Vetoluistoneston häiriö

Aloittaja Aatami, 29.11.09 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

Aatami

Haa.. pääsinpäs kerrankin ekana uudelle palstalle kirjoittamaan  :). Tää vaikuttaa hienolta.

Asiaan. Tässä päivänä muutamana kun vielä oli liukasta eli lunta maassa niin kävi omituinen sattumus Passatilla kaupungilla parkista lähtiessä. Siinä oli sellainen lievä nousu parkista tielle ja vetoluistonesto alkoi tehdä työtään mutta kuski oli hieman laiska kaasujalan käytön suhteen ja kas kummaa se töksähti siihen. Siis kone sammui samalla kun luistonesto oli päällä. No, siinä hieman nolona käynnistin uudelleen, ehkä tein sen liian nopeasti odottamatta niitä auton tekemiä alkuvalmisteluja, ja lähtihän se siitä mutta luistonesto oli jäänyt päälle. Autolla ajaminen oli yhtä tuskaa kun se meni töksähdellen eteenpäin eikä auttanut vaikka kuinka sitä käski. Kuin kengurupolttoainetta olisi ollut tankissa.

Onneksi oli hetikohta toinen parkki mihin pääsin nilkuttamaan. Säikähdys että nytkö pitää lava-auto kutsua pajalle viemään. Sammutin auton ja otin avaimenkin pois, venttasin vähän aikaa ja uusi yritys. Nyt pelasi normaalisti ja on siitä asti pelannut. Liekö tuo nykyauton elektroniikka niin herkkää, ettei se siedä liian nopeaa uutta käynnistystä? Jos, niin miksi siinä ei ole automaattisesti riittävää viivettä että "buuttaus" tapahtuu kunnolla eikä toiminnot jää päälle? Kauhuskenaario: mitäs jos se auto saisi päähänsä vaikka poksauttaa turvatyynyt virheellisen nollauksen jälkeen?

joukose

Moi,

Eipä ole mulla tehnyt vastaavaa. Kokeilin eka liukkaiden aikana ääritilanteissa ja hyvin pelitti. Mun 3C valmistettu viikolla 22/09 ja on 2010 mallia. Saiskohan tohon sulle ohjelmistopäivityksen huollossa käydessä. Kannattaa ainakin kysyä.
Kyselin huoltajalta tosta esp:stä ja vetolustonrajoitukseta. Sano että mun mallista saa pois päältä vain vetoluistonrajoituksen ja senkin saa sekaisin jos painaa pitkään auton seistessä sitä ESP nappulaa. Nollausta varten täytyy virrat ottaa kokonaan pois (avain pois) ja käynnistää uudelleen jolloin järjestelmä palautuu.

-JSS09-
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy