"

Oma Golf GTE '15 kävi huollossa lokakuussa, jossa puhuttiin tästä talvipäivityksestä ja huollon jälkeen heidän mukaan päivitykset olivat paikallaan. No nyt sitten ensimmäisissä -10 pakkasissa huomasin ettei olekaan vaan polttis tärähti käyntiin välittömästi. Kysyin sitten heti huollosta asiaa, niin siellä kerrottiin, että autoon on asennettu moottorinohjauspäivitys (viimeisin) eikä mitään muuta päivitystä ole heidän tiedossaan.

Eli missä näitä talvipäivityksiä on teille tehty? Kun ei VW:n oma huolto edes tiedä siitä mitään.
#6
Onko täällä laturijohtosuosituksia normaalin lataustolppaan (schuko - type2). Nykyinen GTE:n mukana tullut laturi alkaa ilmeisesti vetelemään viimeisiään joten pitänee hankkia uusi. Mitkä speksit kannattaisi olla jotta myös random pistokelataaminen onnistuu turvallisesti?

Tällainen löytyisi Amazonista: https://amzn.to/2RGuvLm

Tai tällainen: https://bit.ly/2RFxfsx

HIntaluokka kuitenkin merkittävästi edullisempi, kuin vastaavissa suomalaisissa (400-700â,¬)

Vai onko sinulla jokin hyvä suositus?
#7
Lainaus käyttäjältä: rampo - 10.09.18 - klo:16:47
Ei kuulemma löydy enää paperiversioita. Yrittivät ensin auton VINillä etsiä jotain mutta kun on Ruotsiauto niin ei tärpännyt. Sen jälkeen huoltotiskin kaveri sanoi että jossain on ollut säilytetty kasaa GTE:n ja muiden mallien ohjeita. Mutta jos nippu loppuu niin eivät saa lisää mistään. Kysyin mitä tapahtuu jos Suomesta ostetun GTE:n ohjekirja häviää tai lapsi heittää sen järveen. Sanoi että eivät voi auttaa kun jokaista autoa kohti painetaan vain yksi ohjekirja. En ihan usko että toimii noin..

Ja kuulemma nettiversioita Volkkarilla eivät  harrasta, koska vahingon sattuessa voivat joutua vastuuseen. Eli jos netissä oleva ohjekirja on vanhempaa tai uudempaa painosta kuin mikä omaan autoon kuuluu ja sitten "väärien" ohjeiden mukaan toimittaessa sattuu joku vahinko. Tiedä sitten onko tuokaan totta vaiko myyjän omaa mielikuvitusta. Eivät ehkä tykänneet kun ostin auton käytettynä kilpailevasta liikkeestä =)

Minkä jälleenmyyjän tiskiltä tilasit ohjekirja ja milloin? Voisin kysellä samasta paikasta jos löytäisivät minullekin.

Ihan höpöhöpölle kuulostaa.

Minulle tuli huoltokirjaan mukana viimeisin liitekin, millä ohjekirjaa on fiksattu painamisen jälkeen. Ja tuo "vain yksi ohjekirja autoa kohden" on ihan satua. Tietenkin noita pitää olla saatavilla jos kirjalle sattuu jotain. Kuulostaa kyllä katkeralle kauppiaalle.

Itse siis tilasin varaosatiskiltä Volkswagen Center Helsingistä Herttoniemestä. Kaveri sanoi vielä tilatessani että käy ensin kurkkaamassa varastosta, kun niitä oli ollut kuulema läjittäin siellä, mutta olivat ilmeisesti lähettäneet ne takaisin maahantuojalle tms.

#8
Moi, tilasin itselleni käyttöohjekirjan ihan Volkkarin varaosatiskiltä. Maksoi about 80egee. Tilauksesta toimitukseen meni noin parisen viikkoa.
#9
Onko mahdollista aktivoida/koodata jälkikäteen esim. kaistavahdin jos autossa on tutkat valmiina tai adaptiivisen vakionopeussäädön jos peilissä on kamera joka tunnistaa liikennemerkit tai ledivalot kyseessä ollessa saako jälkikäteen automaattipitkät.

Lisäksi esteettisyyyteen vaikuttavia seikkoja, eli saako koodattua animoidut vilkut jälkikäteen?

Onko kenelläkään tietoa tai onko joku aktivoinut tällaisia ominaisuuksia jälkikäteen...mitä sellainen maksaa (näistä ei löydy onlinestä tietoa ainakaan volkkarilta) tai missä ne kannattaisi aktivoida. (onko edes mahdollista muualla kuin VW:n huollossa)

#10
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa kesän aikana. Eli latausyksikössä alkaa vilkkumaan tuo kuvan punainen valo noin 10 min latauksen jälkeen ja kohta laite sammuttaa itsensä kokonaan. Latausta ehtii kertyä ehkä noin 10km. Kun napsauttaa yksiköstä virran pois ja takaisin niin alkaa taas lataamaan normaalisti, mutta välillä sen n. 10 km ja välillä taas ihan täyteen. Semiärsyttävää kun pitää välillä valvoa melkein vieressä (riippumatossa) että saa akut ladattua.

Kummallinen "oire" joka on ollut vain kesäaikana ja vain mode2 pistorasiasta ladattaessa.

Voisiko liittyä kuumaan kesään vai onko laturissa vikaa?


#11
Pari huoltoon liittyvää kysymystä...

Mietin vain kun ymmärsin niin että 15/45t huollot ovat ns. "öljynvaihtohuoltoja" ja 30/60t laajoja huoltoja? Kuitenkin 45t huollon varauksessa VW:llä ehdottaa automaattisesti laajaa huoltoa? Onko tuo ihan oikein?

Päivitetäänkö auton softa huollossa (eli esim. tuo talviominaisuus) vai maksaako se ekstraa ja oletteko päivättäneet huollon yhteydessä CarPlay:tä ja minkähän verran sen töistä laskutetaan lisää?

#12
FYI

FB- ryhmässä Sähköautot - nyt! Olis keskustelua GTE:n pakkasominaisuuksista ja yksi käyttäjä totesi:
"Olin kyllä hämmästynyt! Nyt tänään päivitetty talvisofta huoltoliikkeessä että antaa ajaa yli -10 pakkasella pelkällä sähköllä.."

Eli pitääkin huollon yhteydessä pyytää tuo päivitys! Eipä tästä ole anakaan mistään tullut muuten tietoa!

#13
http://www.mygolfgte.com -> palstalla sanotaan pakkasista näin näin:

"If it is -10 degrees celcius or below the car will not run in e-mode. If the battery has a core temperature below -28 degrees celcius the car will not start at all. This should be well known to your dealer."

Mitenkähän tämä pitää paikkansa? Eli kannattaako esim. lappiin lähteä lainkaan jos kovat pakkaset tiedossa? Joku oli tosin ruotsissa kysynyt dealeriltä tästä ja he eivät olleet ikinä kuulleetkaan moisesta..

#14
Tulipa yllätys lomareissulla kun jostakin syystä GTE ilmoittaa että e-modea ei voi käyttää!

Ajettiin ensin reilut 400 kilsaa -20°C pakkasessa jolloin nopeuden vaihdellessa 80-110 välillä tuntui että auto ei käytä sähköä lainkaan (kulutus about 6 litraa) ja seuraavana päivänä kun akut olivat yön latauksessa (ilmoitti muuten että täysi ajomatka 24km!) ei suostu laittamaan e.modea päälle kaupungissa eikä maantiellä....mistähän moinen mahtaa johtua? Hybridi- tai charge-tilat vain mahdolisia. Ajettaessakin näyttää että vain lataa akkua eikä anna sieltä virtaa lainkaan ulos...eli latausmäärä ei vähene lainkaan.

Voiko olla tekemistä jotain tuon pakkasen kanssa? ...tosin tänäänkin pakkasta vain -10.

hmm..
#15
Joulun reissu itä-suomeen n. 450 km /suunta meni mennessä 4,6l/100km ajettuna semitehokkaasti hybridiä/sähköä hyödyntäen. Paluu oli 5,3l/100km kun tullessa katolle ilmestyi suksiboksi. Tuo Tuullilasin yli kuuden litran kulutus ei kyllä ihan vastaa omia kokemuksia nyt vähän reilun kuukauden käytön jälkeen, tosin pitkiä matkoja (yli 300km) ei ole tullut vielä tehtyä kuin pari.

TS: "Jos autossa on täysi akku, niin hybridijärjestelmä ei näyttäisi hyödyntävän energiaa maantieajossa ollenkaan. Sen sijaan soppaa palaa 6-8 litraa sadalle tasaisessa ajossa, kulutusmittarin seuraaminen on tosi tuskaista kun sähköpuolen kulutus on kokoajan nolla vaikka akussa olisi sähköä vaikka kuinka paljon."

Todennäköisesti ajat Battery Hold -modella. Jos akussa on virtaa niin GTE ensisijaisesti käyttää sähköä ja vaihtelee moottorin kanssa sen mukaan mikä on kaikista tehokkainta.






#16
Lainaus käyttäjältä: dommiq - 30.11.17 - klo:15:17
oliko applen CarPlay tai Androidin vastaava saatavissa tähän vasta vuosimallista '16 lähtien?

Eli pienen kyselyn jälkeen selvisi että Carplay on saatavissa, mutta sen aktivointikoodi maksaakin sitten n. 280â,¬ + työt!!
#17
oliko applen CarPlay tai Androidin vastaava saatavissa tähän vasta vuosimallista '16 lähtien?

-miqu-
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy