Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Wiiseli

Onkohan takavalot 3G9945207F ( alkuperäinen hajalla oleva/) ja 3G9945207J ( vaihdokiksi ajateltu) yhteensopivia? Mikäköhän funktio kirjaimella numeron perässä on?
PASSAT GTE VM. 2020

ddude

Vm 2017 GTE passatista mennyt orkkis ajovalo polttimo (led).
Pystyykö noita vaihtaa itse vai onko reissu lasipalatsiin?

peksinaattori

Onkos kukaan laitellut lisäpitkiä?
Mietiskelin tuossa saisiko xbb-releellä laitettua kun jäi edellisestä autosta käsiin.
https://www.valostore.fi/fi/tuote/kytkentarele_lisavaloille_xbb

T.P.

Passat GTE MY2021 kokemuksia

Olen lukenut palstaa, ja nyt 2kk takana Passat GTE:llä. Aika antaa jotain takaisinkin palstalle kun täältä myös paljon tietoa saanut ostopäätökseen.

Miksi Passat GTE?
- Runsaat tavaratilat
- Hiljainen ajokokemus
- Hiottu kokonaisuus
- Mielestäni tyylikäs perheautoksi

Miksi plugari eikä sähköä?
- 10000-25000 edullisempi hankintahinta verrokista riippuen
- Ajoprofiili sattumalta 90% alle 30km reissua
- Laskettelureissuilla pitkä "range" iso plussa
- Passat GTE todella pitkää hiottu tuote jo, omalla rahalla ostaa mielummin "tunnetun tuotteen käytettynä" niin hyvässä kuin pahassa

Verrokkeja joita testasin koeajolle
- Skoda Suberb IV - tasainen vastus, mutta oli jopa "liian ison" tuntuinen, hiukan äänekkäämpi
- Skoda Octavia - ei päässyt samalle laatutasolle, mutta oli kyllä nuorekkaampi
- Seat Leon Cupra - siinä oli jotain, mutta ehkä vielä vähän nuoremmille
- Tesla model 3 - Long Range oli kiva mutta laatuun (tunnelma, äänet, brändi) nähden aivan liian kallis
- Hyundai - kiva kokemus mutta en tiedä miksei brändinä iske yhtään, ulkoa kivan näköinen toki
(mikään edellä mainituista ei olisi vääryys ollut, pitkälti makuasioissa päätös tehdään)

Plussia tähän asti:
- Täyttää odotukset perheautona, tilaa hyvin
- Ajotuntuma paras koeajamistani (rauhalliseen perheautopyöritykseen) (toki olen vanha Golf fani, vaikuttaako..?)
- Odotuksiin nähden kääntyy ja pyörii kaupungin kujilla ja taskuissa erittäin helposti
- Laatuvaikutelma korkea, itselleni sopivalla tavalla konservatiivinen
- Brändi on symppis ja vaatimaton, "onpa kiva auto" ja "ai en huomannut ees että sulla on uus auto" :)
- Digimittaristo kiva lisä, joskin ei se perinteinenkään väärin olis koska käytän samoja mittareita kuitenkin siinä :)
- Sähköllä ajaminen helppoa, toisaalta sitten pitkä motarireissu (400km+) nopea ja helppo kun ei tarvi latauksia
- 500, latausjohto voimavirtajohtoon ja lataus sekä esi-ilmastointi helppoa ja nopeaa
- WeConnect (minulla plussa) toimii hyvin, ainoa miinus appin avaamisen hitaus joskus

Miinuksia:
- Ensimmäinen 60tkm huolto edessä, joka n. 900 euroa, tämän huomioin toki ostaessa
- 18" rengaskoko on kiistatta äänekkäämpi kuin 17", premiumvarustelun miinus

Mitä Passatin jälkeen:
- Joskus kun hinnat laskevat ja sähköautoista saadaan pitkälle hiottuja tuotteita niin "id.4" tyyppinen kaara

Mitorah

Nyt on ensimmäinen päivä GTE vm 2018:lla takana (ei facelift) ja kyllä hieman oon pettynyt tuohon rangeen. 40km tais aamulla näyttää lähdössä kun puoliso lähti töihin ja aika nopsaan se siitä hupeni. Välillä kävi kotona muutaman tunnin laturissa ennenku lähdin viemään muksuja harrastamaan niin takaisin tullessa viimeisellä suoralla hörähti bensa päälle eli ei ihan koko päivää sähköllä ajeltu, vaikka matkaa päivälle ei tullut kuin reipas 30km.

Ei siinä, päivän bensankulutus oli silti 0.4l/100km niin eipä tuo kyllä hirveitä ole, mutta odotukset oli ehkä hieman korkeammalla että päivän ajot sais ajeltua huoletta.

Pitääköhän tässä ihan huolestua akun kunnosta, käytetty auto kun on? Mittarissa on ~80k ajettuna niin ajattelin että akkukin olisi vielä suht hyvässä kunnossa.

Ohituskaista

Lähdön ajastusta eli akun ja sisätilojen esilämmitystä käyttöön niin rangen pitäisi viileinä aamuina pidentyä. Kovemmassa vauhdissa akun varaus kuluu nopeasti ja näytössä oleva range on vain arvio tulevasta menneisyyden perusteella.

Wiiseli

Meillä on facelift ja näyttää nyt rangea 48km.  Range on arvaus ja nyt oli vielä kylmä aamu. En olis huolissaan.
PASSAT GTE VM. 2020

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: T.P. - 08.09.22 - klo:09:57

- 500, latausjohto voimavirtajohtoon ja lataus sekä esi-ilmastointi helppoa ja nopeaa



Oliko minkälainen johto kyseessä? Itselläkin hakusessa juurikin voimavirtajohtoon lyötävä johto. Katsellut jotain merkkejä, mutta ei ole kyllä
hajuakaan mihin merkkiin vois luottaa.

https://atonos.com/products/t2v_16a3?variant=36769545060501
Tuollaista nyt miettinyt, kun itsellä tuo 5m kaapeli on aika tiukka tuohon omaan autopaikkaan, niin 7m tai 10m vois olla passeli, ilman että tarvii autoa parkkeerata niin tarkasti reunaan.

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 08.09.22 - klo:20:16
Lähdön ajastusta eli akun ja sisätilojen esilämmitystä käyttöön niin rangen pitäisi viileinä aamuina pidentyä. Kovemmassa vauhdissa akun varaus kuluu nopeasti ja näytössä oleva range on vain arvio tulevasta menneisyyden perusteella.

Ajaminen on aika täysin taajamaa (<60km/h). Auto oli ajastuksella lähtöön aamulla.

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 08.09.22 - klo:20:18
Meillä on facelift ja näyttää nyt rangea 48km.  Range on arvaus ja nyt oli vielä kylmä aamu. En olis huolissaan.

Rangea aamulla oli tosiaan se 40km, mutta kauas se siitä jäi.


Noh, ei tässä vielä ole kirvestä kaivoon heitetty. Hyvä auto ajaa ja kyllä se pudotusta vanhasta on roimasti pudottanut.

Tippi

Oliko täällä OBDeleven käyttäjiä?

Täällä on aikasemminkin ollut puhetta akkujen heikentymisestä yms, ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä muilla näyttää mokkula kun akut on täyteen ladattu.
Itsellä näyttää 2018vm reilu 120tkm ajetut akut tältä:



Nämä tiedot löytää OBD11:  Gateway -> Live Data -> ja sieltä ruksittaa HV Battery Charge State ja HV EM Energy Information

Akullisella pääsee noin 30-35km, 20" vanteet varmaan osasyynä myös heikkoon rangeen

Wiiseli

#5439
Meillä pyörii 8.3-8.8 välissä isompi akkusessa.

Mikäköhän toi nv energy on, kun meillä on ihan erilaiset luvut siinä?😱
what is resolution on computer
PASSAT GTE VM. 2020

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 08.09.22 - klo:21:00
Mikäköhän toi nv energy on, kun meillä on ihan erilaiset luvut siinä?😱

En tiedä mutta nopealla googlettelulla löydetyissä screenshoteissa kaikissa on arvona joko 0, 2550 tai 12700 joten en olisi kovin huolissaan :P

T.P.

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 08.09.22 - klo:20:23

https://atonos.com/products/t2v_16a3?variant=36769545060501
Tuollaista nyt miettinyt, kun itsellä tuo 5m kaapeli on aika tiukka tuohon omaan autopaikkaan, niin 7m tai 10m vois olla passeli, ilman että tarvii autoa parkkeerata niin tarkasti reunaan.

Ajaminen on aika täysin taajamaa (<60km/h). Auto oli ajastuksella lähtöön aamulla.

Rangea aamulla oli tosiaan se 40km, mutta kauas se siitä jäi.


Noh, ei tässä vielä ole kirvestä kaivoon heitetty. Hyvä auto ajaa ja kyllä se pudotusta vanhasta on roimasti pudottanut.

Minulla on juurikin tuo Atonoksen Eevi voimavirtajohto, siihen seinäteline ja muovitulppa johon latausjohdon voi laittaa. Tosi laadukkaan oloinen ja valmistus EUssa. Ja sittehän se on hankittu oikeeta sähköautoa varten kans.

T.P.

Selvyyden vuoksi: voimavirtalataus ei ihan älyttömästi nopeuta latausta mutta on silti hyvä hankinta. Olikos niin että passat käyttää vain jotain 8A yhdestä vaiheesta.. kuitenkin jos välilatauksia tekee niin pienikin lisäteho tosi jees. Ja sähköturvallisempi tapa.

miz

^
Tuplaa nopeudenja lämmitystehon matkalaturiin verrattuna. 1,8kW -> 3,6kW yhdestä vaiheesta.

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: miz - 09.09.22 - klo:00:01
^
Tuplaa nopeudenja lämmitystehon matkalaturiin verrattuna. 1,8kW -> 3,6kW yhdestä vaiheesta.

Onkohan kolmesta vaiheesta sitten mitään hyötyä lämmityksen suhteen, jos nyt vertaa vaikkapa tuota vastaavaa 1-vaiheista?

https://atonos.com/collections/lataus-pistorasioista/products/t2v_16a1
vs
https://atonos.com/collections/lataus-pistorasioista/products/t2v_16a3

Autohan itsessään ei lataa tuota 3,6 kWh:ta nopeampaa, oli sitten mikä tahansa. Mutta ottaako tuo auton lämmitys sitten lisävirtaa välistä vai onko tuo maksimi lataukseen ja lämmitykseen tuo 3,6? Enpä kyllä löytänyt mitään dokumenttia asiasta. Ohjekirjakin on ruotsiksi. :D
Hintaeroa noilla kahdella vajaa 200,, mutta jos ja kun täyssähköilyyn sitten joskus päädyn niin sijoitan varmaan latausasemaan siinä vaiheessa.

Carl0s

Autossa itsessään on vain 1x 16A laturi, eli kolmivaiheesta ei passatin suhteen ole mitään hyötyä. Toki tulevaisuutta ajatellen tuosta voi olla varmempi.


akk

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 08.09.22 - klo:19:55
Nyt on ensimmäinen päivä GTE vm 2018:lla takana (ei facelift) ja kyllä hieman oon pettynyt tuohon rangeen. 40km tais aamulla näyttää lähdössä kun puoliso lähti töihin ja aika nopsaan se siitä hupeni. Välillä kävi kotona muutaman tunnin laturissa ennenku lähdin viemään muksuja harrastamaan niin takaisin tullessa viimeisellä suoralla hörähti bensa päälle eli ei ihan koko päivää sähköllä ajeltu, vaikka matkaa päivälle ei tullut kuin reipas 30km.

Ei siinä, päivän bensankulutus oli silti 0.4l/100km niin eipä tuo kyllä hirveitä ole, mutta odotukset oli ehkä hieman korkeammalla että päivän ajot sais ajeltua huoletta.

Pitääköhän tässä ihan huolestua akun kunnosta, käytetty auto kun on? Mittarissa on ~80k ajettuna niin ajattelin että akkukin olisi vielä suht hyvässä kunnossa.

Kyllähän se (range) vaihtelee olosuhteista yms. riippuen. Esim. Nyt aamulla työmatka n. 5 C lämpötilassa pääsi 36 km sähköajoa (Rangea näytti 40 km). Illalla sama matka takaisin (43 km) lämpöä n. 15 C , perillä rangea vielä jäljellä 9 km.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

tet

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 09.09.22 - klo:07:56
Autohan itsessään ei lataa tuota 3,6 kWh:ta nopeampaa, oli sitten mikä tahansa. Mutta ottaako tuo auton lämmitys sitten lisävirtaa välistä vai onko tuo maksimi lataukseen ja lämmitykseen tuo 3,6? Enpä kyllä löytänyt mitään dokumenttia asiasta. Ohjekirjakin on ruotsiksi. :D

Tuskinpa missään plugarissa tai täyssähköautossa otetaan 230 VAC sähköä mihinkään "sivusta". Kaikki mitä autoon menee, menee sen auton oman laturin kautta tasasähköksi. Se sitten päätyy joko akkuun, tai suoraan käyttöön esim. lämmitykseen. Eli ei ole mitään hyötyä kolmesta vaiheesta autossa, jonka laturi on yksivaiheinen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

makelja

Mulla on 32A 3-vaihe laturi vaikka onkin GTE. Se oli samanhintainen kuin 1-vaihe, kun sitä ostin. 32A tuli vahingossa, mutta se oli itseasiassa halvempi kuin 16A siihen aikaan. Välissä on Thomannin muunnin.
Tai oli mulla 1-vaihe laturi hetken alussa, mutta myin sen broidille, joka tarvitsee sellaista eGolffin lataamiseen lämpötolpasta 16A:n virralla. (on superSuko asennettuna).

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 08.09.22 - klo:19:55
Nyt on ensimmäinen päivä GTE vm 2018:lla takana (ei facelift) ja kyllä hieman oon pettynyt tuohon rangeen. 40km tais aamulla näyttää lähdössä kun puoliso lähti töihin ja aika nopsaan se siitä hupeni. Välillä kävi kotona muutaman tunnin laturissa ennenku lähdin viemään muksuja harrastamaan niin takaisin tullessa viimeisellä suoralla hörähti bensa päälle eli ei ihan koko päivää sähköllä ajeltu, vaikka matkaa päivälle ei tullut kuin reipas 30km.

Ei siinä, päivän bensankulutus oli silti 0.4l/100km niin eipä tuo kyllä hirveitä ole, mutta odotukset oli ehkä hieman korkeammalla että päivän ajot sais ajeltua huoletta.

Pitääköhän tässä ihan huolestua akun kunnosta, käytetty auto kun on? Mittarissa on ~80k ajettuna niin ajattelin että akkukin olisi vielä suht hyvässä kunnossa.

Kuulostaa melko samalta mitä itsellä, GTE ollut nyt heinäkuun alusta asti alla. Parhaimmillaan olen muistaakseni päässyt 37km sähköllä, keskiarvo matka mitä pääsen on n. 30km (20" vanteilla, tuntuu että ne lisäsivät kyllä kulutusta kun vaihdoin alle). Keskikulutus harvemmin alle 20kwh/100km ja ajotyylini on siis aivan normaali, en sen enempiä yritä rullailla kaikkea mahdollista vapaalla tai muuta sellaista, mitä ilmeisesti jotkut täällä ainakin harrastelee jonka uskon "huijaavan" monia uusia kuskeja kuten myös itseäni uskomaan että autolla pääsee helposti sen 40km. Tehdashan ilmoittaa 40km sähkörangeksi, tiedä sitten missä olosuhteissa ja millä ajotyylillä.

Wiiseli

Itse en rullaile vapaalla vaan ihan normaalisti jalka nousee kaasulta, kun alamäki alkaa. Välillä kun lataus yltyy alamäissä isoksi, niin saatan painaa kaasua sen verran, että päästään nolla tilanteeseen. Ehkä ajonopeus on hieman laskenut plugarin oston myötä. Mielestäni en hirveästi "huijaa" vaan ajan taloudellisesti ja eilenkin kulutus oli 15.1 kwh/100. Muistaakseni perusruiskukoneissakin suositeltiin rullailemista/moottorijarrutusta kulutuksen pienentämiseksi?!
PASSAT GTE VM. 2020

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 10.09.22 - klo:10:02
Itse en rullaile vapaalla vaan ihan normaalisti jalka nousee kaasulta, kun alamäki alkaa. Välillä kun lataus yltyy alamäissä isoksi, niin saatan painaa kaasua sen verran, että päästään nolla tilanteeseen. Ehkä ajonopeus on hieman laskenut plugarin oston myötä. Mielestäni en hirveästi "huijaa" vaan ajan taloudellisesti ja eilenkin kulutus oli 15.1 kwh/100. Muistaakseni perusruiskukoneissakin suositeltiin rullailemista/moottorijarrutusta kulutuksen pienentämiseksi?!

Juu tälläistä se on itsellä ajelu kanssa, pitääpä ihan mielenkiinnosta vaihtaa nuo vakiovanteet ja renkaat alle ja ajella muutama päivä niillä että kuinka paljon ne todellisuudessa vaikuttaa kulutukseen. Tekniikka taitaa olla faceliftissä melkolailla sama kuitenkin? Akut vain isommat.  ???

Herr K

Kelien viilennyttyä olen omalla kohdalla jälleen huomannut, että GTE tykkää lämpimistä keleistä. Kesän lämpimässä säässä pääsin muutaman kerran 64 km yhdellä latauksella rauhallisessa maantieajossa (60-80 km rajoitusalueella) omalla facelift-mallilla ja range oli säännöllisesti sekalaisessa ajossa 50-60 km välillä. Kelien viilennyttyä 50 km alkaa olla samanlaisessa ajossa haastava saavuttaa. Ilmeisesti lämmitys vie sen verran virtaa, että range lyhenee. Samahan se taitaa täyssähköautoissa olla, että talvella range on n. 60-70 prosenttia kesän rangesta. Toki kesälläkin moottoriellä 120 km/h ja päälle ajaminen kuluttaa akun myös tyhjäksi nopeasti.
VW Passat Variant GTE

akk

Itse käytän sitä vasemman puoleista teho-mittaria indikaattina; kun viisari menee yli ”w”:: (=poWer), niin sähkönkulutus on jotakuinkin silloin 20 kWh/100 km, jolla en pääse enää koko työmatkaa sähköllä. Eli pyrin pitämään viisarin alle ”w”:n. Minusta nämä autot rullailevat hyvinkin herkästi ja pitkään, joten sitä kannattaa hyödyntää, myöskin sähkönkulutuksen alentamisessa auttaa, jos malttaa ajaa esim. 10 km/h alle nopeusrajoituksen, tosin taajamassa ja maantiellä menen normaalisti nopeusrajoituksen mukaan, mutta motarilla tulee hieman pihisteltyä. Tänä kesänä range-ennätys oli 59 km, matka sisälsi taajama ja maantieajoa (pääosin max 80 km/h). En edes yrittänyt pihistellä, vaan ennätys tuli puolivahingossa, ja jos olisi tuon tajunnut ajoissa, niin olisi ehkä yli 60 km mennyt rikki  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 08.09.22 - klo:20:50
Oliko täällä OBDeleven käyttäjiä?

Täällä on aikasemminkin ollut puhetta akkujen heikentymisestä yms, ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää mitä muilla näyttää mokkula kun akut on täyteen ladattu.
Itsellä näyttää 2018vm reilu 120tkm ajetut akut tältä:



Nämä tiedot löytää OBD11:  Gateway -> Live Data -> ja sieltä ruksittaa HV Battery Charge State ja HV EM Energy Information

Akullisella pääsee noin 30-35km, 20" vanteet varmaan osasyynä myös heikkoon rangeen

Mulla näyttää 140tkm MY18 prefacelift tältä:
[/url]

Aamulla kun auton ottaa tolpasta näyttää rangeindikaattoro 38-41km ja toteutuneet sähkökilsat siinä 35 pintaan, enkat 41km.

Oon myös koittanut laskea kulutuksen ja latauksen mukaan tota akun antokapasiteettia:

Eli 41km ja keskikulutus oli 15,65kwh laskennallisesti akku antoi ulos 6,416kwh.
Illalla auto laturiin ja aamulla kun akku täys, tarkastettiin mittarista paljon akkuun oli mennyt: 6,9kwh. Tämä kerrotaan sisäisen laturin hyötysuhteella (SSP:n mukaan 93%) saadaan akkuun menneeksi määräksi 6,414kwh

Nyt kyllä vähän mietityttää toi obd11 ilmoittama 5,8kwh 😅

Wiiseli

Voiskohan olettaa että se akku on 41km:n ajon aikana ladannut itseensä lisää potkua minkä olet käyttänyt ajon aikana ja mikä näkyy ulosannissa?
PASSAT GTE VM. 2020

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 11.09.22 - klo:10:51
Voiskohan olettaa että se akku on 41km:n ajon aikana ladannut itseensä lisää potkua minkä olet käyttänyt ajon aikana ja mikä näkyy ulosannissa?

Tää on mahdollista, mutta mihis toi seinästä ladattu 600w tuossa yhtälössä katoaa? 😅 puhutaan kuitenkin melkeen 10% häviöstä jo sisäsen laturin hyötysuhteen vähentämisen jälkeen

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 10.09.22 - klo:10:46
Juu tälläistä se on itsellä ajelu kanssa, pitääpä ihan mielenkiinnosta vaihtaa nuo vakiovanteet ja renkaat alle ja ajella muutama päivä niillä että kuinka paljon ne todellisuudessa vaikuttaa kulutukseen. Tekniikka taitaa olla faceliftissä melkolailla sama kuitenkin? Akut vain isommat.  ???

Rupesin heti eilen tuumasta toimeen ja vaihdoin vakiokumit alle, huomasin heti kaupunkiajossa että kulutus tippui 20-22kwh -> 15-18kwh, pääsin myös 6km matkan kaupungissa jopa 12kwh, takaisin tullessa sama matka oli 16kwh/100km.
Tänään kävin sitten pitemmän lenkin noin 12c ulkolämpötilassa ajamassa: 4km kaupunkiajoa, 15km maantietä ja loput oli hiekkatietä/huonokuntoista asfalttia. Menomatkan päästelin sähköllä ja pääsin 35km, keskikulutus 16.6kwh ja keskinopeus 61. Takaisin tultiin hybridillä (sähköhän oli siis nollissa) sama matka, 4.7l/100km ja 64km/h keskinopeus.

Kesällä ajoin nuilla 20" saman matkan n. 22c lämpötilassa, sähköllä pääsin muistaakseni 29km ilman ilmastointia. Keskikulutusta en muista ja weconnectista ei zero emissionia taida nähdä? Sama matka takaisin  tullessa bensalla 5.6l/100km

Näitä sinällään huono verrata kun keliolosuhteet oli ajoissa niin erilaiset mutta näin hätäisesti pääteltynä vakiorenkailla matka-ajon keskikulutus sähköllä tippuu n. 5-6kwh ja bensalla melkein litran, ajan nyt loppu syksyn noilla vakiorenkailla ja päivittelen tietoja jos tulee jotain mieleen.

Mutta luulempa että nuo 20" vanteet saa etsiä uuden kodin ensi kesäksi  ;D

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 11.09.22 - klo:12:24

Näitä sinällään huono verrata kun keliolosuhteet oli ajoissa niin erilaiset mutta näin hätäisesti pääteltynä vakiorenkailla matka-ajon keskikulutus sähköllä tippuu n. 5-6kwh ja bensalla melkein litran, ajan nyt loppu syksyn noilla vakiorenkailla ja päivittelen tietoja jos tulee jotain mieleen.

Mutta luulempa että nuo 20" vanteet saa etsiä uuden kodin ensi kesäksi  ;D

Paljonko on eroa painossa rengas-vanne paketilla  vakio vs 20"?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Tippi

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 12.09.22 - klo:08:51
Paljonko on eroa painossa rengas-vanne paketilla  vakio vs 20"?

En tajunnu punnita ennenku vaihoin alle, äsken punnitsin 20" ja ne oli 26.65kg ja Talvivanteina olevat 215/55/17 Dezentit oli 20.65kg.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy