VAG konsernin parhaat vm. 2010-2014

Aloittaja hussa91, 15.11.19 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

hussa91

Päätin nyt avata aihetta, josta varmaan löytyy vastaavaa asiaa eli mielipiteitä ja kokemuksia vag-konsernin autoista, joista olisi hyviä kokemuksia tuota vuosimallia olevat. Vai onko sellaista  :P
Mikä kone ja vaihdelaatikko sekä merkki ja malli. Itse etsin nyt uutta autoa Superb tilalle joka oli se kuuluisa 1.8 tsi DSG laatikolla.
Käy ihan bensa tai diisseli tai jopa kaasu variaatio.

Suberb 2012

Aika paha... Osta saabi (max 2009, eli 9-5 ”OG”) tai jos ihan varmanpääle; V70 Vulva :D

Jos ihan pakko laittaa VAG, niin ocu.
Btw: Mulla ois tallissa yks 1,8 manuaali kun toimii, pysyy nesteet sisällä eikä polttele öljyjä. Minttikuntonen muutenkin, huollettu ja ruostesuojattu; suolattomilta Etelä-Saksan teiltä.

fixed

Jos pakko sekaantua konsernivehkeisiin, niin MQB-alustainen Golf 7, Octavia 3  tai Seat Leon, ja koneeksi 1.4 tsitsi-kone manuaalina/DSG:nä. Perustelut: koneet jakohihnalla ja muutenkin suht vähän huudeltu vioista, DSG-laatikoissa sama: selkeästi vähemmän vikoja ilmoiteltu, kuin aikaisemmissa kuivissa. Liekkö vaikuttanut, kun laatikon valmistus taisi siirtyä tsekkeihin MQB-alustaisissa.

hussa91

Entäs nuo audit ja muut VAGit diisseleinä? Onko niistä mihinkään

vwmies

2.0TDi ja 1.6 slowmotion ovat käsittääkseni ihan toimivia normipatoja. Siemensin suuttimia vaihdettiin niihin vv. 06-09 pumppareihin, ovat kai nyt jo korjattuja. Commonrailit 2010- ovat parempia. EGR porsii joskus, mutta niin niitä menee muissakin disukoissa.
2-massa vauhtipyörä on myös ajotavasta riippuen vaihdettava osa, ei oikein tykkää alle 1500r jurnuttamisesta.
Jakajapumpulliset 1.9TDi 90-110 hv (Golf IV + Bora) ovat kai ne huolettomimmat ja pakupuolella 2.4D - 5-syl. imudiesel.
Ihan yleisesti, asiallisesti leimattu huoltokirja on valttia, ja LL öljynvaihtoväli 30tkm taas hieman liian pitkä pitkässä juoksussa. ::)
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy