Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - GeeTee

#1
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
25.07.20 - klo:22:25
Varmaan jollain Alibaballakin saattaa olla omaa tuotantoo matoista egolffiin jos sellaisia omia tuotoksia kaipaa.
#2
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
25.07.20 - klo:16:44
Ihan kiva matonmyyntisivusto, mutta ei taida liittyä otsikon asiaan mitenkään?

Itselläkin olisi kiinnostusta egolf kangasmatoille, mutta ei taida mistään enää saada eli lienee pian jo keräilyharvinaisuuksia  ;D
#3
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
24.04.20 - klo:23:03
Lienee paras Golf ikinä eli aika paljon.

Lähes golfhistorian verran ajokokemusta ja tähän ajokokemukseen ei vaan totu vaan aina hymy herkässä sillä ajaen. Ei paha  ;D
#4
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
18.04.20 - klo:17:53
Onnistuu.
#5
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
18.04.20 - klo:00:33
Sry eli tuli taas luettua muutama viimeisin vastaus peräkkäin eikä tämä edellinen vastaus siis liity tähän ketjuun ollenkaan.  >:(. Väärä ketju !
#6
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
18.04.20 - klo:00:30
Sama. Eihän toi nyt ihan paha ole parin vuoden välein jos kilometrit sattuu kohilleen. Valohoitoa ja mahdollista goodwilliä sekä takuuta 8 vuotta  8)
#7
A3 8V (12–) / Vs: Huoltojen hinnat
17.04.20 - klo:22:19
Sry tämä olikin a3 huoltojen hinnat. Unohtakaa edellinen. Hämäs vaan tuo yleisotsikko joka tulee näkyville; "huoltojen hinnat"
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.04.20 - klo:20:02
Ei tarvi.

Tuulilasin lämmitys we connectissa taitaa lämmittää vaan takalasia ? Tähän ei oikein ole löytynyt konsensusta tällä palstalla.
#9
A3 8V (12–) / Vs: Huoltojen hinnat
17.04.20 - klo:13:54
Egolf ensimmäinen määräaikaishuolto 30 Mm tai 2v.

Hinta marmorilla 140,70 â,¬  8)
#10
Mii / Vs: Mii electric
23.02.20 - klo:16:28
Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 23.02.20 - klo:16:08
Hyvin lämpiää näillä keleillä - toki varmaan teho ei riitä -30 asteessa, ja tuulilasin lämmitys sulattaa jään eli välttämättä ei kraappaushommiin tarvitse ryhtyä. Rattilämmitys olisi ehdottomasti hyvä varuste, mutta sitä ei ole valitettavasti ainakaan näissä malleissa. Reilu tonni on tullut kilometrejä ja vielä on ajamisessa hauskuus tallella. K-Latausasemaa kokeilin, ja valitsin pikalatausaseman max 50KW teholla enkä viitsinyt vaihtaa paikkaa. Siitä miihin ei kuitenkaan saanut kuin 22KW teholla (16KWh/40min) ja hinta on sitämyöten suolainen (10-kertainen, jos vertaa 22KW type 2 latauspisteeseen). Speksien mukaan maksimiteho on 40KWh millä voisi ladata CCS:llä - osaako joku sähköautoasiantuntija arvioida saako tuolla teholla mistään vai pitääkö vaan tyytyä 22KW tehoon ? En varsinaisesti ole riippuvainen noista pikalatauksista, mutta ehkä autolla pitää tehdä joku tournee kesällä ihan omaksi iloksi. Mitenkäs muut auton saaneet - ei ole paljonkaan kokemuksia ilmaantunut.

Tuolta videolta saa oikein hyvin lisätietoa tuosta latausnopeudesta eri tilanteissa.

https://www.youtube.com/watch?v=f8sWvN1t_rs

#11
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
21.02.20 - klo:17:08
Toimintamatkat näyttö naviin seuraavasti ainakin itselläni; valitse näkymä ja sieltä yläriviltä keskeltä täppä kohtaan jossa latausasema ja jonkin näköinen alue sen ympärillä...

Jotain päivityksiä taas itsestään Vw:n omaan naviin tullut kun sekä digimittaristoon että varsinaiselle näytölle on aika monet ainakin isommat rakennukset alkaneet ilmestyä kolmiulotteisina  ;D
#12
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
20.02.20 - klo:20:32
12,5 - 17,5 kWh/100 km on kulutellut näin ulkolämpötilan pyöriessä nollan molemmin puolin. 225 kitkat alla eli kuluttanee vähän enemmän sen johdosta. Esilämmitetyllä noi pienemmät arvot ja kylmällä lyhyttä pätkää noi isommat arvot; molemmat arvot kaupungin ruuhkissa ilman moottoritie osuuksia.

Pro navissa ainakin voi halutessaan valita noi toimintamatkat kartalla näkyviin mihin asti pääsee joko yhteen suuntaan tai meno/paluun.
#13
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
12.02.20 - klo:12:55
Itse olisin kyllä aika varovainen enkä helposti huutelisi/väittäisi asioita laittomiksi jos en niistä varmasti tietäisi ?

Miten siis jännitteettömän sähköauton latausjohdon kiinnipitäminen pistorasiassa muodostuu laittomaksi ?
#14
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
12.02.20 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: PeeJiiKoo - 12.02.20 - klo:11:11
Sähköautoihin en ole isosti vielä perehtynyt, koska sellaisen ostoa vasta nyt olen alkanut suunnittelemaan. Kuitenkin niin jokunen vuosi sitten istuin koulutuksessa jossa aiheena oli sähköautojen lataus ja sieltä jäi mieleen sellainen, että aika monen merkin mukana tuleva valovirtalaturi seuraa pistokkeen lämpötilaa omalla anturillaan. Sisältää myös kaiken muunkin tarvittavan turvallisuuselektroniikan. Kunhan vain se kytketään maadoitettuun rasiaan vaikka tuskin lähtee silti lataamaankaan maadoittamattomassa rasiassa.

Ihan mielenkiinnosta kun ketjussa on puhuttu mukana tulevan valovirtalaturin jättämisestä kiinteesti autotallin seinään, niin väitän tämän olevan laitonta tapa. Vaikka kaapeli sisältäisikin kaiken tarpeellisen turvallisuuselektroniikan, niin tuskin tämä kuitenkaan oikeuttaisi jättämään kaapelia kytkettynä seinään roikkumaan. (vaikka niin tekisin silti itsekkin).

Sähköauton älykäslatausjohtohan katkaisee virran aina kun se ei ole autoon kytketty ja kommunikoi auton järjestelmän kanssa. Itse ainakin pidän sukopistokkeen rasiassa jotta tuo rasia ei turhaan löysty usein tapahtuvasta irroituksesta ja kiinnityksestä  8)

Vai että laiton tapa  :o
#15
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
12.02.20 - klo:10:04
Lainaus käyttäjältä: Jenaleks - 12.02.20 - klo:08:31
Tällä viikolla tuli tieto että uusi e-Golf on saapunut maahan ja maanantaina pitäisi käydä kotiuttamassa. Vaihdossa lähtee Skoda Karoq. Nyt alkaa jo latailut vähän jännittämään. Kotilatausasemaa ei ainakaan vielö löydy, mietin pärjäisikö hitaalla latauksella. Uusi omakotitalo eli sähköt pitäisi olla kunnossa ja pistoke autokatoksessa eli öisin / viikonloppuisin hyvin aikaa latailla. Myös voimavirta on vedetty katokseen asti, oliko siitä jotain iloa lataamisessa? Pääosin ajoa kehäteillä ruuhkassa 20 km (10 km suuntaansa) päivässä, joskus satunnaisesti käyntejä maks 200km päähän lasten turnauksiin jos tuolla uskaltaako lähteä (löytyy myös diesel-Passat taloudesta). Töissä autopaikka ja 2h lämpötolppa, kannattaako autoa edes kytkeä siihen muutaman tunnin takia, ehkä jos haluaa esilämmittää auton?

Ei kannata kyllä yhtään murehtia sinun tapauksessa lataamisesta. Auton mukana tulevalla suko-latausjohdolla ja kotilatauksella pärjäät paremmin kuin hyvin. Lataa yli 10km/h eli pari yölatausta per viikko riittää sinulle erinomaisesti. Sinulle ei ole mitään hyötyä työpaikan 2h latauksista eli jättäisin tuon suko-latausjohdon kiinteästi kotiin niin on mukavampi käyttää. Kaikki lämmitykset/jäähdytykset voi tehdä suoraan auton akulla työpaikalla.

Jos tarvetta nopealle lataukselle niin sitten käy Lidlissä tai K-kaupassa pikalataamassa 150km/30min. Näitä pikalatureita on nykyään ihan joka paikassa. Auton mukana tulevalla type2-johdolla taas saa auton mukavasti täyteen noilla turnausreissuilla määränpäässä.

Testaile rauhassa ainakin puolivuotta miten toimii ja jos sen jälkeen vielä katsot kalliin kotilatausaseman tarpeelliseksi niin sitten voi hyvillä mielin sellaisen hankkia  8)
#16
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
09.02.20 - klo:19:54
Jep, jep erikoiset on sun laskutavat.

Itse kuitenkin latailen egolffini taas ensi yönä täyteen myrskysähköllä klo 1-5 jolloin sähköenergian hinta on valtakunnan verkossa negatiivinen eli miinusmerkkinen.

Jos et pysty sähköautolla lataileen ja auttamaan sähköverkon tasapainottamisessa niin suosittelen, että heräät aamuyöstä vaikka saunomaan  8)

https://yle.fi/uutiset/3-11200361
#17
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
14.10.19 - klo:23:50
Yleisesti kirjallisuudessa käytetään usein dieselin energiasisältönä arvoa 10 kWh/l  8)

En ymmärrä miten sinun kokemukset supertuotteista taas tähänkään liittyy enkä todellakaan välitä kuulla edes mitään yksityiskohtia tarkemmin  ;D

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.10.19 - klo:23:17
Aikamoista super-bensaa mahtaa olla. Yksi litra bensaa sisältää noin 9 kWh energiaa ::)

Olen kuullut huhuja, että Tallinassa myydään kadulla Super-Viagraa. Se panettaa vielä kotonakin ;D ;D
#18
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.10.19 - klo:23:58
Niin ei se mielikuvaani muuta raskaasta autosta tai akkupatteriston potentiaalista. Toiset saa olla tottakai toista mieltä, muttei toisen mielipide ole essobaari. Normi hb golf on n. 1300kg hujakoilla painoltaan.

Jep siis vertasin oampainoa jota autoista puhuttaessa yleensä käytetään ja sinne mahtuu mukaan 75 kiloinen kuskikin  8)
#19
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.10.19 - klo:22:54
Nyt menee kirjoittelu hitusen ylimielisyyden ja sähkön palvonnan puolelle. Ã,,lä huoli, kyllä kaikki siirtyy sähköön kun sen on välttämätöntä ja ajankohtaista, jos ei jokin muu tekniikka sitä korvaa.

Jos et tarkoittanut korvaavana tekniikkana vetyä kuten sanoit niin mitä tarkoitit ?
#20
Normi golffi painaa noin 1500 kg ja egolffi 1600 kg.

Id3 todennäköisesti vähemmän. Mikähän näissä on ongelma verrattuna noihin 2500-3000 kg painavin maastureihin joita löytyy kaikilta merkeiltä  ::)

Noi palokuormat on taas niin essonbaaria ettei tässä viitsi kommentoida...on meinaan samat asiat käyty aiemmin läpi eriketjussa.
#21
Lainaus käyttäjältä: jt - 12.10.19 - klo:23:22
Ei sähköinen voimalinja tuo yhtään parempaa tai huonompaa pitoa talvirenkaisiin esim. jarruttaessa kuin millään muullakaan käyttövoimalla toimiva.

Sähköt kun ovat yleensä painavempia, niin renkaan kulutuskin voi olla suurempaa, voimakkaalla väännöllä saa esim. nastat todennäköisesti nopeasti rullalle.

Ei kai kukaan sähköautoilija joka nauttii hiljaisuudesta ajele nastoilla  ::)

Tuo voimansiirto kiihdyttäessä on vain erilaista ja hallittavaa, mutta totta että jarrutettaessa samat fysikaaliset lait pätee  ;D
#22
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.10.19 - klo:22:54
Nyt menee kirjoittelu hitusen ylimielisyyden ja sähkön palvonnan puolelle. Ã,,lä huoli, kyllä kaikki siirtyy sähköön kun sen on välttämätöntä ja ajankohtaista, jos ei jokin muu tekniikka sitä korvaa.

Ai korvaava vetyauto jota on 30 vuotta öljyteollisuus tukenut koska yhtälö on mahdoton ja sen vitkuttelulla on poliitikot saatu hämilleen...

Norjassa just loppu viimeset vety jakeluasemat kun meni konkurssiin ja yks asema räjähti... vety on öljybisneksen hidastustuote kaikelle kehitykselle. Ei kukaan halua räjähtävää pommia omaan autotalliin jonka energiasuhde on noin kymmenkertainen negatiivisesti ja sitäkin joutuu tankkaamaan jossain jakeluasemalla 8)
#23
Tämähän lienee sähkömoottorin ominaisuus mutta en välttämättä jää kaipaamaan dsgtä tai muutaboksia  :o
#24
Jep, Ile vaan täällä uhonnut pitkän aikaa miten vanha kolmen litran iso tölkki olisi jotain hienoa kippoihin verrattuna. Sähköisellä tarkalla voimanjaolla ei vaan noita perinteisiä ongelmia synny tässäkään 8)
#25
Varmaan näin jos ajelee jollain history tason autoilla.

Nykyiset sähköautot kyllä hoitaa tämänkin asian melko mallikkaasti  8)
#27
Mistä ihmeen hyppimisestä täällä vielä jaksetaan höpöttää. Ainoa oikea vag on ilman vaihteita  :o
#28
Kyllä tässä muutaman päivän vielä voi helposti kärvistellä kun kaiken tietenkin voi autosta säädellä mieleisekseen  8)
#29
Sama juttu eli aiemmin toiminut hyvin, mutta viime päivinä ei ole päässyt mihinkään eikä edes autossa ole WLAN yhteyttä saanut monista yrityksistä huolimatta...

Olisiko tulossa jokin iso toimiva uudistus ennen id3sten esiin marssia  8)
#30
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
12.10.19 - klo:12:20
On se kyllä lähes käsittämätöntä kuinka pienellä egolffikin kulkee  :o

92 Wh / km  8)

Tuohan on mm. vähemmän kuin mitä vähänkään tehokkaampi yksittäinen perinteinen hehkulamppu aikoinaan tunnissa kulutti ennen ledaikaa  :P

Uusia egolffeja taitais taas saada alkaen 33 000 â,¬ (hankintatuki huomioiden)  8)

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 24.08.19 - klo:18:07
Kauppareissu hyvässä säässä kaupunkiliikenteessä eco+ modella kokeillen; kulutus kohtuullinen 9,2 kWh/100 km. Vastaa energia-arvolta vähän alle diesellitraa/100 km ja hintaa tuolle tulee töpselistä ostettuna 0,94 â,¬/100 km  8)

Näyttäis egolffi pääsevän pikkuisen pienemmällä kulutuksella kun gte golffi.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy